Lijf & Lijn alle pijlers

Hoe houden jullie oren schoon?

07-02-2019 18:47 74 berichten
Gekke vraag misschien?

Ik ben op de hoogte van het bestaan van wattenstaafjes. En ik weet ook dat niet iedereen fan is ervan en dat niet iedereen adviseert ze te gebruiken.

Ik vraag me af, hoe houden jullie jullie oren schoon?


Ik heb soms het idee dat ik jeuk in mijn oren heb. Ik verbeeld me dan dat dat komt doordat er iets inzit. Het is vast niet het geval. En jeuk is heel normaal en kan op en in elk lichaamsdeel opkomen.

Als ik een ander vraag of mijn oren schoon zijn blijkt dat het geval. Een wattenstaafje komt er meestal ook vrij clean weer uit. Hoewel ik die dus zo weinig mogelijk inzet. Het verhaal is namelijk dat daarmee vuil enkel wordt verschoven naar dieper gelegen deel van het oor. Schiet je dus eigenlijk niets mee op.

Ik ben dus gewoonweg benieuwd naar jullie aanpak.
Alle reacties Link kopieren
Met een washandje de buitenkant. De binnenkant moet je gewoon niet aankomen.
Na elke douchebeurt maak ik mijn oren grondig droog, zo diep mogelijk want ik haat natte oren. Mijn hele lichaam begint altijd te jeuken als het nog nat is na het douchen. Alles boen ik droger dan droog.
Dun wattenstaafje gebruik ik. Ook voor andere doeleinden geschikt.
Alle reacties Link kopieren
Na elke douche buurt maak ik ze droog met een wattenstaafje. Hier ook een hater van natte oren.

Nog nooit problemen mee gehad. Ook geen proppen wat je soms hoort. Arts vind mijn oren altijd mega schoon.
gele_suikerspin wijzigde dit bericht op 07-02-2019 18:57
36.24% gewijzigd
Met een piekspeldje en een watje of wc-papiertje. Met het ronde kantje 'schraap' ik het vuil eruit en veeg dat aan het watje of papiertje.

Zo duw je het er niet diep in. Doe het niet vaak een alleen bij de uitgang.
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 07-02-2019 18:57
13.40% gewijzigd
DuchessMeganMarkle schreef:
07-02-2019 18:48
Met een washandje de buitenkant. De binnenkant moet je gewoon niet aankomen.

Zichtbaar oorsmeer laat je dus lekker zitten? :sick:
Alle reacties Link kopieren
Als ik genoeg tijd heb steek ik er een banaan in.
Merel.....wauw....da’s een grootmoeders tip, toch?? :biggrin:


Bedankt lady’s voor de tips.
Ik ben ook van het grondige schoon. Altijd en overal. Die oren blijven me bezig houden.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man likt mijn oren schoon.
Alle reacties Link kopieren
Niet. 1x in de paar jaar laat ik ze uitspuiten. Dan zijn ze weer schoon.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
07-02-2019 18:56
Zichtbaar oorsmeer laat je dus lekker zitten? :sick:
Daar heb ik nooit last van. Omdat ik mijn oren afneem met een washandje. Ik heb nooit last van zichtbaar oorsmeer. Ik ga iig niet lopen poeren in mijn oren.
duchessmeganmarkle wijzigde dit bericht op 07-02-2019 19:05
0.89% gewijzigd
Kan echt heel erg misgaan als je met een wattenstaafje in je oor gaat wroeten. Zichtbaar oorsmeer kan je er wel mee verwijderen. Dat doe ik ook. Oorschelp inderdaad gewoon met water / zeep / shampoo.
DuchessMeganMarkle schreef:
07-02-2019 19:02
Daar heb ik nooit last van. Omdat ik mijn afneem met een washandje. Ik heb nooit last van zichtbaar oorsmeer. Ik ga iig niet lopen poeren in mijn oren.

Omdat je afneemt, heb je geen zichtbaar oorsmeer. Dat klopt niet, want je zegt net nooit in je oren schoon te maken. En oorsmeer zit in je oor.
Ik heb een schrapertje, trouwens.

Zoiets:
https://www.beterhoren.nl/-/earscratche ... en-hygiene
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
07-02-2019 19:04
Omdat je afneemt, heb je geen zichtbaar oorsmeer. Dat klopt niet, want je zegt net nooit in je oren schoon te maken. En oorsmeer zit in je oor.

Lord Jesus Christ, de buitenkant ja.
duchessmeganmarkle wijzigde dit bericht op 07-02-2019 19:08
0.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zweer bij Otowax (https://www.medpex.de/ohrentropfen-pfle ... fahrungen/). Je vult het pompje met lauw warm en spuit daar je oren mee uit. Ik heb het aangeschaft na een paar bezoeken aan de huisarts met verstopte oren. Nu doe ik het gewoon zelf. Ik heb helaas vrij veel en korrelig oorsmeer waardoor mijn oren heel snel verstopt zitten.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Star² schreef:
07-02-2019 19:04
Omdat je afneemt, heb je geen zichtbaar oorsmeer. Dat klopt niet, want je zegt net nooit in je oren schoon te maken. En oorsmeer zit in je oor.
In de gehoorgang. Daar moet je inderdaad niet in gaan zitten poeren
Met een een nat doekje of wattenstaafje maar ik blijf dicht bij de uitgang. Bij de kinderen ook vanaf ongeveer een jaar, maar met babywattenstaafjes en alleen als er veel oorsmeer zichtbaar is. De oudste dus eigenlijk nooit, de middelste regelmatig en de jongste is pas 4 maanden en heb ik nog nooit de oortjes van schoon gemaakt.

Nooit problemen mee gehad en de oren van de kinderen zien er altijd prima uit volgens de artsen (die van mij zijn mijn hele volwassen leven in ieder geval nog niet naar gekeken). Alleen de middelste heeft wel veel oorsmeer en dat is weleens genoemd en ik heb toen ook besproken het alleen schoon te maken als waar het zichtbaar is voor mij en daar was de kinderarts het mee eens.
DuchessMeganMarkle schreef:
07-02-2019 19:07
Lord Jesus Christ, de buitenkant ja.

Ja je kan gaan Lord Jesus Christen, maar je zet gewoon een stompzinnige redenatie neer.

Omdat ik mijn oren aan de buitenkant afneem, heb ik aan de binnenkant geen zichtbaar oorsmeer.
Gewoon met washandje onder de douche en goed nadrogen met handdoek. Nooit staafjes.
-Darkside- schreef:
07-02-2019 19:08
In de gehoorgang. Daar moet je inderdaad niet in gaan zitten poeren
Zichtbaar oorsmeer in de gehoorgang kan je prima verwijderen. En lijkt me wel zo fris ook.

Met een wattenstaafje in het oor is niet de juiste manier. Uw oren kunnen hierdoor namelijk nog verder verstopt raken. Met een wattenstaafje, duw je oorsmeer namelijk verder je oor in. Hierdoor kan uw gehoor zelfs beschadigen. Door gebruiik van een wattenstaafje in het oor kan er zelfs een ophoping van oorsmeer ontstaan. Het oor reinigt zichzelf, normaliter is het dan ook niet nodig om oorsmeer weg te halen. Gewoon het oor wassen met water, wat onder de douche al vanzelf gebeurt, is voldoende. Maar soms kan door allerlei oorzaken het evenwicht tussen de aanmaak en afvoer van oorsmeer verstoord zijn. Er zit dan te veel oorsmeer in het oor. Verwijder in dat geval alleen oorsmeer dat zichtbaar in de opening van de gehoorgang zit.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
07-02-2019 19:04
Ik heb een schrapertje, trouwens.

Zoiets:
https://www.beterhoren.nl/-/earscratche ... en-hygiene
ik wist helemaal niet dat zoiets bestond, maar ik wil er nu dus ook een. Ik durf niet met een wattenstaafje in mijn oor omdat iedereen altijd zei dat dat zo gevaarlijk was, en spuit dus gewoon met de douche en maak schoon met washand (de oorschelp, binnen en buitenkant)
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
07-02-2019 19:11
Ja je kan gaan Lord Jesus Christen, maar je zet gewoon een stompzinnige redenatie neer.

Omdat ik mijn oren aan de buitenkant afneem, heb ik aan de binnenkant geen zichtbaar oorsmeer.
Nee, je begrijpt mij niet. Mijn gehoorgang is toch niet zichtbaar? Dat haal je zo met een washandje weg, et voilà.

Afbeelding
DuchessMeganMarkle schreef:
07-02-2019 19:16
Nee, je begrijpt mij niet. Mijn gehoorgang is toch niet zichtbaar? Dat haal je zo met een washandje weg, et voilà.

Afbeelding

Nou ik zie toch regelmatig mensen hun gehoorgang hoor :proud:

Zo als dit, maar dan met oorsmeer erin. Als ik met iemand sta te praten of naast iemand zit, kan ik gewoon in hun oor kijken:

Afbeelding

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven