Lijf & Lijn alle pijlers

10 kg afgevallen...ik zie niks?

23-01-2019 16:44 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waarom zie ik niet dat ik 10 kg ben afgevallen? Ik dacht altijd dat als ik 10 kg zou afvallen ik opeens heel anders er uit zou zien, maar zelf niemand in mijn omgeving merkt het op haha.

Ik had wel een klein beetje overgewicht (4m geleden bevallen). Mijn BMI lag iets te hoog. Daarom is die 10kg er waarschijnlijk ook afgevlogen want ik schrok er nogal van hoe snel het ging. Ik heb er 1 maand over gedaan (en mijn weegschaal is niet stuk haha). Ik zie het wel een heeeel klein beetje aan mijn buik en soms lijken mijn benen ook ietsje slanker. Maar als je 10kg verliest zou je het toch veel beter moeten zien?

Edit; ik ben sinds een maand ook echt begonnen met afvallen. Dus heel erg op mijn voeding letten en veel sporten. In die maand ben ik 10kg afgevallen.
anoniem_364236 wijzigde dit bericht op 23-01-2019 16:55
11.06% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
de eerste tijd na je zwangerschap verlies je vooral veel vocht
Alle reacties Link kopieren
Hangt er vooral van af hoe zwaar je was, maar met een beetje overgewicht zou je 10 kilo idd moeten zien.
Dat je het in 1 maand bent kwijtgeraakt is wel zorgelijk wat mij betreft, maar mss is toch je weegschaal niet helemaal goed.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Je bedoelt dat je nu 10 kg lichter bent dan voor je bevalling? Of je bent sinds je bevalling 10 kg afgevallen?
Alle reacties Link kopieren
Lijkt mij ook vooral vocht?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het niet veel mensen opvalt, omdat het simpel gezegd 'normaal' is dat je na een bevalling weer afvalt ;-)
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
23-01-2019 16:48
de eerste tijd na je zwangerschap verlies je vooral veel vocht
Maar 4/5 maanden daarna ook nog? Mijn gewicht was voordat ik gezond begon te eten redelijk stabiel, sinds ik bezig ben met afvallen is het er pas af gegaan.
Amelie144 schreef:
23-01-2019 16:53
Maar 4/5 maanden daarna ook nog?
Ja hoor.
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
23-01-2019 16:50
Je bedoelt dat je nu 10 kg lichter bent dan voor je bevalling? Of je bent sinds je bevalling 10 kg afgevallen?
Ik bedoelde dat ik sinds mijn bevalling 10kg lichter ben.
Alle reacties Link kopieren
Het ligt eraan hoe dik je was, als ik bv 10 kilo afval zie er uit als een skelet, maar als ik 80 zou wegen valt het toch minder op.
beetjegek wijzigde dit bericht op 23-01-2019 16:58
Reden: Foutje
0.76% gewijzigd
Amelie144 schreef:
23-01-2019 16:54
Ik bedoelde dat ik sinds mijn bevalling 10kg lichter ben.
Maar wat bedoel je dan met overgewicht? Je had tijdens je zwangerschap overgewicht?
En ja, dat is waarschijnlijk vooral vocht.
Alle reacties Link kopieren
Amelie144 schreef:
23-01-2019 16:54
Ik bedoelde dat ik sinds mijn bevalling 10kg lichter ben.
Maar dan zie je er toch hetzelfde uit als voor de bevalling? Dan ben je de kilo's kwijt die er door de zwangerschap zijn aangekomen.
Alle reacties Link kopieren
10 kg in 1 mnd is waarschijnlijk vooral vocht (wat je ook extra met je meezeult tijdens de zwangerschap, dus dat kan kloppen), en vochtverlies zie je niet echt.
Alle reacties Link kopieren
Met normale porties gezond eten kun je niet 10 kg in een maand afvallen. Althans, niet 10 kg vet verliezen. Een deel is vocht, gezonder eten zal zeer waarschijnlijk ook inhouden dat je veel minder zout binnenkrijgt, dat scheelt in vocht vasthouden. Kan zomaar een kilo of 2 schelen tussen de ene keer en de andere keer wegen. Maar ook 8 kg in een maand afvallen kan niet als je op zich gezond eet. Zelfs met een kuur die heel laag in calorieën is zoals Cambridge 500, is 8 of 10 kg in een maand heel veel. Misschien geef je borstvoeding of ben je daar net mee gestopt? Kan ook schelen, meestal zal borstvoeding geven energie kosten en bij gelijk eten zul je dan wat afvallen, maar ik hoor ook regelmatig het tegenovergestelde, al strookt dat niet met de theorie. Maar de praktijk is weerbarstig.
Zeker als je er bovendien weinig van ziet, ben je geen 8 of 10 kg vetweefsel kwijt, want dat zou je zeker wel zien. 2 flinke zakken aardappelen zijn dat, of 10 pakken suiker. In het lichaam is vet natuurlijk verdeeld, maar dan nog. Je zou het ook zeker moeten merken aan je kleding. Dus ik denk, vocht, in combinatie misschien met een niet constante weegschaal en verschil in weegmoment op de dag?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Amelie144 schreef:
23-01-2019 16:54
Ik bedoelde dat ik sinds mijn bevalling 10kg lichter ben.
misschien moet je even wat cijfers geven??
- hoe lang ben je
- Hoe zwaar was je voor je zwangerschap
- Hoe zwaar er net na
- Hoe zwaar nu?
Alle reacties Link kopieren
Das bij mij 15 kilo. Zat um vooral in 2 dikke borsten, een 4kg kind, een plens vruchtwater, placenta en vastgehouden vocht. Joepie!
Alle reacties Link kopieren
O, sinds de bevalling 10 kg lichter zie ik nu. Dat is heel normaal. Ik viel zelf de eerste week wel 13 kg af, terwijl mijn baby nog geen 3,5 kg woog. Dat is natuurlijk allemaal vocht.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
23-01-2019 17:00
misschien moet je even wat cijfers geven??
- hoe lang ben je
- Hoe zwaar was je voor je zwangerschap
- Hoe zwaar er net na
- Hoe zwaar nu?
Ik ben 1.67
Voor mijn zwangerschap woog ik 70kg
Net er na 80kg
Nu 69
Ja, gewoon vocht verloren waarschijnlijk.
Alle reacties Link kopieren
Amelie144 schreef:
23-01-2019 17:06
Ik ben 1.67
Voor mijn zwangerschap woog ik 70kg
Net er na 80kg
Nu 69
Ah
dan ben je dus niet afgevallen, je bent de zwangerschapskilo's kwijt

Succes met de rest!
Alle reacties Link kopieren
De eerste twee weken na je bevalling verloor ik zo nog een kilo 6, allemaal vocht. Je weet niet hoeveel je een maand geleden woog? Toen je een maand geleden begon?
Alle reacties Link kopieren
Yella78 schreef:
23-01-2019 17:00
Met normale porties gezond eten kun je niet 10 kg in een maand afvallen. Althans, niet 10 kg vet verliezen. Een deel is vocht, gezonder eten zal zeer waarschijnlijk ook inhouden dat je veel minder zout binnenkrijgt, dat scheelt in vocht vasthouden. Kan zomaar een kilo of 2 schelen tussen de ene keer en de andere keer wegen. Maar ook 8 kg in een maand afvallen kan niet als je op zich gezond eet. Zelfs met een kuur die heel laag in calorieën is zoals Cambridge 500, is 8 of 10 kg in een maand heel veel. Misschien geef je borstvoeding of ben je daar net mee gestopt? Kan ook schelen, meestal zal borstvoeding geven energie kosten en bij gelijk eten zul je dan wat afvallen, maar ik hoor ook regelmatig het tegenovergestelde, al strookt dat niet met de theorie. Maar de praktijk is weerbarstig.
Zeker als je er bovendien weinig van ziet, ben je geen 8 of 10 kg vetweefsel kwijt, want dat zou je zeker wel zien. 2 flinke zakken aardappelen zijn dat, of 10 pakken suiker. In het lichaam is vet natuurlijk verdeeld, maar dan nog. Je zou het ook zeker moeten merken aan je kleding. Dus ik denk, vocht, in combinatie misschien met een niet constante weegschaal en verschil in weegmoment op de dag?
Ik weet eigenlijk vrijwel zeker dat de weegschaal wel klopt en ik weeg altijd s ochtends. Het zal wel het vocht zijn dan. Jeetje... Ik had er wel rekening mee gehouden dat ik ook wat vocht verloren was maar zoveel 😅
Alle reacties Link kopieren
Gatinmijnsok schreef:
23-01-2019 17:12
De eerste twee weken na je bevalling verloor ik zo nog een kilo 6, allemaal vocht. Je weet niet hoeveel je een maand geleden woog? Toen je een maand geleden begon?
Toen woog ik ook 80, net zoals net na de bevalling (gaf bv dus ben toen nog niet begonnen met koolhydraatarm eten).
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk is dat te zien maar vermoedelijk vergelijk jij het daadwerkelijke resultaat met je verwachtingen die altijd veel mooier zijn.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
23-01-2019 18:29
Natuurlijk is dat te zien maar vermoedelijk vergelijk jij het daadwerkelijke resultaat met je verwachtingen die altijd veel mooier zijn.
Dit idd.
Want of je nou 10 kilo vocht of 10 kilo vet kwijt bent, verschil is zeker te zien.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven