Lijf & Lijn alle pijlers

Winkelen en voeding

01-03-2019 16:28 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal. Ben benieuwd hoe jullie in de winkels opzoek gaan naar de producten die je wilt gebruiken. Zo eet ik het liefst geen suiker. Dat betekent dat ik de ingrediënten van alle potjes in de winkel eerst moet doornemen om mijn keuze te maken. Kost veel tijd en soms komt het niet uit om er veel tijd in te stoppen. Hoe doen jullie dit? Zijn er makkelijkere manieren? Ben benieuwd!
Zoveel mogelijk verse producten ipv potjes en zakjes. En als je haast hebt kies je gewoon dingen waarvan je al weet dat er geen suiker inzit, omdat je die dan al eerder eens hebt gekocht.
Alle reacties Link kopieren
Geen potjes gebruiken. Echt hoor. Je kunt het zelf
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel potjes kan een mens kopen dan? De producten die je blijkbaar toch uit pot wilt eten zul je ondertussen wel kennen lijkt me.
Alles vers kopen en gewoon pure ingrediënten kopen.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, wat voor een potjes koop je dan?
Alle reacties Link kopieren
Ik eet sinds mijn baby tijd niet meer uit potjes. Je ontgroeit dat stadium van zelf. De één wat eerder dan de ander.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees altijd de etiketten maar heb zelf geen suikerfobie.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik koop dus gewoon de pot saus mits er niet meer dan 50-80 kcal per 100 gram inzitten maar alleen als het een heel bruikbare saus is. Hij moet echt die 80 kcal waard zijn.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Begin eens met het grootste deel van je boodschappen van de groente/fruit afdeling te kopen.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
01-03-2019 17:30
Ik koop dus gewoon de pot saus mits er niet meer dan 50-80 kcal per 100 gram inzitten maar alleen als het een heel bruikbare saus is. Hij moet echt die 80 kcal waard zijn.
Een saus waar 25% suiker in zit vind ik sowieso vies. Wat maak iets 'het waard'. Hoe het smaakt of hoe gezond het is? Een sausje heb je zo zelf gemaakt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
01-03-2019 17:35
Een saus waar 25% suiker in zit vind ik sowieso vies. Wat maak iets 'het waard'. Hoe het smaakt of hoe gezond het is? Een sausje heb je zo zelf gemaakt.
Die heb ik nog nooit meegemaakt.

Laatste favo saus: Koolhydraten: 9,5 gr per 100 gr, waarvan suikers: 5,0 gr.

Hawaiaanse saus zit wat meer in, en dat vind ik prima. No problem. :)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
o ik dacht dat je wilde weten hoe je energie genoeg houdt om de hele dag alle winkels af te lopen. Voedingsmiddelen kopen is niet winkelen, dat is boodschappen doen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Euh, hier komt de rode kool uit pot, doperwten wortelen, appelmoes, soms sperziebonen, blote kindjes in het gras, velderwtjes....toevallig net gekeken, 74 calorieën op 100 gram appelmoes...
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
01-03-2019 17:38
Die heb ik nog nooit meegemaakt.

Laatste favo saus: Koolhydraten: 9,5 gr per 100 gr, waarvan suikers: 5,0 gr.

Hawaiaanse saus zit wat meer in, en dat vind ik prima. No problem. :)
Er zijn paar hele vieze sauzen bij AH en LIdl vooral Aziatische sauzen waarbij je pit verwacht ipv zoetigheid. Echt te vies. In de AH Excellent sausen aziatisch zit 25% suiker oa. Oa deze https://www.ah.nl/producten/product/wi3 ... gredienten en de zoetzure saus. Ik ruk weleens in de haast zo iets mee maar dat doe ik dus niet meer.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik maak alles zelf, want ik probeer zo min mogelijk zout te eten.
Dus hier geen zakjes en potjes, maar groenten en een goed gevulde kruidenla.
Met suiker heb ik niet zo veel moeite, maar ik eet bijna geen zoetigheid. Uiteraard zit het wel in fruit e.d. maar daar kan ik me niet zo druk om maken.
-
Alle reacties Link kopieren
Makkelijkste is gewoon weinig uit potjes te maken. Als je er dan zelf geen suiker bij gooit kom je een eind.

Ik kijk altijd achterop. De volgorde van de ingrediënten staat op volgorde van de hoeveelheid. Dus als suiker achteraan staat in een lijst is de hoeveelheid klein, staat ie vooraan dan weet je genoeg.
Alle reacties Link kopieren
attribuutje schreef:
01-03-2019 17:57
Euh, hier komt de rode kool uit pot, doperwten wortelen, appelmoes, soms sperziebonen, blote kindjes in het gras, velderwtjes....toevallig net gekeken, 74 calorieën op 100 gram appelmoes...
Ik eet ook wel eens iets uit pot, rode kool inderdaad, appelmoes.
Maar goed, ik heb geen sukerangst, TO blijkbaar wel
Rosalind schreef:
01-03-2019 17:33
Begin eens met het grootste deel van je boodschappen van de groente/fruit afdeling te kopen.

Dit!
Ik haal dat op de markt, twee keer per week, fietstassen en mandje helemaal vol. Dan bij de supermarkt ook nog vooral dingen uit de koeling. Dan hoef ik me over de suiker in die ene eetlepel ketchup geen zorgen te maken.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
01-03-2019 17:59
Er zijn paar hele vieze sauzen bij AH en LIdl vooral Aziatische sauzen waarbij je pit verwacht ipv zoetigheid. Echt te vies. In de AH Excellent sausen aziatisch zit 25% suiker oa. Oa deze https://www.ah.nl/producten/product/wi3 ... gredienten en de zoetzure saus. Ik ruk weleens in de haast zo iets mee maar dat doe ik dus niet meer.
Ja verreweg de meeste sauzen zouden ze wel iets beters van kunnen maken, bijvoorbeeld Patak vind ik vreselijk. En dan nog plm 180 kcal per 100 gram. Dat zal wel een kwestie van smaak zijn. Maar soms vind je een sausje dat echt een toevoeging is en daar ben ik dan blij mee. Scheelt een hoop werk.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
lilalinda schreef:
01-03-2019 18:20
Ik eet ook wel eens iets uit pot, rode kool inderdaad, appelmoes.
Maar goed, ik heb geen sukerangst, TO blijkbaar wel

Ja of mayonaise. Al schijnt die van het AH huismerk suikervrij te zijn.
Maar goed, ik heb ook geen suikerangst. :)
Alle reacties Link kopieren
Deze schijnt erg lekker te zijn: https://www.ah.nl/producten/product/wi4 ... mato-paste, maar ja niet voor suikerhaters. Ongeveer 10% suiker.

Het is de bedoeling om die te mengen met je eigen saus om die wat meer karakter te geven.

Ik zou overigens zoetstof in de saus gooien als ik hem te zuur vond.

Bertolli vind ik ook lekker trouwens. 6,2% suiker.

Kijk als ik nou zou ontbijten met Engelse drop, lunchen met ijs en dineren met bonbons, dan zou het wat anders zijn. :proud:
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Misschien is het een soort perfectionisme (alles of niets) om 100% suikerloos te willen eten.

Maar in je mond wordt zetmeel al gedeeltelijk omgezet in suikers, door het enzym amylase, dus dat gaat je nooit lukken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat dit topic ging over tijdens het winkelen ergens een snelle hap scoren ofzo
winkelfanaat schreef:
02-03-2019 12:21
Ik dacht dat dit topic ging over tijdens het winkelen ergens een snelle hap scoren ofzo
Ik ook! :hihi:

Maar goed, inderdaad alles vers kopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven