Lijf & Lijn alle pijlers

Zelfbruiner?

02-05-2019 19:21 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik heb een hele lichte huid maar zeer donker bruin haar. Mijn gezicht decolleté en armen worden hartstikke bruin in het voorjaar / zomer maar de rest van mijn lijf zoals benen blijven zeer wit. Hoezeer ik ook mijn best doe met zonnen of zelfs na een zon vakantie.
Ik ben ook niet iemand die echt lang stil ligt in de zon ofzo

Toch vind ik bij anderen die mooie bruine benen zo mooi:)

Zijn er hier dames die zelfbruiner gebruiken? En van welk merk? Do’s en dont’s?
Ik ben bang voor vlekken of een oranje teint

Alvast dank
where ever you go, go with your heart
Ik volg!

Heb wel op YouTube van die beauty kanalen het e.e.a. voorbij zien komen.. Een foam en zo'n speciaal handschoentje erbij
Alle reacties Link kopieren
Bondi Sands, op aanraden van iemand van dit forum. Super. Ze hebben ook een tan remover, dat is helemaal the bomb. Makkelijk je kleurtje weer af te krijgen zonder hardhandig scrubben.
Alle reacties Link kopieren
Sjulia is dat nodig dan om het er weer af te halen?
where ever you go, go with your heart
Bondi Sands is nu trouwens 20% korting bij Etos!
Alle reacties Link kopieren
Bondi sands!
Alle reacties Link kopieren
cocoa brown is echt een dikke mousse en bruint binnen een uur zonder vlekken. Kan ik zéker aanraden
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Geniaal spul, opsmeren met je vingers, egaliseren met een nat washandje en klaar voor rokjesdag. Kost een minuut per been en is er ook met een glimmertje erin voor stapavonden.
Alle reacties Link kopieren
Wit is ook een kleur.
Alle reacties Link kopieren
St tropez Express mouse :cheer:

Krijg vaak complimenten en de vraag of ik lekker op vakantie ben geweest. Geen oranje kleur maar dat is volgens mij bij weinig zelfbruiners het geval anno nu.

Do’s: dag van te voren scheren en scrubben.
Investeer in een goede mitt en maak draaiende bewegingen bij het aanbrengen. Knieën ellebogen en handen van te voren even insmeren met bodylotion op waterbasis. En niet een volle laag op deze plekken aanbrengen, kan snel donker worden.

Mocht dit allemaal teveel gedoe zijn kan ik ook de spraytan cabines van sundays aanraden. Hoef je alleen maar rond te draaien in een cabine en zit je kleur vlekkeloos erop.
Alle reacties Link kopieren
Skawa schreef:
02-05-2019 19:36
Sjulia is dat nodig dan om het er weer af te halen?
Soms gaat je kleurtje niet helemaal egaal eraf en dan kan een remover goed helpen je weer helemaal zelfbruinervrij te maken.
Alle reacties Link kopieren
k.middleton schreef:
02-05-2019 20:22
Soms gaat je kleurtje niet helemaal egaal eraf en dan kan een remover goed helpen je weer helemaal zelfbruinervrij te maken.
Ja dit dus. Na een paar dagen begint het minder mooi te worden. Maar het is ook handig wanneer je een zelfbruin foutje hebt gemaakt. Te bruine enkels etc.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik het can kruidvat. Ik vind het alleen altijd zo stinken de hele dag.
Alle reacties Link kopieren
Dove summer revived. Voordeel vind ik dat het een gradual tanning lotion is, dus je kan meerder dagen achter elkaar smeren totdat je het de juiste bruiningsgraad vindt. Ook veel minder vlekgevoelig.
Bondi sands nog nooit zelf geprobeerd maar lees ik altijd wel goede dingen over ja.
Alle reacties Link kopieren
Okay dank jullie wel allemaal veel tips super ik ga eens wat uitproberen :) doen jullie alleen je benen of je hele lijf? Dan moet je je rug ook mee ( laten ) doen denk ik?
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Zanahoria schreef:
02-05-2019 20:47
Dove summer revived. Voordeel vind ik dat het een gradual tanning lotion is, dus je kan meerder dagen achter elkaar smeren totdat je het de juiste bruiningsgraad vindt. Ook veel minder vlekgevoelig.
Bondi sands nog nooit zelf geprobeerd maar lees ik altijd wel goede dingen over ja.
Deze heb ik ook. Ik gebruik het als bodylotion. Heel subtiel bruin tintje nu.
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
k.middleton schreef:
02-05-2019 20:20
spraytan
Afbeelding
We used to be friends...
Alle reacties Link kopieren
Skawa schreef:
02-05-2019 21:05
Okay dank jullie wel allemaal veel tips super ik ga eens wat uitproberen :) doen jullie alleen je benen of je hele lijf? Dan moet je je rug ook mee ( laten ) doen denk ik?
Als je rug zichtbaar is wel. Wanneer ik in bikini ga doe ik hele lijf. Wanneer ik een rokje en topje/jurkje draag doe ik benen en armen.. Een jurk met laag uitgesneden jurk, rug ook insmeren met zelfbruiner. Gezicht doe ik zelf nooit, maar voor sommige ook wel handig.
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand hier ervaring met de gradual tanning lotion van bondi Sands? Op mijn huid is de echte zelfbruiner vaak te heftig
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik de Nivea Bronze Effect op mijn benen en ben er zeer over te spreken! De rest van mijn lichaam kleurt altijd wel een beetje, maar die benen blijven altijd melkflessen wit. Het is een bodylotion, wit van kleur en je bouwt per dag kleur op. Na een dag of 4 achter elkaar smeren waren mijn benen al erg bruin in vergelijking met de rest, dus toen ben ik overgestapt naar 2 a 3x per week smeren en dat werkt voor mij goed. Nog geen vlekken gespot gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Zanahoria schreef:
02-05-2019 20:47
Dove summer revived. Voordeel vind ik dat het een gradual tanning lotion is, dus je kan meerder dagen achter elkaar smeren totdat je het de juiste bruiningsgraad vindt. Ook veel minder vlekgevoelig.
Bondi sands nog nooit zelf geprobeerd maar lees ik altijd wel goede dingen over ja.
Sinds het prachtige paasweekend gebruik hem ook op aanraden van iemand. Ik had nog nooit zoiets gebruikt, maar deze bevalt me wel. Dat weekend heb ik dagelijks gesmeerd en uiteraard ook veel buiten geweest met blote benen. Dus of het van de lotion komt of van de zon weet ik niet zeker, maar het echt witte melkflesseneffect is er nu wel af. Sindsdien ongeveer 3x nog gebruikt. Ik vertrouw dat soort dingen eerlijk gezegd nooit helemaal, dus vandaar dat ik er een beetje zuinig mee ben en alleen op de benen. De rest wordt wel vanzelf bruin. Vlekken in de kleding geeft het inderdaad niet.
Alle reacties Link kopieren
Skawa schreef:
02-05-2019 19:21
Hoi!

Ik heb een hele lichte huid maar zeer donker bruin haar. Mijn gezicht decolleté en armen worden hartstikke bruin in het voorjaar / zomer maar de rest van mijn lijf zoals benen blijven zeer wit. Hoezeer ik ook mijn best doe met zonnen of zelfs na een zon vakantie.
Ik ben ook niet iemand die echt lang stil ligt in de zon ofzo

Toch vind ik bij anderen die mooie bruine benen zo mooi:)

Zijn er hier dames die zelfbruiner gebruiken? En van welk merk? Do’s en dont’s?
Ik ben bang voor vlekken of een oranje teint

Alvast dank
Ik gebruik bondi sands voor mijn lichaam, en collistar drops voor het gezicht. Erg tevreden mee, krijg er een mooi kleurtje van.

Marc Ibane schijnt ook goed te zijn maar zelf nooit geprobeerd.
Ik heb de mousse en mitt van Kruidvat. Op zich prima spul, al mag het van mij nog wel een tintje donkerder. En het ruikt niet super nee, en je mag het pas na 6 uur afspoelen.

Zo'n handschoen is wel aan te raden, en voor je rug kun je 'm omdraaien of (als je zo'n houten klaas bent zoals ik) even op een houten roerbaklepel doen. ;-D

St. Tropez en Marc Ibane schijnen heel goed te zijn. St Moriz is de goedkopere variant van St. Tropez, die wil ik de volgende keer proberen (en dan de express variant want ik ben ongeduldig).
Alle reacties Link kopieren
Haha dat is een goede tip van die roerbak lepel.

Dank jullie.
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Zelfbruiner is voor mij altijd lastig. Ik ben erg bleek, ook in de zomer. Ik verbrand nooit, maar word ook niet bruin. Zelfs niet van alle zelfbruiner; sommige doen niets bij mij. Vooral die bodylotions die geleidelijk kleuren hebben bij mij nauwelijks effect. Ook de collistar magic drops doen niets.
Wat wél werkt is de zelfbruiner van Oolaboo, inclusief scrubhandschoen én opbrenghandschoen. Het blijft riskant, omdat het bij mij bijna altijd vlekkerig oogt. Ik scrub heel grondig vooraf, mijn huid is schoon en droog, ik breng het met obsessieve zorgvuldigheid aan, maar toch. Het zal wel aan mijn huid liggen. Maar goed, die van Oolaboo vind ik dus de beste.
Verder gebruik ik af en toe een bruine lotion, van L'oréal, ik geloof sublime bronze of zo. Dat is eigenlijk make up voor je benen, géén zelfbruiner. Je wast het er onder de douche weer af. Een pain in the butt om mooi uit te smeren, maar als dat gelukt is, is het wel mooi. Ik durf het niet met witte kleding te dragen, maar echt afgeven doet het niet. Het blijft wel de hele dag mooi, al durf ik dan niet goed met mijn benen over elkaar te zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven