Lijf & Lijn alle pijlers

Borstverkleining ervaringen.

18-01-2019 10:22 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames,
Ik wil dit jaar een borstverkleining ondergaan. Ik heb nu een forse cup G en wil terug naar cup C/D.
Wie heeft er positieve/negatieve ervaringen met borstverkleining? Zijn er klinieken die je kan aanraden/afraden?
Ik heb het ooit in het ziekenhuis laten doen (toen het nog vergoed werd door de verzekering) dus al heel lang geleden.

Ondanks dat ik geen mooie littekens maakt en ze dus nog steeds goed zichtbaar zijn, is het wel één van m’n beste beslissingen geweest om het te laten doen. Ik ben trouwens van g/h naar d gegaan.
De pijn was goed te doen met pijnstillers en de rug/schouderklachten zijn opgelost
Ik ben in Mill geweest, ViaSaba, van G naar C maar inmiddels weer naar G.
(In een tijdsperiode van 3 jaar, terwijl/ omdat ik in deze periode 7 kilo aangekomen ben)
Verschil is echter dat ik met de verkleining ook een borstlift heb gekregen en dit effect blijft wel merkbaar, ik heb dus veel minder last dan voorheen.
Ik kreeg hem vergoed, heb ca €100,- zelf bijgedragen.
En de pijn, die heb ik echt niet gehad, ik moest er om 8.30 zijn en om 13.00 mocht ik naar huis, geen drains etc. Geopereerd middels de J-techniek ipv de anker-techniek, dus minder littekenweefsel.
Kortom, ondanks opnieuw een grote cup toch heel tevreden.
Beste beslissing éver! :cheer2:

Ik ging van een h cup terug naar een d cup. Direct na de operatie voelde ik al letterlijk een last van mijn schouders (en nek en rug ;-) ) En winkelen werd weer leuk!

De plastisch chirurg noemde zijn borstverkleiningspatiënten de meest dankbare groep. Omdat het vaak zo’n verlichting geeft.

Tip: neem een zacht hoofdkussen mee voor de terugweg. Klem dat met je armen tegen je borstkas, zodat de impact van hobbels in de weg wordt opgevangen.

Heel veel succes!
Alle reacties Link kopieren
Gewoon in het ziekenhuis, vergoed door de verzekering, een jaar of zes geleden ongeveer. Verkleining en lift. En nog iedere dag blij ermee. Herstel viel reuze mee en de littekens ook.
Alle reacties Link kopieren
anki schreef:
18-01-2019 11:26
Ik heb het ooit in het ziekenhuis laten doen (toen het nog vergoed werd door de verzekering) dus al heel lang geleden.

Ondanks dat ik geen mooie littekens maakt en ze dus nog steeds goed zichtbaar zijn, is het wel één van m’n beste beslissingen geweest om het te laten doen. Ik ben trouwens van g/h naar d gegaan.
De pijn was goed te doen met pijnstillers en de rug/schouderklachten zijn opgelost
Dit, maar dan van een ruime F naar een kleine C.
Herinner gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het afgelopen september gehad. Ik had een E cup, wat voor mijn lengte en postuur echt groot was.
Ik heb het vergoed gekregen door de zorgverzekering. Ik heb spijt dat ik het niet eerder heb gedaan.

Ik ben in Mill geweest bij de Bauland kliniek. Het is mij echt zo meegevallen! Ten eerste vond ik ze zeer vriendelijk en de chirurg was een heel aardige vrouw. Ik werd heel goed geïnformeerd.
Ik heb ook weinig last gehad. Ook de nazorg was goed.

Ze hebben de anker-techniek gebruikt en dat zie je nog omdat het zo kort geleden is. Maar ondanks dat en dat er nu littekens zitten voel ik me echt veel beter dan voorheen. Lichamelijke klachten zijn ook zo goed als verdwenen. Neem goed de rust die ze voorschrijven. Het is best wel een ingreep natuurlijk.

Ik vond het echt de beste beslissing van mijn leven tot nu toe hahah en ben er nog elke dag heel gelukkig mee.
Voor mij is het alweer 20 jaar geleden! Ik was ook zeer jong (15)
Van een grote F naar c.

Littekens: Ja die kun je zien (ik iig, andere moeten erg goed kijken om ze te zien)
Gevoel: jaren weggeweest maar de laatste jaren komt het terug! Op sommige plekjes na natuurlijk.
Waar: Ziekenhuis
Vergoeding: Toen volledig via ziekenfonds, doorverwijzing door huisarts.
Borstvoeding: gaat wrs niet lukken
Herstel: Toen moest je aantal dagen in het ziekenhuis blijven maar begrijp uit de verhalen van nu dat dat niet meer nodig is. Wel ben je een tijdje uit de running mbt je armen intensief gebruiken. (voor mij toen lastig want eindexamen jaar en laptops werkte we toen natuurlijk nog niet mee)

Slotpleidooi: zoals iedereen hier al zegt, beste beslissing ooit! En superblij dat ik het vroeg heb laten doen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven