Lijf & Lijn alle pijlers

Tattoo sleeve nemen

01-02-2019 16:14 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal!

Momenteel heb ik 2 tattoo's (1 op mn borst en 1 op mijn onderarm).
Gisteren heb ik een afspraak gemaakt voor een full sleeve op mijn rechterarm.
Dit word een draak. De drakenkop komt op mijn borst en de rest op mijn arm tot mijn pols.
De tattoo shop heeft 5 sessies ingepland.

Wat zal ik hier +/- voor kwijt zijn? Niet dat dit een probleem is maar ik kan dan wel een schatting maken.
30 maart weet ik het ook ongeveer omdat ik dan een afspraak voor het ontwerp etc. heb.

Alvast bedankt! :D
Alle reacties Link kopieren
Ligt er aan hoeveel tijd erin gestoken wordt. Maar, als 1 sessie 3 uur is en het is een beetje een goede tatoeërder, dan zal het ongeveer 15 x 80 euro kosten.
Alle reacties Link kopieren
Toppie :D bedankt! Ik wil naast die draak ook nog wat bloemen etc. erbij.
Alle reacties Link kopieren
Compleet afhankelijk van de tatoeëerder. Is er een uurtarief of gaat het per ontwerp? Hoe groot is het ontwerp? Is het heel gedetailleerd? Is het in kleur? Hoeveel ervaring heeft de tatoeëerder? Is echt werkelijk waar geen pijl op te trekken. Gewoon rustig afwachten tot het 30 maart is.
Alle reacties Link kopieren
Vraag me wel af wat voor werk jij doet? Ik wil zelf ook heel graag een volledige sleeve, maar durf het niet i.v.m. werk..
Alle reacties Link kopieren
Ik werk in de ICT. Op de meeste kantoren is dit wel toegestaan. :D
Mijn huidige baas vind het in iedergeval geen probleem.
Mocht een toekomstige baas het erg vinden doe ik gewoon een overhemd aan ;)
Alle reacties Link kopieren
DennisRagdoll schreef:
01-02-2019 16:27
Ik werk in de ICT. Op de meeste kantoren is dit wel toegestaan. :D
Mijn huidige baas vind het in iedergeval geen probleem.
Mocht een toekomstige baas het erg vinden doe ik gewoon een overhemd aan ;)
Tof dat ze dat accepteren! Bij mij wordt het niet heeeel erg gewaardeerd als ik een grote zichtbare tattoo laat zetten.
Je bespreekt dat je een sleeve wilt, het ontwerp, het aantal sessies, maar niet wat het kost? Vreemd.
Ik zou de shop even bellen i.p.v. op een forum allerlei indicaties te horen, zij zijn de enige die het weten.
Alle reacties Link kopieren
heb je met het maken van de afspraak dan niet over kosten gehad?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Ja dat klopt. Dat kunnen hun mij pas vertellen als de maten etc. zijn opgenomen.
Ik heb wel al gewoon een afspraak gemaakt omdat ik liever veel geld uit geef aan een goede sleeve dan een goedkope prut sleeve.
Alle reacties Link kopieren
Parallella schreef:
01-02-2019 16:32
Je bespreekt dat je een sleeve wilt, het ontwerp, het aantal sessies, maar niet wat het kost? Vreemd.
Ik zou de shop even bellen i.p.v. op een forum allerlei indicaties te horen, zij zijn de enige die het weten.
Ik denk dat ze zelf nog geen schatting konden geven aangezien het ontwerp dus nog niet af was. Dan gaan ze ook niet uit zichzelf wat roepen. Je kunt dan wel vragen wat het kost maar dat is dan een heeeele grove schatting.
Alle reacties Link kopieren
fotoroid schreef:
01-02-2019 16:30
Tof dat ze dat accepteren! Bij mij wordt het niet heeeel erg gewaardeerd als ik een grote zichtbare tattoo laat zetten.
Aah, jammer!
Alle reacties Link kopieren
fotoroid schreef:
01-02-2019 16:30
Tof dat ze dat accepteren! Bij mij wordt het niet heeeel erg gewaardeerd als ik een grote zichtbare tattoo laat zetten.
Aah, jammer!
Alle reacties Link kopieren
DennisRagdoll schreef:
01-02-2019 16:36
Ja dat klopt. Dat kunnen hun mij pas vertellen als de maten etc. zijn opgenomen.
Ik heb wel al gewoon een afspraak gemaakt omdat ik liever veel geld uit geef aan een goede sleeve dan een goedkope prut sleeve.
Zo denken tatoeëerders ook, je komt bij hen voor een mooie tatoeage en zij verwachten niet dat jij moeilijk gaat doen over geld.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag dit hier enkel voor een gemiddelde schatting.... nogmaals, ik betaal liever meer voor een goede dat een goedkope prut tattoo.
Dit is dus enkel voor mezelf zodat ik ongeveer moet weten waar ik aan toe ben.
1 mei komen de eerste lijnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap wel wat je bedoelt hoor TO, maar ook wij kunnen er niets over zeggen. Is compleet afhankelijk van wat ik al eerder aangaf. Tijd, details, uurtarief eventueel, grootte. Bij de ene shop kost een hartje 50 euro, bij de ander 100..
Alle reacties Link kopieren
DennisRagdoll schreef:
01-02-2019 16:38
Ik vraag dit hier enkel voor een gemiddelde schatting.... nogmaals, ik betaal liever meer voor een goede dat een goedkope prut tattoo.
Dit is dus enkel voor mezelf zodat ik ongeveer moet weten waar ik aan toe ben.
1 mei komen de eerste lijnen.

Mijn dochter heeft een redelijk grote tattoo op haar onderbeen. Die was rond de 200 euro en het duurde ongeveer 2 uur om hem te zetten.
Dus een goede richtlijn is, denk ik, zo´n 100 euro per uur.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Ceylon schreef:
01-02-2019 16:46
Mijn dochter heeft een redelijk grote tattoo op haar onderbeen. Die was rond de 200 euro en het duurde ongeveer 2 uur om hem te zetten.
Dus een goede richtlijn is, denk ik, zo´n 100 euro per uur.
Bij mij was het 100+ per uur. Maar 100 als gemiddelde (áls ze überhaupt een uurtarief hanteren) kan zeker goed zijn, maar houd er wel rekening mee dat het duurder uit kan vallen.
Ik heb er 1 van 4 uur a 800 euro
1 van 3.5 uur 350 euro
1 van 30 min 60 euro
1 van anderhalf uur 150 euro

dus inderdaad, geen pijl op te trekken
Uurtarief weet je niet?
Die bespreek ik altijd bij het tekenen af... Een goede artiest kan wel inschatten hoeveel tijd die nodig heeft en na de eerste sessie weet jij hoe het voor jou voelt dus hoeveel uur per sessie je trekt.
Mijn tattoeerster vraagt €120 per uur.
Verschilt nogal wat ze per uur rekenen.
Alle reacties Link kopieren
Er is geen pijl op te trekken...
Je kunt beter de artiest het uurtarief vragen.

Ik heb bv een kleintje daar heb ik 80 euro voor betaald.
En bij een andere shop voor hetzelfde formaat 110euro...
Pipistrello schreef:
01-02-2019 18:17
Mijn tattoeerster vraagt €120 per uur.
Verschilt nogal wat ze per uur rekenen.
Jup, die van mij rekent 200 per uur maar spaar ik graag voor ;)
Alle reacties Link kopieren
€80 per uur is wat laag ingeschat denk ik.
Mijn ervaring; €150 per uur

Voor kleine sprak ik een vast tarief af en voor grote het uurloon.
Waarom vraag je niet even naar het uurtarief?
Alle reacties Link kopieren
Oh en hoe lang is een sessie?
Is dat 5 uur of 8 uur?
Daarbij is het ook weer van belang wat je zelf trekt?
Sommige mensen houden het niet langer dan 3 uur vol.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven