Lijf & Lijn alle pijlers

Na afvallen nog steeds een buik (loop vast)

23-03-2019 11:54 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Precies twee jaar geleden ben ik begonnen met afvallen. Ik heb gewoon mijn levensstijl omgegooid. Ik ben in twee jaar tijd 30 kilo afgevallen. Ik ben van 91 kg naar 61 kg gegaan. De eerste 16 kg heb ik gedaan zonder te sporten, en na 3 kwart jaar ben ik begonnen met sporten. Ik ben 163 cm dus niet heel erg lang, maar nu zit ik op gezond gewicht. Ik merk heel erg dat ik gewoon een hangbuik blijf houden en dat is super frustrerend. Ik val ook bijna niet meer af tegenwoordig. Ik ben wel blij met mijn gewicht nu maar ik wil zo graag van die buik af. Ik train gemiddeld 3x per week in de sportschool. Af en toe zelfs 4x per week. Heeft iemand tips?
Als je zoveel bent afgevallen, is het dan geen overtollig vel dat daar zit?
Alle reacties Link kopieren
61 kilo bij een lengte van 1.63 is een mooi gewicht. Maar niet zo laag dat je geen buikje meer hebt.

Je zal dus nog meer moeten afvallen als je een plattere buik wil.

Dat kan maar op 1 manier.
Minder calorieën binnen krijgen dan je verbruikt.

Dus zal je minder moeten eten / drinken en /of meer moeten sporten.
Hangbuik? dan is dat toch los vel? Dat kan je niet wegtrainen of weglijnen
sugarmiss schreef:
23-03-2019 12:03
61 kilo bij een lengte van 1.63 is een mooi gewicht. Maar niet zo laag dat je geen buikje meer hebt.

Je zal dus nog meer moeten afvallen als je een plattere buik wil.

Dat kan maar op 1 manier.
Minder calorieën binnen krijgen dan je verbruikt.

Dus zal je minder moeten eten / drinken en /of meer moeten sporten.
nee hoor dat moet helemaal niet
veel vrouwen houden een buik, ook bij extreem laag gewicht, dat is omdat vrouwen vet moeten hebben op hun lijf om hun vruchtbaarheid te behouden.
TO heeft een prima gewicht
Alle reacties Link kopieren
Of even naar de plastisch chirurg.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
23-03-2019 12:04
Hangbuik? dan is dat toch los vel? Dat kan je niet wegtrainen of weglijnen
Nee ik heb gelukkig (niet echt) last van los vel. Het is inderdaad wel echt een laagje vet. Ik zit al onder mijn kcal behoefte (gemiddeld 1500 per dag). Het is ook niet dik meer alleen wel gewoon vet helaas .. ik heb geen strakke buik.
Suzebos123 schreef:
23-03-2019 12:11
Nee ik heb gelukkig (niet echt) last van los vel. Het is inderdaad wel echt een laagje vet. Ik zit al onder mijn kcal behoefte (gemiddeld 1500 per dag). Het is ook niet dik meer alleen wel gewoon vet helaas .. ik heb geen strakke buik.
de meeste vrouwen hebben dat niet. accepteer het en weet tevreden met wat je bereikt hebt
ook best bizar dat je vier keer in de week sport en niet meer dan 1500 calorieën eet bij een gezond gewicht
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
23-03-2019 12:13
ook best bizar dat je vier keer in de week sport en niet meer dan 1500 calorieën eet bij een gezond gewicht
Ik tel het niet precies hoor. Ik heb dat aan het begin wel gedaan maar ik wil niet dat het mijn leven beheerst. Ik weet nu wel ongeveer wat overal in zit.

Daarnaast heb ik een kantoor baan en sport ik altijd samen met een vriendin. Ik vind het dan wel lekker om te bewegen. Het is alleen dan wel frustrerend als ik mensen om mij heen zie die zwaarder zijn maar wel een stuk strakker.

Maar het is natuurlijk mijn eigen schuld want ik ben niet van de lucht dik geworden vroeger haha.
Suzebos123 schreef:
23-03-2019 12:16
Ik tel het niet precies hoor. Ik heb dat aan het begin wel gedaan maar ik wil niet dat het mijn leven beheerst. Ik weet nu wel ongeveer wat overal in zit.

Daarnaast heb ik een kantoor baan en sport ik altijd samen met een vriendin. Ik vind het dan wel lekker om te bewegen. Het is alleen dan wel frustrerend als ik mensen om mij heen zie die zwaarder zijn maar wel een stuk strakker.

Maar het is natuurlijk mijn eigen schuld want ik ben niet van de lucht dik geworden vroeger haha.
als je van 91 naar 61 gaat zit je natuurlijk altijd was losser in je vel. Dat kan je niet trainen en meer afvallen helpt niet, helpt zelfs tegenovergesteld. Strak zijn is een raar doel omdat het ook heel erg te maken heeft met je fysiek. De ene mens is atletischer dan de ander. wees tevreden, daar heb je op lange termijn veel meer aan
Alle reacties Link kopieren
Suzebos123 schreef:
23-03-2019 12:16


Maar het is natuurlijk mijn eigen schuld want ik ben niet van de lucht dik geworden vroeger haha.
Nou en?
Je bent op eigen houtje 30 kilo afgevallen, wat heel knap is en hebt nu een gezond gewicht.
Geef jezelf eens een complimentje daarvoor, want het is een hele prestatie.
Alle reacties Link kopieren
karin6789 schreef:
23-03-2019 12:23
Nou en?
Je bent op eigen houtje 30 kilo afgevallen, wat heel knap is en hebt nu een gezond gewicht.
Geef jezelf eens een complimentje daarvoor, want het is een hele prestatie.
Ik ben ook trots op mezelf hoor, daar niet van. Ik vroeg me gewoon af of meer mensen hier last van hebben en of dit normaal is of dat er iets tegen te doen is haha.
Alle reacties Link kopieren
Suzebos123 schreef:
23-03-2019 12:33
Ik ben ook trots op mezelf hoor, daar niet van. Ik vroeg me gewoon af of meer mensen hier last van hebben en of dit normaal is of dat er iets tegen te doen is haha.
Het enige wat nu nog effectief is, zou een operatie zijn.
Maar dat is heel duur en erg ingrijpend (lang herstelproces) dus of je dat nu moet willen.

Blij zijn met het bereikte resultaat en een enigszins slappe buik voor lief nemen, is veel goedkoper.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het op een andere plek. Ongeveer dezelfde verhouding gewicht/lengte, dan wel een platte buik, maar ik krijg mijn bovenbenen en billen er maar niet 'af'. Inmiddels heb ik geaccepteerd dat het niet anders wordt, maar dat heeft wel even geduurd.

Superknap in ieder geval dat je zoveel bent afgevallen!
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
23-03-2019 12:04
nee hoor dat moet helemaal niet
veel vrouwen houden een buik, ook bij extreem laag gewicht, dat is omdat vrouwen vet moeten hebben op hun lijf om hun vruchtbaarheid te behouden.
To wil een dunnere buik. Ze heeft niet een dus danig laag gewicht dat er niet nog wat vet af kan.

Hoewel het na 30 kilo afvallen ook loshangende vel kan zijn
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
23-03-2019 12:44
To wil een dunnere buik. Ze heeft niet een dus danig laag gewicht dat er niet nog wat vet af kan.

Hoewel het na 30 kilo afvallen ook loshangende vel kan zijn
Ik ga nog wel proberen om nog een paar extra kilo’s eraf te krijgen. Alleen als je zoveel bent afgevallen stagneert het op een gegeven moment en is het veeel moeilijker om nog wat af te vallen.
Alle reacties Link kopieren
MockTurtle schreef:
23-03-2019 12:37
Ik heb het op een andere plek. Ongeveer dezelfde verhouding gewicht/lengte, dan wel een platte buik, maar ik krijg mijn bovenbenen en billen er maar niet 'af'. Inmiddels heb ik geaccepteerd dat het niet anders wordt, maar dat heeft wel even geduurd.

Superknap in ieder geval dat je zoveel bent afgevallen!
Lief dankje!
Alle reacties Link kopieren
Suzebos123 schreef:
23-03-2019 12:47
Ik ga nog wel proberen om nog een paar extra kilo’s eraf te krijgen. Alleen als je zoveel bent afgevallen stagneert het op een gegeven moment en is het veeel moeilijker om nog wat af te vallen.
Doe maar niet joh, waarom niet kiezen voor tevreden zijn met je gezonde gewicht en dat gewicht behouden?
Straks ben je er veel te veel mee bezig in plaats van genieten van je leven en het feit, dat je nu leuke kleren aan kunt.
Dat krijg je in mijn ervaring niet weg. Niet als het echt heel plaatselijk is.

Ik heb normaal een gewicht tussen de 58 en 61, maar ik ben ook wel tot het ongezonde afgevallen door ziekte en dan kon je mijn ribben tellen, ik had een ingevallen gezicht.. en toch had ik een muffintop en brede bovenbenen. Dat is helaas gewoon hoe mijn lichaam in elkaar zit en strak krijg ik het niet meer terwijl ik nooit echt zwaar ben geweest (wel 3 keer zwanger maar ook toen niet zwaarder geweest dan 70kg geloof ik). Als puber had ik ook al bredere bovenbenen terwijl ik toen fanatiek sporte en een sixpack had. Ik durfde daarom als puber geen rokjes aan, nu kan het me minder schelen gelukkig.

Ik wil wel binnenkort weer gaan sporten, dan zit ik mentaal beter in mijn vel ook al blijven die 'vetjes' er aan. Probeer het los te laten en naar je conditie en hoe je je mentaal voelt te kijken ipv kleine imperfecties aan je lichaam. Het is heel knap hoeveel je afgevallen benen soms is iets gewoon je bouw.
Alle reacties Link kopieren
Ik haal hier niet uit wat je precies doet als je sport. Je kunt het beste veel buikspier oefeningen doen
Alle reacties Link kopieren
karin6789 schreef:
23-03-2019 12:51
Doe maar niet joh, waarom niet kiezen voor tevreden zijn met je gezonde gewicht en dat gewicht behouden?
Straks ben je er veel te veel mee bezig in plaats van genieten van je leven en het feit, dat je nu leuke kleren aan kunt.
Ja dat is waar. Als ik nog wat afval is het mooi meegenomen. Ik wil wel gewoon lekker blijven bewegen en gezond eten want dan voel ik me wel fijner in mijn vel.
Alle reacties Link kopieren
MockTurtle schreef:
23-03-2019 12:37
Ik heb het op een andere plek. Ongeveer dezelfde verhouding gewicht/lengte, dan wel een platte buik, maar ik krijg mijn bovenbenen en billen er maar niet 'af'. Inmiddels heb ik geaccepteerd dat het niet anders wordt, maar dat heeft wel even geduurd.

Superknap in ieder geval dat je zoveel bent afgevallen!

Tja, ik wilde ook altijd minder billen en benen, is gelukt, maar nu zijn mn billen net theezakjes. Gewoon leeggelopen zeg maar. :sigh: Gelukkig is dat met stevige broeken niet opvallend ofzo, maar wel wat anders dan ik voor ogen had.. Je hebt gewoon maar beperkt invloed op je figuur.
.
Alle reacties Link kopieren
Anoniempjerosso schreef:
23-03-2019 12:54
Ik haal hier niet uit wat je precies doet als je sport. Je kunt het beste veel buikspier oefeningen doen
Ik doe voornamelijk krachttraining. Buikspieren pak ik elke sessie mee ( 10 minuutjes per keer)

En dan al mijn spiergroepen
1x rug en biceps
1x billen en benen
1x schouders borst en triceps

En als ik vier keer ga pak ik benen en billen nog een keertje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven