Lijf & Lijn alle pijlers

Extreem veel transpireren

26-04-2019 10:31 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik zit met een nogal genânt probleempje. Ik zweet ontzettend veel nu het wat warmer is (ook vandaag, terwijl het niet heel warm is). Ik heb een kantoorbaan, dus zit stil op mijn stoel in een t-shirtje maar ik heb toch klotsende oksels. Kleur dragen is dus echt een no-go, maar ik heb ook het idee dat het snel ruikt. Ik douch elke ochtend (misschien een andere showergel?) dus het is geen oud zweet oid.

Ik heb al veel geprobeerd; allerlei deo's, deo's die je de avond ervoor op moet doen, okselpads etc.

Heeft iemand nog een handige tip die ik kan gebruiken?

Naar de huisarts doe ik nog liever niet, mocht er niets anders opzitten dan natuurlijk wel.
Als je al zolang last hebt en al veel hebt geprobeerd, is het wel tijd voor de huisarts..,
Alle reacties Link kopieren
Drink je koffie?
Caffeine kan zorgen voor zweten. Als je koffie drinkt is het misschien wat om caffeine vrije koffie te gaan drinken zodat dat in ieder geval niet meedraagt aan zweten.

Ben je altijd al een zweterd in warmer weer of is het dit jaar voor het eerst?
Kan je in de overgang zijn?
Alle reacties Link kopieren
Buitenom wat er al gezegd is...

Extra shirtje in je tas zodat je kan wisselen.

En zorg dagje stof geen zweetspul is... scheelt ook misschien iets
Alle reacties Link kopieren
je kunt eens een echte antibacteriele zeep gebruiken in plaats van je showergel, maar dat is tegen bacteriën die de geur veroorzaken... doet niks voor de hoeveelheid zweet denk ik. Is je t-shirtje wel van katoen?
Lorem Ipsum
Hoe oud ben je? Overgang? Pil?
Is het altijd al zo geweest?
Baking soda geprobeerd?
Ik denk dat de geur in je kleding zit. Kleding laten weken in azijn kan helpen. Daarnaast kun je ook kleding dragen met een motiefje, dan vallen zweetplekken ook veel minder op dan bij een effen shirt.
Stress, de overgang, overgewicht, slechte conditie, strakke shirtjes, oja en gewoon warmte natuurlijk zijn bij mij redenen om te gaan zweten op momenten dat anderen nog nergens lasy van hebben. Ik douche elke ochtend, gebruik een goede deo, en draag ruime shirts van natuurlijke materialen. Hiermee vind ik het meestal wel te hanteren.
Heb je al eens gegoogled op hyperhidrosis?

http://www.nvdv.nl/wp-content/uploads/2 ... s-2015.pdf
Ik had hier ook last van. In de zomer liep het echt in straaltjes langs mijn arm. Ik heb het toen een tijdje behandeld met aluminiumhydroxychloride spray. Dat heeft wel echt geholpen, ook voor de langere termijn. Ik heb er nu minder last van.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar. Ik had hier ook veel last van en heb eindelijk een deo gevonden die écht helpt: de Rexona stick https://www.google.com/url?sa=i&source= ... 7388175111

Je hoeft maar 1x per dag een klein beetje 'creme' te smeren en in no time ben je er van af! Succes!!
Het kan door verschillende factoren komen zoals de overgang, overgewicht, hormonen, stress, de pil, bepaald eten ect.
Ik weet natuurlijk niet wat en of er iets hiervan bij jou van toepassing is.
Maar misschien toch eens langs de huisarts gaan.
Alle reacties Link kopieren
-
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de snelle reacties! Overgang is het niet, ben een twintiger. Stress ook niet echt eigenlijk. Die aluminiumhydroxychloride spray en Rexona stick ga ik eens naar kijken, bedankt! Ik gebruik al jaren dezelfde pil dus daar komt het denk ik ook niet door. Het zweten is eigenlijk altijd al 'veel', alleen afgelopen weken lijkt het extreem.
Koffie drink ik inderdaad wel aardig wat..
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend had ook enorm last van transpireren bij de oksels, is het misschien een man maar ik snap wel waar je mee te dealen hebt. Hij schaamde zich zo erg dat hij zijn armen altijd op een bepaalde manier tegen zijn lichaam drukte.. tot spierklachten aan toe..

Uiteindelijk vertelde hij het en gaf aan ook al van alles geprobeerd te hebben. Deoleen deodorant hielp bij hem het langst (na een poosje wendde zijn lichaam eraan) uiteindelijk heeft hij, na veel dubben 2 keer botox behandelingen ondergaan bij zijn oksels. De werking is tijdelijk maar nadien was het zweten minder! Maar goed dat is bij jou nog niet aan de orde, maar er is wel het e.e.a. mogelijk.

En inderdaad vaker wisselen met shirts, vaker nieuwe kopen en letten op de stof/print.

Succes ermee!
Joe.
Als het anders is als anders zou ik zeker even een bezoekje aan de huisarts brengen.
BIj mij hielp syneo 5 heel erg goed. Ik zweet minder en stink niet meer.
Ik heb zelf sinds de pubertijd last van overmatig zweten (ook zeiknatte oksels ect), en ik gebruik al jaren Odorex extra dry (gewoon bij de drogist te koop). Topspul, al jaren ben ik kurkdroog en ik hoef niet eens meer ‘normale’ deo te gebruiken, ook niet bij 30 graden. Wel volgens de voorschriften gebruiken want het geeft nare vlekken in kleding die er niet meer uit gaan.

En je kleren zou ik ook even behandelen met speciaal anti zweet spul (hg wasspul tegen nare geurtjes ofzo)

Mocht dat niet helpen dan moet je echt naar de huisarts gaan. In het ziekenhuis in Groningen hebben ze een behandeling waarbij ze iets met de zenuwen doen waardoor je niet meer zweet. En er zijn wel meer behandelingen (Botox ect). Het is zo zonde om hiermee door te lopen want het is echt niet nodig.
Hovens990 schreef:
26-04-2019 11:57
Bedankt voor de snelle reacties! Overgang is het niet, ben een twintiger. Stress ook niet echt eigenlijk. Die aluminiumhydroxychloride spray en Rexona stick ga ik eens naar kijken, bedankt! Ik gebruik al jaren dezelfde pil dus daar komt het denk ik ook niet door. Het zweten is eigenlijk altijd al 'veel', alleen afgelopen weken lijkt het extreem.
Koffie drink ik inderdaad wel aardig wat..

Aluminiumchloride wordt ook aangeraden als één van de mogelijke behandelmethoden in die voorlichtingsfolder over Hyperhidrosis (zie eerdergenoemde link).

Een natuurlijke variant hiervan is aluin (een aluminiumzout). Deodorants in de vorm van een groot aluinkristal schijnen erg goed te helpen tegen overmatig zweten.

https://www.zaailingen.com/getest-deodorant-aluin/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven