Lijf & Lijn alle pijlers

Ervaring met weight care

27-02-2019 10:11 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal

Zoals de titel al doet vermoeden ben ik op zoek naar mensen die ervaring hebben met weight care en die er eventueel nu mee bezig zijn.
Ikzelf ben vorige week vrijdag de strijd met de weegschaal aangegaan. Deze stond op 96.9 kg voor een lengte van 1,70m . Veel te veel dus.
Vanaf maandag aan de weight care (wc afkorting) gegaan. Ik vervangen ontbijt en lunch door de wc shakes. Heb chocolade en vanille. En savonds eet ik gewoon mee met het gezien. Ik probeer 2 stukken fruit te eten (meestal als zetel knabbeling voor tv).
Deze morgen het niet kunnen laten en op de weegschaal gaan staan. -0.9 kg :yes: dat gaat dus goed

Dus mensen kom maar op met die ervaringen en tips. :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het een tijdje gebruikt als een soort van reset van mijn eetpatroon. Ik wisselde de repen en shakes af om wat meer afwisseling te hebben en mijn trek in hartig stilde ik door een kop bouillon bij de lunch.
Voor mijn gevoel is dit niet de manier om veel af te vallen door het gewoon maar langer te gebruiken, maar jezelf even een week of 2-3 bezinnen op je maaltijden en daarna langzaam aan weer overstappen op normaal lijkt me prima. Inmiddels 10 kg kwijt trouwens, mijn lengte en gewicht was vergelijkbaar met die van jou. Ik ben afgelopen zomer begonnen en neem nu af en toe nog een shake of reep, gewoon omdat het makkelijk is. Maar mijn standaard "dieet" nu is normale porties en geen tussendoortjes. Werkt prima!
Ik neem trouwens liever Kruidvat huismerk, die is lekkerder. Vooral veel minder zoet, en zoet triggert bij mij mijn hongergevoel heel erg.
Alle reacties Link kopieren
Ehm... heb je ook een idee hoe je dit wilt gaan doen? Want afvallen met shakes is gewoon erg slecht, het is een crashdieet!
Waarom niet kijken naar een betere manier van eten? Als je straks weer klaar bent met de shakes kun je niet terug naar je ouder manier (daar werd je dik van). Waarom uitstellen om jezelf een goed eetpatroon aan te leren?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
27-02-2019 10:53
Ehm... heb je ook een idee hoe je dit wilt gaan doen? Want afvallen met shakes is gewoon erg slecht, het is een crashdieet!
Waarom niet kijken naar een betere manier van eten? Als je straks weer klaar bent met de shakes kun je niet terug naar je ouder manier (daar werd je dik van). Waarom uitstellen om jezelf een goed eetpatroon aan te leren?
Bedankt voor je reactie. Ik wil dit gewoon gebruiken als jump naar. Ik pas nu ook mijn avondeten al aan naar gezonden voeding. Ook verplicht ik nu mezelf om meer water te drinken en fruit te eten. Eenmaal dit goed loopt bouw ik ook de shake als lunch af en stap over op een gezonde lunch. Enz. Is natuurlijk niet de bedoeling om de shakes te blijven gebruiken.
Ik hoop om tegen 24juli toch een kilo of 15 kwijt te zijn met de shakes.
15 kilo lukt ook prima met Weight Watchers. Stuk aantrekkelijker ook dan shakes.
Alle reacties Link kopieren
Ellenjul schreef:
27-02-2019 11:04
Bedankt voor je reactie. Ik wil dit gewoon gebruiken als jump naar. Ik pas nu ook mijn avondeten al aan naar gezonden voeding. Ook verplicht ik nu mezelf om meer water te drinken en fruit te eten. Eenmaal dit goed loopt bouw ik ook de shake als lunch af en stap over op een gezonde lunch. Enz. Is natuurlijk niet de bedoeling om de shakes te blijven gebruiken.
Ik hoop om tegen 24juli toch een kilo of 15 kwijt te zijn met de shakes.
Begrijpelijk, maar is het niet zinvoller om gelijk over te gaan naar een beter eetpatroon. Op welke moment wil je dan weer overstappen naar een gewoon eetpatroon? Als het goed loopt? Wat bedoel je daarmee, als je een bepaalde hoeveelheid bent afgevallen? En wat dan als je ineens veel minder gaat afvallen per keer, omdat je normaler gaat eten?

Ik begrijp de aantrekkingskracht van lekker snel veel verliezen, maar vaak is dat gewoon niet zo gezond. Naast dat je niet erg uitgebalanceerd eet door gewoon eten te vervangen door shakes. Houd je ook bij in een app of zo hoeveel je binnen krijgt, zodat je na kunt gaan of het wel goed gaat? Probeer voor jezelf ook een plan op te stellen hoe je dit wilt gaan doen of je nu met shakes bezig wilt blijven of niet. Wanneer ga je over op een normaler eetpatroon, wat wil je dan gaan eten, ga je ook meer/anders bewegen enz.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
ik zou die zoete shakes nog geen dag volhouden, doe mij maar een boterham, of een schaaltje yoghurt,(en dat zou ik dan na die shake eten om die zoete smaak weg te krijgen, dus helemaal het doel voorbij
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
27-02-2019 10:53
Ehm... heb je ook een idee hoe je dit wilt gaan doen? Want afvallen met shakes is gewoon erg slecht, het is een crashdieet!
Waarom niet kijken naar een betere manier van eten? Als je straks weer klaar bent met de shakes kun je niet terug naar je ouder manier (daar werd je dik van). Waarom uitstellen om jezelf een goed eetpatroon aan te leren?
Helemaal mee eens, hoewel ik het zelf natuurlijk ook heb gedaan. Gebruik dit niet als dieet, maar hooguit als even afkicken, om daarna (na een week of 2) over te stappen op normale, gezonde maaltijden. En dan is "normaal" natuurlijk niet wat je eerst at, maar kleinere porties, geen calorieën drinken, geen snaaipartijen en dat soort werk. En denk vooral aan beweging! Beweging verbrandt calorieën maar vooral houdt het je verbranding hoog. En dat is het grote risico van een crashdieet: je lichaam gaat in de spaarstand omdat er maar zo weinig binnen komt!
Het heeft mij geholpen om de vreetbuien die waren ontstaan door medicijngebruik om te buigen naar weer normaal doen, maar het is niet een normale overgang naar een gezond eetpatroon.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon een plan maken bijvoorbeeld 's morgens, 's middags en 's avonds elk hooguit 500 kcal en tussendoor niets of het moet een uitgespaard hapje zijn.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven