Lijf & Lijn alle pijlers

Vervang jij je tandenborstel wel vaak genoeg?

16-01-2019 09:18 111 berichten
Ja jij.
Na 3 maanden gebruik zitten er tot wel 10 miljoen bacteriën op je tandenborstel.
Niet zo fris hé?

Hoevaak vervang jij je tandenborstel?
Ik iedere maand.
Ja, schouderklopje voor mezelf.

Maar was gewoon ff benieuwd hoevaak anderen hun tandenborstel vervangen, dus bij deze, brand los... x
Alle reacties Link kopieren
Vrijwel nooit
Internagelaktisch
Veel te weinig.
Als ik naar de borstelharen kijk en denk; die kan wel eens vervangen worden.

Bacteriën; zo kan ik nog wel wat zaken noemen waar veel bacteriën op wonen. Ik leef nog, de mensheid leeft iedere jaar langer dan het jaar ervoor dus volgens mij hoeven we ons nog geen zorgen te maken.
Die bacteriën zitten er al na een week ook al op.
Gekookt water erover.
Alle reacties Link kopieren
Nee. Ik denk altijd dat er nog wel een weekje bijkan. Ik vervang de borstel twee keer per jaar ongeveer.
Alle reacties Link kopieren
Sansa_ schreef:
16-01-2019 09:22
Als ik naar de borstelharen kijk en denk; die kan wel eens vervangen worden.
koekies zijn lekker
RosesAreRed schreef:
16-01-2019 09:23
Gekookt water erover.
Goeie tip.
Elke twee maanden ongeveer. Dan zet ik er een nieuwe borstelkop op. Ook kook ik ze geregeld tussendoor uit.
Alle reacties Link kopieren
Ik iedere week. 🙈
Of nou ja als ik eerlijk ga tellen waarschijnlijk nog iets vaker.
Heb er meerdere staan en gebruik ze allemaal maar een paar keer.
Belachelijk eigenlijk is een tikje 🙈
Alle reacties Link kopieren
Feetje2018 schreef:
16-01-2019 09:28
Ik iedere week. 🙈
Of nou ja als ik eerlijk ga tellen waarschijnlijk nog iets vaker.
Heb er meerdere staan en gebruik ze allemaal maar een paar keer.
Belachelijk eigenlijk is een tikje 🙈

Smetvrees?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
3 keer per jaar nieuw borsteltje denk ik.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Vier keer per jaar. Om het niet te vergeten doe ik het aan het begin van elk nieuw seizoen.
Alle reacties Link kopieren
De opzetborstels veranderen van kleur naar gelang de slijtage. Aan de hand daarvan worden ze vervangen. Tussendoor regelmatig in een glas met kokend water en een kunstgebitreinigingstablet.
Alle reacties Link kopieren
Veel te weinig.
ik geef mn bek ook maar een douw
Ik poets alleen elektrisch en heb altijd een hoop oral-b borstels op voorraad. Dat is eigenlijk het enige product waar ik veel van insla als het in de aanbieding is. Ik doe nooit langer dan 2 maanden met een borsteltje.
Veel te weinig. Kan me de laatste wissel niet eens meer herinneren. Ik vervang ze als de haartjes niet meer hard en recht zijn. (Elektrische)
Alle reacties Link kopieren
Maaique schreef:
16-01-2019 09:20
Vrijwel nooit
Bah!
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
16-01-2019 09:29
Smetvrees?
Het poets niet meer lekker als ze niet nieuw meer aanvoelen. Heb dan indd het gevoel dat mijn tanden niet schoon worden ofzo maar heb indd een klein beetje smetvrees.
Alle reacties Link kopieren
Peter-P schreef:
16-01-2019 09:36
Bah!
Onwijs smerig ben ik, gatverdamme.
Ik doe t net zo vaak als gemiddeld hierboven zie ik, 2/3 keer per jaar.
Internagelaktisch
Alleen die titel al. Pff
Dat valt voor mij onder de categorie ; Verschoon je wel elke week je bed? Denk je daar en daar aan, heb je dit gechecked, heb je je banden wel opgepompt, laat je wel een lichtje aan als je weg gaat? hou je je ontlasting in de gaten? Moet je geen ogentest? heb je daar wel aan gedacht?
Dat gezeik van continu overal op letten want stel dan gebeurt er dit en dat.
Brigitte Kaandorp heeft daar een goed stuk over.
Het lijkt wel of je tegenwoordig hele dagen bezig moet zijn met dingen van te voren uitzoeken, alles te contoleren. Maf gedoe.
Ik vervang het borsteltje als de indicator dat aangeeft. De kleur verdwijnt dan op de zijkant van de haartjes. Ik denk 3 keer per jaar of zo.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat er ongeveer 3 maanden voor staat (althans dat las ik ooit ergens), maar meestal heb ik na een maand of 2 al het gevoel dat hij niet meer fijn poetst. Voordat ik dan actie ondernomen heb, ben je weer 2 weken verder, dus ik schat in elke 2 a 2,5 maand.
pipootje schreef:
16-01-2019 09:45
Alleen die titel al. Pff
Dat valt voor mij onder de categorie ; Verschoon je wel elke week je bed? Denk je daar en daar aan, heb je dit gechecked, heb je je banden wel opgepompt, laat je wel een lichtje aan als je weg gaat? hou je je ontlasting in de gaten? Moet je geen ogentest? heb je daar wel aan gedacht?
Dat gezeik van continu overal op letten want stel dan gebeurt er dit en dat.
Brigitte Kaandorp heeft daar een goed stuk over.
Het lijkt wel of je tegenwoordig hele dagen bezig moet zijn met dingen van te voren uitzoeken, alles te contoleren. Maf gedoe.
Ik vind het geen maf gedoe maar heeft alles met hygiene te maken. Ik vind dat zelf wel erg belangrijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven