Lijf & Lijn alle pijlers

Fitness Hoelahoop

03-02-2019 21:10 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een week heb ik een fitness hoelahoep in huis van 1,2 kg. Op internet lees is veel wisselende verhalen, oa over blauwe plekken bij het eerste gebruik.
Heeft iemand ervaring met de fitness hoelahoep? Ben je hierdoor afgevallen of cm kwijtgeraakt? En hoelang doe je het gemiddeld per keer/week.
anoniem_248859 wijzigde dit bericht op 18-03-2019 12:35
0.67% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het in het begin al snel pijnlijk, maar dat went. Advies zou zijn om het rustig op te bouwen. Ik heb geen blauwe plekken gehad. Ik heb wel het idee dat je meer taille krijgt als je het regelmatig doet.
Ik heb er ook een en denk echt dat het effectief kan zijn! Maar ik had wel heel erg last van blauwe (of eigenlijk zwarte) plekken op m’n heup. Daarom mee gestopt want het deed echt pijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee. Heb er toevallig gisteren wat over gelezen omdat ik er ook 1 wil aanschaffen. Lees dus graag jullie ervaringen.
Ik zat te denken aan 1.5 kg en ben ook benieuwd of het echt iets doet voor je figuur.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er een, maar ik kan het niet! Vaak geprobeerd en af en toe kan ik 'm twee slagen laten ronddraaien, maar dat was 't dan wel :-(
Alle reacties Link kopieren
In het begin had ik echt blauwe plekken over mn hele buik. Deed toen ook exht zeer en hielt het niet lang vol. Maar naarmate je het vaker doet verdwijnen ook je blauwe plekken. Ik doe het ongeveer 2 x per week 20 min (10 min rechts, 10 min links) naast mn bezoeken aan de sportschool;)
Rrraaa09 schreef:
03-02-2019 21:14
Ik vond het in het begin al snel pijnlijk, maar dat went. Advies zou zijn om het rustig op te bouwen. Ik heb geen blauwe plekken gehad. Ik heb wel het idee dat je meer taille krijgt als je het regelmatig doet.

Mijn ervaring is dat je het lang en vaak moet doen om resultaat te zien. Maar hoepelen kost me nauwelijks moeite, dat scheelt misschien ook ;-D Als ik weer eens begin, heb ik de eerste paar dagen wel altijd wat beurse plekken en is het hoepelen wat pijnlijk, maar als je daar even doorheen bijt, is dat na 2 dagen wel over.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er nu een jaar of 2 eentje (volgens mij van 1,4 kg).. gebruik hem wel vaak eventjes. Nu vaak maar even een minuutje terwijl ik op theewater wacht bijvoorbeeld, maar ook periodes dat ik hem 15-30 minuten per dag gebruik.
Eerste tijd is het wel opbouwen, dus begin met een paar minuten per dag, want het is inderdaad blauwe plekken kweken. Ik kon er eerst ook niks van, maar veel oefenen en nu kan ik hem met een beetje concentratie zo 10 minuten laten draaien terwijl ik een serie kijk ondertussen bijvoorbeeld.
Ik merk wel dat ik in gewicht niet veel ben afgevallen, maar dat mijn taille en buikomtrek in cm wel minder zijn geworden en ik denk dat mijn hoelahoep hier zeker aan meegeholpen heeft!
Alle reacties Link kopieren
Ik hoepel elke dag 2 x 12 minuten voor de tv. Anders duurt het echt heel lang. Mijn taille is echt slanker geworden en rond mijn heupen ook. Volgens mij ben ik niet afgevallen.

Ik doe het voornamelijk omdat ik snel zenuwpijn vanuit mijn rug krijg, zolang ik zoveel hoepel houdt ik mijn heupen en rug veel losser en gaat het goed.

Ik heb geen blauwe plekken gehad van de hoepel.
Alle reacties Link kopieren
Leuk maar het doet niet veel voor je lijn. Het zijn maar kleine spieren die je heupen bewegen. Buikspieren, rugspieren, bekkenspieren, heupspieren.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Om af te vallen zou ik intensieve langdurige workouts doen waarbij je vooral je dijspieren gebruikt. Die zetten heel wat meer energie om! Dus hijgen en puffen en zweten.

Plus een caloriebeperkt dagmenu. Anders ga je meer eten en dan doe je het nog voor niets.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig merk ik nu na 3 keer dat de pijn steeds minder wordt. De eerste keer 5 min ge-hoelahoept (geen idee hoe je dit schrijft haha) en de volgende dag allemaal beurse plekken. Even 3 dagen niks gedaan en gaat nu al steeds beter.
veensteker schreef:
03-02-2019 22:13


Ik doe het voornamelijk omdat ik snel zenuwpijn vanuit mijn rug krijg, zolang ik zoveel hoepel houdt ik mijn heupen en rug veel losser en gaat het goed.

Ik heb geen blauwe plekken gehad van de hoepel.
Voor mij geldt dit ook en ondanks dat ik geen vet aan mijn lijf heb geen last van blauwe plekken gehad.
Ik vind het hartstikke leuk en heb echt wel de kamer nodig om met hoepel te kunnen walsen en de chachacha (of zoiets :facepalm: ) te kunnen doen.
Soms hoepel ik een paar dagen achter elkaar en soms weken niet. Wissel het af met andere dingen.
Vind je het ook leuk Bloem?
Alle reacties Link kopieren
Ik zit momenteel in Florida en heb mijn hoepel meegenomen. Nu sta ik 2 keer per dag op ons terras buiten te hoepelen in de zon.
Geweldig Veensteker. Zie het helemaal voor me. Veel plezier :cheer2:
Ik ben er net mee gestart en heb geen fitness hoelahoep maar een gewone genomen. Ik kon er de eerste keer echt niets van maar ik heb iedere dag geoefend (nu 1 week) en ik kan hem nu al gemakkelijk 3 minuten hoog houden! Blijven oefenen dus en het is hartstikke leuk!
:yes: Have fun.
Ik hoop dat dit topic niet serieus is. :| Zo'n hoelahoep met (veel) gewicht is echt heel slecht voor je rug en organen!
Want?
Alle reacties Link kopieren
Hoe kom je daar nou bij anoniem 16022019? Bij mij maakt het zoveel uit of ik wel of niet hoepel. Mijn rug en zenuwpijn hebben veel baat bij de hoepel.

Die hoepel weegt geen 5 kg!
Ze is al op anoniem.

Hoe gaat het met de hoelahoepers?
Alle reacties Link kopieren
Ik sta nog steeds in de zon te hoelahoepen. Wel vaak met een koptelefoon op en met de Ipad op Nederlandse tv ofzo. Dan gaat de tijd sneller voorbij.

Thuis doe ik het ook altijd voor de tv anders duren die 12 minuten zo lang.
Klinkt als een fijne vakantie Veensteker. Zon, de VS.. heerlijk.
Ook ik heb óf oortjes met dansmuziek in of kijk tv.

Veel plezier nog. :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Ik kon als kind niet hoepelen dus vraag mij af of dit wel iets voor mij is. Heeft het effect en zo ja waar is het dan goed voor?
Niet nieuw, wel anders

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven