Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen, doel voor doel, wie doet er mee?

05-04-2019 14:41 264 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!
De afgelopen jaren zijn de kilo’s er bij mij gestaag aangekomen. Zwangerschappen, te veel eten en drinken en te weinig sporten hielpen daar goed bij ;) Nu ben ik voor de zoveelste keer begonnen met afvallen. Ik wil graag minimaal 8 kilo kwijt. Maar ik merk dat die 8 kilo lichter zo’n ver van mijn bed show is, dat ik snel de moed verlies.
Daarom heb ik besloten om in plaats van een einddoel, steeds en tussendoel te stellen en me daar aan te houden. Zo lijkt het toch wat makkelijker te gaan.
Mijn uiteindelijke doel is weer terug naar mijn oude gewicht (55 kilo, ben 1.60 lang) maar als tussendoel heb ik nu om 11 april (dan heb ik een feestje) 64 kilo te wegen. Dit voelt voor mij een stuk meer behapbaar.

Wie doet er mee? Het lijkt me fijn om elkaar te helpen, tips uit te wisselen en met elkaar de kilo’s kwijt te raken!
Groetjes,
Maantjeroos
Alle reacties Link kopieren
Thanks allemaal! Verschrikkelijk gezondigd (zowel gebakje vooraf als toetje na) maaar geen alcohol (val ik gegarandeerd van in slaap) en vooral een heel gezellige avond gehad! Tussen de gangen door heerlijk door de stad geslenterd dus totaal 10,4 km gelopen dus hopelijk niet al teveel schade aangericht en anders was het het dubbel en dwars waard een keer! :cheer:

@MeredithGrey: balen dat je je niet fit voelt, wel slim om het fotomoment te verplaatsen naar de 15de. Hier ook die tijd van de maand en het werkt absoluut niet flatterend dus foto’s zijn voor mij dan niet het beste idee!
Maar wat een leuk doel heb je gesteld. Ga heel hard duimen dat je 11 mei die broeken past. En leuk die voorpret van een vakantie boeken. Wanneer vertrekken jullie?

@Thuis-in-eigen-huis: Wauw wat een super
Compliment! Fijne bevestiging ook voor hoe je je de laatste tijd toch al voelde. Leuk ook zomerkleding shoppen nu je je goed in je vel voelt zitten! Hoop tzt dr ook zo in te staan.

@Snouth: Knap dat je een ander voorbeeld wil stellen voor je kinderen. Lijkt me wel heel lastig als je familie er zo anders in staat en je ziet wat de impact op hun gezondheid is. Maar indd het enige wat je kan doen is zelf een ander pad volgen en zo het beste voorbeeld voor je dochters zijn!
Alle reacties Link kopieren
@Meredith Fijn dat je Koningsdag alsnog leuk is geworden :) En dat verschil zien aan je lichaam is altijd zo’n motivatie he? Wel rot dat je zo’n spierpijn hebt. Soms willen eiwitshakes daar wel bij helpen maar dat zorgt natuurlijk wel weer voor caloriën.
Ik loop hard maar vond dat even heel saai worden. Ik ben nu bezig met de 30 day shred van Jillian nog wat. Die vind ik heel leuk om te doen en duurt maar 20 minuten maar is wel effectief!

@Yellowie Goed zo dat je er van hebt genoten!

@Thuis Wat een mooi compliment! En bedankt voor de tip van het diepvriesfruit ;)

De afgelopen dagen ging goed met minder eten en sporten. Aanstaande donderdag heb ik een date met man, we gaan samen een broodje gyros eten. Daar heb ik al zo lang trek ik en nu gun ik het mezelf ;) rest van de week maar extra opletten.
Alle reacties Link kopieren
Zooo, na 10 dagen vakantie weer thuis en de schade opgenomen. Het doel was 70 kilo op 1 mei, de teller staat nu op....70.1. Dus dat moet lukken.

Beetje jammer is het wel want op 19/4 woog ik 69,6. Maar ik heb het me echt goed laten smaken allemaal, dus ben niet erg verbaasd over de 500 gram erbij.

Ga het gewone schema (veel fietsen, gezond eten, geen alcohol) meteen weer oppakken, en voor goede resultaten in mei! Succes allemaal de komende werkweek!!
Alle reacties Link kopieren
@maantjeroos: wat heerlijk dat je je zo kunt verheugen op dat broodje gyros. Hopelijk smaakt ‘ie net zo goed als je verwacht.

@madamejean; Is die 70 kg voor jou ook zo’n grens?
Ik zit nu op 70.4
Vorig jaar lukte het maar niet om onder de 70 te komen. Dit jaar wil ik toch echt richting 66... Al zal ik er wellicht van die maaltijd shakes voor in moeten gaan zetten. Ik wil gewoon persé dat het weer gaat lukken. (En dan nog zorgen dat ik stabiel onder de 70 blijf)
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal,

Gisteren eindelijk een heel eind opgeschoten in het indelen van mijn afval/beweegdagboek. Wil hem deze week echt afhebben, zodat ik het een beetje kan bijhouden.

Verder voel ik me nog steeds niet optimaal al heb ik het eindelijk een beetje warmer, het lijkt zelfs alsof ik verkouden wordt, anderzijds kan het ook gewoon hooikoorts zijn natuurlijk. Enerzijds wil ik vandaag nog even naar de Action, maar het weer nodigt niet echt uit om naar buiten te gaan. Ben gisteren zelfs in mijn bontjas gegaan, zo koud had ik het.. Hallo mei :P

Qua eten merk ik trouwens dat ik dus tegen het eind van de avond honger krijg en dan wil snaaien. Bedacht gisteren dat ik natuurlijk ook eerder naar bed kan gaan (moet nog wat wennen door mijn vorige werk). Gewoon tegen een uur of tien douchen, tanden poetsen en dan is het klaar... Deze week eens proberen of dat werkt. Ben er namelijk wel vroeg uit elke morgen.

@yellow Fijn dat je zo genoten hebt, klinkt erg leuk en nog gewandeld ook! Ik ben echt benieuwd of die broeken dan passen. Heb net om een paar foto's van een vakantie gevraagd, waar ik echt topzwaar ben. Hoop dat ik qua kleding die ik toen en nu droeg ook al wat verschil kan zien! (Denk het wel, want schrok een beetje toen ik de foto's terugzag).

@maantje Klinkt goed die gyros. Ik heb afgelopen weekend shoarma zonder broodje overwogen, maar dat is uiteindelijk niet gebeurd. Het idee was ook dat ik tegen een uur of zes naar huis wilde omdat ik het alleen maar koud was, totdat ze me voor een terrasverwarmer zetten, toen ging het beter... Eiwitschakes had mijn trainer het ook over, maar het zijn wel 'lose' calorieen. Wel eet ik als ik sport proteine-kwark. Eigenlijk meer omdat ik dan wat meer mag eten en omdat deze toevallig lactosevrij is... Hardlopen staat op mijn lijstje, maar wil eerst de krachttraining opbouwen. Jillian heb ik ook gedaan, maar het springen is niet echt vriendelijk naar mijn buren. Wilde nu de poweryoga doen, maar ben hem kwijt. Misschien staat hij nog op een andere schijf, anders pak ik wel een andere van YouTube.

@Madame welkom terug! En een halve kilo schade terwijl je zo hebt genoten, dat moet wel kunnen. Goed dat je meteen alles weer oppakt!

@snouth De 70 is hier ook een magische grens hoor! Alleen moet ik nog wel even, dus eerst de 80 passeren. En idd, goed dat je een ander voorbeeld wilt geven aan je kinderen. Hier een iets andere versie, ik ben de enige met een andere bouw in ons gezin/familie, waardoor er altijd de nadruk op is gelegd. Mijn moeder had nogal een vertekend beeld van wat dik was omdat ze het niet kende, ook later bij zichzelf, waardoor ik altijd te horen kreeg dat ik 'dik' was, wat ik zeker niet was. Daardoor ben ik al vroeg met lijnen begonnen, wat niet nodig was.. Uiteindelijk was ik er zo klaar mee, dat het na een paar operaties dus volledig uit de hand is gelopen en sta ik waar ik nu ben. Voor mij de reden ook dat ik liever niet weet dat ze dit weten, want dan ligt de druk er meteen weer op. Ze zullen het uiteindelijk wel zien... (Overigens bedoelen ze het absoluut niet verkeerd hoor, maar ik wil het op eigen kracht doen.)

Even algemeen: we hebben het eens gehad over een tabel, is daar nog behoefte aan? Ik zou het ook willen doen, maar dan moeten we een nieuw topic aanmaken...

En dan praktisch. Weet iemand hoe je kunt voorkomen dat als je op een topic klikt, je niet steeds op je eerste bericht komt, maar gewoon bij de laatste. Word er gek van...
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij kan het niet meer, dat je gewoon bij je laatste bladzijde uitkomt. Ik denk dat Sanoma zo "extra kliks" vergaart, om de adverteerders blij te maken.

Ik zit in Café Heino. Heino is niet thuis, zijn gouden platen en prijzen wel. De HaselnussTorte is volgens mij een chocoladeslagroomtaart, misschien wat hazelnootsmaakstof erdoor? Wel slecht, maar ik sjouw vandaag weer aardig wat kilometers en zal vanavond geen toetje nemen.

:flag:
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
30-04-2019 13:47
Volgens mij kan het niet meer, dat je gewoon bij je laatste bladzijde uitkomt. Ik denk dat Sanoma zo "extra kliks" vergaart, om de adverteerders blij te maken.

Ik zit in Café Heino. Heino is niet thuis, zijn gouden platen en prijzen wel. De HaselnussTorte is volgens mij een chocoladeslagroomtaart, misschien wat hazelnootsmaakstof erdoor? Wel slecht, maar ik sjouw vandaag weer aardig wat kilometers en zal vanavond geen toetje nemen.

:flag:
Ahhhh valse kliks dus... :facepalm:

Klinkt wel lekker! Die taart dan, Heino is niet echt mijn smaak en ik denk inmiddels ook wel taai :P

Ik zit in mijn pyjama met twee truien aan onder een deken... En heb het nog steeds niet warm.. Denk er bijna aan om mijn fleecepyjama toch maar uit de kast te halen..
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
@MadameJean Netjes hoor!

@Snouth Dank je, dat hoop ik ook ;)

@Meredith Ik ga inderdaad ook maar wat vroeger naar bed, anders ga ik snaaien. Ook niet slecht om eens wat meer te slapen.
En welke kwark eet jij?
Tabel vind ik trouwens een goed idee maar ik heb echt geen idee hoe, dus als jij hem wil maken dan idd een nieuw topic. Vind ik prima!! Wel handig om alles een beetje bij te houden :)
Alle reacties Link kopieren
Volgens mijn moeder (schagerfan) is Heino 80 jaar.
:daisy:
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Hallo, allemaal

Hier de link naar het nieuwe topic met tabel. lijf-lijn/afvallen-doel-voor-doel-met-t ... ges/441851

Zodat we daar weer verder kunnen kletsen... :bye:
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
MeredithGrey schreef:
30-04-2019 20:32
Hallo, allemaal

Hier de link naar het nieuwe topic met tabel. lijf-lijn/afvallen-doel-voor-doel-met-t ... ges/441851

Zodat we daar weer verder kunnen kletsen... :bye:
Thanks!!!
Alle reacties Link kopieren
@Meredith Super!
Alle reacties Link kopieren
Okee!
:yes:
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Hi Forummers,

Dit topic wordt gesloten. Jullie kunnen verder praten in het nieuwe topic: lijf-lijn/afvallen-doel-voor-doel-met-t ... ges/441851


Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven