Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen met WW, wie schrijft er mee?

16-04-2019 12:29 202 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Deze week ben ik begonnen met WW. De afgelopen jaren heb ik weinig opgelet en dat is te zien. Na wat halfslachtige pogingen heb ik nu besloten om te beginnen met WW, ook om wat inzicht te krijgen in wat ik nu werkelijk eet en vooral wat ik beter niet kan eten.

Het lijkt me leuk om samen met andere WW-ers ervaringen uit te wisselen, tips en recepten uit te wisselen en uiteraard elkaar te steunen tijdens het afvallen. Wie lijkt het leuk en wil meeschrijven?
NaamStartStreefHuidigTotaal afgevallenDeze week afgevallen
Meredith Grey84 kilo 65 kilo70,7 kilo-13,3 kilo-0,6 kilo
Fitmama989122,1 kilo72 kilo101,2 kilo-20,9 kilo-0,8 kilo
Loesiepoesie86,6 kilo70 kilo82 kilo -4,4 kilo- kilo
Marvelous***117,3 kilo90 kilo96 kilo-21 kilo0 kilo
Girasole**80,3 kilo72 kilo76,7 kilo-3,6 kilo0 kilo
Viva88869,7 kilo58 kilo65,4 kilo-4,3 kilo-0,3 kilo
Holloway**64 kilo57 kilo62 kilo-2 kilo-2 kilo
Zwijntje84,5 kilo65 kilo74,2 kilo-10,3 kilo- kilo
Voor de tabel:
Geef op zondag of maandag je gewicht vetgedrukt door (en even zelf het totaal afgevallen berekenen svp). Ook als je andere dingen aangepast wilt hebben. Dan is het op dinsdag verwerkt. Uiteraard mag je een andere weegdag aanhouden. Maar om het overzichtelijk en werkbaar te houden, graag op deze dagen doorgeven. :nerd:

Heb je vier weken niets doorgegeven zonder bericht. Dan word je uit de tabel verwijderd. Dit om het topic levend te houden.
anoniem_292651 wijzigde dit bericht op 08-10-2019 11:47
63.94% gewijzigd
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
Ik volg graag mee.

Inmiddels heb ik al veel pogingen gedaan, succesvol en onsuccesvol. Ooit 40kg kwijt geraakt waarvan 20kg met weight watchers. 2 zwangerschappen verder is daar inmiddels weer 30kg van terug.

Ook ik heb mij weer ingeschreven voor ww en wil opnieuw een poging doen.
Wij hebben reeds een nieuwe woning gekocht en het is de bedoeling dat we dz kilo’s hier laten :-D
Alle reacties Link kopieren
Ja leuk! Ik ben 9 weken geleden begonnen en inmiddels 12 kilo afgevallen. Ik heb een hele leuke leidster en groep. Ik vind het heel goed vol te houden, ik eet gewoon maar wel aangepaste hoeveelheden en alternatieven voor vet, suiker etc.

En elke week op de weegschaal is een perfect stok achter de deur.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Ik hou absoluut niet van vervangende suiker!
De smaak van zoetstof doet me al walgen, helemaal die stevia. Brr!

Ik doe enkel 2 zoetjes in mijn koffie, ik vind dat je het dan niet proeft.
Maar anders gebruik ik het echt niet, dan maar wat minder van iets pakken ;-)

12kg op 9 weken is wel heel goed!
Ik doe wel enkel de online versie, ik hou niet zo van het sociale gedoe er om :P
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat jullie meeschrijven! Ik zal ook kort even wat over mezelf vertellen, maar dacht in de OP is dat niet handig.

De afgelopen jaren ben ik best veel aangekomen, mede door niet opletten, veel borrels en ik merkte dat ik steeds meer ongemerkt at. Twee stressvolle banen hielpen hier niet echt bij.

Op dit moment zit ik tijdelijk thuis omdat ik op zoek ben naar een andere baan. Groot voordeel hierbij is, dat ik minder makkelijk een aantal valkuilen tegenkom, zoals de kroeg, waar als je langsfietst altijd wel iemand vraagt of je even een wijntje komt drinken, wat natuurlijk nooit bij een blijft, en het kopen van extra broodjes tijdens het werk. Bovendien merk ik dat ik thuis veel minder een 'hongergevoel' heb en als verleidingen niet in huis zijn, kun je ze ook niet eten:)

Toch schrok ik toen ik vorige week op de weegschaal stond en hij toch echt 84 kilo aangaf.. Dat samen met dat ik weer blij wil zijn met mijn lichaam, graag een conditie wil opbouwen zodat ik na mijn verhuizing weer kan gaan hockeyen en ik bij een volgende baan meer ritme in mijn eten wil krijgen heeft mij er toe doen besluiten om nu te beginnen.

Om toch meer inzicht te krijgen in wat ik eet, ben ik met WW begonnen. Het duidelijk bijhouden drukt je best met de neus op de feiten moet ik zeggen. Daarnaast houd ik een beweegdagboek bij en heb ik gisteren een afspraak gemaakt met een personal trainer waar ik maandag begin. En ik moet zeggen, ik heb er zin in.

@tanteslankie, wat veel al zeg! Super!

@Aleyne, een mooi streven om je kilo's in het oude huis te laten.
Seriously?
Hoi,

Ik heb een vraag over ww, is het iets wat ik samen kan doen met mijn zoon?
Of kan dat niet ivm het moeten invullen van eigen gegevens ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Libra86 schreef:
20-04-2019 04:10
Hoi,

Ik heb een vraag over ww, is het iets wat ik samen kan doen met mijn zoon?
Of kan dat niet ivm het moeten invullen van eigen gegevens ofzo?
Moet je zoon ook afvallen? Of moet hij gewoon mee kunnen eten?
Seriously?
MeredithGrey schreef:
20-04-2019 08:39
Moet je zoon ook afvallen? Of moet hij gewoon mee kunnen eten?
Zoon moet ook afvallen.
Alle reacties Link kopieren
Libra86 schreef:
20-04-2019 20:44
Zoon moet ook afvallen.
Ik weet niet hoe oud je zoon is, maar het is volgens mij niet echt mogelijk. Je zult het vast op de een of andere manier kunnen omzeilen door alles zelf te gaan berekenen en bijhouden, maar alles wordt wel per persoon berekend.
Seriously?
MeredithGrey schreef:
21-04-2019 17:28
Ik weet niet hoe oud je zoon is, maar het is volgens mij niet echt mogelijk. Je zult het vast op de een of andere manier kunnen omzeilen door alles zelf te gaan berekenen en bijhouden, maar alles wordt wel per persoon berekend.
Bedankt voor je reactie, dat dacht ik al.
Hij is 15, wil hem natuurlijk niet heel streng laten lijnen, maar we moeten echt weer wat bewuster worden..
Alle reacties Link kopieren
Libra86 schreef:
21-04-2019 21:19
Bedankt voor je reactie, dat dacht ik al.
Hij is 15, wil hem natuurlijk niet heel streng laten lijnen, maar we moeten echt weer wat bewuster worden..
Om eerlijk te zijn zou ik dan niet kiezen voor WW, omdat hij nog midden in de puberteit zit. Wel kan hij bijv. bewuster met jou mee-eten, zonder zich aan de punten te houden. Afvallen op die leeftijd is best riskant, ik heb er zelf een jarenlang trauma aan overgehouden omdat mijn ouders de focus verkeerd hadden liggen.
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
Zijn jullie nog actief?

Ik wil wel meeschrijven als dat zo is.
Alle reacties Link kopieren
girasole3 schreef:
29-05-2019 22:32
Zijn jullie nog actief?

Ik wil wel meeschrijven als dat zo is.
Nou tot nu toe ben ik een beetje de enige gebleven helaas want zou graag de ervaringen delen
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
Dan gaan we toch voorlopig samen verder en zien we wel of er nog iemand aansluit.

Ik ben nu 3,5 week bezig met WW en tot nu toe bevalt het wel goed.
De komende dagen worden qua tellen wat lastiger omdat ik 4 dagen weg ben en ‘s avonds niet zelf kook.
Deze week dan ook maar proberen stabiel te blijven in elk geval.
Hoi! Ik wil ook wel meeschrijven, ben voor mij gevoel de eeuwige ww-er!
In 2014 bijna 25 kilo afgevallen met ww, 2 zwangerschappen verder zat het er allemaal weer aan helaas. Zomer van 2018 weer opnieuw begonnen en het wou niet echt lukken, nu sinds november ga ik naar de cursus. Januari en april ging het echt niet maar nu zit ik er weer lekker in en gaat de weegschaal langzaamaan weer naar beneden. nog ong. 7 kilo en dan ben ik mijn zwangerschaps kilo`s eindelijk kwijt en kan ik verder gaan met afvallen van voor de zwangerschap.

Hoe oud zijn jullie als ik vragen mag? Ik ben 30, en ga dus naar de cursus. Jullie ook of alleen online? Afgelopen 2 dagen niet geteld, was weg ivm hemelvaart. Maandagavond weer cursus, ik moet nog 0.4 en dan ben ik 10 kilo kwijt. Ga het weekend dus goed mijn best doen!
Alle reacties Link kopieren
Hee, wat leuk! Twee schrijvers:D

Ik ben zelf op 15 april begonnen en inmiddels mijn eerste 5 kilo kwijt. Ben naast WW ook gaan trainen met een personal trainer en meer gaan wandelen. Inmiddels wil ik dat gaan uitbreiden naar hardlopen.

Op zich gaat het goed, alleen de laatste twee weken even wat minder. Door allerlei onverwachte dingen (sollicitaties, paar dagen niet thuis zijn etc). Is mijn structuur een beetje weg, maar ondanks dat nog steeds afgevallen. Omdat ik de komende weken ivm vakantie niet kan trainen, begin ik deze week met een buikspierchallenge.. Wil ondanks de vakantie niet helemaal blijven stilzitten. Zou zonde zijn om het er weer aan te eten in een paar weken.

@fitmama: de -10 is dus echt in zicht! Wat goed! Ik doe alleen online. Kwam toevallig in omstandigheden terecht waardoor het voor mij goed te doen was nu. Zit tijdelijk thuis en heb daardoor genoeg tijd om op te letten. Mijn belangrijkste doel, was naast afvallen ook mijn eetritme weer goed te krijgen. Dat had ik dus totaal niet meer na jaren onregelmatig werken.

@girasele. Ik snap je helemaal met dat weekend weg. Ik heb nu ook zoiets. Ga maar een beetje met de flow mee en probeer zoveel mogelijk te bewegen. Gisteren en eergisteren qua stappen wel gelukt gelukkig, al zullen het eergisteren ook danspasjes zijn geweest. :-D

Als jullie het leuk vinden, kan ik nog wel een tabel in de OP zetten. Ik vind het altijd wel motiverend.
Seriously?
@meridithgrey, wat goed dat je bent gaan sporten en hou je het wandelen vol? Lekker vakantie, thuis of ga je weg? Welke buikspier chalange doe je?

Tabel is zeker leuk!!

Hier ging het voor mij gevoel heel goed. Gister BBQ gehad en had zelf stokbroodjes en sausjes afgewogen, ondanks dat vanmorgen behoorlijk wat aangekomen op de weegschaal. Ik heb mijn weegdag omgezet van maandag naar dindsdag, dus morgen officieel wegen thuis en morgenavond cursus. Vandaag heeeeel veel water drinken, zal wel vocht zijn van het warme weer. :(
Alle reacties Link kopieren
Ik begin gewoon met een tabel, wat willen we er in? Ik neem aan: start-, streef- en huidige gewicht? Totaal afgevallen en ook nog per week? En lengte?

Sporten en wandelen gaat eigenlijk steeds vanzelfsprekender. Ik merk dat het er echt in zit. Wandelen heb ik niet altijd zin in, maar probeer daarom zoveel mogelijk lopend te doen (boodschappen etc.) Dan kom ik makkelijk aan mijn stappen. Challenge doe ik via een app die ook veel rustdagen heeft. Hij heeft dit logo:
Afbeelding

Gewicht kan na de warmte van gisteren natuurlijk ook vocht zijn. Wij hebben laatst gebarbecued en eigenlijk waren alleen mijn speklapje enorm veel punten. Verder hadden we watermeloen, kip, garnalen, gepofte aardappel en een maiskolfje op de barbecue gelegd. Was lekker en scheelt veel punten.

Heb nu een een feestweekend gehad en ondanks alle biertjes en wijntjes wel wat afgevallen. Hoeveel weet ik even niet, want ben even niet thuis.
Seriously?
Hai, nog ruimte in deze volle club? :biggrin:

Ik doe graag een poging om mee te schrijven voor morele steun over en weer. Heb me 2 maanden geleden weer voor online WW aangemeld. In 2017 ook een poosje gedaan en toen van 91 naar 80 kilo gegaan.

Helaas zijn de kilo's er weer bij geslopen, 88 kilo nu en ik wil er zo'n 10 af.
Ik hoef niet perse (in) een tabel maar als je er 1 maakt; 48 jr, 1.68m


Mijn valkuilen zijn wijntjes en uit eten (beide vaak en te veel)
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, ik zou ook graag willen meeschrijven.

Na een mislukte poging in januari, weeg ik nu nog meer als voordat ik begon met lijnen in januari.

Ik ben laatste tijd echt dikker geworden en het kan niet zo verder gaan, dus heb ik gekozen voor WW en hoop ik dat dat vol te houden is.

Over 7,5 week ga ik op vakantie, en het zou heerlijk zijn als ik dan al 8 kilo afgevallen ben.

Ik zou het liefst 15 kilo willen afvallen.

Ik sport nu 3 a 4x per week, laatste tijd kwam het vaak op 1 a 2x per week.

Door familie omstandigheden maakte we het laatste tijd erg gezellig met wijntjes en lekker eten omdat we niet veel anders kunnen. Maar ook mijn moeder is veel te zwaar en die wilt daar ook mee stoppen. Ik woon overigens niet bij m'n ouders maar ben er wel vaak.

Ik ben klaar met het gevreet, vond vanmorgen nog bijna een volle hamkaas zak chips en heb die kapot gestampt! Met zo van, dit maakt mij dik, ik wil dit niet meer!

Hopelijk ga ik dit nu zeker tot mijn vakantie volhouden. En het liefst deels op vakantie ook!
#doeslief
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal! Ik ben me aan het oriënteren op diëten want hier moeten ook echt kilo’s vanaf. Alleen zoek ik een dieet waarbij ik niet de hele dag honger heb. Wat zijn jullie ervaringen wat dat betreft bij WW? En verhogen de kosten van jullie boodschappen?

Groetjes en alvast bedankt! 🙋🏼‍♀️
Alle reacties Link kopieren
Gezellig! Er zijn toch ww-ers hier!

Hier gaat het verbazingwekkend goed. Ondanks een feestweek vliegen de kilo's eraf. Ik heb wel normaal gegeten en bewogen maar ook veel biertjes en wijntjes gehad. Merk sowieso wel een verandering in mijn eetpatroon. Mijn snaaien wordt steeds minder en het sporten heeft ook een positieve uitwerking op mijn lichaam.

@loesiepoesie Ik ga deze week op vakantie en hoop dat ik het kan volhouden. Denk het wel omdat een deel al gewoonte is geworden dus we gaan het zien. Zolang ik niet aankom tijdens de vakantie ben ik tevreden.

@student: ik heb niet echt honger, maar dat komt vooral omdat je bepaalde producten onbeperkt mag eten. Qua boodschappen ben ik niet duurder uit, ik koop eigenlijk vooral andere producten, zoals kipfilet ipv ham, mozerella ligth ipv gewone, 30 +kaas etc. En ik drink dus heeeeel veel water, en in het begin thee omdat ik het alleen maar koud had. Dat is gelukkig nu wel over.
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zondagavond thuis gekomen van 4 dagen weg en heb moeite om weer in het WW-ritme te komen.
Gisteren een voorval wat een hoop stress opleverde en dan vind ik het helemaal lastig (emotie-eten).

Vandaag in elk geval weer goed bezig!

Ik was vanochtend even zwaar als vorige week dinsdag, dus de schade van 4 dagen uit eten en elke dag wel een wijntje viel nog mee.

Sinds een aantal weken ben ik aan het sporten bij E-gym. Dat is te overzien qua tijd en ik vind het ook leuk om te doen. Nu nog wel volhouden; heb in het verleden wel vaker dingen opgepakt, die me toch weer heel snel gingen vervelen.

Boodschappen zijn bij mij ook niet duurder door WW. Juist niet zou ik haast willen zeggen. Je hoeft geen speciale dingen te kopen die je anders nooit eet.


Mijn gewicht zal ik komende week doorgeven.
Hoi!
Wat leuk, groepje wordt steeds groter zo! Tabel ziet er goed uit! Ik hou het gewicht aan van toen ik thuis met ww ben begonnen, ik weeg elke woensdagochtend en hou het in de app bij. Op maandagavond ga ik naar de cursus, maar dat hou ik ergens anders bij (om het makkelijk te maken hahaha).

Even een kort berichtje, drukke dag gehad en nu op de bank hangen. Vanmiddag mijn bestelling van tasttea binnen gekomen, kennen jullie dat? Heb afslankthee en detox thee gedaan, ben benieuwd.

Ik ben ook niet meer geld kwijt aam boodschappen, en als ik de dag goed plan met geregeld wat eten dan heb ik ook geen honger.

Doen jullie online of ook cursus?

Voor de tabel: 30 jaar, start 122.1, huidig 108.8, streef 72, deze week +3.0, totaal 13,3
Alle reacties Link kopieren
Zo vandaag m'n eerste dagje gehad.

Ik moet nog wel even mijn draai vinden met keuzes maken. Crackers voor ontbijt en lunch zijn toch wel gelijk veel punten.
En het kleine portie lasagne die nog op moest ik ook wel veel punten, dus er bleef niet zoveel over. Nog maar even naar de supermarkt gegaan voor voedingsmiddelen die 0 punten zijn.

Voor het tabel:
Start: 86,6
Streef: 70
#doeslief

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven