Lijf & Lijn alle pijlers

Sporten dmv egym

04-03-2019 19:43 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al jaren heb ik niet gesport en ik wil nu weer meer gaan bewegen. Alleen sporten vind ik gewoon niet leuk.
Nu heb ik vandaag een proeftraining gehad, eGym. Dat houdt in dat je 30 minuten effectief traint en dat 2 x per week. De training vond ik niet zwaar, maar volgens de trainer wordt dat wel zwaarder naarmate je fitter en krachtiger wordt. Alleen schrok ik wel van de prijs, 60 euro per maand. Heeft iemand ervaring met deze training?

Hier trouwens een link (ik weet niet of het mag) naar een willekeurige sportschool die dit ook aanbiedt.

https://www.healthclubsportiv.nl/sporten/e-gym/
Ja dat is best prijzig. Geen idee wat het precies is, is het groepsles?
Alle reacties Link kopieren
Nee het is apart, je doet elke apparaat ongeveer 1 minuut en dan begin je weer opnieuw.
Alle reacties Link kopieren
Steeds hetzelfde doen heeft sowieso voor de lange termijn weinig zin.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
De trainingen worden wel elke keer zwaarder zegt de trainer. Kijk is snap dat zij iets willen verkopen, dus vandaar dat ik op zoek ben naar ervaringen of mensen die verstand hebben van fitness. Als het helpt ben ik bereid om het te doen, aangezien ik gewone fitness echt niks aan vindt.
Alle reacties Link kopieren
€60 is echt be-la-che-lijk veel geld.
2x 30 minuten is ook niks. Dan kun je beter meer beweging in je dagelijks leven proberen te passen, helemaal gratis.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik sport zo'n 2 jaar via de e-gym. Je traint in een cirkel met zo'n 8 fitness apparaten. Voordat je start wordt elk apparaat op jouw lengte en fitnessdoelen ingesteld. Bv: vetverbranding, spieropbouw, spierdefenitie etc. Je logt in met een armbandje. Elk doel bestaat ook nog uit verschillende trainings manieren. Adaptief, positief, negatief, isotronisch en explosief. Dat gaat automatisch. Via een schermpje volg je een soort parcour via een balletje in een soort zenuwspiraal zeg maar. Daardoor maak je de beweging veel nauwkeuriger. Het apparaat vraagt zelf om de zoveel trainingen een krachtmeting, zo ga je steeds meer vooruit en dat zie je ook op je scherm. Blessures zijn veel minder en met 30 minuten ben je klaar, wel dien je 10 minuten de spieren op te warmen door fietsen of op de crosstrainer. Iedereen die traint wisselt op hetzelfde moment van toestel, dus je hoeft niet te wachten. Alle grote spiergropen worden getraind. Het is snel, efficient en een intelligente manier van sporten. Ik wissel of combineer het af met pilates.
Bij mijn sportschool was er een aanbieding waardoor ik het voor een kleine verhoging per maand op mijn contributie erbij mag doen. Dus ik mag van alle lessen gebruik maken en ook nog de e-gym, ik vind het ideaal. Vooral omdat ik niet zo graag train in de gewone fitnesszaal, ik heb daar toch een bepaalde drempel voor. ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ja de training heb ik vandaag gedaan, je kan inderdaad weinig fout doen. Mag ik vragen hoeveel jij betaalt? en zie je resultaat? ben je ermee afgevallen en fitter geworden?
Alle reacties Link kopieren
Ik betaalde inmalig 150 euro, en elke maand ben ik 30 euro kwijt. Je ziet je progressie zelf elke keer op het scherm, ik voel me een echte krachtpatser met die honderden kilo's! Als een een tijdje niet ben geweest merk ik direct dat ik in kracht achteruit ga. Het is zeker effectief. Je conditie moet je zelf wel apart onderhouden op de crosstrainer of loopband, dit wil ik opbouwen maar dat vind ik nogal saai. Je trainingsdoelen kun je zelf instellen, dus bv eerst vetverbranding en daarna bv spierdefinitie. Wat ik wel mis is het trainen van de triceps (kipfilets) en biceps, wrs pak je die er wel bij, maar niet echt specifiek.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het net zoals hierboven voor 1 euro op mn contributie erbij. Ik vond het in het begin wel leuk, maar vond het al snel saai worden, iedere keer hetzelfde rondje en dezelfde apparaten. Je gaat om de 6 trainingen wel wat zwaarder maar op een gegeven moment merkte ik niet echt verschil. Ik vind het positief en negatief afwisselend trainen het prettigst (dus het gewone programma). Al die andere programma's oftewel die doelen zoals vetverbranding, spieropbouw met dat isokinetisch/adaptief trainen enzo vond ik echt ruk. Was blij dat ik na mn proefperiode weer terug kon. Zelf doe ik er nauwelijks nog aan. Ik doe liever een groepsles mee. Zo nu en dan doe ik nog eens een rondje
Alle reacties Link kopieren
Ik moet er wel bijzeggen dat mijn sportschool erg uitgebreid is. Ook qua begeleiding en alles. Ik kan me voorstellen dat wanneer er verder niet zoveel uitgebreide begeleiding is, dat zo'n programma met ingestelde apparaten wel prettig is. Ik klink voor al negatief hierboven maar ik moet erbij zeggen dat ik het wel prettig vond aan het begin toen ik startte met sporten. Je weet wat je moet doen en je kan niet veel fout doen. Ik heb het bedenk ik nu ook bijna een jaar gedaan voordat ik het minder interessant begon te vinden. Ik ben er wel fitter van geworden maar ik merk nu wel dat ik van groepslessen nog veel fitter ben geworden, vaker spierpijn heb en echt het gevoel heb dat ik wat gedaan heb dan met de egym.
belachelijk duur. het probleem is dat de claim; meest efficiente training en wordt sterk en fit in slechts 20 minuten gewoon onzin is. het is niet efficienter dan gewone fitness, alleen maar duurder
Alle reacties Link kopieren
Hmmm ik denk dat ik er dan toch vanaf zie. Het probleem bij mij is dat ik snel verveeld ben en ik dan gelijk vastzit voor 6 maanden.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij zit het bij mijn fitness abonnement van €15 per maand inbegrepen, maar dat was toen een hele goede deal. Normaal zou het volgens mij €10 per maand extra kosten. Ik train ontzettend graag in de eGym als ik geen zin heb om na te denken (bij mij zijn het overigens 10 of 12 apparaten) en wissel het af met mijn eigen krachttraining en functional training. De bijbehorende app is ook fijn en motiverend. Maar €60 per maand zou ik er niet voor over hebben.

Mag je het voor dat geld echt maar 2x per week gebruiken of is dat een advies? Hier is het gewoon een deel van de fitness-studio en kan je het zo vaak gebruiken als je wil.
s7rin wijzigde dit bericht op 04-03-2019 20:46
9.46% gewijzigd
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Mijn moeder doet dit bij haar sportschool, zat erbij in geloof ik. Ze is er wel blij mee. Ze doet het naast haar gewone sportlessen.
Arizona15 schreef:
04-03-2019 20:41
Hmmm ik denk dat ik er dan toch vanaf zie. Het probleem bij mij is dat ik snel verveeld ben en ik dan gelijk vastzit voor 6 maanden.
ja dat is het verdienmodel.
Alle reacties Link kopieren
Daar ben ik het met je eens Ieniemienie. Het is voor mij ook voor "erbij", ik ga daarna nog een pilates of yogales doen. Dan heb ik voor mijn gevoel heel goed getraind :yes:
En ik wissel ook af met een soort bodypump, als ik heul fanatiek ben! Ik ga voor de afwiiseling.
Maar als je net begint is het ideaal en als ik vlug tussendoor wil sporten ben ik ook zo klaar, alle spiergroepen gedaan! Wat ik juist fijn vind is dat je spieren telkens opnieuw getriggerd worden op een andere manier dmv het negatief/ positief trainen. Dit gebeurt "in de zaal" echt niet. Ik zie veel mensen al jaren op dezelfde manier trainen en hetzelfde gewcht.
Alle reacties Link kopieren
Je kan voor die 60 euro ook gebruik maken van de gewone apparaten, maar ik ken mijzelf. IK ga daar misschien een paar keer gebruik van maken en dan stop ik daarmee, aangezien ik fitness gewoon echt niet leuk vindt.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
04-03-2019 20:37
belachelijk duur. het probleem is dat de claim; meest efficiente training en wordt sterk en fit in slechts 20 minuten gewoon onzin is. het is niet efficienter dan gewone fitness, alleen maar duurder

Best leuk bedacht, meer vragen, minder bieden. En mensen trappen er massaal in.
Maar net als met diëten; een quick fix bestaat niet. Als je iets wilt bereiken zul je ervoor moeten werken.
.
Arizona15 schreef:
04-03-2019 20:53
Je kan voor die 60 euro ook gebruik maken van de gewone apparaten, maar ik ken mijzelf. IK ga daar misschien een paar keer gebruik van maken en dan stop ik daarmee, aangezien ik fitness gewoon echt niet leuk vindt.
het is gewoon fitness
Alle reacties Link kopieren
Ja klopt heb je ook gelijk in S-Meds, maar het voelt als light fitness :)
Ik moet gewoon iets gaan zoeken wat ik wel leuk ga vinden.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben het ook. Het werd als een noviteit gebracht, terwijl het op andere sportscholen al aanwezig was. De eerste 200 konden het ook levenslang afkopen voor € 200. Dat hebben ze heel slim gedaan, want op termijn is er steeds minder animo voor, maar dat geld hebben ze dan alvast binnen.

Over het algemeen staan die 8 toestellen gewoon los in iedere gym, dus je kunt zelf dat trainingsschema ook samenstellen. je moet alleen wat meer lopen en je moet meer investeren in kennis over een correcte uitvoering, maar het is een stuk goedkoper.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het een jaar gedaan. Irritatie ! Altijd wachten. En ik vond het al snel saai. En duur.
Ik doe de e-gym nu een jaar en sinds een paar maanden de e-gym premium. Heel afwisselend en een aanrader.Het is zwaar maar effectief. Ik heb een all-in abonnement waarmee ik ook naar groepslessen en de "gewone" fitness kan. Ik betaal nog geen 30 euro per maand. Overigens hier nooit wachten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven