Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen, doel voor doel, wie doet er mee?

05-04-2019 14:41 264 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!
De afgelopen jaren zijn de kilo’s er bij mij gestaag aangekomen. Zwangerschappen, te veel eten en drinken en te weinig sporten hielpen daar goed bij ;) Nu ben ik voor de zoveelste keer begonnen met afvallen. Ik wil graag minimaal 8 kilo kwijt. Maar ik merk dat die 8 kilo lichter zo’n ver van mijn bed show is, dat ik snel de moed verlies.
Daarom heb ik besloten om in plaats van een einddoel, steeds en tussendoel te stellen en me daar aan te houden. Zo lijkt het toch wat makkelijker te gaan.
Mijn uiteindelijke doel is weer terug naar mijn oude gewicht (55 kilo, ben 1.60 lang) maar als tussendoel heb ik nu om 11 april (dan heb ik een feestje) 64 kilo te wegen. Dit voelt voor mij een stuk meer behapbaar.

Wie doet er mee? Het lijkt me fijn om elkaar te helpen, tips uit te wisselen en met elkaar de kilo’s kwijt te raken!
Groetjes,
Maantjeroos
Alle reacties Link kopieren
@Thuis Die pate ken ik nog niet, ga ik eens proberen, bedankt voor de tip! En leuk he, die vogels, geniet ik ook van :) Dat volkoren een verzadigder gevoel geeft had ik nog niet gehoord maar dat klinkt goed! Ik heb best snel na het avondeten weer trek ook al eet ik zeker wel genoeg.

@nicksen80 Oh ja dat is weer een andere tandjesfase ;) Wat sneu voor haar, die darmverstopping. Gelukkig heeft ze er geen last meer van.
Wat goed dat je geen ijsje hebt genomen, goed bezig! En jouw doel klinkt heel realistisch zo.

Ik ga mijn lijstje maar even niet delen nu ik twee dagen weg ben. Of telt appeltaart ook mee voor fruit? :mrgreen: Morgen ben ik weer thuis, dan ga ik weer aan de slag. Voor nu even genieten!
Fijne dag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Appeltaart is een fruithap, toch?
;-)
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
De chocotoffeetaart van AH (goddelijk!!) was 270 kcal voor een portie. Gezellig met zijn drieën de streepjescode gescand en gesmuld, een paar weken geleden.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Maantjeroos schreef:
11-04-2019 12:22


Ik ga mijn lijstje maar even niet delen nu ik twee dagen weg ben. Of telt appeltaart ook mee voor fruit? :mrgreen: Morgen ben ik weer thuis, dan ga ik weer aan de slag. Voor nu even genieten!
Fijne dag allemaal!
Hier ook een dieet-op-reis maar het is werk, geen vakantie. Hoewel ik niet precies weet wat we allemaal in alles zit eet ik in ieder geval best verstandig. Vind het wel makkelijk dat ik zelf niet hoef te kopen en koken.

Hier is veel fruit voorhanden en ik probeer weinig croissants te eten, geen snacks tussendoor te nemen en geen cappuccino’s maar koffie te drinken. Diner was wel vrij uitgebreid, maar heb toetje laten staan en het bij 1 glas wijn gehouden. Plus er is een sportschool dus ik krijg iig mijn lichaamsbeweging!
Alle reacties Link kopieren
Ach...in appeltaart zit fruit en slagroom is ook zuivel toch :-D

Hier gaat het tot nu toe goed, maar ik heb wel ontzettend veel zin in zoetigheid. Heb mijn tanden gepoetst net, dan vind ik het zonde om te gaan snoepen of eten. Straks ook de deur weer uit voor dochter, die gaat sporten. Als we thuis komen, wordt het douchen en naar bed brengen. Hoop dat ik daarna mijn zoetigheidbui kwijt ben :roll:
Alle reacties Link kopieren
Bleh, man had zich in de dag van de week vergist en koolvis gekocht (dat doet hij meestal als ik niet thuis ben vanwege cursus).

Zuinig zijn, okee, maar welke idioot koopt koolvis? Dat werd dus weer een vette prut (deze keer macaroni) van hem.

Tegelijkertijd fietsten we zo straks langs de markt en vroeg hij "Zullen we gebakken visjes halen?" Oh shit, nee, nog vis thuis.

Dus "no buy" lekkere vis, want thuis nog geperste vissenprut op voorraad. (Oh, dat hoort in een ander topic).
:frusty:
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Oh ik schrijf ook graag mee als dat kan! Ik ben 5 maanden geleden bevallen van een tweeling en waar de eerste weken de kilo’s eraf vlogen komen ze er nu gestaag weer aan... na de zwangerschap van mijn eerste bleven er ook wel wat kilo’s hangen maar dit was eigenlijk meer een vooruitgang. Helaas kan ik dat nu niet meer als excuus gebruiken :cry:

Gebrek aan tijd en vooral energie zorgt ervoor dat ik iets te vaak het ontbijt, de lunch of het avondeten vervang of start met een chocolaatje. Even een snelle quick start om te voorkomen dat ik compleet uitgeblust op de bank blijf zitten. Daarbij ben ik voor de zwangerschap gestopt met roken en viel het aankomen tijdens de zwangerschap niet op. Maar onderhand loopt het de spuigaten uit. Helaas beschik ik totaal niet over ook maar een beetje wilskracht en stel ik het moment van geen chocolade meer kopen steeds uit. ( puur voor het welzijn van de kinderen natuurlijk, het moet wel een beetje gezellig blijven :proud: ) maar nee geen excuses meer! Hopelijk geeft het hier meeschrijven wat extra motivatie om me er dit keer echt aan te houden!
Alle reacties Link kopieren
Die vis :HA:
Jee wat zal jij hebben gebaald :-D

Niet meer gesnoept vandaag, heb het kunnen weerstaan gelukkig. Maar nog steeds heb ik zin in iets "lekkers". Weet ook niet wat het is, zal wel weer over gaan. En anders toch maar die chocotoffeetaart dit weekend, klinkt wel héél lekker.

Klinkt trouwens goed MadameJean, een goed verzorgde werkreis dus!

En geniet nog even van je laatste avond Maantje!

Ik duik mijn bed in. Met een boek. Over vampiers. Krijg ik in ieder geval geen honger van :-D
Alle reacties Link kopieren
nicksen80 schreef:
11-04-2019 21:19
Die vis :HA:
Jee wat zal jij hebben gebaald :-D

Niet meer gesnoept vandaag, heb het kunnen weerstaan gelukkig. Maar nog steeds heb ik zin in iets "lekkers". Weet ook niet wat het is, zal wel weer over gaan. En anders toch maar die chocotoffeetaart dit weekend, klinkt wel héél lekker.

Klinkt trouwens goed MadameJean, een goed verzorgde werkreis dus!

En geniet nog even van je laatste avond Maantje!

Ik duik mijn bed in. Met een boek. Over vampiers. Krijg ik in ieder geval geen honger van :-D
Heel goed verzorgd! Helaas ligt er ook veel niet-gezond eten (USA) dus candybars, m&m’s, frisdrank en pringles.

Nu op de terugweg, heb een salade gegeten en ga proberen het vliegtuigvoedsel te weerstaan. Heb een boek (niet over vampiers) en een film dus dat moet helpen.

Voor thuis ga ik een niet-snoepen-ondanks-jetlag plan bedenken en dan gezond en lekker (geen koolvis!) voedsel inslaan na landing! Slaaplekker allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Yellowie schreef:
11-04-2019 21:09
Oh ik schrijf ook graag mee als dat kan! Ik ben 5 maanden geleden bevallen van een tweeling en waar de eerste weken de kilo’s eraf vlogen komen ze er nu gestaag weer aan... na de zwangerschap van mijn eerste bleven er ook wel wat kilo’s hangen maar dit was eigenlijk meer een vooruitgang. Helaas kan ik dat nu niet meer als excuus gebruiken :cry:

Gebrek aan tijd en vooral energie zorgt ervoor dat ik iets te vaak het ontbijt, de lunch of het avondeten vervang of start met een chocolaatje. Even een snelle quick start om te voorkomen dat ik compleet uitgeblust op de bank blijf zitten. Daarbij ben ik voor de zwangerschap gestopt met roken en viel het aankomen tijdens de zwangerschap niet op. Maar onderhand loopt het de spuigaten uit. Helaas beschik ik totaal niet over ook maar een beetje wilskracht en stel ik het moment van geen chocolade meer kopen steeds uit. ( puur voor het welzijn van de kinderen natuurlijk, het moet wel een beetje gezellig blijven :proud: ) maar nee geen excuses meer! Hopelijk geeft het hier meeschrijven wat extra motivatie om me er dit keer echt aan te houden!
Goede motivatie. Ik viel na eenling wel weer goed af, maar nu 3 jaar later ben alsnog zwaarder dan toen want ik ben gestaag blijven eten en baal alsnog van gewicht. Dus slim dat je nu gaat opletten en niet zoals ik pas 3 jaar en veel gebaal later. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dus niet de enige die koolvis niet te hachelen vindt.
:cheer:
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ik heb van de koolvis wel een keer koekjes gemaakt, een recept dat Pejeka geplaatst had. Die waren te doen (flink veel zout en kruiden).

Maar nee, die geperste blokjes visafval, dan versnipper ik liever een stukje kabeljauw daarvoor.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Welkom, Yellowie!

Ik was na mijn zwangerschap 70 kilo, dat was vier kilo lichter dan voor mijn zwangerschap.

Helaas een huilbaby (vier maanden lang, twintig uur per dag) en na 7 maanden een burn-out, (p.n.d.?). Te snel weer aan het werk gegaan, na zes weken, dus niet goed de burn-out verwerkt. De kilo's vlogen eraan.

Ik zat op 96 kilo, ben nu 92 kilo en heb gelukkig support van lieve vriendinnen die met zijn tweeën 60 kilo zijn kwijtgeraakt.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ik weet nog dat ik 34 weken zwanger was en in het ziekenhuis op de weegschaal moest. 102 kilo en ik schrok me wezenloos. Nooit gedacht dat ik dat 6 jaar later weer zou wegen, maar dan zonder kind in mijn buik :-o . Dat was wel ff een moment dat ik me achter de oren heb gekrabt.
Daarna de eerste 17 kilo verloren en nu zo'n 2 jaar aan het schommelen tussen 85 en 87 kilo. Nu de rest van de kilo's kwijt raken. En ik moet ook gaan nadenken over een plan om niet wéér te gaan schommelen. Ik wil nu toch echt voor eens en altijd van dat overgewicht af. Ben er wel een beetje klaar mee eigenlijk, dat gedoe met mijn gewicht. Altijd te zwaar, nooit echt tevreden met hoe ik eruit zie. Nee het is mooi geweest nu.
Alle reacties Link kopieren
Fijn die herkenning! Hopelijk bereiken we allemaal doel voor doel dat we meer tevreden met onszelf zijn!

MadameJean: beter laat dan nooit maar kan me voorstellen dat 3 jaar tobben geen succes is. Hopelijk kunnen we snel afscheid nemen van die overtollige kilo’s :yes:

En heftig snoesje666 een huilbaby! Ik mag wat dat betreft absoluut niet klagen. Wel gaat het hier non stop door met 3 kids onder de 3 en ben ik -helaas- snoepen als me-time gaan zien. Even opladen/belonen/troosten en we gaan weer door. Moet echt een invulling zoeken voor die momenten.
Wel super van die vriendinnen. Altijd fijn mensen die je steunen!

En herkenbaar nicksen80.. na de bevalling woog ik binnen de kortste keren weer 70 (kwam van 85) en nu na 5 maanden alweer de 76 aangetikt. Dus nu naar weer eerst naar de 70 terug. Uiteindelijke doel rond de 65. Maar knap al zoveel kwijt al kan ik me voorstellen dat die laatste kilo’s er nu ook af moeten en moeten blijven.


Doel voor vandaag: GEEN chocolade kopen! Wat ik niet in huis heb kan ook niet op en nog een keer de deur uit met het hele stel gaat niet :-D .
Alle reacties Link kopieren
Ik ben allang blij als ik de 70 weer haal. Met Limiet65 (inmiddels verboden in Nederland) kwam ik op 63 kilo bij een lengte van 1.63.

In Duitsland zit die werkzame stof in hoesttabletten, dus koop ik ze daar.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Dochter heeft een vriendin te logeren. Dat is feest. Dus patat gegeten hier, met vissticks en doperwten. Heb zelf maar een tartaartje genomen en het was ovenfriet. Als toetje wilden de dames een Oreo-ijsje en ik...netjes een raket. Wel het laatste hapje ijs van dochter gekregen en twee chipjes. Ik houd me dus in en het is een prima dag geweest.

Wat zitten er trouwens veel calorieën in doperwten zeg o_o . Eet ze voor "de gezondheid" (want echt lekker vind ik ze niet). Stikken die dingen van de calorieën :-D

Morgen toch niet gourmetten maar naar de shoarma/pizzeria. Ik neem broodje kipshoarma in plaats van zo'n megapizza. En ik neem een plakje cake morgen. Krijg visite morgen en deze dagen zijn goed gegaan, dus morgen mag die uitzondering van mezelf. Ben benieuwd wat de weegschaal morgenochtend zegt.

Hoe gaat het bij jullie? Nog plannen voor het weekend?
Alle reacties Link kopieren
@Snoesje Ja ik tel het mee als fruithap haha!
Wat heftig, een huilbaby. Ben je erachter gekomen of er een oorzaak voor was? Ons meisje huilde ook twee maanden lang 23 van de 24 uur. Bleek uiteindelijk koemelkallergie, na het starten met andere voeding hadden we binnen een paar dagen opeens een ander grietje in huis. Eindelijk zonder pijn,
@MadameJean Wat goed dat je op reis ook nog zo bewust bent van je eten. Ben je lang weg?

@Yellowie Welkom! Zo herkenbaar, na de bevalling van mijn tweede verloor ik snel 10 kilo maar opeens zaten er een paar daarvan weer op mijn heupen... en dat terwijl ik er eigenlijk nog wat te gaan had. Je klinkt in ieder geval erg gemotiveerd dus het gaat gewoon lukken!

@nicksen Netjes hoe je het gedaan hebt! Dan mag je morgen wel iets lekkers :)

Ik heb een heerlijke avond gehad met een prachtconcert. Nu weer thuis, wel even ‘wennen’ aan de drukte weer maar had mijn kinderen en man wel gemist!
Mijn volgende doel is om 63 te wegen met Pasen, en eigenlijk wil ik me dan ook pas weer gaan wegen.
Niet veel plannen dit weekend, we krijgen vrienden op bezoek en misschien even naar het tuincentrum en het dorp in. Jullie?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag de kinderen gewoon friet en snacks gegeven als avondeten en zelf een bak maaltijdsalade gegeten.
Ben gewoon heel trots op mezelf.
Enige jammere is dat ik op de verpakking van de maaltijdsalade zag dat ‘ie evengoed nog 650 kcal bevatte.... als ik dat van te voren wist had ik ook friet genomen. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Snouth schreef:
12-04-2019 22:55
Ik heb vandaag de kinderen gewoon friet en snacks gegeven als avondeten en zelf een bak maaltijdsalade gegeten.
Ben gewoon heel trots op mezelf.
Enige jammere is dat ik op de verpakking van de maaltijdsalade zag dat ‘ie evengoed nog 650 kcal bevatte.... als ik dat van te voren wist had ik ook friet genomen. :facepalm:

Met de MyFitnessPal app kun je in de supermarkt alvast de streepjescode scannen, dan zie je direct waar je aan toe bent.

Tip:
Koop een salade, i.p.v. een maaltijdsalade.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Zoon komt net thuis van de scouting, met heel veel vreetgoed. Fukkeduk, de paasactie.

Morgen maar even een rondje familie doen, weg met die troep.
snoesje666 wijzigde dit bericht op 13-04-2019 00:20
16.77% gewijzigd
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Maantjeroos schreef:
12-04-2019 21:57
@Snoesje Ja ik tel het mee als fruithap haha!
Wat heftig, een huilbaby. Ben je erachter gekomen of er een oorzaak voor was? Ons meisje huilde ook twee maanden lang 23 van de 24 uur. Bleek uiteindelijk koemelkallergie, na het starten met andere voeding hadden we binnen een paar dagen opeens een ander grietje in huis. Eindelijk zonder pijn,
Een intensief mannetje, volgens de huisarts...

Na vier maanden was het in één klap over, de fopspeen werd uitgespuugd, en nooit meer gejankt. Alsof hij ineens op aarde geland was.

Ik gaf borstvoeding, at alleen nog maar worteltjes en vis in de hoop dat het hielp (not).
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ben alweer thuis - mét jetlag. Pizza gegeten vnv (ai) maar goed de rest ve dag ging er maar weinig in naast koffie en een broodje humus + ei op mn werk.

De pizza was heerlijk, ik nam geen toetje, geen alcohol en ik ben er fietsend heengegaan en heb erna nog gezond eten voor t weekend ingeslagen.

Verder nu proberen te slapen en om dit weekend sport in te bouwen...
Alle reacties Link kopieren
Welterusten! :zzz:
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Hmmm..de weegschaal zei vanmorgen 84.7. Jammer, omdat ik de 84.1 al heb gezien deze week. Dus weer wat geleerd vanmorgen. Gewoon 1 maal per week wegen en klaar. Dan had ik nu alleen maar blij geweest met het gewichtsverlies.

Vandaag dus de shoarma/pizza afhaalmaaltijd op het menu. Zal nog eens de kaart bekijken. Ik gok dat kipshoarma alsnog de minst slechte keus is. Pizza lijkt me helemaal een slecht idee.

Verder werd ik om half vijf gewekt met de mededeling "we kunnen niet meer slapen". Nou, dat kan wel zo zijn, maar alsnog gaan we niét om half vijf op zitten >:-( Ik heb daarna niet echt meer geslapen en de dames... die zijn weer stil nu. Zal je zien dat ze heerlijk uitslapen nu, zij wel :facepalm:

Welkom thuis weer Maantje en Madame. Zal wel weer wennen zijn om in het ritme te komen.

En herkenbaar van die maaltijdsalades! Vaak toch een berg pasta of een vette dressing erin. Maar wél gezonder qua voedingsstoffen dan een bak friet moet je maar denken :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven