Lijf & Lijn alle pijlers

De laatste loodjes

28-04-2019 16:32 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 20 kilo afgevallen in 16 maanden. Ben er erg blij mee!
Ik heb fases gehad waar ik erg strikt 10000stappen maakte per dag, gezond at tot 1600calorien en geen alcohol dronk
Dan vlogen de kilos eraf
Daarna stabiliseren ( iets ,,losser ,, bijv wel drankje /hapje in weekend etc) met als doel op gewicht blijven /langzaam nog wat verder afvallen.

Nu wil ik nog een paar kilos kwijtraken
In elk geval 3 want dan heb ik volgens de bmi een gezond gewicht
( liefst 5 kilo)

Maar nu komt t
T lukt me niet om weer even n paar weken zo strikt te zijn
Ik moet voor mijn gevoel heel hard ploeteren voor minimaal resultaat ( gaaaaat zoooo langzaaaam)

Heb eigenlijk niet echt n vraag maar vraag vrijwillig om een schop onder mn kont:)
Misschien wat oppeppers van ervaringsdeskundige
Briljante tips zijn ook welkom!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet gaan voor een heel strikt dieet voor een paar weken, maar geleidelijk die kilo's kwijtraken met een dieet dat je langer kunt volhouden. Daar horen ook af en toe wat lekkere dingen bij, zolang je maar maat kan houden en leert keuzes te maken.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Hoe lichter je bent, hoe minder kcal je op een dag nodig hebt. Dus toen je 20 kilo zwaarder was, was 1600 kcal per dag relatief weinig en verbruikte je dus veel reserves. Inmiddels ben je een enorm stuk lichter dus is je behoefte ook veel minder. Het is dan ook logisch dat je steeds minder snel gewicht verliest.

Een vrouw van 30 met een gewicht van 80 kilo verbrandt gemiddeld 1900 kcal bij weinig activiteit. Een vrouw van 30 met een gewicht van 60 kilo verbrandt gemiddeld 1675 kcal bij weinig activiteit. Zo zie je maar dat als je 1600 kcal per dag eet bij 80 kilo, je per dag 300 tekort komt en daarmee gewicht kwijtraakt. Als je 60 kilo bent is dat nog maar 75 kcal. (Dit zijn gemiddelden en het precieze aantal is natuurlijk sterk afhankelijk van je lichaamsbouw, sporten, stofwisseling etc. en is bedoeld als indicatie.)

Je bent inmiddels ook weer wat meer gaat eten, dus je zit waarschijnlijk nu ongeveer op een niveau waarop je inname hetzelfde is als je verbruik en je dus een stabiel gewicht hebt.

Wil je nog een paar kilo kwijt, dan kun je natuurlijk even een paar weken die hard diëten, maar dan is die paar kilo er zo weer bij. Een permanent resultaat haal je door toch net weer wat minder te eten of wat meer te sporten.
stampertje12 wijzigde dit bericht op 28-04-2019 16:46
26.42% gewijzigd
heel herkenbaar. Ik ben ook veel kilo's kwijt geraakt, en zou eigenlijk nog 7-8 kilo kwijt willen. Maar het lukt de laatste weken ook niet echt meer. Ben onder begeleiding van een coach. Ik ga met een opbouwprogramma bezig, waardoor ik weer wat meer dingetjes mag eten, daar was ik echt wel aan toe. Ik ben nu 16 maanden bezig met het dieet en de produkten komen me wat de neus uit. Dus vandaar nu meer 'gewoon' eten en dan proberen als nog wat kilo's kwijt te raken.

En ik blijf bewegen, sport 2 keer per week en ga, nu het weer wat mooier weer wordt, op de fiets naar mijn werk (totaal 20 km per dag) en probeer ook elke week nog 2 keer een uurtje te wandelen.
Alle reacties Link kopieren
friezinnetje2014 schreef:
28-04-2019 16:44
heel herkenbaar. Ik ben ook veel kilo's kwijt geraakt, en zou eigenlijk nog 7-8 kilo kwijt willen. Maar het lukt de laatste weken ook niet echt meer. Ben onder begeleiding van een coach. Ik ga met een opbouwprogramma bezig, waardoor ik weer wat meer dingetjes mag eten, daar was ik echt wel aan toe. Ik ben nu 16 maanden bezig met het dieet en de produkten komen me wat de neus uit. Dus vandaar nu meer 'gewoon' eten en dan proberen als nog wat kilo's kwijt te raken.

En ik blijf bewegen, sport 2 keer per week en ga, nu het weer wat mooier weer wordt, op de fiets naar mijn werk (totaal 20 km per dag) en probeer ook elke week nog 2 keer een uurtje te wandelen.
Ik weet niet precies wat voor een coach je hebt, maar wellicht is een dietist iets voor je? Diëten is leuk om even snel in te halen, maar wil je constant een goed gewicht houden moet je echt wat structureel veranderen. Als je nu met diëten geen gewicht meer kwijtraken, is het natuurlijk lastig om met "gewoon" (= meer) eten wel meer kwijt raakt.

Zo'n diëtist kijkt - als je een goede hebt - ook naar je levensstijl en zoekt naar een middenweg waarbij je een eetpatroon krijgt dat je goed en langdurig vol kan houden.
Stampertje12 schreef:
28-04-2019 16:48
Ik weet niet precies wat voor een coach je hebt, maar wellicht is een dietist iets voor je? Diëten is leuk om even snel in te halen, maar wil je constant een goed gewicht houden moet je echt wat structureel veranderen. Als je nu met diëten geen gewicht meer kwijtraken, is het natuurlijk lastig om met "gewoon" (= meer) eten wel meer kwijt raakt.

Zo'n diëtist kijkt - als je een goede hebt - ook naar je levensstijl en zoekt naar een middenweg waarbij je een eetpatroon krijgt dat je goed en langdurig vol kan houden.
ik heb een dieetcoach, waarbij ik dus een hele tijd bij ben. Ik heb een heel streng programma gevolgd waarbij ik 43 kilo ben kwijt geraakt. Nu ga ik in een opbouw, waarbij ik uiteindelijk weer helemaal naar normaal eten ga. Dan volg ik een voedingspatroon, wat in totaal 2000 kcal is, en wat ik nodig heb per dag. dit is berekend nav mijn leeftijd/gewicht/beweging per dag. Het programma wat ik nu volg, zit ik totaal op 1500 kcal, dus daarmee kan ik nog wel wat afvallen. Maar dan moet ik het wel goed volgen en niet te veel extra's nemen. (en die extra's zijn meestal wel gezonde dingen, maar waarmee ik toch wat extra kcal binnen krijg)
Alle reacties Link kopieren
Ah ok. Is dus niet zozeer kwestie van programma dat niet werkt, maar het houden aan het programma ;)

Maar of je nu of straks op 2000 kcal gaat zitten: uiteindelijk krijg je in beide situaties hetzelfde gewicht. Het kan alleen wat langer duren als je nu al 2000 kcal binnen krijgt, maar voor je eindgewicht maakt het geen enkel verschil.
Alle reacties Link kopieren
Sow seg..
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik moet voor mijn gevoel heel hard ploeteren voor minimaal resultaat ( gaaaaat zoooo langzaaaam)
Ja dat is ook zo. Maar als je goed volhoudt, dan zal je zien dat je soms ineens, als je het niet meer verwacht, een pond daalt op de weegschaal. Dat pond was je al afgevallen, maar om de een of andere reden wordt dat later pas ineens in één keer zichtbaar op de weegschaal. Dat kan heel verwarrend zijn want soms gebeurt dat juist na het "zondigen" zodat je valselijk gaat aannemen dat je eigenlijk afvalt van een tompouce.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties

Stampertje klopt dat ik nu ik lichter ben minder calorieen verbruik.
Dat is juist t frustrerende stuk
Ik moet nu weer meer laten

Ik overweeg krachttraining/hittraining te doen maar vind dat niet echt leuk
Ik wandel erg veel en speel voetbal (vind ik beide prettig)

Als ik het voor elkaar krijg
Eerst maar weer eens een week heel strikt te zijn komt t volgens mij goed
Ik moet ergens de knop vinden ( motivatie) voor de laatste loodjes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven