Lijf & Lijn alle pijlers

Bodyshaming

23-04-2019 19:14 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit ergens mee, en ik zou graag tips krijgen over hoe ik hier het beste mee om kan gaan. Het zit namelijk zo. Ik heb ondergewicht, en niet zo'n beetje ook. Ik vind het zelf erg vervelend, en ik probeer ook aan te komen, maar door omstandigheden, stress en medische redenen gaat 't met kleine stapjes.

Naast het feit dat ik mijn lichaam nu niet mooi vind en ik weinig energie heb, heb ik bijna dagelijks te maken met bodyshaming. Mensen die ik niet ken, gewoon op straat of in de winkel, die pijnlijke of kwetsende opmerkingen maken. 'Dat ziet er toch niet uit!', 'Kijk die dunne benen', en 'Gatverdamme' zijn dingen die ik regelmatig opvang wanneer mensen denken dat ik buiten gehoorafstand ben. Ik heb zelfs een keer meegemaakt dat een man in de supermarkt een zak chips in mijn winkelmandje gooide met de opmerking 'Hier, volgens mij kun je dat wel gebruiken'.

Wat moet ik hier nou mee? Ik word er knetteronzeker van, maar elke keer sta ik met mijn mond vol tanden. Soms wil ik zo graag zeggen 'Wat kijk je nou?!', maar ik durf het gewoon niet, zeker niet omdat ik persoonlijk denk dat niemand het echt gemeen bedoelt.

Zijn er anderen die met bodyshaming te maken hebben of hebben gehad? Misschien om dezelfde of om andere redenen? Moet ik het gewoon negeren?
Alle reacties Link kopieren
quattro-stagioni schreef:
26-04-2019 16:38
Ja, precies. En als je dan eens eet, al is het nog zo gezond, zeggen ze "zie je wel". Alsof een mens zonder eten kan...
Maar al eet je ongezond, laat mensen gewoon hun mond houden.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
iedereen denkt maar lekker wat ie wil, maar waarom de behoefte om het ook uit te spreken? Blijkbaar vinden sommigen hier dat heel normaal en ligt het aan het onderwerp van de opmerkingen als die zich dat aantrekt. Belachelijk gedoe, hou gewoon je snatter
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven