Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen na de overgang

23-03-2019 12:35 65 berichten
... of “diëten voor dummies”.

Ik ben m’n hele volwassen leven al hetzelfde gewicht en heb nog nooit aan diëten gedaan. Maar sinds de overgang komt er jaarlijks stiekem een kilo bij en ik vind dat het nu te gek wordt. Er zou wel een kilo of vijf af mogen, of ietsje meer.

Wie weet er een uitzonderlijk makkelijk regiem van eten en bewegen? En met ‘makkelijk’ bedoel ik vooral dat je er niet bij na hoeft te denken, geen caloriën tellen, niet alles wat je eet in een app invullen, geen verpakkingen lezen.

Of is er toevallig iemand die dat wel voor z’n hobby doet en mij elke dag wil vertellen wat ze eet, dan doe ik dat gewoon na. :rofl:

Iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
Of gewoon eten wat je altijd al doet en meer bewegen? Bv 2x een half uur flink wandelen per week. Lijkt me makkelijker :)
Heel simpel, gewoon minder eten dan wat je nu doet...
Een boterham minder, een aardappel minder, minder snaai

Zo moeilijk is het niet.
Zalmsnipper schreef:
23-03-2019 12:37
Of gewoon eten wat je altijd al doet en meer bewegen? Bv 2x een half uur flink wandelen per week. Lijkt me makkelijker :)
Ok, tip 1. Ga ik doen.
Alle reacties Link kopieren
stroman schreef:
23-03-2019 12:35
...

Of is er toevallig iemand die dat wel voor z’n hobby doet en mij elke dag wil vertellen wat ze eet, dan doe ik dat gewoon na. :rofl:
Sonja Bakker
gizzmo-returns schreef:
23-03-2019 12:37
Heel simpel, gewoon minder eten dan wat je nu doet...
Een boterham minder, een aardappel minder, minder snaai

Zo moeilijk is het niet.
Tip 2. Kleiner bord. Geen snaai meer.

Die boterham minder is lastiger, ik heb eigenlijk geen idee hoeveel boterhammen ik eet.
Wat eet en drink je dan zoal? Misschien kunnen we even meedenken wat je kan veranderen of aanpassen. Sport je?
sugarmiss schreef:
23-03-2019 12:40
Sonja Bakker
Sorry, te moeilijk: ik eet geen vlees.
SjakS schreef:
23-03-2019 12:42
Wat eet en drink je dan zoal? Misschien kunnen we even meedenken wat je kan veranderen of aanpassen. Sport je?
Ik doe yoga, that’s it.
Alle reacties Link kopieren
Toegevoegde suikers laten staan, alleen water, zwarte koffie en thee zonder suiker drinken.

Ik ben geen voorstander van diëten. Aanpassen van voedingspatroon werkt vaak veel beter. Vervang ongezonde dingen voor gezondere varianten. doe dit in stappen, dan ontwikkel je echt ene ander voedingspatroon.
stroman schreef:
23-03-2019 12:44
Ik doe yoga, that’s it.
Hoevaak per week? En fiets je? Loop je?

Ik vroeg ook wat je zoal at en dronk op een dag.
stroman schreef:
23-03-2019 12:41
Tip 2. Kleiner bord. Geen snaai meer.

Die boterham minder is lastiger, ik heb eigenlijk geen idee hoeveel boterhammen ik eet.
Dat is tip 3
Bewuster worden van wat je in je mond stopt!
SjakS schreef:
23-03-2019 12:42
Wat eet en drink je dan zoal? Misschien kunnen we even meedenken wat je kan veranderen of aanpassen. Sport je?
‘s Ochtends een grote kom muësli met melk.
‘s Middags een onbekende hoeveelheid boterhammen met kaas, humus, baba ganoush
‘s Avonds een groot bord met pasta, rijst of aardappelen en heel veel groente.
Tussendoor een zak wortelen of cherrytomaatjes.
Af en toe koekjes als iemand die bij de koffie geeft.

Koffie en thee zonder suiker.

Rode wijn.
Chips.
( die laatste snap ik zelf wel dat dat minder moet. :P )
Die boterhammen toch maar eens gaan tellen en hoevaak en hoeveel dan wijn en chips?

Ontbijt kan je ook nog eens naar kijken. Zit er veel suiker in?
SjakS schreef:
23-03-2019 12:46
Hoevaak per week? En fiets je? Loop je?
Twee keer 1,5 uur yoga.
Alles op de fiets maar dat komt volgens mij nog niet op een uur per dag.
Lopen in het weekend een paar uur, maar niet elk weekend. En ‘s winters minder.
SjakS schreef:
23-03-2019 12:53

Ontbijt kan je ook nog eens naar kijken. Zit er veel suiker in?
Ik doe er zelf geen suiker in, maar nu moet ik toch gaan lezen wat er op de zak staat... het is geen cruesli in elk geval, maar er zitten wel rozijnen in.
Ik denk dat ik in elk geval maar eens van de bank af moet en een wandeling ga maken. Ik ben dus even weg, maar kom weer terug. Bedankt voor alle tips tot nu toe!
Alle reacties Link kopieren
Wat voor mij heeft gewerkt is gewoon simpele veranderingen maken. Lekkere dingen zoeken waar minder in zit.

Van chips naar popcorn.
Van brood naar crackers.
Van 48+ kaas naad 30+ kaas.
Van normale pizza naar groente bodem pizza.

En minder eten en veel water drinken!
Alle reacties Link kopieren
Stoppen met chips en wijn. Is beter dan minder gaan eten aangezien je dan de hele tijd de neiging hebt om iets in je mond te stoppen.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Als ik lees wat je eet dan zijn dit vooral voedingsmiddelen die rijk zijn aan koolhydraten, wellicht dat je daar variatie in kan brengen. Voedingsmiddelen die meer eiwitten en vetten bevatten vullen beter omdat ze over het algemeen voedzamer zijn, waardoor je minder trek hebt in loze calorieën (rijst, pasta, aardappelen). Je kan hierbij denken aan noten, avocado, tofu, ei etc.
Alle reacties Link kopieren
Niet koolhydraten helemaal schrappen, maar wat minderen wil ook nog weleens helpen. Dus 's avonds minder pasta/rijst en meer groenten bijv.
Alle reacties Link kopieren
Voeg eieren toe om brood en rijst en pasta te compenseren. Eieren vullen goed.
Hoewel het bij mij bij proberen blijft.
Alle reacties Link kopieren
Je eet veel koolhydraten, daarin minderen of een vervanging voor zoeken zal al een heel verschil maken.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Ok, tip 1 (45 min wandelen) gedaan. Dat was inderdaad makkelijk. Zeker met dit weer. :)
mevrouwiglesias schreef:
23-03-2019 13:05
Stoppen met chips en wijn. Is beter dan minder gaan eten aangezien je dan de hele tijd de neiging hebt om iets in je mond te stoppen.
Heb je helemaal gelijk in. Alleen: ik heb afgelopen januari de wijn een hele maand geschrapt en nog geen gram afgevallen. Dat motiveerde niet erg. Maar ik ga het opnieuw proberen.
anoniem_368225 wijzigde dit bericht op 23-03-2019 14:30
0.25% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven