Lijf & Lijn alle pijlers

Mijn bovenbenen worden niet slanker

24-04-2019 14:06 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi dames,

Ik heb een jaar terug mijn leefstijl omgegooid. Ik was ontzettend vaak ziek, zwak en misselijk en wilde fitter worden. Wat kilo's afvallen zijn een fijne bijkomstigheid, want ik ben nooit heel erg tevreden geweest met mn lijf.

Mijn bovenlichaam is prima in orde, maar ik heb echt brede bovenbenen. Ik ben inmiddels een kilo of 6 kwijt en mijn bh's en t-shirts beginnen echt enorm te slobberen, zo ook broeken rond de taille. Mijn bovenbenen worden echter geen millimeter slanker.

Zo lang ik me kan herinneren zijn ze altijd al groot geweest, maar ik kan me niet voorstellen dat het door spieren komt. Er moet zeker vet op zitten. Waarom val ik echt overal af en niet bij mijn benen? Ik weet dat je niet plaatselijk af kunt vallen, maar mijn lichaam klopt nu gewoon echt niet. Boven ben ik maatje 34-36 en onder 40-42.

Ik loop 3 keer per week een half uur hard en ga 2x per week naar de sportschool voor een fullbodyworkout.

Iemand tips? Of meer geduld hebben?
Alle reacties Link kopieren
Accepteren.
Je hebt er gewoon geen invloed op.
.
Alle reacties Link kopieren
Meer focus op het trainen van je benen. Let er wel op dat dit ook gewoon je bouw kan zijn, zeker als je boven zo smal bent van boven.
Alle reacties Link kopieren
jouw probleem is niet je benen maar dat je NOG STEEDS NIET tevreden bent met je lijf ondanks alles wat je bereikt hebt;
je probleem zit dus in je hoofd
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Diediear schreef:
24-04-2019 14:19
Meer focus op het trainen van je benen. Let er wel op dat dit ook gewoon je bouw kan zijn, zeker als je boven zo smal bent van boven.

Van trainen worden je benen echt niet slanker.
.
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
24-04-2019 14:21
jouw probleem is niet je benen maar dat je NOG STEEDS NIET tevreden bent met je lijf ondanks alles wat je bereikt hebt;
je probleem zit dus in je hoofd
Ben ik niet met je eens hoor. Natuurlijk is het prachtig wat ze bereikt heeft maar als de verhoudingen van je lichaam eenvoudigweg niet kloppen dan mag je daar best wat ontevreden over zijn.

TO, ik heb een vriendin met benen als bijzettafeltjes. Een poos geleden is ze enorm afgevallen, buik weg, onderkin weg, bovenarmen weg maar... nog steeds benen als bijzettafeltjes. Gewoon helemaal niks aan te doen!

Lekker blijven sporten en gezond eten en wie weet komen ze wat meer in model.
Superknap van je hoor, goed bezig. Ga zo door!
...
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
24-04-2019 14:23
Van trainen worden je benen echt niet slanker.
Krachttraining zorgt er toch echt wel voor dat vet minder word en je meer ‘’vormen’’ ziet in je benen. En dat oogt dus zeker slanker (als je aan de volle kant bent/was). Typ maar eens in op google ‘’before after legs fat’’.
Alle reacties Link kopieren
Bij sommige vrouwen is dit lipoedeem. Een soort vetophopingen, dat meeatal bij de benen voorkomt. Google maar eens misschien herken je jezelf erin. Kenmerkend; slank bovelichaam en een veel dikkere benen. De voetem zijn gewoon slank.
Alle reacties Link kopieren
mariska1974 schreef:
24-04-2019 14:34
Bij sommige vrouwen is dit lipoedeem. Een soort vetophopingen, dat meeatal bij de benen voorkomt. Google maar eens misschien herken je jezelf erin. Kenmerkend; slank bovelichaam en een veel dikkere benen. De voetem zijn gewoon slank.
Ja, heb ik iets over gelezen. Maar dan zou je ook veel pijn etc. moeten hebben bij het bewegen en dat heb ik dus helemaal niet.... Maar op sommige foto's zou het zomaar kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Diediear schreef:
24-04-2019 14:31
Krachttraining zorgt er toch echt wel voor dat vet minder word en je meer ‘’vormen’’ ziet in je benen. En dat oogt dus zeker slanker (als je aan de volle kant bent/was). Typ maar eens in op google ‘’before after legs fat’’.
Met het trainen van je benen zal je ongetwijfeld calorieën verbruiken.

Maar ook door je spieren plaatselijk te trainen val je niet plaatselijk af.

En als je veel je beenspieren traint worden ze dikker en worden je benen dus ook dikker.

Natuurlijk lijken gespierde benen wel mooier dan vette vormeloze benen.

Maar zolang er een laag vet over die spieren zit. Zie je die spieren niet en lijken ze alleen maar dikker.
Alle reacties Link kopieren
Diediear schreef:
24-04-2019 14:31
Krachttraining zorgt er toch echt wel voor dat vet minder word en je meer ‘’vormen’’ ziet in je benen. En dat oogt dus zeker slanker (als je aan de volle kant bent/was). Typ maar eens in op google ‘’before after legs fat’’.

Nou, ik heb hetzelfde en van trainen werden ze zeker strakker ja, maar echt niet dat dat slanker oogde.
En, dat trainen zit je dan dus voor de rest van je leven aan vast, want zodra je daar niet meer op focust ben je zo weer terug bij af.
.
Alle reacties Link kopieren
ze heeft gewoon een peerfiguur, helemaal niks verkeerd aan

tuurlijk mag je ontevreden zijn maar daar heb je vooral jezelf mee...
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
24-04-2019 14:41
Nou, ik heb hetzelfde en van trainen werden ze zeker strakker ja, maar echt niet dat dat slanker oogde.
En, dat trainen zit je dan dus voor de rest van je leven aan vast, want zodra je daar niet meer op focust ben je zo weer terug bij af.
Afvallen is altijd een verandering van levensstijl. Omdat je er anders de rest van je leven aan vast zit dan maar niet sporten?

En denk dat elk figuur anders is, mijn benen ogen zeker wel slanker na het beoefenen van krachttraining. Maar goed plaatselijk vet verbranden bestaat niet en ik denk toch echt dat TS zich er bij moet neerleggen dat haar bouw nou eenmaal ''breder'' van onder is.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb juist dunne benen, die niet dikker te trainen zijn, of ik moet heel zwaar gaan trainen en veel eten, anders val ik alleen maar af.
Alle reacties Link kopieren
Diediear schreef:
24-04-2019 14:55
Afvallen is altijd een verandering van levensstijl. Omdat je er anders de rest van je leven aan vast zit dan maar niet sporten?

En denk dat elk figuur anders is, mijn benen ogen zeker wel slanker na het beoefenen van krachttraining. Maar goed plaatselijk vet verbranden bestaat niet en ik denk toch echt dat TS zich er bij moet neerleggen dat haar bouw nou eenmaal ''breder'' van onder is.

Er zit echt wel een verschil tussen sporten in het algemeen (als deel van een gezonde levensstijl) en doelbewust één deel van je lichaam trainen om een bepaalde (uiterlijke) vorm te houden.
anoniem_376070 wijzigde dit bericht op 24-04-2019 15:33
3.05% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
To, het kan ook best zijn dat je op je benen gewoon heeeel langzaam wel wat afvalt, maar door hoe je er naar kijkt, lijkt het of er niets gebeurd. Als je taille meer afvalt dan lijken ze in verhouding misschien groter.
Al eens een meetlint gebruikt? Meten is weten.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Diediear schreef:
24-04-2019 14:31
Krachttraining zorgt er toch echt wel voor dat vet minder word en je meer ‘’vormen’’ ziet in je benen. En dat oogt dus zeker slanker (als je aan de volle kant bent/was). Typ maar eens in op google ‘’before after legs fat’’.
Dit is goede motivatie. Het kan dus toch!!!!! Ik blijf strijden, haha
Alle reacties Link kopieren
Elqa schreef:
24-04-2019 15:35
Dit is goede motivatie. Het kan dus toch!!!!! Ik blijf strijden, haha

Recept voor teleurstelling hoor. Waarom kan je zo moeilijk accepteren dat dit je bouw is?
.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
24-04-2019 15:37
Recept voor teleurstelling hoor. Waarom kan je zo moeilijk accepteren dat dit je bouw is?
Ga maar eens of zoek naar een broek die past of een fatsoenlijke bikini en daarnaast ben ik een vrouw, dus ik zeur graag over mijn imperfecties.
Alle reacties Link kopieren
Elqa schreef:
24-04-2019 15:43
Ga maar eens of zoek naar een broek die past of een fatsoenlijke bikini en daarnaast ben ik een vrouw, dus ik zeur graag over mijn imperfecties.

Ben het toch wel wat met anoniempje eens hoor.
Je kunt ontevreden blijven en er tegenin gaan en vinden dat je benen slanker moeten. Maar je traint al een jaar en je zegt dat je benen altijd dikker waren. Beter kun je dan tevreden zijn met wat je bereikt hebt en weliswaar blijven werken aan je benen en alle vooruitgang is dan mooi meegenomen, maar dan voorkom je dat je uiteindelijk toch ontevreden bent voor een klein dingetje. Het lichaam is niet 100% te maken zoals je wil.
Alle reacties Link kopieren
Elqa schreef:
24-04-2019 15:43
Ga maar eens of zoek naar een broek die past of een fatsoenlijke bikini en daarnaast ben ik een vrouw, dus ik zeur graag over mijn imperfecties.

Ik heb hetzelfde. Broeken kopen blijft vervelend en ja ik zeur er heus graag over. Maar ik heb níet meer de illusie dat het ooit gaat veranderen. Daar heb je namelijk echt alleen jezelf mee.
.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
24-04-2019 15:53
Ik heb hetzelfde. Broeken kopen blijft vervelend en ja ik zeur er heus graag over. Maar ik heb níet meer de illusie dat het ooit gaat veranderen. Daar heb je namelijk echt alleen jezelf mee.
En voor hetzelfde geld is er voor TO nog wel verandering mogelijk. Ze is 6 kg afgevallen, ik weet niet hoe lang ze al bezig is. Soms kosten bepaalde veranderingen gewoon meer tijd. Bij mij lijkt gewicht er het eerste op mijn borsten af te gaan en veel later pas op de benen. Dus misschien moet ze gewoon nog een tijd doorgaan. Ze heeft waarschijnlijk niet het figuur voor spillebenen, maar hè, wie weet kan minder gewoon.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
24-04-2019 16:09
En voor hetzelfde geld is er voor TO nog wel verandering mogelijk. Ze is 6 kg afgevallen, ik weet niet hoe lang ze al bezig is. Soms kosten bepaalde veranderingen gewoon meer tijd. Bij mij lijkt gewicht er het eerste op mijn borsten af te gaan en veel later pas op de benen. Dus misschien moet ze gewoon nog een tijd doorgaan. Ze heeft waarschijnlijk niet het figuur voor spillebenen, maar hè, wie weet kan minder gewoon.

Het kan altijd minder. Maar dan heb je die slanke benen en kan je ribbetjes tellen, is het nog niet goed.
Je bouw verander je gewoon niet, dus is zonde om je daar druk om te maken.
.
Alle reacties Link kopieren
Elqa schreef:
24-04-2019 14:06
Zo lang ik me kan herinneren zijn ze altijd al groot geweest, maar ik kan me niet voorstellen dat het door spieren komt. Er moet zeker vet op zitten.
Aangezien je niet eens weet of het volume van je benen komt door spieren of vet ga ik er vanuit dat je mooie welgevormde benen hebt die wellicht wat volumineuzer zijn, maar niet op een storende manier.

Ik betwijfel daarom of je vet% verlagen gaat helpen om het esthetisch meer in verhouding te krijgen. Als je bijvoorbeeld nog wel een zogenaamde zadeltas hebt kunnen een paar kilo's minder wel dat optische verschil gaan maken. Maar als je, zoals jij, eigenlijk niet eens precies weet waar je het vet zoeken moet, zal je bij meer gewichtsverlies gewoon dezelfde verhoudingen houden.

En centimeters die gewoon bot zijn (bijv. brede heupen of rug) kun je sowieso niet beïnvloeden. Wat wél plaatselijk kan is spiermassa kweken. Als je rug, borst, schouders en armen breder worden lijken je benen in verhouding smaller. :lol:
Alle reacties Link kopieren
Dat hoort eigenlijk bij de vrouw, terwijl het mode-ideaal tegenwoordig is het lijf van een 14-jarige.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven