Lijf & Lijn alle pijlers

Door medicijnen aangekomen, nu van 90 onderweg naar 69..

16-02-2019 03:31 18 berichten
Bedankt voor jullie reacties!

Zit inmiddels op 74 :-)

..

Totaal aantal stemmen: 23

500 - 650 kcal Geen stemmen
650 - 850 kcal Geen stemmen
850 - 1000 kcal (4%)
[ > 1000 - 1200] kcal (96%)
anoniem_382864 wijzigde dit bericht op 23-05-2019 03:23
97.30% gewijzigd
Als je zo weinig eet , krijg je vreetbuien.

Maak een afspraak met een diëtist als je serieus wil afvallen.
Geen van bovenstaande. Je moet meer eten dan 1000 kcal. Dat is crashen en niet goed voor je. Geen wonder dat je ‘s nachts honger krijgt.
Alle reacties Link kopieren
En je denkt zelf dat je met zo’n lage calorie-inname gezond bezig bent, en je verbaast je over je vreetbuien omdar je honger hebt?
:sarcastic:
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Het gaat al mis bij je wens om redelijk snel af te vallen. Niet dat dat niet kan, maar alleen als je daarna ook redelijk snel weer aan wilt komen.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Kun je niet wat van dit soort dingen maken en er eentje eten als je weer een hongerklop hebt?

http://www.focusonfoodies.nl/dadels-met ... chocolade/
http://www.focusonfoodies.nl/healthy-pi ... havermout/
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Zorg dat je verzadigd bent met goede vetten (vis, avocado, noten) en eiwitten.
Haal je koolhydraten uit je groenten.
Alle reacties Link kopieren
Als je geen eetbuien wil, moet je beginnen met regelmatig te eten en ook meer dan 1000 kcal.
3 maaltijden op een dag en 2 keer een tussendoortje.

Maaaaarrrr, ik ben ook veel aangekomen door medicatie. En ik herken wel het bijna onbedwingbare gevoel om te eten in de avond.
Suiker, zout en vet hebben echt een enorme aantrekkingskracht. Ik weet zeker dta het door de medicatie komt, want daarvoor had ik dat nooit en was ik eerder te mager. Ik vind het ook moeilijk er weerstand aan te bieden...
Alle reacties Link kopieren
Meer eten sowieso, ga een keer bij een diëtist langs die kan helpen met bepalen hoeveel kcal (en in welke verdeling) er goed zou zijn voor jou. Waarschijnlijk moet je meer aan 1500-1600 denken dan aan 1000, maar het hangt af van je lichaam en je levensritme.

En mocht je savonds nog honger hebben, pak dan van tevoren al iets vullends om het te voorkomen. Bijvoorbeeld een plak bananencake als je graag zoet wilt, of crackers met avocado als je hartig wil. De honger voor zijn met voedzame dingen dus.
Alle reacties Link kopieren
Om een beetje een idee te krijgen kun je ook zo’n calculator gebruiken (nogmaals, via een diëtist is beter)
Als ik jouw lengte en gewicht (leeftijd zet ik voor het gemak op 30) hier invul dan moet je dus minimaal 1700 eten en dan val je af zonder je lichaam te kort te doen.

https://www.calorieenverbranden.nl/caloriebehoefte

Helemaal exact is dit dus niet maar het geeft wel aan hoe ver je er vanaf zit.
Alle reacties Link kopieren
Je weet serieus niet wat je moet doen om die honger in de avond/nacht te vermijden?

Je eet veel en veel te weinig!
Life is short. Eat dessert first.
Veel meer eten. Richt je op gezond eten en niet op calorieën.
Naar he dat aankomen door medicijnen
Zelf ben ik 36 aangekomen erdoor
Ben ook aan het afvallen
Nu nog op plus 23
De laatste tijd 8 afgevallen door vooral water met fruit te drinken
Ik heb een app en die zegt dat ik 1531 kcal mag per dag om een halve kilo per week af te vallen. Qua eten red ik dat makkelijk maar ik drink soms ook ijskoffie en dat tikt aan. Ook doe ik soms avocado op brood en ik eet vaak vis.(zalm panga) met weinig aard en veel groente. Smorgens neem ik vaak vers fruitsap met yoghurt en smiddags een hard broodje met zuivelspread en soms avocado
Ik heb heel soms savonds in bed honger maar dat kan ik negeren doordat ik dan denk.. nu val ik af..

Ik zou wat meer eten overdag
Hoeveel val je nu dan af per week
Langzaam afvallen is beter
anoniem_180210 wijzigde dit bericht op 16-02-2019 11:12
0.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je lichaam geeft het signaal dat je voorraad glycogeen bijna op is.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Begrijp ik nu goed dat je 1 salade eet per dag, 45 minuten sport en een volledige werk/studiedag draait?

Als dat het geval is en je snapt niet waarom je 's nachts niet goed wordt, zou ik beginnen met een afspraak met een diëtist maken. Dan heb je echt zo enorm weinig begrepen over voeding dat het niet verstandig is dat je probeert af te vallen op eigen initiatief.
Alle reacties Link kopieren
Dit is een crashdieet. Nu weet ik niet waarvoor jij die medicatie slikt maar het lijkt mij dat het voor lichaam en geest een stuk gezonder is om een normaal en gezond eetpatroon te handhaven. Zoek daar eventueel professionele hulp bij als je niet weet hoe en wat. Dit is een recept voor levenslang jojo-effect.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Een salade is geen eten. Ik heb het zelfde probleem gehad en ik heb leren koken met groenten, eieren, bonen, peulen, mager vlees/vis, yoghurt en fruit. Je moet goed vol zitten als je wil lijnen en als je in een jaar 10 kilo aankomt heb je ook een jaar nodig om het kwijt te raken.
Je moet een beetje lol hebben in afvallen anders ga je het nooit vol houden. Gebakken spinazie met ui en knoflook, wat noten, champignons en witlof met ham en kaas uit de oven met een lekker gekruid bieflapje of zo. Yoghurt met fruit toe en je hebt echt geen honger. Dan kan je zeuren over de ham en kaas maar het kan prima als je verder niet snack. Ondertussen zit je vol met groente, fruit en eiwitten en die heb je nodig voor spieropbouw.
Die spieropbouw wordt je motor, hoe beter gespierd, des te meer je verbrand. Je uithongeren werkt tegen gesteld, je verliest nu voornamelijk vocht en spierkracht, wat jij nu doet is echt zinloos.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook enorm aangekomen door medicatie. (Nou ja, heel eerlijk: doordat ik enorm heb toegegeven aan de eetbuien die veroorzaakt werden door de medicatie.)
Samen met een diëtiste heb ik een basis eetpatroon opgesteld en hebben we gewerkt aan het emotie eten. Ik at dus ook veel te weinig waardoor ik eetbuien kreeg. Daar voelde ik me dan weer naar over en ging ik nog maar meer eten en zo kom je in een neerwaardse spiraal.

Ik schrok van wat ik ongeveer moest eten. Zoveel?! Maar doordat ik dit eet heb ik nooit honger en zijn de eetbuien verminderd. En doordat we hebben gewerkt aan dat emotie eten is mijn hele blik op eten veranderd. Ik val af én ik geniet van chocolade (af en toe) of een gebakje op een verjaardag. Dit had ik vorig jaar echt niet durven hopen! Het afvallen gaat overigs wel laaaaaaangzaam, maar dat is niet erg. Ik ben namelijk nu veel gelukkiger dan voordat ik aan de medicatie moest. Ik kan nu veel relaxter omgaan met eten. Het is geen quickfix. Maar wel een fijne fix! :)
~What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?~

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven