Lijf & Lijn alle pijlers

Douchen voordat je in bad gaat?

29-04-2019 00:09 78 berichten
Ik heb sinds een paar weken het bad weer herontdekt. Ben echt al bijna een jaar niet meer in bad geweest maar de laatste paar weken vind ik het heerlijk om 1x per week te relaxen in bad.
Vond het eerst altijd teveel werk omdat ik altijd eerst douche voordat ik in bad ga omdat ik het prettiger vind om schoon in bad te gaan. In mijn omgeving vinden sommigen dat raar en dubbelop. Ben gewoon even benieuwd hoe anderen dat doen :)

Douchen voordat je in bad gaat?

Totaal aantal stemmen: 235

Ja (5%)
Nee (92%)
Niet altijd (3%)
Alle reacties Link kopieren
amai van waterverspilling gesproken, gij gaat een rekening hebben op einde van de maand
Alle reacties Link kopieren
Ik ga gewoon in bed en dan spoel ik me daarna af.
Is anders dubbel werk :)
Andersom vind ik logischer. Eerst in bad en daarna even het sop van je afspoelen onder de douche.
Alle reacties Link kopieren
ik ga dus echt nooit douchen voordat ik in bad ga, alleen als ik echt vuil ben (in de tuin gewerkt etc)
Het enige wat ik - na het badderen - afspoel met de douche is mijn (lange) haar.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik douche ook even snel voordat ik in bad ga. Badwater wordt - anders dan een zwembad - niet van ontsmettingsmiddel voorzien, dus dan zit je echt een half uur te relaxen in een kuip op de ideale bacteriekweektemperatuur.

Niet dat ik denk dat ik daar ziek van word hoor. Maar vind juist het idee dat je helemaal schoon een bad in gaat en daar even helemaal kan ontspannen ideaal.

Iedere week zeker niet. 150 liter water verwarmen voor een bad vind ik gewoon slecht voor milieu en hoeft van mij echt niet wekelijks.
Alle reacties Link kopieren
‘ In mijn omgeving vinden sommigen dat raar en dubbelop.’

Sommigen? Zijn er serieus ook mensen die dit logisch vinden dan?
~ Whatever it is you're seeking won't come in the form you're expecting ~
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk niet. En ik ga elke dag in bad, dus zo vies zal dat water niet zijn.
ik geef mn bek ook maar een douw
Nee, ik douche daarna nog wel vaak even snel om de conditioner uit m'n haar te spoelen (die kan mooi inweken terwijl ik in bad zit) maar verder ga ik niet.
Ik was mijn haar ook gewoon in het badwater trouwens (met wat extra shampoo)
Maar dat spoel ik daarna dus nog even uit.
Nee, ik ga in bad en daarna spoel ik mezelf even af terwijl ik mijn haar uitspoel. Douchen voor het in bad gaan vind ik erg onlogisch.
Ik spoel mezelf juist achteraf af. Mijn haar maak ik nooit nat in bad, dat was ik op een ander moment.
Alle reacties Link kopieren
Wat een onzin zeg. Ik ga altijd in bad, was er mijn haar in en stap er uit. Enige wat ik nog naspoel is het bad zelf...
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Zoon van vriendin maakte het weer bont met handdoeken. 1 voor haar, 1 voor body en 1 voor edele delen...Euh je stapt uit bad...schoon...
die ik wilde bestaat al...
natuurlijk. je haalt toch ook eerst je kleren door een sopje voordat je ze in de wasmachine gooit?
Alle reacties Link kopieren
In Japan is dat standaard en vinden mensen je een viespeuk al je ongedocht in bad gaat.
Ik doe dat niet hoor, zo vies ben ik nu ook weer niet. Als ik met schuim badder, douche ik wel ná, anders krijg ik jeuk.
impala wijzigde dit bericht op 29-04-2019 07:39
41.22% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
29-04-2019 07:34
natuurlijk. je haalt toch ook eerst je kleren door een sopje voordat je ze in de wasmachine gooit?

En je spoelt de afwas voor het in de vaatwasser gaat (serieus, ik ken mensen die het zo goed als schoon in de vaatwasser zetten omdat die anders vies wordt, halloooo...).
.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
29-04-2019 07:38
En je spoelt de afwas voor het in de vaatwasser gaat (serieus, ik ken mensen die het zo goed als schoon in de vaatwasser zetten omdat die anders vies wordt, halloooo...).
Ja doe ik. Liever dát dan alle prut in de machine. Gaat stinken en je moet dan ook steeds de filters schoonmaken. Kraan is boven de vaatwasser, kleine moeite.
.
impala schreef:
29-04-2019 07:36
In Japan is dat standaard en vinden mensen je een viespeuk al je ongedocht in bad gaat.
Hoe het in Japan gaat is niet erg relevant. Daar wonen we niet.

Ik doe hetzelfde als Nitflex. In bad gaan zonder mijn haar nat te maken. Mijn haar was ik erna als ik mezelf afspoel en het bad inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
hamaika schreef:
29-04-2019 07:42
Hoe het in Japan gaat is niet erg relevant. Daar wonen we niet.

Nee duh. Maaar toch leuk om te weten dat ideeen hierover ook cultureel bepaald worden.

Haren wassen doe ik trouwens nooit in bad, maar alleen onder de douche. Ik ben sowieso niet zo'n badderaar, ik heb daar geen geduld voor.
impala wijzigde dit bericht op 29-04-2019 07:45
23.28% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
29-04-2019 07:41
Ja doe ik. Liever dát dan alle prut in de machine. Gaat stinken en je moet dan ook steeds de filters schoonmaken. Kraan is boven de vaatwasser, kleine moeite, groot verbruik.

‘Alle prut’. Ik heb nooit prut op mn afwas hoor, maar goed dan nog. Het grote vuil eraf is te begrijpen (net wat iemand zei, vergelijkbaar met even afspoelen als je in de tuin hebt gewerkt zodat je niet direct in zwart water zit), maar elk glas of bestek voorspoelen, echt.. :facepalm:
anoniem_376070 wijzigde dit bericht op 29-04-2019 07:45
2.34% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
29-04-2019 07:36
In Japan is dat standaard en vinden mensen je een viespeuk al je ongedocht in bad gaat.
Ik doe dat niet hoor, zo vies ben ik nu ook weer niet. Als ik met schuim badder, douche ik wel ná, anders krijg ik jeuk.
In Japan zijn ze nogal erg overdreven wat dit soort dingen betreft. Maar ja, wie ben ik, als vieze Hollander?
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
29-04-2019 07:41
Ja doe ik. Liever dát dan alle prut in de machine. Gaat stinken en je moet dan ook steeds de filters schoonmaken. Kraan is boven de vaatwasser, kleine moeite.
En die prut gaat wel door de gootsteen?
Niet leeggegeten borden even afschrapen boven de groen bak en hup, zo in de machine. Net zoals de pannen.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
29-04-2019 07:44
‘Alle prut’. Ik heb nooit prut op mn afwas hoor, maar goed dan nog. Het grote vuil eraf is te begrijpen (net wat iemand zei, vergelijkbaar met even afspoelen als je in de tuin hebt gewerkt zodat je niet direct in zwart water zit), maar elk glas of bestek voorspoelen, echt.. :facepalm:
Glazen spoel ik niet. Maar etensresten gaan eraf, ik wil geen mueslieresten in mijn vaatwasser.
.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
29-04-2019 07:48
En die prut gaat wel door de gootsteen?
Niet leeggegeten borden even afschrapen boven de groen bak en hup, zo in de machine. Net zoals de pannen.
Nee, grote prut in de afvalbak, dan vaak ff afspoelen en dan de vaatwasser in.

Mijn vaatwasser draait meestal om de 2 a 3 dagen. Ik wil niet dat het gaat stinken.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven