Lijf & Lijn alle pijlers

Schuldig slecht eten

04-03-2019 17:54 56 berichten
Sinds een aantal weken merk ik dat eten steeds meer een soort obsessie begint te worden.. ik zal eerst even kort vertellen wie ik ben zodat er een beeld gevormd kan worden;
Ik ben een 22 jarige studente, 170 cm en ongeveer 54 kg. Ondanks dat ik weet dat ik niet dik ben, voel ik mij altijd schuldig als ik iets slechts eet.. het kan gaan over een koekje, klein snoepje, maar tegenwoordig zelfs over een boterham met chocolade pasta omdat daar ook veel suiker in zit. Hierdoor geniet ik er eigenlijk amper meer van en herhaalt het zinnetje; ‘ik moet echt gezond gaan eten’ continu door mijn hoofd. Het gaat er bij mij niet om dat ik bang ben om dik te worden, dit zal denk ik niet gebeuren, maar eerder ‘bang’ dat ik door dat slechte eten kanker, hoge bloeddruk, suikerziekte of iets dergelijks kan krijgen. Ik zal even kort omschrijven wat ik als normale maaltijd eet;

Ontbijt; bakje yoghurt
Lunch; tosti of stokbrood met kaas
Avond eten; vaak taco’s, rijst met kip en groentes, pasta, aardappels met vissticks, zalm wraps, zoiets.

Tussendoor eet ik vaak een banaan, een appel of 2 mandarijnen. Ook vaak nog 3/4 koekjes of een zak chips.

Het verschilt heel erg per week, soms kan ik ook een week pizza, friet en kebab eten ofzo. Dan voel ik me pas echt slecht, maar soms neemt het slechte eten de overhand.

Wat ik nu dus wil weten is; hoe slecht is het om elke dag 4 koekjes te eten? Of elke dag een zak chips? Wat eten jullie tussendoor?
Alle reacties Link kopieren
Dat is absoluut niet slecht, maar wat wel slecht is, zijn jouw gedachten. Hulp zoeken hoor! Je hoort je niet slecht te voelen als je een koekje eet.
Life is short. Eat dessert first.
Ik zou me eerder zorgen maken over je ondergewicht bij die lengte. En dan ook nog obsessief over 'n paar koekjes en zelfs over fruit als tussendoortje?
Alle reacties Link kopieren
happyface97 schreef:
04-03-2019 17:54