Lijf & Lijn alle pijlers

Tien kilo afvallen, tips en tricks?

18-04-2019 21:19 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn zwangerschappen woog ik nog geen 60 kilo. Na nummer 1 gingen de kilo’s er snel af en was ik binnen 2 maanden op mijn oude gewicht. Nu is nummer 2 al 2 jaar en ik ben 10 kilo zwaarder dan ervoor.
Ja, mijn eigen schuld. Niet sporten en een chocolaatje hier, wijntje met hapjes daar.
Het lijkt soms of ik mezelf “beloon” als ik drukke dag heb gehad door te eten.
In het verleden heb ik wel een eetprobleem gehad en woog ik amper 50 kilo. Daar ben ik erg van geschrokken en dat wil ik nooit meer. Ik “durf” ook niet zo goed meer te lijnen daardoor. Maar ik ben ook niet blij met mezelf op dit moment. Kleding staat niet leuk, geen zin ok te shoppen want de leuke kleding in mijn kast is er echt in overvloed maar momenteel te klein.
Sporten vind ik lastig, ik liep hard maar door een verzakking is dat niet echt een optie meer. Minder eten wel. Het gewoon niet in huis halen. Klinkt simpel maar toch laat ik me steeds verleiden en ik ben het beu. Heeft iemand nog goede tips?
Alle reacties Link kopieren
Oh en dat lijf van voor de zwangerschappen is een illusie natuurlijk. En die tien kilo misschien ook, maar 7 a 8 moet toch kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Is er nog verbetering nodig voor die verzakking? Fysio, arts? Wat hier helpt is echt niets meer in huis halen aan snoep, chocolade etc. en daarnaast gewoon drie voedzame maaltijden eten zodat ik tussendoor geen honger krijg. Natuurlijk ben ik ook geen heilige, dus ga ik me ook wel eens te buiten aan ongezonde dingen, maar ik probeer me dan toch te beperken tot eten wat voor mij een 10 krijg. Dus goedkope chocolade meer, maar lekkere bonbons bijvoorbeeld.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Ja dat het de calorieën echt waard is! Dat is wel een goede. Ik heb wel lekkere dingen voor de kinderen in huis en ook daar snaai ik in de avond van. De jongste is al 2 jaar lang een slechte slaper, soms heb ik het idee dat ik uit vermoeidheid eet.
De verzakking heb ii fysio voor gehad. Gaat eigenlijk heel goed alleen bij hardlopen en springen voel ik het heel erg. Ik ben bang dat ik het erger maak.
Een andere sport zou ook kunnen maar ik weet niet zo goed wat. En eerlijk is eerlijk, ik heb weinig discipline. Eigenlijk heb ik gewoon een enorme schop voor mijn kont nodig. Ik kan bijv makkelijk fietsen naar mijn werk.
Nou, als je kan fietsen naar je werk, begin daar dan mee! En dan eventueel nog een keer per week zwemmen?

Wat bij mij werkte was niet meer snaaien. Een fatsoenlijk ontbijt, daarna hooguit een stukje fruit tussendoor. ´s Middags hetzelfde.
Gezonde maaltijden, iets minderen in koolhydraten (wat minder rijst of pasta) en vooral meer groente eten.
Ik drink koffie, thee of water (het liefst met koolzuur) en heb de sapjes geschrapt.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Wees vooral ook wat liever voor jezelf. Één keer per week fietsen is beter dan nul keer, iets is beter dan niets. Gewoon ergens beginnen. Probeer een paar sporten uit, kijk wat bij jou (en jouw leven) past. Eis tijd voor jezelf op (bijv.: ik ga elke dinsdagavond sporten), dan weet je man dat je dan echt niet thuis bent.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Uit een docu van de BBC blijkt dat voor 10 kilo of meer afvallen een crashdieet (zoals Cambridge) het beste werkt. Snel, drastische resultaten en veel gezondheidsvoordelen. Je kon de docu terugkijken via RTLZ geen idee of dat nog kan.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat moet idd. Mijn man werkt onregelmatig, dat maakt het lastig een vaste avond af te spreken. Maar waar een wil is....
En sapjes, check. Ik drink veel verse jus en smoothies onder het mom van gezond maar dat zijn ook suikers natuurlijk. Ik ben heel snel zo van als ik dan gezondigd heb, dan maakt het voor die dag toch niet meer uit. Het is echt even een mindset die moet veranderen maar ik vind het zo lastig
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
18-04-2019 21:43
Uit een docu van de BBC blijkt dat voor 10 kilo of meer afvallen een crashdieet (zoals Cambridge) het beste werkt. Snel, drastische resultaten en veel gezondheidsvoordelen. Je kon de docu terugkijken via RTLZ geen idee of dat nog kan.
Oh echt? Maar daar word ik echt een chagrijnige rotmoeder van :thunder:
Alle reacties Link kopieren
Ik wil niet heel drastisch gaan crashen trouwens. Ik draag momenteel maat 38, weeg zo’n 69 kilo, soms iets minder soms echt richting 70. Ben 1,75 lang. Het is allemaal niet onoverkomelijk enzo maargoed, een paar kilo minder zou geen kwaad kunnen. En daar moet ik toch écht iets voor doen want vanzelf gaat het niet.
Alle reacties Link kopieren
Mijn valkuilen zijn eind vd middag en in de avond als de kids slapen. Tot die tijd gaat het best oké.
Lievejetje schreef:
18-04-2019 21:50
Oh echt? Maar daar word ik echt een chagrijnige rotmoeder van :thunder:
Misschien voor een paar dagen. Dan ben je eraan gewend. Er zijn duizenden vooroordelen over. Maar uit dat onderzoek bleek dus dat het wel degelijk goed werkt. Daarbij zijn die diëten ook erg veranderd de afgelopen jaren, zodat ze minder extreem zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wel interessant om terug te kijken.
Alleen dat houd je nooit vol voor altijd natuurlijk dus dan zal je daarna toch een ander eetpatroon moeten hebben
cambridge zou ik echt niet doen, ben er zelf voor in het ziekenhuis terecht gekomen, mijn darmen deden niks meer, was nog geen 2 weken aan de shakes.:)
Ik heb het boek van project gezond dat werkt beter
Alle reacties Link kopieren
Project gezond al eens bekeken? Duidelijke weekmenus, 80% gezond 20% "lekker". 3 maaltijden en 3 "snacks" per dag dus nooit honger.
Calorieën afgestemd op jou, en daardoor val je af. En gezin Nissan gewoon mee eten, geen moeilijke recepten of rare ingrediënten.
Gratis proef menu vind je op hun site.
Alle reacties Link kopieren
Ken ik niet, ik ga ernaar kijken! Thanks
Alle reacties Link kopieren
sunshinee91 schreef:
18-04-2019 22:42
cambridge zou ik echt niet doen, ben er zelf voor in het ziekenhuis terecht gekomen, mijn darmen deden niks meer, was nog geen 2 weken aan de shakes.:)
Ik heb het boek van project gezond dat werkt beter
O_O
Alle reacties Link kopieren
Wat bewegen betreft, ga op de fiets naar je werk. Al is het 1 of 2 keer per week. Het is nu mooi weer, dus nu kan het.

Idd, zorgen dat de snaai niet in huis is. En zorg dat de snaai voor de kinderen ver weg staat, zodat je veel moeite moet doen om het te pakken.
Ga boodschappen doen met een volle maag. Als het kan ook op de fiets (weer een stukje beweging te pakken). Maak thuis een lijstje en houd je daaraan (als ik een lijstje heb, is het voor mij veel makkelijker om geen snaai mee te nemen)
Download een app waar je je gewicht en je beweging in bij kunt houden, ik heb google fit.
Een beetje schommelen in gewicht is niet zo erg, het maakt al uit of je net naar het toilet bent geweest of niet. Zelf weeg ik altijd 's ochtends net na het opstaan en ga altijd eerst naar de wc.

Volgens mij weet je zelf al duidelijk waar het mis gaat, dus daar zit je al goed. Nu nog handelen.

Op bovenstaande manier ben ik in ongeveer een jaar tijd 6-7 kg kwijt geraakt. Ik moet nog meer, ik wil in ieder geval nog 14-15 kg kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt elke dag net iets teveel gegeten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
19-04-2019 08:50
Je hebt elke dag net iets teveel gegeten.
Klopt. En te weinig bewogen. Zo simpel is het ook wel, iets minder eten en iets meer bewegen. Maar die routine moet ik even doorbreken ofzo. En dat vind ik lastig. Want dan ben ik moe en dan vind ik dat ik dat lekkere chocolaatje heb verdiend i.p.v. dat schijfje komkommer.
Alle reacties Link kopieren
Lievejetje schreef:
19-04-2019 08:55
Klopt. En te weinig bewogen. Zo simpel is het ook wel, iets minder eten en iets meer bewegen. Maar die routine moet ik even doorbreken ofzo. En dat vind ik lastig. Want dan ben ik moe en dan vind ik dat ik dat lekkere chocolaatje heb verdiend i.p.v. dat schijfje komkommer.
Dus je moet zorgen dat je dat lekkere chocolaatje niet in huis hebt. Of je kiest voor iets er tussenin. Bijvoorbeeld fruit. Weeg je snaai af en doe dat in een schaaltje en zet niet het de hele zak op tafel. Hoe meer moeite je moet doen om iets te pakken .

En gun jezelf ook gewoon af en toe dat lekkere chocolaatje (alleen niet iedere dag natuurlijk). Bedenk voor jezelf momenten waarop je wel dat chocolaatje mag ipv fruit of komkommer.
Alle reacties Link kopieren
Ik haal ook vaak koekjes voor de kinderen die ik zelf niet zo lekker vind.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Lievejetje schreef:
18-04-2019 21:52
Ik wil niet heel drastisch gaan crashen trouwens. Ik draag momenteel maat 38, weeg zo’n 69 kilo, soms iets minder soms echt richting 70. Ben 1,75 lang. Het is allemaal niet onoverkomelijk enzo maargoed, een paar kilo minder zou geen kwaad kunnen. En daar moet ik toch écht iets voor doen want vanzelf gaat het niet.
69 kg bij een lengte van 1,75

Dat is toch heel erg goed!!
Alle reacties Link kopieren
Ja het is ook niet dramatisch haha en ook niet dat ik heel dik ben. Maar toch voel ik me niet lekker zo, klein buikje, bovenarmen wat dikker. 60 kilo is misschien niet haalbaar, maar zo tussen de 63 en 65 zou leuk zijn. Pas ik ook een hoop kleding weer ;)
Alle reacties Link kopieren
Deze week gaat goed! Ik heb nu ook vakantie en wat meer tijd om een gezonde lunch te bereiden maar ik heb weinig snaaizin gehad. Ik mag nu vrijdagavond “zondigen”, ik denk dat ik een lekker wijntje en wat kaasjes ga halen. Kan ik echt naar uitkijken dan.
En ik heb mijn man overgehaald om uit te wijken naar een andere sportschool, die is wel duurder maar daar kunnen we als gezin sporten, er is een opvang voor de kinderen en een groot zwembad, en ook hele ruime openingstijden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven