Lijf & Lijn alle pijlers

Gewicht..

06-05-2019 15:22 211 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi hi,

Graag zou ik jullie advies willen.
Ik ben in één jaar tijd ruim 5 kilo aangekomen. Weeg nu 63 en was 58.(lengte 1.64)
Ik zou dolgraag weer naar mijn oude gewicht willen, gezien ik nu echt al mijn oude kleding niet meer pas.
Ik ben niet persé dik maar voel me wel echt minder goed in mijn vel.
Daarnaast krijg ik ook regelmatig commentaar van vriendinnen die vinden dat ik behoorlijk ben aangekomen. Het valt erg op omdat ik niet zo groot ben.

Ik ben oa aangekomen doordat ik een relatie heb gekregen. Bij mij betekent dit altijd: meer uiteten, meer wijntjes en hapjes , etc etc. Hier ben ik echt op aan het letten overigens.
Nu drink ik ook standaard 3 a 4 koppen cappuccino met volle melk per dag,
Mijn collega's geven aan dat ik eerst hier mee moet stoppen.
Maar zal dit nog zoveel schelen ? Is het zo slecht?
Zo ja heeft iemand een gezonde melkvervanger?

Ik ben al een tijdje 2 dagen in de wk aan het sporten. Helaas in ruim een maand is er nog niks van af. Zo frustrerend.

Heeft iemand DE ultieme tip voor mij?

Super thanks alvast.
Alle reacties Link kopieren
Ruim een maand is onwijs kort! Het probleem met afvallen is vaak dat mensen in hele korte tijd resultaat willen. Als je wilt sporten is dat een levensstijlverandering. Niet even een maandje 2x per week sporten. Daarbij, 70% is sowieso eten. Sporten erbij is altijd goed. Maar ik zou zeker stoppen met die cappuccino met volle melk. Of koffie met zoetje, of gewoon lekker thee :-) Groene thee is ook goed voor de spijsvertering!
Minder eten / drank is de ultieme tip
anoniem_277465 wijzigde dit bericht op 06-05-2019 15:26
12.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Melk in 4 koppen koffie maakt geen drol uit vergeleken met de totale calorieinname per dag.
Let beter op je totale hoeveelheid calorieën. Alcohol bijvoorbeeld zet erg aan.
En let goed op je broodbeleg. Daar zitten vaak meer calorieen in dan men denkt.

Van sporten val je trouwens niet af. Je wordt er strakker van, dat is alles.
amarna wijzigde dit bericht op 06-05-2019 15:27
9.03% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
De volle melk tikt wel aan denk ik. Waarom probeer je niet magere melk of afbouwen naar telkens minder waardoor je op den duur gewoon koffie met een scheutje melk drinkt?

Daarnaast val je vooral af door het eten aan te passen (ik dacht zoiets als 70% eten en 30% sport)

Probeer het eetpatroon weer terug te vinden voordat je een relatie had en de hapjes te beperken voor in het weekend bijvoorbeeld. Soms helpt het ook om alles op te schrijven wat je eet voor een aantal dagen, misschien is het ongemerkt toch meer.

Geen aandelen maar voor mij heeft de app weight watchers wel geholpen voordat ik zwanger werd. Maar als ik jou was zou ik het eerst op eigen houtje proberen ;-) succes!
Alle reacties Link kopieren
Bee_Kind schreef:
06-05-2019 15:25
Ruim een maand is onwijs kort! Het probleem met afvallen is vaak dat mensen in hele korte tijd resultaat willen. Als je wilt sporten is dat een levensstijlverandering. Niet even een maandje 2x per week sporten. Daarbij, 70% is sowieso eten. Sporten erbij is altijd goed. Maar ik zou zeker stoppen met die cappuccino met volle melk. Of koffie met zoetje, of gewoon lekker thee :-) Groene thee is ook goed voor de spijsvertering!
Bedankt hiervoor.
Echter zie ik nu helemaal NUL resultaat. Dat zou ook niet zo horen toch?
Haha okee dan helaas maar geen koffie of inderdaad koffie met een zoetje.
Of koffie met magere melk.
Alle reacties Link kopieren
Denken jullie nu echt dat 4 x koffie met volle melk zoveel verschilt uitmaakt???

Edit: ik zie dat TO ook suiker in de koffie doet.
amarna wijzigde dit bericht op 06-05-2019 15:30
24.53% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
06-05-2019 15:26
Minder eten / drank is de ultieme tip
Drank als in alcohol??
Alle reacties Link kopieren
Bloemenmeisje1988 schreef:
06-05-2019 15:27
Bedankt hiervoor.
Echter zie ik nu helemaal NUL resultaat. Dat zou ook niet zo horen toch?
Haha okee dan helaas maar geen koffie of inderdaad koffie met een zoetje.
Heb je ook al echt je kcal inname omlaag gebracht? Houd je dit bij?
Als je daar niet zoveel aan doet en 2x per week sport, dan vind ik het niet gek dat je met een maandje geen resultaat hebt. Daarbij, ook rekening mee houden dat je door spieropbouw wat kunt aankomen.
Wat doe je qua sport?
Alle reacties Link kopieren
Ja alcohol barst van de calorieen. En uit eten kan best, maar let op wat je besteld.
Elk pondje gaat door het mondje hoor.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Bee_Kind schreef:
06-05-2019 15:30
Heb je ook al echt je kcal inname omlaag gebracht? Houd je dit bij?
Als je daar niet zoveel aan doet en 2x per week sport, dan vind ik het niet gek dat je met een maandje geen resultaat hebt. Daarbij, ook rekening mee houden dat je door spieropbouw wat kunt aankomen.
Wat doe je qua sport?
Nee ik hou dit niet bij. Maar kan mij niet voorstellen dat dit meer is gezien ik puur minder eet.
Met lunch overigens ook echt maar 3 rijstwafels met huttekase etc.
Ook met avond eten alleen gezond zoals salade, vlees(aardappels, brood sla ik over)
Ik doe aan kickboxen en RPM(soort spinning)
amarna schreef:
06-05-2019 15:28
Denken jullie nu echt dat 4 x koffie met volle melk zoveel verschilt uitmaakt???

Edit: ik zie dat TO ook suiker in de koffie doet.

Nee zeker niet, maar het is vaak een optelsom hè. Èn 4x volle melk, èn hapjes en drankjes extra, èn suiker in koffie/thee/yoghurt. Vaak is een omslag in gewoontes nodig.
Alle reacties Link kopieren
Minder uit eten, minder drankjes en minder hapjes dus.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
06-05-2019 15:28
Denken jullie nu echt dat 4 x koffie met volle melk zoveel verschilt uitmaakt???

Edit: ik zie dat TO ook suiker in de koffie doet.
Nee ik doe geen suiker in de koffie.
Ik had het over zoetje omdat ik koffie alleen niet lekker vind maar toch die energie even wil hebben.
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
06-05-2019 15:28
Denken jullie nu echt dat 4 x koffie met volle melk zoveel verschilt uitmaakt???

Edit: ik zie dat TO ook suiker in de koffie doet.
Als je daarnaast ook meer hapjes etc etc eet zoals to aangeeft, tikt dit wel aan. Dan is het een kwestie van keuzes maken.
Alle reacties Link kopieren
100 ml. volle melk = 65 kCal
100 ml. magere mek = 37 kCal
Dit verschil zet echt geen zoden aan de dijk.

Alcohol en bijbehorende hapjes zijn veel grotere dikmakers!
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
06-05-2019 15:28
Denken jullie nu echt dat 4 x koffie met volle melk zoveel verschilt uitmaakt???

Edit: ik zie dat TO ook suiker in de koffie doet.
Wat is jouw argument dat het GEEN verschil uitmaakt?
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
06-05-2019 15:35
100 ml. volle melk = 65 kCal
100 ml. magere mek = 37 kCal
Dit verschil zet echt geen zoden aan de dijk.

Alcohol en bijbehorende hapjes zijn veel grotere dikmakers!
Ah sorry lees nu deze reactie.
Zou het nog uitmaken als ik sojamelk/havermelk gebruik?
Alle reacties Link kopieren
Bloemenmeisje1988 schreef:
06-05-2019 15:36
Ah sorry lees nu deze reactie.
Zou het nog uitmaken als ik sojamelk/havermelk gebruik?
Drink 2 koppen, scheelt ook weer.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Bloemenmeisje1988 schreef:
06-05-2019 15:32
Nee ik hou dit niet bij. Maar kan mij niet voorstellen dat dit meer is gezien ik puur minder eet.
Met lunch overigens ook echt maar 3 rijstwafels met huttekase etc.
Ook met avond eten alleen gezond zoals salade, vlees(aardappels, brood sla ik over)
Ik doe aan kickboxen en RPM(soort spinning)
Tja, misschien toch maar eens bij gaan houden in een app en dan ook echt alles meenemen. Misschien eet je bijvoorbeeld tussen de middag wel minder, maar compenseer je dit door andere dingen te eten. Sommige kleine hapjes kunnen onverwachts enorme energiebommen zijn!
Daarnaast let ook op je porties. De porties op de verpakking zijn vaak veel kleiner dan dat je werkelijk gebruikt! Dus echt wegen!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Volgens mij heb je geen idee wat je binnen krijgt op een dag. Ik zou me daar eerst is in gaan verdiepen. En kijken wat je anders kan doen om af te vallen.
Alle reacties Link kopieren
Bloemenmeisje1988 schreef:
06-05-2019 15:36
Ah sorry lees nu deze reactie.
Zou het nog uitmaken als ik sojamelk/havermelk gebruik?
Daar weet ik het aantak kcal niet van.
Alle reacties Link kopieren
Voor het slapen een oliebol eten.
Damned if I don’t
Alle reacties Link kopieren
Het kan best zijn dat je goed bezig bent, maar dat je calorietekort dagelijks onder de 250 ligt en dat je over 5 maanden wel degelijk die 5 kg eraf hebt.

Maar dat is wel een beetje gokken. Het is beter om alles wat je dagelijks eet bij te houden en kijken waar je gemiddeld op uitkomt. Als je dan na 1 maand geen enkel verschil op de weegschaal ziet kun je dat gemiddelde verder terug gaan schroeven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven