Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen met fitness

16-04-2019 09:54 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey

Zijn er nog mensen die zijn afgevallen door te fitnessen en diëten?
Ik ga nu 3x per week naar de fitness en ik dieet.
Op hoeveel tijd zijn jullie afgevallen en hoeveel kilo's?

groetjes
25 kilo in twee maanden.
Alle reacties Link kopieren
Dit zegt zo weinig en verschilt zoveel per persoon. Handiger is trouwens om vooral naar spiegel en kledingkast te kijken, als je met gewichten aan de slag gaan dan kan het best dat je aankomt. Maar wel vet verliest en strakker wordt.
Dieet geloof ik niet in, duurzaam aanpassen eet- en drinkpatroon wel.
Alle reacties Link kopieren
Dat afvallen zit toch voor t allergrootste deel in het aanpassen van je voeding hoor: calorieën beperken , voldoende eiwitten, gezonde vetten, wat koolhydraten en stug doorzetten
Sporten leidt af, met een beetje geluk maak je wat endorfinen aan en progressie motiveert..


25 kg in 6 maanden
Alle reacties Link kopieren
Oh en om op je vraag terug te komen: geen dieet, 6 kg op 1 jaar door te sporten en kleine andere voedingskeuzes te maken. Niets radicaal. Ik zat al op gezond BMI, dus heel snel ging het daarom niet.
Alle reacties Link kopieren
Jelkeds schreef:
16-04-2019 09:54
Hey

Zijn er nog mensen die zijn afgevallen door te fitnessen en diëten?
Ik ga nu 3x per week naar de fitness en ik dieet.
Op hoeveel tijd zijn jullie afgevallen en hoeveel kilo's?

groetjes
Het aanpassen van je voeding en 3 keer in de week bewegen kan hier zeker in helpen.
Fitnessen is een breed begrip (sta jij 3 keer in de week op gemakje wat in de sportschool zonder ja al teveel in te spannen)
heeft het niet/veel nut :)

wat ik merk is 2 keer in de week goede krachttraining (En nee daar krijg je geen gerote dikke spierballen van :)
en 1 keer voormaleijk cardio werkt heel goed.
Maar dan wel HARD trainen niet gemakje ik ben 1e uur erna echt kapot (daarna komt de enerige wel terug :P)
Alle reacties Link kopieren
Hou oud ben je?
.
Alle reacties Link kopieren
Vraag het je coach eens wat voor resultaten er geboekt worden met deze aanpak.

Is je doel echt alleen afvallen? Of wil je ook sterker, flexibeler, betere stabiliteit/balans, beter slapen, etc etc.

Wil je alleen afvallen, dan is crashen het snelste.

Vuist regel voor "gezond en blijvend" af te vallen is ongeveer 5% van je lichaamsgewicht per 3 maanden. Gewoon op een rustiger manier door middel van levensstijl aan te passen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Wat is je doel? Met 3 keer in de week een intensieve krachttraining gevolgd door minstens 20 min cardio (in combinatie met een gezond voedingspatroon) kan zeker zorgen voor afname in vetpercentage. Dit zegt echter niets over je gewicht (want spieren zijn zwaarder dan vet).

Meet jezelf op om de 2 weken, maak foto's van je lichaam en meet desnoods je vetpercentage en laat die weegschaal achterwege.

Ikzelf ben c.a 5 kilo afgevallen met fitness en voeding, maar mijn vetpercentage is met ruim 5% gedaald.
Alle reacties Link kopieren
Wat bedoel je met fitness? Krachttraining zal vooral spiermassa opleveren en spieren wegen meer dan vet. Dus nee afvallen zal je er niet mee. Je wordt er wel strakker van en je metabolisme gaat ervan omhoog.
Door cardio verbrand je aardig wat calorieen maar dat werkt alleen bij het sporten zelf. Er is geen naverbranding zoals bij krachttraining.
Beiden doen is het beste.
Alle reacties Link kopieren
Teaus schreef:
16-04-2019 10:30
Dat afvallen zit toch voor t allergrootste deel in het aanpassen van je voeding hoor: calorieën beperken , voldoende eiwitten, gezonde vetten, wat koolhydraten en stug doorzetten
Sporten leidt af, met een beetje geluk maak je wat endorfinen aan en progressie motiveert..


25 kg in 6 maanden
oh wow wat goed! ik hoop hetzelfde te behalen :)
Alle reacties Link kopieren
ikke606 schreef:
16-04-2019 10:37
Het aanpassen van je voeding en 3 keer in de week bewegen kan hier zeker in helpen.
Fitnessen is een breed begrip (sta jij 3 keer in de week op gemakje wat in de sportschool zonder ja al teveel in te spannen)
heeft het niet/veel nut :)

wat ik merk is 2 keer in de week goede krachttraining (En nee daar krijg je geen gerote dikke spierballen van :)
en 1 keer voormaleijk cardio werkt heel goed.
Maar dan wel HARD trainen niet gemakje ik ben 1e uur erna echt kapot (daarna komt de enerige wel terug :P)
Ik start met een warming up van 15 min cardio daarna train ik full body in kracht en om af te sluiten loop ik nog 30min op de loopband.
Heb een zeer goede fitness gevonden, waar ik een aangepast schema heb gekregen :) In totaal spendeer ik toch wel 2u in de fitness.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
16-04-2019 11:01
Hou oud ben je?
ik ben 23 jaar :)
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
16-04-2019 11:11
Vraag het je coach eens wat voor resultaten er geboekt worden met deze aanpak.

Is je doel echt alleen afvallen? Of wil je ook sterker, flexibeler, betere stabiliteit/balans, beter slapen, etc etc.

Wil je alleen afvallen, dan is crashen het snelste.

Vuist regel voor "gezond en blijvend" af te vallen is ongeveer 5% van je lichaamsgewicht per 3 maanden. Gewoon op een rustiger manier door middel van levensstijl aan te passen.

Ooh heb ik gedaan. Ik ben gewoon benieuwd naar persoonlijke ervaringen :)
Alle reacties Link kopieren
Gekopbloemen schreef:
16-04-2019 10:24
25 kilo in twee maanden.
Dit is wel heel snel?
Alle reacties Link kopieren
BoTheParakeet schreef:
16-04-2019 11:15
Wat bedoel je met fitness? Krachttraining zal vooral spiermassa opleveren en spieren wegen meer dan vet. Dus nee afvallen zal je er niet mee. Je wordt er wel strakker van en je metabolisme gaat ervan omhoog.
Door cardio verbrand je aardig wat calorieen maar dat werkt alleen bij het sporten zelf. Er is geen naverbranding zoals bij krachttraining.
Beiden doen is het beste.
Ik start met een warming up van 15 min cardio daarna train ik full body in kracht en om af te sluiten loop ik nog 30min op de loopband.
Heb een zeer goede fitness gevonden, waar ik een aangepast schema heb gekregen :) In totaal spendeer ik toch wel 2u in de fitness.
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
16-04-2019 11:11
Vraag het je coach eens wat voor resultaten er geboekt worden met deze aanpak.

Is je doel echt alleen afvallen? Of wil je ook sterker, flexibeler, betere stabiliteit/balans, beter slapen, etc etc.

Wil je alleen afvallen, dan is crashen het snelste.

Vuist regel voor "gezond en blijvend" af te vallen is ongeveer 5% van je lichaamsgewicht per 3 maanden. Gewoon op een rustiger manier door middel van levensstijl aan te passen.

Dat laatste is natuurlijk de allergrootste uitdaging : gezond èn blijvend, daar zou ik op inzetten TO
Alle reacties Link kopieren
Ben toevallig ongeveer een maand geleden begonnen. Ik ga twee keer in de week, omdat ik een patroon wil aanleren dat ik ook echt vol kan houden.

Ik doe dan drie kwartier cardio (loopband, vooral om conditie op te bouwen want die is HEEL slecht) en daarna drie kwartier krachttraining. Daarna ben ik ook wel echt kapot hoor! Ik zou heel graag 7 kilo afvallen, dan zit ik op mijn streefgewicht.

Ben in de afgelopen maand al wel 2 kilo kwijt met alleen dit sporten :) gaat goed dus. Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven