Lijf & Lijn alle pijlers

Wassen jullie je benen onder de douche?

13-05-2019 18:02 241 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op Twitter barstte er gisteren een enorme discussie uit rond de vraag: wassen jullie je benen onder de douche?

Ik doe het eigenlijk niet, wel mijn voeten, en de rest van mijn benen spoelt wel schoon. Een paar keer in de week scheer ik mijn benen en dan zeep ik ze wel grondig in.

Was jij je benen onder de douche?

Totaal aantal stemmen: 334

Ja (45%)
Nee (34%)
Soms (21%)
Alle reacties Link kopieren
Ik was alles onder de douche. Alleen niet elke dag mijn haar.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je je benen niét wassen?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Nee. Niet bewust. Het water met zeep gaat er vanzelf langs. Het is ook niet zo goed om je huid echt schoon te boenen. Sowieso water en lang douchen..
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
13-05-2019 18:07
Waarom zou je je benen niét wassen?
Mijn benen zijn vaak een beetje droog (door het scheren denk ik) en ik vind het gewoon lang niet altijd nodig.
Alle reacties Link kopieren
Omdat zeep slecht voor je huid is. Ik was alleen oksels, kruis en tussen de billen met zeep. En ik was eens in de 2 weken m'n haar. Prima.
Ja, eigenlijk is het vreemd dat je schenen zo droog worden, ik was mijn benen nooit met zeep.
Alle reacties Link kopieren
Ik wel. Maar ik werk in de zorg dus... (je snapt het nu vast wel)
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft je benen toch ook niet met ouderwetse Sunlight zeep te wassen ofzo? Maar een washandje erlangs, desnoods zonder zeep of doucheschuim, is toch niet teveel gevraagd?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Moosey schreef:
13-05-2019 18:09
Omdat zeep slecht voor je huid is. Ik was alleen oksels, kruis en tussen de billen met zeep. En ik was eens in de 2 weken m'n haar. Prima.
Kruis en tussen de billen kun je beter niet met zeep wassen, je verstoort de zuurgraad daarmee (spoelen met lauw water is voldoende).
Je wast je haar maar 1 keer per 2 weken?
Lijkt mij vies!
Alle reacties Link kopieren
Het enige wat ik onder de douche was zijn m’n haren, onder m’n armen, tussen m’n benen en m’n voeten.
pejeka schreef:
13-05-2019 18:14
Je hoeft je benen toch ook niet met ouderwetse Sunlight zeep te wassen ofzo? Maar een washandje erlangs, desnoods zonder zeep of doucheschuim, is toch niet teveel gevraagd?

Ik gebruik geen washandjes.
Alle reacties Link kopieren
roosje1976 schreef:
13-05-2019 18:15
Het enige wat ik onder de douche was zijn m’n haren, onder m’n armen, tussen m’n benen en m’n voeten.
Wat raar. Ik was altijd alles.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Ik zie de toegevoegde waarde van een washandje of sowieso je benen uitgebreid wassen niet?
Life's a bitch and you can't win.
M. Python
Alle reacties Link kopieren
Ik douche vrijwel dagelijks en was daarbij alleen rond mijn 🍑 en oksels met zo'n blok zeep, want zeep is niet goed voor je huid. Ik heb geen zweetvoeten of rugpuisten ofzo, dus de rest spoelt vanzelf wel schoon.

Eens per 1-2 weken doe ik wat douchegel met fruitzuren op een borstel en schrob ik daar zachtjes mijn hele lichaam mee, dus ook mijn benen.
Alle reacties Link kopieren
Wat wordt er bedoeld met ‘wassen’?
Daantje1970 schreef:
13-05-2019 18:04
Ik was alles onder de douche. Alleen niet elke dag mijn haar.
Hier precies hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
Ik was mijn haar en oksels en voeten met iets schuimigs. De rest spoel ik zonder zeep, anders valt mn vel van verdriet uit elkaar
Een zebra is geen paard met strepen
Alle reacties Link kopieren
AeonOfWinter schreef:
13-05-2019 18:13
Ik wel. Maar ik werk in de zorg dus... (je snapt het nu vast wel)
Nee niet echt.
AeonOfWinter schreef:
13-05-2019 18:13
Ik wel. Maar ik werk in de zorg dus... (je snapt het nu vast wel)

Ha ik snap je wel hoor! ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik rag de pleeborstel altijd ff door mijn reet na het schijten, dan hoef ik niet te douchen.
Damned if I don’t
Alle reacties Link kopieren
ViezeHond schreef:
13-05-2019 18:25
Ik rag de pleeborstel altijd ff door mijn reet na het schijten, dan hoef ik niet te douchen.
Hoe lomp kan je zijn o_o
Alle reacties Link kopieren
Martinimeisje schreef:
13-05-2019 18:21
Ik zie de toegevoegde waarde van een washandje of sowieso je benen uitgebreid wassen niet?
Wel eens iets op je handen gehad dat er niet met stromend water af ging, maar wel als je er een lapje langs haalde? Nou, zo werkt het bij je benen ook. Met een washandje erlangs dus, om eventuele ongerechtigheden, dode huidcellen, enz. weg te wassen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Ik was alles, mijn lijf met Sanex trouwens.
Douche om de dag.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Alle reacties Link kopieren
.
roosje1976 wijzigde dit bericht op 13-05-2019 18:30
98.78% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven