Lijf & Lijn alle pijlers

Jeukende hoofdhuid

25-04-2019 10:57 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een oplossing voor een jeukende hoofdhuid. Het is geen hoofdhuid. Ook niet echt schilfertjes. Meer piepkleine bultjes. Ik krab het soms kapot. Oorzaak is stress denk ik. En daar werk ik aan. Iemand tips?
Iemand tips?

Ja, ga naar de huisarts. Die kan het beoordelen en iets voorschrijven indien nodig.
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook last van een jeukende hoofdhuid, mijn kapster vertelde mij dat ik minder vaak mijn haar moet wassen (2-3 keer per week max). Weet niet of je dat al doet, maar zou je misschien kunnen proberen. En anders shampoo gebruiken waar zo min mogelijk troep in zit.
Alle reacties Link kopieren
Overgevoeligheid voor bepaalde etensmiddelen
Schimmelinfectie
Psoriasis
Enz
Enz

Dus even aan de dokter laten zien
Alle reacties Link kopieren
Ik was het inderdaad maar 2 tot 3 keer per week. Wil niet gelijk naar de dokter maar eerst even kijken of ik het zelf op kan lossen.
Alle reacties Link kopieren
Huisarts
Ik heb het ook een tijd gehad. Bij mij werd het soms minder of ging het zelfs helemaal weg. En dan kwam het weer terug, grr. Nu al een.paar maanden rustig, gelukkig.

Wat bij mij niet helpt en de jeuk, roodheid en bultjes alleen maar erger maakt:
- Warmte van föhn of zon
- Krabben
- Vaak wassen

Wat bij mij wel helpt:
- niet vaak wassen, max 2x per week
- weinig stylingproduct gebruiken zodat je niet vaak hoeft te wassen
- niet krabben
- verzachtende shampoo van de kapper. die uit de winkel deed niks. babyshampoo ook niet.
Alle reacties Link kopieren
wel naar laten kijken hoor, als je zelf van alles uit gaat proberen is de kans groot dat je het alleen maar onrustiger en daarmee erger maakt
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er even naar laten kijken door de huisarts inderdaad.
Ik had ook last van jeuk en dat is over sinds ik shampoos gebruik van Neutral en Dermolin.
Alle reacties Link kopieren
een schimmeltje?
vraag de huisarts
Meteen Kerastase shampoo bain-riche dermo calm (groene fles) gaan kopen bij de kapper of ergens online bestellen. Intussen al heel wat mensen blij gemaakt met mijn tip... Ik gebruik deze al 15 jaar, misschien wel langer. Had jeukende hoofdhuid die door stress erger werd (eczeem). Nee, heb geen aandelen ;-) Laat je weten of het hielp?
Alle reacties Link kopieren
Die Kerastase klinkt goed Saartje70. Heb hem even opgezocht en er zit parfum in, dat geeft vaak jeuk. Parfum staat op de site van Kerastase als laatste op de ingrediëntenlijst. Op de fles ook?
Ik gebruik Neutral als ik, vooral in de winter, weer last heb van psoriasis. Dan blijft de jeuk beperkt. Maar verder doet het niets voor mijn haar.
Dus benieuwd naar deze. Bij Bol zag ik flessen per liter.

Ellenverinzi, Ik zou vooral geen shampoo gebruiken met menthol erin. Dat wordt vaak aangeraden bij jeukende hoofdhuid maar het is echt een stofje wat de jeuk juist erger kan maken (zegt oa Jetske Ultee). En dus eigenlijk ook parfum vermijden (zo ook Jetske Ultee)
Alle reacties Link kopieren
Hi TO,

Ik heb hier ook met vlagen last van. Weet natuurlijk niet of het hetzelfde is.
Ik krijg het bij stress en ga dan krabben waardoor het nog erger wordt.

Via de huisarts krijg ik daar Denorex shampoo voor. Is met koolteer en menthol. Helpt na 1 a 2 wasbeurten al.
Geloof dat je het ook bij drogist kunt kopen maar ik adviseer eerst de huisarts.
Alle reacties Link kopieren
Heb ik gehad na een overlijden van dierbare,waarschijnlijk stress,ik kreeg een lotion van de huisarts. N/d dokter zou ik gaan als ik jou was.
Wat ook hielp tegen jeuk was Plantur shampoo voor gekleurd haar .
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
Ik was mijn haar dagelijks, de ene dag met met biologische haarzeep met zo min mogelijk ingrediënten, en de andere dag met Neutral. Alleen die twee werken goed bij mij. Andere shampoos geven mij na enkele keren altijd bultjes, schilfers en jeuk.
Hier ook die shampoo van kerastase.

Bij mij zijn vooral stylingsproducten het probleem. Die gebruik ik helemaal niet meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven