Lijf & Lijn alle pijlers

Tanita weegschaal en body meting

29-04-2019 20:16 16 berichten
Heeft er iemand verstand van body metingen van de tanita weegschaal?

Ik weeg 107 kilo
Vetpercentage 43,9
Kilo spieren 57,3

Op het bonnetje van de weegschaal staat dat ik in verhouding heel veel spieren heb (maar ook vet uiteraard)

Wat ik niet begrijp: bij mijn bmr staat dat ik een extreem laag bmr heb. Maar hoe is dat mogelijk, als ik zo veel spieren heb? Wat kan ik doen om mijn bmr op te krikken?

Bij de sportschool hadden ze er geen antwoord op helaas. Wie weet zitten er hier experts!
Wat is extreem laag?
Die van mij is rond 1300, dat is wel laag.
anoniem_228429 wijzigde dit bericht op 29-04-2019 20:21
51.81% gewijzigd
Er staat geen getal bij, maar het balkje gaat van - tot +, en bij mij is het nauwelijks zwart, zeg op 4 procent van het balkje ofzo.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-04-2019 20:54
Reden: privacy
94.94% gewijzigd
Zie bovenstaande link voor een plaatje van de uitdraai (ik kan geloof ik geen plaatjes plakken)
Padoem, ik kan je echte naam zien als ik op de link klik. Zal niet de bedoeling zijn?
Alle reacties Link kopieren
Niet zo blind staren op een weegschaal, die zijn helemaal niet accuraat en weten niet wat je bmr werkelijk is.
Alle reacties Link kopieren
Padoempats schreef:
29-04-2019 20:20
Er staat geen getal bij, maar het balkje gaat van - tot +, en bij mij is het nauwelijks zwart, zeg op 4 procent van het balkje ofzo.
Er staat erboven toch dat je bmr 1874 is?
Parallella schreef:
29-04-2019 20:33
Padoem, ik kan je echte naam zien als ik op de link klik. Zal niet de bedoeling zijn?
Dankje
die metingen zijn 100% onbetrouwbaar
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij bestaat het niet dat je weegschaal al die gegevens kan krijgen alleen door erop te gaan staan. Dan zou die weegschaal toch eerst wat vragen aan je moeten stellen, bijvoorbeeld je lengte, huidplooidikte op bepaalde plekken, dijomvang, misschien dikte polsen, e.d.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Judy_Hopps schreef:
29-04-2019 20:54
Er staat erboven toch dat je bmr 1874 is?
Een BMR van 1874 is toch niet laag? Dat is bijna mijn normale onderhoud, inclusief sporttoeslag!
Alle reacties Link kopieren
Bospaddestoeltje schreef:
30-04-2019 11:08
Een BMR van 1874 is toch niet laag? Dat is bijna mijn normale onderhoud, inclusief sporttoeslag!
Maar jij weegt vast geen 107 kilo gok ik. Hoe groter het lijf, hoe hoger de bmr.
Uiteraard niet, maar ik begrijp niet waarom TO een BMR van bijna 1900 kcal laag vindt?
Bospaddestoeltje schreef:
30-04-2019 13:58
Uiteraard niet, maar ik begrijp niet waarom TO een BMR van bijna 1900 kcal laag vindt?
Een BMR kan alleen gemeten worden door ademanalyse in een laboratorium
Alle reacties Link kopieren
Bospaddestoeltje schreef:
30-04-2019 13:58
Uiteraard niet, maar ik begrijp niet waarom TO een BMR van bijna 1900 kcal laag vindt?
Omdat ze alleen uitging van het balkje dat onderaan stond. Die gaf inderdaad heel laag aan. Dat kan volgens mij ook niet kloppen.
Maar goed ik heb geen Tanita.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven