Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen, doel voor doel, wie doet er mee?

05-04-2019 14:41 264 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!
De afgelopen jaren zijn de kilo’s er bij mij gestaag aangekomen. Zwangerschappen, te veel eten en drinken en te weinig sporten hielpen daar goed bij ;) Nu ben ik voor de zoveelste keer begonnen met afvallen. Ik wil graag minimaal 8 kilo kwijt. Maar ik merk dat die 8 kilo lichter zo’n ver van mijn bed show is, dat ik snel de moed verlies.
Daarom heb ik besloten om in plaats van een einddoel, steeds en tussendoel te stellen en me daar aan te houden. Zo lijkt het toch wat makkelijker te gaan.
Mijn uiteindelijke doel is weer terug naar mijn oude gewicht (55 kilo, ben 1.60 lang) maar als tussendoel heb ik nu om 11 april (dan heb ik een feestje) 64 kilo te wegen. Dit voelt voor mij een stuk meer behapbaar.

Wie doet er mee? Het lijkt me fijn om elkaar te helpen, tips uit te wisselen en met elkaar de kilo’s kwijt te raken!
Groetjes,
Maantjeroos
Alle reacties Link kopieren
Misschien dat ik dat wel zou lusten Snoesje, echt verse boerderijmelk. Die pakken melk uit de supermarkt smaken me gewoon niet. Gebruik het wel eens, voor de aardappelpuree en pannenkoekenbeslag enzo, maar om het zo te drinken...mwah

Groente probeer ik inderdaad bij te plussen door een tomaat op brood bij de smeerkaas of wat extra komkommer. Of eens groentesoep tussen de middag. Maar ik ben een slechte groente-eter. Doe het wel, maar je doet mij echt geen enkel plezier met 250 gram broccoli of bloemkool. Nu met het betere weer komen wel vaker de salades erbij op tafel. Daar kan ik wel goed van eten. Alleen opletten dat ik die dan niet te veel ga opleuken met calorieënbommetjes :-D

Och ja, de tandjesfase :-) Hier nooit veel last gehad met dochter gelukkig. Ga je iets leuks doen? Omdat je van huis gaat? En al een doel gehaald zeg, heel mooi!

We zouden vanavond macaroni eten, maar dochter at onverwachts niet thuis. Heb 2 geroosterde boterhammen met 20+ smeerkaas en tomaat gegeten en één met halvajam. Heerlijk en vooral lekker makkelijk. Vandaag ging prima verder. Keurig gegeten en niks gesnoept of extra genomen. Ik ben tevreden tot nu toe (maar het is pas dag twee natuurlijk :hihi: )

Wat mij betreft schrijf je lekker mee Thuis, welkom :-D

Ga zo de rest lezen nog. Wordt veel geschreven, leuk! Eerst douchen en dochter naar bed zo.
Alle reacties Link kopieren
https://www.hetkanwel.nl/rauwe-melk-kop ... nederland/

Het wordt wel aangeraden om rauwe melk te verhitten (pasteuriseren). "Mijn" boerderij pasteuriseert de melk, en de flessen zijn recyclebaar. Eerst hadden ze glazen statiegeldflessen in een kraampje aan de weg, maar mensen brachten ze soms ongewassen terug, Je wilt niet weten hoe een week oude melkresten ruiken en eruit zien, dus ik begrijp deze switch wel.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Meredith geveld door een buikgriep lees ik? Goed blijven drinken dan hè. Voor het afvallen in eerste instantie misschien "leuk", maar ik heb dan een week later dat het meeste er weer aan zit :-D

Die eetmeter is ook gewoon een lijstje bijhouden, net als bij WW denk ik. Voor mij werken dat soort dingen goed (lijstjesfreak hier). En je vroeg hoe ik dan weet hoeveel calorieën ik mag. Dat weet ik natuurlijk niet precies. Vaststellen wat je exact nodig hebt, is volgens mij niet eenvoudig. Ik weeg nu veel te veel dus ik zal afvallen met 1600 kcal, iemand die keurig op gewicht is natuurlijk veel minder.

Ik probeer vooral om gezonde keuzes te maken. Ik richt me wel een beetje op die 1600, maar het wisselt best wel wat per dag heb ik de vorige keer gemerkt. Een keer pannenkoeken eten en de kcal vliegen omhoog. Volgende dag weer even streng en er is weer balans. Het (al dan niet) afvallen geeft me de beste indicatie dat ik goed bezig ben.

Het lijstje van Thuis is ook wat ik probeer te doen. Maar ik heb het perfectionisme qua eetpatroon opgegeven. In een druk leven met werk en kind, vind ik het ook prima als er eens per week een broodmaaltijd is in plaats van een uitgebalanceerde maaltijd. Rijst is altijd zilvervlies. Pasta is altijd volkoren, net als het brood. Een verse zelfbereide curry is heerlijk, maar een snelle variant met een zakje voorgesneden groente en een kantenklare woksaus is soms gewoon een lifesaver hier. Voel me daar niet (meer!!) schuldig om. En ook patat uit de oven staat hier ook gewoon op het menu. Alleen niet drie keer per week :-D

Vier kilo in een maand is keurig Snoes. Ik teken ervoor! Ik ga nu eerst naar 82 kilo toe. Ik zet in op 1 mei. Ik ben trouwens 1.72 lang en woog gisterochtend 86,3. Vandaag al 85,2. Gaat altijd hard in het begin. In principe zou 1 mei haalbaar moeten zijn denk ik. Ga er in elk geval mijn best voor doen.
Alle reacties Link kopieren
Peetje369 schreef:
07-04-2019 22:04
Als lunch meestal een shake... smorgen 2 volkoren boterhammen smiddags een soepje of een cracker en anderhalf a twee liter water per dag... Afvallen ho maar.
Ik las dit net en dacht "dat is wel heel weinig voeding!". Eet jij dan een cracker of een soepje als avondmaaltijd? Geen fruit en groenten verder? Of begrijp ik het verkeerd... Zomaar wat vraagjes :-D
Alle reacties Link kopieren
Vandaag het volgende gegeten, tot nu toe 1.384 kcal.

Ontbijt 336 kcal.
Zelfgebakken bruin brood, plakje achterham, cholesterolverlagende margarine, kwart liter boerderijmelk, 1 kop automaatkoffie.

Lunch 176 kcal
Zelfgebakken bruin brood, plakje achterham, cholesterolverlagende margarine

Diner 283 kcal
60 gram gebakken aardappel, tuinboontjes, 80 gram biefstuk.

Tussendoor 589 kcal
Snoeptomaatjes, snoeppaprika, banaan, twee Snacksjacks barbecuepaprikasmaak. En vier bonbons, die 368 kcal opleverden, van de 589 kcal.

Ik heb nog ruimte "over", dat wordt vanavond in elk geval een beker boerderijmelk van 160 kcal. De honing twijfel ik over, een plastic babylepeltje levert 50 kcal op, die bleek vanmorgen dus twee keer zwaarder dan de eenheid "theelepel", die ik elke keer aantikte in de app.

Die app is echt handig om inzicht te krijgen in verhoudingen.

Toen ik een tijdje geleden mijn "dagboek" bestudeerde met een vriendin, bleek één dag heel hoog te scoren. Even nagekeken en het bleek de zelfgeprakte gerookte makreel met kappertjes op twee toastjes. "Gezonde vetten!" riep vriendin meteen. Lief.

Drinken is verder water, (kruiden)thee, cola zero.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Die gezonde voedingsmiddelen kunnen ook behoorlijk aantikken qua calorieën hè. Mooi lijstje verder! Waren de bonbons lekker? :yum:
Ik kom vandaag op een totaal van 1157 kcal. Magertjes qua aantal, maar heb geen honger nu. Ga ook mijn bed in straks dus ik eet niks meer. Zal eens kijken of het lukt om mijn eetdagboek hier te plaatsen. Overtypen vind ik een te grote klus :-D
Alle reacties Link kopieren
Ik ga het ook echt niet elke dag hierheen plempen. Het is bedoeld als voorbeeld, want ook met al dit gesnoep zit je nog niet aan 1600 kcal.

Je hoeft dus niet op twee waspeentjes en een theelepel doperwten honger te lijden.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ontbijt 205 kcal
Boterham, volkoren 2 snee 164 kcal
Smeerkaas 20+ naturel 30 gram 41 kcal

Lunch 411 kcal
Boterham, volkoren 2 snee 164 kcal
Ei, gekookt 1 stuk 64 kcal
Halvarine 2 voor 1 snee 42 kcal
Rookvlees 2 voor 1 snee 32 kcal
Cup a soup 1 kop 58 kcal

Avond 368 kcal
Boterham, volkoren 3 snee 246 kcal
Smeerkaas 20+ naturel 40 gram 54 kcal
Tomaat 85 gram 20 kcal
Halvajam aardbei 35 gram 48 kcal

Tussendoor 175 kcal
Aardbeien 175 gram 51 kcal
Activia pruim 125 gram 124 kcal

Zo, volgens mij is het gelukt. Hoop dat het een beetje leesbaar is. Ik ga naar bed, met een boek. Tijd voor rust hier :sleep:
Alle reacties Link kopieren
Prima te lezen. :D

Rookvlees is inderdaad een goed idee, met een beetje mosterd.
:-P)
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Snouth schreef:
05-04-2019 20:02
Ik doe graag mee, maar ben nooit zo trouw met meeschrijven.
Maar goed... laat ik eens een poging doen.

Ik ben nu 73 kg bij 1.80m en wil uiteindelijk weer naar 66kg. Ik ben een maand geleden begonnen met 76kg.
Doel 1 is om met Pasen 72kg te wegen, (Iets minder mag ook best ;-) ) dan ga ik namelijk op vakantie en moet in bikini....
Doel 2 is half juni 68kg. Dan heb ik een groot feest.
En doel 3 (eind doel) is half juli 66kg, als ik op zomervakantie ga en dus weer in bikini mag.

Ik werk juist graag met doelen, omdat rustig aan mijn leefstijl aanpassen alleen leidt tot balans en niet tot gewichtsverlies. Ik heb, zoals voor alles in mijn leven, een stok achter de deur nodig in de vorm van een deadline.

Mijn beloningen zijn, naast het bikinilijf, ook de spijkerbroeken in diverse maten die ik dan eindelijk weer pas.

Herkenbare statistieken. Ik ben 1.82, weeg 72,5 en wil ook naar 66. Ik hoop daar met een halve kilo per week half juli op uit te komen. Dan ga ik inderdaad op vakantie.

Mijn broeken passen allemaal net, maar ze zitten niet lekker.

Naast wat slanker wil ik ook wat strakker worden, dus ga niet alleen minder calorieen innemen maar ook meer sporten.
Succes vandaag. :)


Ik tel geen kcal (nooit gedaan, schatting hooguit), ik maak bewuste keuzes en dat is genoeg. Ik eet heus soms nog wel wat lekkers (of makkelijks; voorgesneden groente is niet een ramp), maar mijn idee van ''lekker'' valt gelukkig vaak onder de noemer gezond (omdat ik suikers gewoon niet meer zo lekker vind).

Gisteravond hardlooptraining gehad van 1,5uur, daar ga ik op de fiets heen (20min; 7km enkele rit).
Vandaag hersteldag. (ik sport 5x in de week)


Ik ben 1.74m en weeg 62kg
vorig jaar heel lang op 75kg gezeten, op zich gezond maar mijn lichaamsbouw past meer bij de 62kg. En toen ik begon met hardlopen, is de laatste 13kg verdwenen wat het voor mij wel bevestigde want ik hang nu zonder moeite op die 62-63kg, dat past dus bij mijn lichaam.
Alle reacties Link kopieren
Wat een mooi gewicht hebben jullie. Hier écht nog wel een hoop kilo's overgewicht. Als kind moest ik al op dieet dus of ik ooit 65 kilo ga halen...Ik streef daar ook niet meer naar. Met een gezond BMI ben ik al heel gelukkig. Heb ik in mijn volwassen leven nog niet gehad.

Tellen van calorieën is nu voor mij even houvast. Ik merk dat ik dan bewuster keuzes maak. Vanavond eten we taco's. Normaal besmeer ik die met crème fraiche. Door in te vullen zie ik dat philadelphia light een gezondere keuze is. Dus dat vervang ik dan. Geraspte 40+ kaas vervangen door 20+ kaas. Ik heb dat nu even nodig om te kunnen bepalen wat verstandigere keuzes zijn. Ik ben ook niet zo goed in schatten, op de één of andere manier schat ik altijd veel lager in :-D
Alle reacties Link kopieren
Wáárom heeft een dun laagje (9 gram) smeerworst al 109 kcal??
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
10-04-2019 09:52
Wáárom heeft een dun laagje (9 gram) smeerworst al 109 kcal??
Ik snap je helemaal. Vind ook saksische smeerleverworst zo lekker. En dan liefst géén dun laagje :-D
Alle reacties Link kopieren
MadameJean schreef:
10-04-2019 01:22
Herkenbare statistieken. Ik ben 1.82, weeg 72,5 en wil ook naar 66. Ik hoop daar met een halve kilo per week half juli op uit te komen. Dan ga ik inderdaad op vakantie.

Mijn broeken passen allemaal net, maar ze zitten niet lekker.

Naast wat slanker wil ik ook wat strakker worden, dus ga niet alleen minder calorieen innemen maar ook meer sporten.
Kijk.... wij hebben dus echt dezelfde doelen. Leuk!
Ook ik ga meer naar sportschool om de boel niet alleen slanker te laten worden, maar ook strak.

Ik heb altijd wat moeite om een balans te vinden in het afvallen. Een halve kilo per week gaat mij vaak te langzaam. En dan ga ik dus steeds minder eten, tot ik dus nauwelijks meer wat binnen krijg. (heb ooit ook echt tegen anorexia aangezeten)
Ik ben ook een echte emotie eter (of emotie-niet-eter).
Op dit moment hebben we een (bijna) sterfgeval in de familie en omdat ik me rot voel eet ik dus echt bijna niets.
Heb mijn paasdoel reeds behaald, (72 kg), maar dat was dus niet helemaal zoals het hoorde.

Het is voor mij heel goed om hier mee te lezen en te zien wat anderen doen om af te vallen.
Alle reacties Link kopieren
@Thuis Goede tips! Volkoren producten schijnen echt veel gezonder te zijn he? Ik eet wel volkoren brood maar pasta etc. niet, ook wel eens het overwegen waard. ‘s Avonds wandelen is heerlijk, vind ik wel lastig omdat mijn kinderen om 19.00 op bed liggen en ik het alleen zonder man wandelen heel saai vind. Maar ja misschien gewoon eens doen.

@Meredith Wat vervelend dat je ziek bent! Hoe gaat het nu? Ik kan me voorstellen dat je liever wat zekerheid hebt voordat je begint met sporten. Thuis sporten kan ook heel effectief zijn! En ww, dat is met punten tellen toch?
Bedankt trouwens, ben heel blij dat ik mijn eerste doel behaald heb :)

@Snoesje Wat netjes, 4 kilo al kwijt! Ik moet misschien ook maar weer eens wat meer op de kcal letten, geen idee hoeveel ik er nu per dag tot me neem.

@nicksen Ja de tandjesfase, feest ;) Zowel zoon (nu 2,5) als dochter (nu 6 maanden) hebben er erge last van (gehad). Gelukkig is dochter nu weer wat blijer. Ja, ik ga naar een concert en een hotelovernachtig in mijn eentje. Heerlijk, even op mezelf zijn en daarna extra lang de kinderen en man weer knuffelen ;)
Hoe oud is jouw dochter?
Netjes hoe je gisteren hebt gegeten!

Leuk om jullie lijstjes te lezen, een beetje inspiratie is nooit verkeerd!

@MadameJean Herkenbaar. Ik wil de kilo’s kwijt maar ook wat strakker in mijn vel. Dus het sporten ook weer wat fanatieker oppakken.

Oh en smeerworst, Linera heeft geloof ik minder kcal en vind ik redelijk te pruimen.

@Snouth Wat heftig, sterkte voor jullie!
Volkoren vult ook veel beter/langer, heb je sneller vol gevoel van en zijn nuttige koolhydraten.

In je eentje kan wandelen ook wel leuk zijn hoor, lekker om je heen kijken, er zijn genoeg vogels bijv in de weer met nestje bouwen. Erg leuk ;) En veel eenden met pulletjes al.


Ik houd niet van paté van vlees, die van vegetarische slager vind ik wel lekker, die is volgens mij ook wel iets beter?
Alle reacties Link kopieren
Snouth schreef:
10-04-2019 10:14
Kijk.... wij hebben dus echt dezelfde doelen. Leuk!
Ook ik ga meer naar sportschool om de boel niet alleen slanker te laten worden, maar ook strak.

Ik heb altijd wat moeite om een balans te vinden in het afvallen. Een halve kilo per week gaat mij vaak te langzaam. En dan ga ik dus steeds minder eten, tot ik dus nauwelijks meer wat binnen krijg. (heb ooit ook echt tegen anorexia aangezeten)
Ik ben ook een echte emotie eter (of emotie-niet-eter).
Op dit moment hebben we een (bijna) sterfgeval in de familie en omdat ik me rot voel eet ik dus echt bijna niets.
Heb mijn paasdoel reeds behaald, (72 kg), maar dat was dus niet helemaal zoals het hoorde.

Het is voor mij heel goed om hier mee te lezen en te zien wat anderen doen om af te vallen.
Ik heb juist helemaal geen ervaring met dieten of afvallen. Ben altijd slank geweest (rond de 65) maar na mijn laatste zwangerschap bleef ik op 69 steken. Toen heb ik er nog 3 kilo in 3 jaar aangeplakt, tot de 72. Icm ouder worden ziet het er ineens wel heel anders uit en dat wil ik graag veranderen.

Ik wil half juli wel resultaat zien maar het dieet en het bewegen zullen permanent moeten zijn.
Alle reacties Link kopieren
Leuk Maantje! Geniet van je vrije tijd.
Linera smeerpate ken ik niet geloof ik. Ga eens kijken wat dat is. Dank voor de tip. En mijn dochter is acht. Ook weer tandenfeest dus want "wisselen" :-D

Volkoren doe ik ook vooral vanwege de vezels. Dochter heeft vorig jaar darmverstopping gehad. Erge buikpijn en misselijk. Twee maanden van die poederzakjes gekregen van de huisarts. Voldoende vezels en veel drinken is erg belangrijk zei hij en toen ben ik rigoureus alles gaan vervangen door vezelrijke of volkoren varianten. En eigenlijk proef ik het verschil niet eens. Ook geen klachten meer gelukkig.

Vandaag met dochter ijsje gehaald bij jamin. Heb héél even getwijfeld of ik een bolletje citroenijs zou nemen, maar ik heb het niet gedaan. Neem vanavond een raket :-D
Alle reacties Link kopieren
Tartex naturel blikje

Deze waarden gelden voor het onbereide product.

Soort Per 100 Gram.
Vet 27 g
Waarvan verzadigd 3 g
Koolhydraten 9.5 g
Waarvan suikers 6.2 g
Eiwitten 5 g
Zout 1.3 g
Energie 1260 kJ (305 kcal)




Unox leverpastei blikje

Per 100 gram
Energie 1395 (kJ)
Energie 338 (kcal)
Vet 32 (g)
Waarvan verzadigd 13 (g)
Koolhydraten 1.9 (g)
Waarvan suikers <0.5 (g)
Eiwitten 11 (g)
Zout 1.8 (g)


Scheelt maar iets van 10%.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ik zie Linera smeerpate staan met voedingswaarde:

Energie: 776 kJ / 186 kcal
Vetten: 12 g
Waarvan verzadigde vetzuren: 2,7 g
Koolhydraten: 10 g
Waarvan suikers: 1 g
Eiwitten: 9,5 g
Zout: 1,75 g

Dat scheelt wel met "mijn" bolletje saksische smeerleverworst. Ongeveer de helft qua kcal. Komt dan op 28 kcal voor 1 snee (15 gram). Vind ik niet gek! Ga hem toch eens proberen ter afwisseling van de rookvlees/smeerkaas/kipfilet.
Alle reacties Link kopieren
Die scheelt inderdaad iets. Morgen koop ik rookvlees, ik ben wel even klaar met de achterham.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Eetlijst van vandaag

Ontbijt 111 kcal
Fjord volkoren rogge 2 stuks 68 kcal
Smeerkaas 20+ voor 1 snee 20 kcal
Halvarine 2 gram 7 kcal
Rookvlees 1 voor 1 snee 16 kcal

Lunch 322 kcal

Kippensoep 350 gram 144 kcal
Fjord volkoren rogge 2 stuks 68 kcal
Halvarine 4 gram 14 kcal
Rookvlees 2 voor 1 snee 32 kcal
Ei, gekookt 1 stuks 64 kcal

Avond 600 kcal
Tacoschelp 3 stuks 77 kcal
Rundergehakt 150 gram 273 kcal
Tomaat 175 gram 40 kcal
Phil bieslook light 3 eetlepel 66 kcal
Kaas, 20+ 30 gram 74 kcal
Gehaktkruiden 10 gram 28 kcal
Raket 42 kcal

Ik mis fruit zie ik nu. Helemaal geen tussendoortjes gegeten. Hele dag wel bezig geweest dus ook gewoon niet aan gedacht. Wel een hapje gekregen van de paashaas van dochter. En ja, die ontbreekt hierboven omdat ik geen flauw idee heb hoeveel gram één hapje is van dat beest :-D
Gehakt heb ik nu eens helemaal zonder bakproduct gebakken, gewoon "droog" in de pan en dat ging prima. Ondanks het extra magere rundergehakt kwam er nog behoorlijk wat vet af tijdens het bakken.

Hoe is jullie dag gegaan?
Alle reacties Link kopieren
nicksen80 schreef:
10-04-2019 19:57
. Wel een hapje gekregen van de paashaas van dochter. En ja, die ontbreekt hierboven omdat ik geen flauw idee heb hoeveel gram één hapje is van dat beest :-D


Hoe is jullie dag gegaan?
3 gram ofzo, denk ik, voor holle chocolade.
Een olijf weegt ongeveer 10 gram, dan kun je het misschien een beetje schatten.

Man had (te vette) spaghetti met prut gekookt. Lastig definieerbaar, dus heb ik maar spaghetti carbonara aangetikt in de app, daarvan weet je ook zeker dat je dik wordt.
:)

Vandaag zit ik dus waarschijnlijk op 1850 kcal.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Hmmm... 3 gram paashaas komt op 17 kcal. Had ik wel 2 hapjes kunnen nemen als dochter dat zou hebben toegestaan :-D

Tsja, carbonara is een vette versie inderdaad. Wel lekker! Vandaag eet ik pastasaus uit de vriezer. Al eerder in grotere hoeveelheid gemaakt, dus geen idee wat daar precies allemaal in zit. Ik kies ook maar gewoon iets dat er op lijkt in de app. Soms is het niet anders hoor, ga daar niet te moeilijk over doen.

Zaterdag krijg ik eters en gaan we gourmetten. Dan eet ik ook gewoon mee hoor. Zal stokbrood beperken, mager vlees eten en groente. Geen saus, maar wel tzaziki. Beetje genieten mag ook wel.

Vandaag even op de weegschaal gestaan, was toch nieuwsgierig. Gaat de goede kant op in elk geval. 84,7 vanmorgen. Het eerste doel is 82 op 1 mei dus ik ga de goede richting uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven