Lijf & Lijn alle pijlers

-20 kilo in 2019

14-01-2019 12:29 21 berichten
Aangezien er al veel topics lopen over afvallen waar al heel veel in is geschreven, start ik bij deze een nieuw topic. Wie heeft zin en om mee te schrijven en elkaar te motiveren.

Mijn doel is 20 kilo afvallen in 2019. En dan nog meer, maar rustig aan beginnen.

Na jaren echt niets te hebben gedaan, een zwangerschap etc moet ik echt wat doen. Ik groei dicht.
Even voorstellen:

30 jaar, 1 zoon van 2. Ik ben altijd zwaar geweest maar nooit zo zwaar.

De knop in mijn hoofd is echt om. Ik wilde met kerst een leuke foto maken van mij en mijn zoon maar ik schrok zo toen in deze terug zag. Verschrikkelijk.

Startgewicht: 109.8 kilo.

Nu 1 week verder en de eerste 3 kilo zijn eraf. Wat een motivatie na 1 week.

Ben lid geworden van de sportschool en probeer 3 keer per week te sporten.

Het is echt nodig en wil niet over 10 jaar ook een maagverkleining moeten.
Het is echt mijn eigen schuld.

Heel veel snoepen en snaaien. Maar echt, was net een bodemloze put. Kon alles wegkrijgen.
Een tip, probeer niet meteen te hard van stapel te lopen! Als je even een week minder sport is het daarna zeer demotiverend.. verder zet hem op en succes! Waar een wil is...
Alle reacties Link kopieren
Ik wil met je mee doen.
Ik moet alleen nog ff n goed plan van aanpak maken.
In plaats van de sportschool kan je beter gaan fietsen, steeds een paar kilometer verder, dat werkt beter dan je georganiseerd in het zweet werken.
Alle reacties Link kopieren
Ha ik doe ook graag me.
Hier zelfde verhaal als jou...alleen tikte ik de 120 kilo bijna aan....oeps er moet nu dus wel een keer wat gaan gebeuren.

Ik sport nu 2x per week en eet sinds 2 januari koolhydraatarm.
Tot nu toe goed vol te houden.....en 2,5 eraf...
Mijn grootste valkuil is discipline....het volhouden...meestal gaat het na een x aantal weken weer mis en dan vooral wat eten betreft. Vanmiddag een coachingsgesprek met mn trainer...ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
14-01-2019 13:05
In plaats van de sportschool kan je beter gaan fietsen, steeds een paar kilometer verder, dat werkt beter dan je georganiseerd in het zweet werken.
En als iemand het nou veel fijner vindt om zichzelf georganiseerd in het zweet te werken dan om te fietsen? Het gaat er toch om dat je beweegt, dat je het volhoudt?
Ik vind fietsen stom en doe het dus niet voor mijn lol. Ik hou van die 3 keer een half uur keihard tekeergaan in de sportschool, dat geeft me veel meer voldoening.
...
Rooss4.0 schreef:
14-01-2019 13:10
En als iemand het nou veel fijner vindt om zichzelf georganiseerd in het zweet te werken dan om te fietsen? Het gaat er toch om dat je beweegt, dat je het volhoudt?
Ik vind fietsen stom en doe het dus niet voor mijn lol. Ik hou van die 3 keer een half uur keihard tekeergaan in de sportschool, dat geeft me veel meer voldoening.
Tja, dan ben jij toch echt een uitzondering.
In het begin is iedereen enthousiast, maar dat gaat er na een paar weken vaak weer van af en dan wordt de gang naar de sportschool vaak net zo zwaar als het sporten zelf, dus adviseer ik fietsen, dan val je af zonder veel moeite te hoeven doen en je komt nog eens ergens.
Hoi!

Jij bent al goed bezig! 3 kilo in 1 week is echt veel :woa:

Ik wil ook graag meeschrijven! Mijn doel is om in 2019 40 kilo af te vallen, na aangekomen te zijn door medicatiegebruik (inmiddels weer afgebouwd) en gewoon veel teveel chocola :facepalm:. Een beetje extra motivatie hierbij kan geen kwaad :).

Ik heb me ingeschreven bij de sportschool afgelopen november en sport sindsdien 3x per week, na jaren niets gedaan te hebben.
Ook ben ik bij een diëtist geweest een paar weken geleden, die goede tips gegeven heeft waarmee ik nu aan de slag ben. Met haar heb ik elke 3 weken een afspraak, om te controleren of het goed gaat en of er misschien iets anders kan.

Mijn startgewicht was 120 kilo, inmiddels ben ik op de 118 beland. Gelukkig hebben ze op de sportschool wel een weegschaal waar je ook de samenstelling van je lichaam kan zien. Het motiveert me toch om te zien dat ik dan niet afgevallen ben, maar wel meer spieren en minder vet krijg :).
Alle reacties Link kopieren
Ik ben helemaal geen uitzondering. "Mijn" sportschool staat rond van de vaste gasten die al minstens 2 jaar 3 keer pw hun half uurtje komen doen.

Misschien scheelt het wel wat voor soort sportschool je kiest, ik vind al die basic fit dingen verschrikkelijk, dat zou ik idd niet volhouden.
...
Leuk!

Koolhydraatarm doe ik niet. Probeer er wel op te letten. Heb tijdens mijn zwangerschap koolhydraatarm moeten eten wegens suiker. Had de hele dag honger. Ben toen ook best afgevallen dus het helpt zeker. Een hele dag sla en groente eten ben ik niet van.

Heb dus een beetje mijn eigen stijl.

Fietsen heb ik een hekel aan. Ga liever naar de sportschool. Heb ook echt geen conditie en ben mij echt niet aan het afbeulen maar gewoon rustig aan starten.

Dus gewoon gezonder eten, geen suikers, frisdrank, koekjes en snoep.
Ja en volhouden is ook moeilijk. Dat is mijn punt ook. Gelukkig sport ik niet alleen en heb ik iemand die met mij mee gaat, dat scheelt echt al heel veel.

Ik ben niet goed in tabellen enzo.

Maar gewoon lekker kletsen, elkaar motiveren etc.
Alle reacties Link kopieren
Ik zelf wil het op kleinere veranderingen gooien die vol te houden zijn en daardoor hopelijk blijvend.
Wil ook niet in eens vanalles ontzeggen omdat dat gewoon zo veel moelijker vol te houden is.
Ik vind het alleen soms zo lastig dat alles elkaar tegen spreekt en dat wat voor 't een goed is voor het ander juist weer niet....
Alle reacties Link kopieren
Ik zelf wil 5 kilo afvallen en aangezien ik ook nog eens probeer om zwanger te worden weet ik niet zo zeer of het me gaat lukken hihi!

Ik wil jullie alleen laten weten dat je gewoon echt moet doorzetten en het je dan ook zeker gaat lukken! Vorig jaar april 10 kg kwijt geraakt in 3 maanden tijd. Wel om de dag 5 km hardlopen en koolhydraatarm beperkt eten. Door helaas 2 miskramen zijn de kilo's er zo weer aangevlogen. Ik ben helaas een emotie eter.

Maar het lijkt moeilijker dan het is! Als je eenmaal de draad hebt opgepakt gaat het zeker lukken!

Jullie kunnen het dames! :cheer:
Hier ook geen speciaal dieet, vooral kleinere porties. Ook houd ik in de app van het voedingscentrum bij wat ik eet en of dat in de schijf van 5 past.

Tot nu toe komt dat neer op kleiner porties ontbijt/lunch/avondeten, maar juist veel tussendoortjes als kwark, tomaatjes, knackerbrod, ongezouten noten.
En elke avond 1 chocolaatje, helemaal zonder chocola houd ik het echt niet vol ;-)

Ik moet zeggen dat het tot nu toe best goed gaat, al heb ik nog best vaak dat ik dacht dat iets best gezond was, maar dat uiteindelijk niet blijkt te zijn. Leermomentje dan dus...
Alle reacties Link kopieren
Kowala schreef:
14-01-2019 13:15


Koolhydraatarm doe ik niet. Probeer er wel op te letten. Heb tijdens mijn zwangerschap koolhydraatarm moeten eten wegens suiker. Had de hele dag honger. Ben toen ook best afgevallen dus het helpt zeker. Een hele dag sla en groente eten ben ik niet van.

Als jij de hele dag honger had bij koolhydraatarm eten, dan heb je het echt niet goed gedaan.
Koolhydraatarm is juist dè manier om zonder honger af te vallen.
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
Lalize schreef:
14-01-2019 13:56
Ik zelf wil het op kleinere veranderingen gooien die vol te houden zijn en daardoor hopelijk blijvend.
Wil ook niet in eens vanalles ontzeggen omdat dat gewoon zo veel moelijker vol te houden is.
Ik vind het alleen soms zo lastig dat alles elkaar tegen spreekt en dat wat voor 't een goed is voor het ander juist weer niet....
precies dit!! Goed bezig al allemaal, knap!!
Ik heb Sonja, weight watchers en koolhydraadarm geprobeerd maar dit is echt niet vol te houden.Ik sportte ooit ook 4x per week maar met mijn werk en schoolrooster was dat ook niet echt te doen. Ik eet nu sinds twee weken gezonder: geen vreetbuien meer, meer groente/fruit/eieren/noten/magere kwark/volkoren producten en wat minder koolhydraten. Ik had ook de intentie om weer te gaan sporten/bewegen maar ik ben al twee weken flink ziek dus dat zit er nog eventjes niet in. Ik heb me wel opgeven voor zumba, dat start in principe volgende week. Mijn voornemen is ook om die weegschaal achter wege te laten en over een paar maanden eens te kijken hoe of wat. Ik heb wel een idee hoeveel ik weeg, maar durf het nu echt nog niet aan en kan echt in de put zitten om dat gewicht... Ik heb wel het idee dat ik ondanks het ziek zijn (heel weinig bewogen) al iets ben afgevallen :)
Alle reacties Link kopieren
Mijn doel voor 2019 is ook -20 kilo, dus ik vind het leuk om hier mee te lezen/schrijven.

Zelf ben ik al sinds de zomer bezig met koolhydraatbeperkt eten. Voor mij werkt dit heel goed, ik eet lekker, heb geen honger en heb het idee dat dit ook voor langere tijd goed vol te houden is.

In het begin was het behoorlijk puzzelen en heel veel googlen om uit te zoeken wat wel of niet mocht. Boodschappen doen duurde eindeloos, alle etiketten lezen, overal over nadenken. Dat vond ik echt vele malen lastiger dan het volhouden van het dieet op zich. Inmiddels is dit meer routine geworden en gaat het eigenlijk allemaal vanzelf.

Wat mij helpt is om de focus te leggen op het positieve, dus niet kijken naar wat allemaal niet mag, maar juist op zoek gaan naar leuke recepten met onbekende ingrediënten die wel goed passen in mijn nieuwe manier van eten. Ik houd wel van koken en experimenteren in de keuken, dus eigenlijk zie ik het als een soort extra uitdaging voor gevorderden.

Mijn grootste valkuil zijn etentjes/borrels, ik ben het type bourgondische eter en bij gezelligheid denk ik meteen aan een lekker hapje & drankje op tafel. Thuis is dat geen probleem (dan zorg ik wel voor lekkere alternatieven), maar buiten de deur vind ik het soms lastiger. Dus dat wordt wel een aandachtspunt dit jaar.

In 2018 ben ik in 5 maanden tijd van 124 naar 110 kilo gegaan. Nu verder in 2019.
Voor 1 juli hoop ik minimaal 10 kilo kwijt te raken en daarmee onder de 100 kilo te komen. En dan verder...

Ik vind het leuk en stimulerend om te lezen hoe iedereen het aanpakt en wens jullie allemaal veel succes!
Alle reacties Link kopieren
Kowala schreef:
14-01-2019 13:15
Koolhydraatarm doe ik niet. Probeer er wel op te letten. Heb tijdens mijn zwangerschap koolhydraatarm moeten eten wegens suiker. Had de hele dag honger. Ben toen ook best afgevallen dus het helpt zeker. Een hele dag sla en groente eten ben ik niet van.

Heb dus een beetje mijn eigen stijl.
Ga alsjeblieft naar een diëtist.
Waarom?

Ik weet prima wat ik wel mag eten en wat niet. In mijn zwangerschap naar de diëtist geweest en heb daar handige tips gekregen die ik nu nog toepas.

Voor degene die wel meeschrijven, gezellig! Succes allemaal, we kunnen het.
Ik werk erg onregelmatig. Net nog een uurtje gesport na mijn werk.
Alle reacties Link kopieren
(sorry voor wat een lang verhaal is geworden :') , was aant typen en was mezelf even verloren, geen zin in het lang verhaal? Skip dan naar de laatste regel voor mijn afval tip )

Mijn eigen afval ervaring was vorig jaar en zag er ongeveer zo uit (wellicht helpt het iemand :) ) :

Ik was tussen halverwege 2016 tot halverwege 2018, 20 kilo aangekomen. Was daarvoor nooit echt zwaarlijvig, ben 1,87m lang, nu (2019) 28 jaar oud, tot mijn 20ste woog ik +-72 kilo (beetje ondergewicht) en tussen mijn 21 tot en met 25ste +-83 kilo (waar ik heel tevreden mee was).

Mijn oude dieet:

- Geen ontbijt (krijg 's ochtends moeilijk iets naar binnen, voornamelijk vast voedsel is lastig)
- Drink +-10 koffie per dag met melk en suiker
- Lunch waren 8 tot 10 bruine boterhammen met Chocolade pasta of pindakaas (lekker makkelijk, weinig moeite etc.)
- Ergens in de middag misschien nog een bammetje of iets uit het automaat op het werk.
- Avondeten: Toen ik nog thuis woonde (voor mijn 25ste) 's Avonds lekker veel Nasi, of pasta, aardappelen met vlees etc. (2 a 3 goeie boorden vol)
- Nadat ik op mezelf ging wonen: Iglo roerbak maaltijden, Knorr wereldgerechten, en 3 keer per week zeker wel fastfood.
- halve tot een hele fles cola per dag

Ik realiseerde mij later pas dat, toen ik nog thuis woonde en een andere baan had.. ik 's ochtends naar het station moest fietsen voor mijn werk.. en 's avonds natuurlijk weer terug (samen 45 minuten), en dan na het avondeten lekker naar vrienden en terug (snel ook al 45 minuten.

Stiekem dus al die jaren 1,5 uur per dag gefietst en niet echt aangekomen ondanks het koolhydraat rijk en ongezond eetpatroon...

En toen kwam de baanwissel met lease auto.. 45 min fietsen per dag weg...

3 maanden later op mezelf gaan wonen en in 1 keer woonden al mijn vrienden in een straal van 500 meter om me heen.. Fiets vervolgens niet meer...

Tijd gaat voorbij, start mijn eerste echte relatie, wissel nog een keer van baan en pats..2 jaar later.. 103,5 kilo.. je begint mensen tegen te komen die je al een 1/2/3+ jaar niet hebt gezien. Bijvoorbeeld met carnaval en hoort dan vaker dingen als: Ohhh (wijzend naar mijn "welvaartsbuikje" je leeft wel lekker heh, of: Die vriendin van jouw verwend jou zeker ;) (weer wijzend naar mijn buikje) en stiekem deed ze dat ook wel een beetje ;)

Ondanks dat het verkeerd opgevat zou kunnen worden.. werd ik er eigenlijk juist gemotiveerd van om er iets aan te doen..

Juni 2018:

Zonder afvalkennis wou ik het op een eigen manier doen wat mij heel logisch klinkt en dat is dit:

Ik verander mijn 3 slechtste eetgewoonten en verander ze in goeie:

1: Ik moet gaan ontbijten, vast voedsel lastig? Dan maar yoghurtje in de ochtend maar dan wel op het werk terwijl ik mijn email aant lezen ben.
2: Koolhydraat arme lunch. Weg boterhammen, hallo salades! Bohh je had me echt niet blij gemaakt met salades vóór het diëten maar kan ze nu enorm waarderen. Eerste maand maakte ik ze zelf, daarna een maandje door omstandigheden (Relatie verbrak :"-( ) kant en klaar van de supermarkt, daarna hadden we plots een salade bar op het werk.. dus weer vers.
3: Suikervrij drinken: Geen melk en suiker meer in de koffie! Oh gawd wat had ik hier moeite mee... Maar na een goeie maand was ik er aan gewend en wil nu niet meer anders. Ohja en cola.. alleen nog af en toe int weekend niet meer doordeweeks.

Eerste 5 werken:
Week 1: 4 Kilo kwijt (velen zeggen mij dat hier veel vocht bij zit, prima kan)
Week 2-5: Ook 4 kilo kwijt (1 kilo per week)

Juli:
Mijn eerste echte relatie (1,5 jaar) verbroken, voelde me uiteraard slecht.. liefdeverdriet.. Geen moeite gestoken in eigen salades en meerdere keren per week fastfood.. maar gewicht bleef gelukkig hetzelfde.

Augustus:
Weer 3 kilo kwijt, begin al opmerking te krijgen die mij echt heel erg goed doen. "Wow James, ik kan echt zien dat je bent afgevallen" etc. Hier haalde ik heeeel veeeeel motivatie uit.

September:
Er gaat niks meer af.. ik loop tegen een dood einde.. ik weeg nu +-92 kilo , wil heel graag weer naar 83.. Ik ben al die tijd wel gewoon nog 1 a 2 keer per week blijven stappen, dronk dan weleens wat bier, at dan ook dat kebabje enzo.. en vind dat dat ook moet kunnen.. Maar wou het extreme niet ingaan en mezelf niks meer gunnen, ik wilde een eetpatroon aanleren dat ik voor de rest van mijn leven kan blijven doen.

Oktober / November:
Na veel denken, zie ik geen mogelijk naast "Extreem dieeten" dan beweging. (En ik zeg beweging met een reden want ik haat sporten :') )

Oke.. hoe maak ik mezelf dit leuk? Ik vind sporten (vooral fitness) zooo saaaaaai.. weetje wat.. kben niet echt een gamer meer.. maar laat ik Pokemon go na twee jaar weer eens openen.

Vervolgens loop ik 2 maanden, 5 keer per week, 5-10 KM per dag.. Vrienden sluiten aan en doen mee, vind een lokale community van actieve spelers etc.. En zie mijn gewicht verder dalen naar 88. (Helemaal blij natuurlijk)

Oh ja, ben 's avonds ook vaker anders gaan eten namelijk: Kip + wokgroenten + kip tandoori sausmix (en uiteraard anders sausmixen) , lekker makkelijk en laag aan koolhydraten en had inmiddels wat proteïne poeder aan mijn yoghurt in de ochtend toegevoegd. (Smaakte daardoor beter en compenseerde voor de minder koolhydraten)

December:
De maand is best koud geworden.. de zin om met die kou te gaan lopen valt weg.

----------

Ben al die tijd hetzelfde gewicht blijven houden, ben eigenlijk heel erg tevreden met de inmiddels 87 kilo die ik weeg. Ondanks het eerdere goal van 83 vind ik mezelf nu absoluut niet "dik" meer en een lekker "average".

--------

Allright lang verhaal, blahblahblah, afvaltip:

Maak van je 3 (of meer) slechtste eetgewoonten goeie eetgewoonten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven