Lijf & Lijn alle pijlers

LCHF dieet

23-04-2019 11:42 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal

Binnenkort begin ik met het Low carb High fat dieet ( weinig koolhydraten en hoog in vet). Ik hoop hier meer mensen te vinden die hetzelfde dieet volgen of dit overwegen te gaan doen. Zodat wij tips, advies, bevindingen en natuurlijk recepten kunnen delen :)
oliebolmetkrenten wijzigde dit bericht op 23-04-2019 11:59
2.97% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Carb ipv carp... tenzij je het over karpers hebt :-D
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
23-04-2019 11:48
Carb ipv carp... tenzij je het over karpers hebt :-D
Bedankt, aangepast :-D
Alle reacties Link kopieren
Mij bevalt het prima!
Sinds september 2018 ben ik 19 kilo kwijt.
Zonder honger.
En voor het eerst in vele jaren deze winter niet ziek geweest.
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
Fijn om te horen cowandchicken :)

Voor mij gaat het niet om afvallen, wel om wat suiker doet met je gezondheid en kan slaan op het humeur, energie en informatieverwerking. Verdiep mij nu ook in voedingsstoffen en wat het lichaam daarmee doet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een tijdlang alleen producten met een lage gi waarde gegeten om zo mijn bloedsuiker zo constant mogelijk te houden om zwanger te raken ivm PCOS.

Het aanpassen van mijn levensstijl heeft mij veel goeds gebracht en ik zou het nu eigenlijk ook wel weer willen/moeten gaan doen (na zwangerschap 2 eet ik toch weer te slecht en wil ook wat kilo's kwijt)

Door alleen producten met lage GI te eten ben ik weer regelmatig ongesteld geworden, voelde ik me gezond en ben ik uiteindelijk zwanger geworden. Het is mij alleen onduidelijk of je hetzelfde dieet bedoeld. Eet je daarbij wel watermeloen waar veel snelle suikers in zitten (dus hoge GI waarde) of niet?
Alle reacties Link kopieren
Envelop schreef:
23-04-2019 12:54
Ik heb een tijdlang alleen producten met een lage gi waarde gegeten om zo mijn bloedsuiker zo constant mogelijk te houden om zwanger te raken ivm PCOS.

Het aanpassen van mijn levensstijl heeft mij veel goeds gebracht en ik zou het nu eigenlijk ook wel weer willen/moeten gaan doen (na zwangerschap 2 eet ik toch weer te slecht en wil ook wat kilo's kwijt)

Door alleen producten met lage GI te eten ben ik weer regelmatig ongesteld geworden, voelde ik me gezond en ben ik uiteindelijk zwanger geworden. Het is mij alleen onduidelijk of je hetzelfde dieet bedoeld. Eet je daarbij wel watermeloen waar veel snelle suikers in zitten (dus hoge GI waarde) of niet?
Ik moest het even opzoeken :) het antwoord is nee. Dit dieet is gebaseerd op dat je vet gebruikt als brandstof ipv suiker. Wel is er een klein beetje koolhydraat nodig om dat proces in gang te zetten. Ik vind dit wel interessant en kan ik het toepassen bij het LCHF dieet.
Alle reacties Link kopieren
Wil ik ook gaan doen! Volgens Gobento dien je, je te houden aan 5 kh per 100 gr. Hoe heb jij het gedaan Cowandchicken? Gewoon gestopt met het eten van brood, pasta enz?
Alle reacties Link kopieren
Eet sinds augustus 2017 al zo. Bevalt me prima, wil niet meer anders.
Alle reacties Link kopieren
Dat werkt alleen maar als je veel vet en weinig koolhydraten niet erg lekker vindt, zodat je er niet erg veel van eet.

Ik kwam ervan aan, overigens. IK lust geen olie zó uit een fles maar verder ben ik gek op spek en vette vis. Ik moest ermee stoppen toen ik slanker wou worden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Bedoel je dat het alleen werkt als je toch al niet hielt van koolhydraten en veel houdt van vet? Er wordt gezegd dat je geen hongergevoel meer hebt en dus ook geen trek meer in koolhydraatrijk voedsel en dat het zodoende makkelijk vol te houden is, ikzelf moet dit nog ondervinden.

Ik zou ook geen olie drinken rechtstreeks uit de fles :p wel het vaker over mijn groente/salade gooien, niet alleen vanwege het vet, maar ook wordt vitamine beter opgenomen als je het combineert met vet.
Ik hou best van kh. Gebakken aardappels of vers brood. Jam! Maar ik kan het ook redelijk makkelijk laten staan. Ik voel me dan veel fitter. Minder honger. Betere concentratie. Dus meestal eet ik weinig kh.

Probeer het uit. Bij de een werkt het. Die voelt zich goed en valt af. De ander niet. Een en ander zal ook tussen de oren zitten. Als he het heel zwaar vind dat je geen brood mag is het moeilijker als dat je daar niet mee zit.

Olie uit de fles drink ik nooit. Ik eet ook geen spek of junkfood. Ik eet vooral veel groente/ paddenstoelen/ wat fruit/ gezonde olie (ook olijven, avocado en rauwe noten). Daarbij wat ei, kip of bijvb garnalen. Peulvruchten eet ik ook trouwens. Sommige doen dat dan weer niet.
Ik heb een paar jaar 80% vega/ vegan gegeten. Maar ik kreeg de laatste weken meer behoeftes. Ik zoek daar nog een beetje een weg in. Ik eet liever niets dierlijks omdat ik de veeindustrie een nare manier van dieren houden vind. Dus probeer ik wel bio. Lastig.

Uitproberen wat voor je werkt. Bewerkt eten/ frisdrank (ook light) en kant en klaar werkt denk voor niemand. Voor je gezondheid en je energie niet. Maar iedereen moet voor zichzelf afwegen hoe zwaar dat telt.
Alle reacties Link kopieren
Er is maar 1 manier om erachter te komen of het voor je werkt: probeer het uit :)

Ik doe LCHF / keto en ben vrij strikt. Eet ongeveer 30 a 40 gram koolhydraten per dag. Ik ben er op aanraden van mijn huisarts mee gestart en doe dit al een paar jaar.

Het is voor mij geen dieet om even snel een paar kg af te vallen en dan weer als vanouds te eten. Ik kom dan weer snel kilo's aan, maar wellicht ligt dat aan mijn lijf.

In het begin was het echt wennen. Ik was low fat gewend en dan ineens volle yoghurt, vette vis, vette noten, meer kaas enz. De low carb flu bestaat ook echt, zorg dat je de eerste dagen genoeg zout binnen krijgt, bouillon is dan een goede optie.

Het bevalt mij prima, ik vind het eten lekker, goed vullend en voel me er een stuk beter onder.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tip malibu, dat was mij bijna ontschoten dat ik genoeg zout moet nemen.
Alle reacties Link kopieren
Sheikha schreef:
23-04-2019 16:53
Wil ik ook gaan doen! Volgens Gobento dien je, je te houden aan 5 kh per 100 gr. Hoe heb jij het gedaan Cowandchicken? Gewoon gestopt met het eten van brood, pasta enz?
Ik heb mij eerst ingelezen in koolhydraat arm/beperkt.
Veel filmpjes van DR Berg gekeken, die gaan over keto, maar toch veel goede info om inzicht te krijgen in hoe dat nu werkt qua insuline en dergelijke.
Echt keto gaat mij te ver.
Ik eet maximaal 40 gr KH per dag.
Deze komen voornamelijk uit groenten en zuivel.
En af en toe een stuk pure (81%) chocolade.
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
Hier kun je ook goede tips en 'lotgenoten' vinden:
lijf-lijn/koolhydraatarm-eten/list_mess ... #p29208804

Zelf eet ik sinds augustus koolhydraatarm/beperkt. Ik probeer het onder de 400 gr khd per week te houden, ongeveer 40-50 per dag en dan nog wat over voor af en toe een extraatje.
Ik ben er erg enthousiast over, ik heb meer energie en ben ondertussen al 18 kilo kwijt! In het begin is het wel even wennen en vooral goed alles uitzoeken en plannen, dat kost tijd, zie het als een soort organisatorisch project. Maar nu is het wel een normale routine geworden waar ik eigenlijk niet meer over na hoef te denken. Ik ben alleen 's morgens wat langer bezig om mijn lunchtrommel klaar te maken.

Ik heb simpelweg alle aardappels, brood, rijst, pasta en producten met suiker geschrapt.
Als je dat doet, zul je na een paar dagen merken dat je er ook steeds minder behoefte aan hebt. Ik vind nu veel dingen ook veel te zoet. Niet gedacht dat ik het ooit zou zeggen, maar M&M's maak je me echt niet meer blij mee nu.

Ik eet vooral veel groente (bij het avondeten komen er vaak 2 of 3 soorten groente of rauwkost op tafel), vlees, kaas, noten, yoghurt en eieren (meer dan vroeger).
En ik bak regelmatig cakes of muffins op basis van kokosmeel of amandelmeel, die vries ik in en hiervan neem ik elke dag een stukje mee naar mijn werk.
Chocola wil ik niet missen, dus ik neem bijna elke dag 1 blokje pure chocola (moest even aan de smaak wennen, maar ik kan er nu wel echt van genieten.

Ik vind het niet moeilijk om vol te houden, maar dat komt omdat
1) ik zorg dat ik nooit echt honger heb -> dus ik eet gezonde dingen die goed vullen
2) ik zorg dat ik lekker eten in huis heb waar ik echt van kan genieten en zoek ook leuke recepten op internet, zodat ik wel op een positieve manier met eten bezig ben (focus op wat mag en niet op wat niet mag)
3) ik mezelf af en toe een kleine 'uitspatting' gun, waar ik dan ook echt van geniet (bijvoorbeeld een gebakje op een verjaardag of een croissantje op zondagochtend => maar niet allebei in dezelfde week, het is niet meer én-én, maar nu meer óf-óf) - dat zie ik als een bewuste keuze, in plaats van 'zondigen' waar je je dan misschien slecht/zwak over voelt

Al met al is het vooral een kwestie van volhouden (zoals ieder dieet).
Succes!
Ik heb een tijd keto gegeten. Maar ben daar mee gestopt omdat ik zo ontzettend chemisch uit mijn mond rook. Ik was er wel snel en veel mee afgevallen. Maar dat zat er ook zo weer aan toen ik weer iets meer koolhydraten ging eten, niet eens belachelijk veel.

Ontbijten met gebakken eieren enzo vond ik wel een feestje. Maar ik kan slecht tegen vet en ben zolang ik keto at in de diarree geweest.
Alle reacties Link kopieren
Ja! Ik eet al een tijdje kha. Bevalt mij goed. Ik eet max 25gr kh per dag en werkt prima.
Ik sta niet op de weegschaal. Maar merk wel dat mijn kleding ruimer zit, minder last van spastische darmen, meer energie en geen pijn meer in mijn lipoedeembenen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven