Lijf & Lijn alle pijlers

Gescheiden sauna?

18-04-2019 18:16 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil binnenkort een keer naar de sauna want ik mis de Japanse onsen. Ik ben nog nooit naar een sauna geweest in Nederland omdat ik dat naakt zijn niks vond maar daar ben ik inmiddels wel overheen. Alleen vind ik het nog geen prettig idee dat vreemde mannen mij naakt zien en ik lees veel dat sauna's hier gemengd zijn. Zijn er in Nederland ook sauna's die wel gescheiden zijn qua mannen en vrouwen? En welke zijn dan echte aanraders of juist afraders. Ik heb veel gehoord over de Zwavelhoeve en die valt al af :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Zwavelhoeve, daar laten mannen en vrouwen in dezelfde ruimte scheetjes.
Zwaluwhoeve.

Dan ga je toch naar een badkledingdag?
Alle reacties Link kopieren
Veel sauna's hebben een keer per maand of minder een speciale vrouwendag, dus dat past wel bij wat jij zoekt denk ik.

Je zou ook naar een wat kleinere sauna bij je in de buurt kunnen gaan. Dan voelt het misschien wat minder als een massale vleeskeuring (dat is het sowieso niet!) en voel je je wat meer op je gemak? En als je het niks vindt ben je zo weer weg. Veel sauna's hebben een goedkoper avondtarief, dan kun je echt eventjes kort gaan proberen wat je ervan vindt. De kleinere sauna's trekken ook meer vaste saunagangers en minder dagjesmensen, en juist die vaste saunagangers zullen niet op of omkijken van jouw naakte lijf ;)
Alle reacties Link kopieren
Zoek naar damesdagen.
Alle reacties Link kopieren
Naakt zijn vind je niks.. Maar trek je dan kleding aan? Dat is echt niet fris hoor in de sauna. Niets erger dan badkledingdagen, bah.
De sauna in Veenendaal heeft af en toe damesdag.
Alle reacties Link kopieren
Veel sauna's hebben 1x per week of 1x per 2 weken een damesdag.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Sauna is zowieso slecht anders had god wel een sauna bij adam en eva gezet
En stel dat je naar een vrouwendag gaat in de sauna, dan kunnen er toch ook vrouwen zijn die op vrouwen vallen en je dus met andere ogen bekijken. Heb je daar geen moeite mee?
Damesdag of badkledingdag inderdaad. Hoewel dat laatste een uitstervend fenomeen is. Hier was een tijd terug trouwens ook een topic over. Ging pagina's lang over de hordes vieze mannen die er in sauna's rond zouden lopen (Blondie met een nummer, kom er maar in...)

Spoiler: dat van die vieze mannen, dat is niet waar.
Er lopen helaas nog steeds vieze mannen in sauna's. Gelukkig is het niet een veel voorkomend fenomeen.
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
18-04-2019 18:36
Naakt zijn vind je niks.. Maar trek je dan kleding aan? Dat is echt niet fris hoor in de sauna. Niets erger dan badkledingdagen, bah.
Mee eens! Meestal is het dan nog drukker ook én letten mensen, denk ik, nog meer op elkaar dan op de "gewone & gemengde dagen...De eerste keer dat ik naar een sauna ging dacht ik ook, ze zullen me flink bekijken, maar dat gebeurde niet en na tien minuten dacht ik er niet eens meer over na.....
Alle reacties Link kopieren
In de sauna wordt je juist enorm schoon hoor.
Alle reacties Link kopieren
Of ze dachten, te afzichtelijk en durfden niet meer te kijken, maar dat maakt me niet meer uit......
Privé-sauna afhuren voor een uur of 2?

Hier in BEL stikt het van die dingen.
anoniem_376630 wijzigde dit bericht op 18-04-2019 19:47
33.33% gewijzigd
lise1985 schreef:
18-04-2019 19:44
Er lopen helaas nog steeds vieze mannen in sauna's. Gelukkig is het niet een veel voorkomend fenomeen.
Kijk, daar heb je de eerste al.
Jest schreef:
18-04-2019 19:47
Kijk, daar heb je de eerste al.
Het komt ook gewoon voor dus.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij zegt niemand dat het niet voorkomt, maar ze zijn er in elk geval in zulke kleine getalen dat het mij niet op valt. In de kroeg voel ik me meer bekeken en op straat word ik eerder lastig gevallen en dan heb ik gewoon mijn kleren aan. Doe mij de sauna dan maar
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
lollypopje schreef:
18-04-2019 20:22
Volgens mij zegt niemand dat het niet voorkomt, maar ze zijn er in elk geval in zulke kleine getalen dat het mij niet op valt. In de kroeg voel ik me meer bekeken en op straat word ik eerder lastig gevallen en dan heb ik gewoon mijn kleren aan. Doe mij de sauna dan maar
Maar ook al zijn ze er niet. Dan nog vind ik vrouwendag fijner.
Alle reacties Link kopieren
Autistische_Dennis schreef:
18-04-2019 19:20
Sauna is zowieso slecht anders had god wel een sauna bij adam en eva gezet
Verveel jij je ofzo? In ieder topic zie ik je van die kansloze opmerkingen maken.
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
18-04-2019 20:27
Maar ook al zijn ze er niet. Dan nog vind ik vrouwendag fijner.
Dat mag, ik reageerde op de vieze/vervelende mannen reacties.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Ik ervaar een saunadag niet als een hele dag naaktlopen. Als je loopt, heb je meestal een badjas aan en valt er niet veel te zien.
Ik zou een badkledingdag echt afraden. Ik ben er eens geweest met een badkledingdag, en die dag werd er juist meer gekeken, naar mijn idee. En veel meer gekletst overal. En het was veel drukker. Beter ga je op een gewone doordeweekse dag, dan is het rustiger en de mensen naar mijn idee een stuk respectvoller.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind een sauna in Duitsland over het algemeen wel fijn. Ik heb laten het idee dat de Duitsers wat meer gewend zijn aan sauna's.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Nee met badkleding lijkt me niet fijn, zit je daar steeds in te zweten enzo, maar ik zou het wel fijner vinden om naar een sauna te gaan met alleen vrouwen, of dus een vrouwendag. En ik hoef ook weer niet zo'n heel groot complex te hebben, zo lang ik maar gewoon lekker rustig kan relaxen en wellicht een massage ofzo kan nemen. Dan kan ik daarna, als ik het aandurf, altijd nog een keer naar de gemengde sauna.

Ben niet bang voor eventuele vieze mannetjes, voel me gewoon meer op m'n gemak als het alleen maar vrouwen zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven