Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen, doel voor doel (met tabel)

30-04-2019 20:31 843 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Even een nieuw topic, zodat we nu een tabel hebben. Allemaal zijn we druk bezig om kilo's kwijt te raken en om gemotiveerd te blijven doen we dat doel voor doel. Met dit topic willen we elkaar steunen, motiveren, tips uitwisselen en ons verhaal delen.
NaamStartgewichtStreefgewichtHuidige gewichtAfgevallenTussendoel
Rodetandenb.91kilo71kilo72,5 kilo-18,5 kilo71 kilo met kerst
MeredithGrey84 kilo65 kilo70,7 kilo-13,3kilo70 kilo op 15 november
Snoesje96 kilo70 kilo89 kilo-7 kiloGewoon dóórgaan
Helene012196 kilo65 kilo61 kilo-35 kiloFitter worden
CindieY96,5 kilo75 kilo74,9 kilo-21,6 kilodoel behaald! :cheer2:
Jemmer^81,7 kilo60/58 kilo81,1 kilo-0,6 kilo-80 kilo
Soerloo73,5kilo60 kilo68,6kilo-4,9 kilo67 kilo
Muggenbult83 kilo70 kilo76 kilo-7 kilo-
Goudlokje91,4 kilo75 kilo87, kilo-4,3 kilo84,7 kilo
Voor de tabel:
Geef op zondag of maandag je gewicht vetgedrukt door. Ook als je andere dingen aangepast wilt hebben. Dan is het op dinsdag verwerkt. Uiteraard mag je een andere weegdag aanhouden. Maar om het overzichtelijk en werkbaar te houden, graag op deze dagen doorgeven. :nerd:

Tabel is vol! Meeschrijven mag natuurlijk wel. Zodra er een plekje vrij is en je schrijft een tijdje mee, mag je er natuurlijk bij.

Heb je vier weken niets doorgegeven zonder tegen bericht. Dan word je uit de tabel verwijderd. Wil je in de tabel? Schrijf dan eerst een tijdje mee. Dit om het topic levend te houden.

Hier nog het linkje naar het vorige deel: lijf-lijn/afvallen-doel-voor-doel-wie-d ... ges/440360
anoniem_292651 wijzigde dit bericht op 15-10-2019 17:07
26.73% gewijzigd
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Even over de tabel.. Als je in de tabel wilt, mag je je gegevens doorgeven. Wil je het wel vetgedrukt doen, zodat ik het zie. Dan verwerk ik het zo snel mogelijk..

@Maantje, ik weet dat je geen 100 kilo weegt hoor, maar ik moest even wat invullen vanwege de html ;)
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
Jahoor ik wil!

Madamejean
Start: 71,5
Streef: 65
Huidig: 70
Afgevallen: 1,5
Doel: elke week 500 gram afvallen

Alle reacties Link kopieren
MadameJean schreef:
30-04-2019 21:08
Jahoor ik wil!

Madamejean
Start: 71,5
Streef: 65
Huidig: 70
Afgevallen: 1,5
Doel: elke week 500 gram afvallen

Dat iemand dat nog eens tegen me ging zeggen :flirting:

Je staat in de tabel!
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
Schrijf graag mee 1 december bevallen van 3e kindje weeg nu al 5 jaar te zwaar sinds 11 februari begonnen met afvallen was 96.5 toen waren mn zwangerschap kilo's er al af (108 37 weken zwanger) en nu inmiddels weeg ik 74.5 gaat de goeie kant op ! Ik geef nog bv dus doe geen dieet ik tel en let op mijn calorieen en ik beweeg wat meer de knop is nu ook echt om en ik ben bewuster van wat ik eet.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe graag mee. In zwangerschap teveel aangekomen, laatste 7 moeten er nog af

Start 87
Afgevallen 12
Streef 68
Nu 75


Methode: max 1500 kcal, geraffineerde suikers vermijden, even niet uit eten

Uitdaging: volhouden! Eerste 5 dagen lukken meestal wel maar daarna komt de klad erin, ga ik mezelf dingen toestaan waardoor het uiteindelijk weer in de soep loopt

Beetje boos op mezelf dat het niet gelukt is om in mijn verlof aangekomen gewicht weer te verliezen. Had goed gekund, maar te veel eetbuien gehad
anoniem_378533 wijzigde dit bericht op 30-04-2019 22:35
Reden: Aanvulling
60.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf ook heel graag mee. Ik zal morgen vroeg even wegen en aangeven hoeveel ik wil afvallen
Alle reacties Link kopieren
@Meredith super zeg, hartstikke fijn! Hahaha alsof je mijn gedachten las, ik dacht nee ik weeg geen 100!
Ik doe mee ;)

Startgewicht 66
Streefgewicht 55
Huidige gewicht 62,4
Afgevallen 3,6
Tussendoelen 61 kilo op 11 mei / meer sporten / minder vlees


Welkom ook aan de nieuwe schrijfsters, ik lees morgen even jullie verhalen, nu naar bed!
Alle reacties Link kopieren
Schrijf ook graag mee. Sinds ik een half jaar niet meer werk wegens migraine,artrose en ontzettend veel rugpijn. zijn de kilo's er weer stilletje bijgekomen.

Lichtbron
startgewicht 85 kilo
streefgewicht 69
doel wil graag in een hele mooie jurk passen omdat mijn vriend en ik 15 november gaan trouwen!!
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Alle reacties Link kopieren
tvp
Alle reacties Link kopieren
:hello:

Snoesje666
Start: 96
Streef: 70
Huidig: 91
Afgevallen: 5
Doel: gewoon dóórgaan.


Okee, hier zijn mijn gegevens.

Iemand schreef in het vorige topic dat hooikoortsmedicijnen het afvallen kunnen vertragen.

Vanwege heftige hooikoorts de afgelopen weken heb ik verschillende soorten geslikt én verstoven. Sindsdien sta ik stil qua afvallen. Ik ga mijn medicijngebruik nu afbouwen, hopelijk helpt dat.

Gisteren twee tabletten, vanavond één.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Helene0121
start 96
streef 68
huidig 73.5
afgevallen 22.5
doel fitter worden
Alle reacties Link kopieren
ja ik doe ook mee!
start 66
streef 58
huidig 61
afgevallen 5
laatste vetrandjes voor de zomer weg hebben.
Alle reacties Link kopieren
Doe mij ook maar in de tabel:

Start; 76
Huidig; 71
Streef: 66 voor de zomervakantie
Afgevallen: 5
Tussendoelen: half juni 68/ bepaalde broeken die weer passen/ slanker en gespierder spiegelbeeld
Alle reacties Link kopieren
Hierbij mijn gegevens:

start en huidig gewicht 76,1 kg
doel 65 kg
tussendoel dit in 8 weken te bereiken
Ik weet dat dit laatste mij lukt, omdat ik dit eerder met gemak zelfs gehaald heb. Dit lukte door gezond en regelmatig te eten, zelfs veel meer dan daarvoor. Elke week was er een weegmoment wat mij enorm motiveerde om nog meer af te vallen. Hopelijk werkt dit nu weer zo voor mij.
Succes allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
01-05-2019 00:25
:hello:

Iemand schreef in het vorige topic dat hooikoortsmedicijnen het afvallen kunnen vertragen.

Vanwege heftige hooikoorts de afgelopen weken heb ik verschillende soorten geslikt én verstoven. Sindsdien sta ik stil qua afvallen. Ik ga mijn medicijngebruik nu afbouwen, hopelijk helpt dat.

Gisteren twee tabletten, vanavond één.
Dat was ik.... Had dat ooit eens gelezen en onthouden, maar toen was er weinig over bekend... Ik kan mij van de vorige afvalpoging namelijk herinneren dat ik ergens echt stil bleef staan. En niet even, maar lang.. wat ik ook bewoog en (niet) at. Ik ga maandag iig even een afspraak maken met de huisarts om dit voor te leggen, wil er toch nog naartoe ivm wat vragen over een eventueel borstonderzoek (mijn moeder heeft borstkanker gehad en laatst een gesprek hierover gehad. Na de tijd had ik ineens heel veel vragen dus kan dat mooi tegelijkertijd.)

Inmiddels wel wat meer kwam ik net achter.. Zie het volgende..

Antihistaminica
Antihistaminica zijn medicijnen die inzetbaar zijn voor het behandelen van een allergische reactie. Vrij verkrijgbare allergiemedicijnen blokkeren de werking van histamine, een stof die door het lichaam wordt aangemaakt en die veel van de symptomen van allergieën veroorzaakt. Door het blokkeren van histamine, ontstaat bij een aantal mensen mogelijk als bijwerking een gewichtstoename.

Ernstig overgewicht is mogelijk het gevolg van volgende antihistaminica:
cetirizine (Zyrtec)
difenhydramine (Benadryl)
fexofenadine (Allegra)
loratadine (Claritin)

(bron: https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aa ... gheid.html)

Antihistaminica. Antihistaminica kunnen in theorie de eetlust stimuleren en gewichtstoename induceren.20 In een meta-analyse uit de Cochrane-bibliotheek werd de werkzaamheid van ketotifen bij kinderen met astma bronchiale en/of een piepende ademhaling onderzocht (categorie A).44 Secundair werden ook bijwerkingen onderzocht. In vijf gerandomiseerde onderzoeken (tot. aantal pat. 283) kwam gewichtstoename significant vaker voor bij gebruikers van ketotifen dan placebo (RR 1,42 [1,02-1,99]), maar de mate van gewichtstoename werd niet vermeld.44 Van de frequentst in Nederland gebruikte antihistaminica, desloratadine en levocetirizine maar met name van cetirizine, zijn bij Lareb ook enkele meldingen gedaan (resp. 2, 3 en 6) (categorie E).38

(bron:https://www.ge-bu.nl/artikel/geneesmidd ... htstoename)

En dan deze link: https://www.medischcontact.nl/nieuws/la ... makers.htm
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
Ah, hier zijn jullie :-D Heb al even niet geschreven, druk geweest. Én het gaat niet echt lekker hier. Dochter is bij haar vader en ik ben gelijk mijn ritme kwijt. Heb geen zin om te koken voor mezelf dus het is tosti, soep, eitje en dat soort werk. Ben ook veel aan het werk nu om extra uren te sparen voor een later tijdstip. Afvallen zal wel niet lukken zo en gezond eten schiet er ook bij in.

Dat moet dus anders, eerst maar eens een boodschappenlijstje maken straks. En dan in de supermarkt mijn mandje vullen met gezond voer :-D
Ik denk nog even na over de tabel. Vind het lastig om doelen te bepalen. Twijfelkonten heet dat. Terwijl je met een duidelijk concreet doel voor ogen meestal een beter resultaat hebt.
Eigenlijk heb ik gewoon een schop onder de kont nodig :lol:
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal!

De tabel is bijgewerkt.. het was even prutsen, maar volgens mij klopt hij nu. Mocht er nog iets niet kloppen, laat het dan weten!

Gisteren een goede dag gehad.. Ik had ruim punten over en heb echt lekkere dingen gehad. Tijdens de lunch had ik zo'n zin in iets lekkers, en heb toen tonijnsalade met kwark, kappertjes, tomaat en bieslook gemaakt. Twee crackers en ik had zelfs tot het avondeten geen honger meer.. Ook qua avondeten niet heel streng gedaan. Wel kleinere porties. Ik had een vispakketje uit de oven met komkommer en kappertjes. Aardappeltjes uit de oven en worteltjes. Uiteindelijk iets van tien punten over.

Ik begin steeds meer aan het bruine brood te wennen, maar denk dat ik vandaag nog wel even langs de bakker wandel, want ik krijg het nog steeds niet goed weg. Wel zag ik dat ik gisteren van ww gewoon bananen mag eten, en die eet ik graag bij mijn ontbijt dus daar ook maar een paar van aanschaffen. Sowieso moet ik meer fruit tussendoor of bij het ontbijt eten, dat vergeet ik nog wel eens en overdag...

Laatst hadden we het over kaas, en gezien ik het toch wel mis af en toe, ben ik eens op onderzoek uitgegaan en de blokjes in de tapasschaaltjes van de AH (30 plus) zijn echt wel lekker. Smaakt zelfs een beetje romig. Als ik nu genoeg punten over heb, mag ik 's avonds een blokje of twee/drie.. En het is genieten..

Vandaag staat er weer een wandeling op het programma, al is het weer niet echt geweldig. Voel me gelukkig wel wat beter dan de afgelopen twee dagen en heb het een stuk minder koud. Vanmorgen stiekem even op de weegschaal gestaan en ondanks dat ik ongesteld moet worden was ik iets afgevallen.. :hyper:

Welkom aan alle nieuwe mensen!

@Helene Wat doe je qua bewegen?

@Blauwenacht.. Wat gaat er precies mis?

@Lichtbron Wat vervelend dat je thuiszit..

@Nickson: We waren even verhuisd! :hello: Wat balen dat het even niet zo lekker gaat. Laat maar weten als je in de tabel wilt.. Een doel kan ook klein zijn he? Misschien helpt het om met kleine doelen te beginnen? Mijn eerste doel is ook alleen maar een broek passen.. Daarna heb ik er nog heel veel te gaan.

@maantje: gisteren lag ik inderdaad vroeger in bed. Heb ik zolang zitten lezen dat ik uiteindelijk toch ben opgestaan om te snaaien.. Oke het was een plakje kipfilet in tegenstelling tot wat ik eet als ik wakker blijf, maar toch.. Het stomme is dat mijn ritme nog nooit zo goed en stabiel is geweest sinds ik thuiszit.. Ik ga op tijd naar bed (voor mijn doen zeker, voor 00.00 uur) en sta rond half acht op.. Terwijl het juist nu niet nodig is... :facepalm: Maar ik voel me er wel goed bij. Qua kwark eet ik of gewoon lactosevrije magere kwark van de Arla of Albert Heijn huismerk (zo blij dat ze dit tegenwoordig dus gewoon allemaal hebben, vijf jaar geleden kon ik dit gewoon niet krijgen). De proteïnekwark is deze: https://protein.melkunie.nl/assets/imag ... roduct.png
Ik weet dat ze nog niet helemaal op en top zijn qua suiker etc, maar gezien ik dit voor het eerst in zo'n 20 jaar kan eten geniet ik er af en toe gewoon van...

@snoes hoe plak jij die plaatjes?
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
MadameJean schreef:
30-04-2019 21:08
Jahoor ik wil!

Madamejean
Start: 71,5
Streef: 65
Huidig: 70
Afgevallen: 1,5
Doel: elke week 500 gram afvallen

Hi - ik geloof dat ik niet helemaal goed in de tabel sta, volgens het ding ben ik nu zwaarder dan toen ik begon :-)).
De correcte gegevens staan hieronder. Grappig, want eergister gaf de weegschaal 70 aan. Ik dacht dat het door mij vakantie kwam, maar ik was enorm ongesteld en vermoed dat dat me zwaarder maakte: vanmorgen direct na opstaan woog ik 69,3!

Madamejean
Start: 71,5
Streef: 65
Huidig: 69,3
Afgevallen: 2,3
Ik schrijf graag mee, voor dat laatste stukje... Mijn lichaam blijft steeds boven rond die 61/62 hangen en wil toch echt die 60 rond zien. Haha, ben verder wel tevreden hoor, maar zou gewoon zo leuk zijn. :)


Start: 90kg
Streef: 60kg
Huidig: 61kg
Afgevallen: 29kg
Doel: zichtbare buikspieren/gezond eten/weer een halve marathon (21.1km) op 2 juni dus conditie/training/sporten is essentieel...



Geen sixpack/blokjesbuik dus, das iets anders dan zichtbare buikspieren (vooral in vetpercentage!) ;-D
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik schrijf hier ook graag mee. Ik wil al een tijdje wat afvallen, maar merk dat het in mijn eentje lastig is. Misschien dat ik samen met jullie meer motivatie heb ;-).
Start: 73kg
Streef: 65kg
Huidig: 73kg
Tussendoel: Die ene spijkerbroek weer passen én 5km hardlopen


Ik wil in ieder geval 2 keer in de week hardlopen en twee keer in de week naar de sportschool. Daarnaast eet ik al redelijk gezond, dus misschien gewoon eens wat minder eten;-)
Alle reacties Link kopieren
lola2001 schreef:
01-05-2019 16:09
Hoi, ik schrijf hier ook graag mee. Ik wil al een tijdje wat afvallen, maar merk dat het in mijn eentje lastig is. Misschien dat ik samen met jullie meer motivatie heb ;-).
Start: 73kg
Streef: 65kg
Huidig: 73kg
Tussendoel: Die ene spijkerbroek weer passen én 5km hardlopen


Ik wil in ieder geval 2 keer in de week hardlopen en twee keer in de week naar de sportschool. Daarnaast eet ik al redelijk gezond, dus misschien gewoon eens wat minder eten;-)
Hee leuk, een vergelijkbaar doel en startgewicht. Ik kom van 71,5 en wil terug naar mijn 2013 gewicht: 65 kilo.
Die 6,5 kilo is blijven plakken door 2 zwangerschappen (beide keren 1,5 kilo) icm zittend werk & te veel eten.

Mijn manier om de komende 10 weken het gewicht dat ik kwijt wil, te verliezen is:
- elke dag meer lichaamsbeweging nemen. Ik verbrand 400 kcal extra door een flinke route naar mn werk te fietsen.
- minder alcohol. Misschien een glas op een feestje, maar de komende 10 weken ga ik niet thuis aan de wijn.
- zoetigheid laten staan. Ik eet nu vaker fruit of een cracker.
- kleinere porties lunch en diner eten, en meer groenten toevoegen.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Laatste dingen zijn ook aangepast..

@madamejean.. Sorry dat ik je liet aankomen ipv afvallen... :smooch:
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
Ziet er super uit MeredithGrey! Lekker overzichtelijk. Hierbij mijn gegevens!

Start : 75
Streef: 65
Huidig 72,2
Afgevallen 2,8


Vandaag voor het eerst wezen zwemmen met de twins en waar ik niet kan zeggen dat ik een geweldig figuur heb momenteel vond ik mijn buik wel al een stuk minder bol. Viel me dus een klein beetje mee zo’n eerste keer weer in badkleding gelukkig.. benieuwd hoe dat gaat zijn na het behalen van mijn streefgewicht, nog maar 7,2 te gaan :yes:
Alle reacties Link kopieren
Ik trek mezelf dan toch maar over de streep en wil hier graag meeschrijven. Het eerste topic heb ik ook regelmatig open gehad, maar eigenlijk nooit gepost. Ik ben in twee jaar tijd behoorlijk wat aangekomen, vorig jaar ook een aantal kilo afgevallen, maar door gedoe met nu ex, die kilo's net zo hard er weer aan gegeten. Op 1 april had ik het lef weer eens op de weegschaal te staan, dus nu een maandje onderweg.

Start: 96,5
Streef: 75
Huidig: 92,6
Afgevallen: 3,9
Eerste tussendoel: Eerst maar eens onder de 90 kg wegen.


Ik vind het best zonde dat al die kilo's van vorig jaar er net zo hard weer aan zitten, vooral als ik bedenk hoe relatief simpel het toen was en hoe gemakkelijk de eerste maand nu gegaan is. Ik volg geen dieet, ik heb alleen maar wat kleine aanpassingen gedaan. Bewuster broodbeleg kiezen en niet meer een reep chocolade per dag naar binnen werken. Ik ontzeg me dan ook geen lekkere dingen, want dan weet ik zeker dat ik extra ga craven en in zwakte daaraan toegeef. Wel met mate natuurlijk. Dus geen hele handvol paaseitjes, maar af en toe eentje. Want die zijn dus nog niet op, door deze aanpak :proud:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven