Lijf & Lijn alle pijlers

Ervaring elektrisch epileren

11-04-2019 06:23 11 berichten
Heeft iemand hier ervaring mee?

2 jaar geleden heb ik een paar laser behandelingen gehad, alleen onder mijn oksels is het haar minder geworden maar toch is het niet helemaal weg.

Nu vond ik die behandelingen alles behalve fijn..

Ik kom net de behandeling elektrisch epileren tegen en ik vraag me af of hiermee de haargroei wel echt weg blijft.
Ik heb ooit een epilady gekocht en die ligt werkeloos in de kast. Ik epileerde mijn benen ermee. Daar reageerde mijn huid op met allemaal rode bultjes (irritatie) die de volgende dag nog steeds zichtbaar waren. In de zomer vond ik dat een probleem dus ik gebruik hem niet meer. Ik ben weer overgestapt op het ouderwetse scheermes (Venus van Gilette). Ook niet ideaal maar wel snel en geen irritatie bij mij.
Ik epileer mijn oksels elektrisch, dat bevalt mij heel goed. Mijn bikinilijn laat ik waxen. Benen scheer of was ik, maar dat doe ik maar af en toe, want ik heb weinig haar op mijn benen.

[edit: oh, verkeerd gelezen, hier had TO het niet over]
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 11-04-2019 07:51
14.68% gewijzigd
Ik bedoel eigenlijk het volgende :

Er wordt gebruik gemaakt van een minuscuul steriele naald, waarmee haren één voor één behandeld zullen worden. De naald glijdt langs de haar in het haarzakje om vervolgens enkele seconden stroom te geven. Door de stroom ontstaat warmte in het haarzakje, waardoor de haar beschadigt en vernietigd wordt.
Alle reacties Link kopieren
Is niet wat je bedoelt maar wellicht een optie om naar te kijken.

Ik ben wel tevreden over de Philips Lumea.
Maar dan moet je wel donkere haartjes hebben.

Hij werkt bijzonder goed op mn benemen, oksels en bikinilijn. Met de snor heeft hij wat meer moeite. Maar dat zijn ook veel lichtere en dunnere haartjes.
Libra86 schreef:
11-04-2019 07:37
Ik bedoel eigenlijk het volgende :

Er wordt gebruik gemaakt van een minuscuul steriele naald, waarmee haren één voor één behandeld zullen worden. De naald glijdt langs de haar in het haarzakje om vervolgens enkele seconden stroom te geven. Door de stroom ontstaat warmte in het haarzakje, waardoor de haar beschadigt en vernietigd wordt.

O dat is iets heel anders inderdaad. Sorry, geen ervaring mee.
Alle reacties Link kopieren
Als je laseren al allesbehalve prettig vond ga je elektrisch epileren nog veel erger vinden, dat is nog veel pijnlijker.

Ik ben er ooit aan begonnen en na drie sessies heb ik het voor gezien gehouden. Het deed verdomd zeer, zelfs met lidocaïnecreme van te voren. De haren kwamen overigens na een aantal maanden ook weer terug.
Laseren heb ik later ook nog gedaan, maar was ook geen onverdeeld succes en reteduur.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook een thuis IPL-apparaat kopen. Dan gaan je haartjes door fel flitslicht weg na een tijdje gebruik. En als er weer iets terugkomt, flits je gewoon nog een keertje. Ik vind het ideaal en uiteindelijk is het een stuk goedkoper.
LaFleurNoire schreef:
11-04-2019 07:47
Als je laseren al allesbehalve prettig vond ga je elektrisch epileren nog veel erger vinden, dat is nog veel pijnlijker.

Ik ben er ooit aan begonnen en na drie sessies heb ik het voor gezien gehouden. Het deed verdomd zeer, zelfs met lidocaïnecreme van te voren. De haren kwamen overigens na een aantal maanden ook weer terug.
Laseren heb ik later ook nog gedaan, maar was ook geen onverdeeld succes en reteduur.
Hmz en ik ben niet kleinzerig hoor..
Maar als hiermee ook de haren terug komen dan vind ik het zonde van het geld.

Iedereen bedankt voor de reacties!

Ik ga me eens verdiepen in de Philips Lumea of ander IPL apparaat.
Alle reacties Link kopieren
Zou ik doen. Overigens ben ik blij dat ik maar een klein stukje heb laten doen, want ik heb nog jarenlang met donkere verkleuring rondgelopen op de plekjes waar het naaldje naar binnen ging. Allemaal kleine bruine puntjes, pas na een paar jaar zijn ze weggetrokken.
Ik heb een Lumea gekocht een paar weken terug en ben fan. Heb wel echt lichte huid en heel stug zeer donker haar (en ook veel) dus dat zijn geloof ik voor dat ding wel de ideale omstandigheden.

Ben er echt heel blij mee. Hoef niet meer dagelijks mijn benen te doen als die ontbloot zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven