Lijf & Lijn alle pijlers

Invloed Mirena op haar

15-05-2019 13:09 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik laat volgende week de Mirena spiraal plaatsen (mijn man en ik zijn in ieder geval voorlopig even klaar met kinderen krijgen) Ik heb de Mirena in het verleden zeven jaar lang gebruikt als anticonceptiemiddel en dit beviel fantastisch: ik had nul vervelende bijwerkingen, was niet meer ongesteld en had een prachtige bos haar (vond ik zelf haha :). Ik had altijd al flink wat krullend haar, maar dat werd dus nog mooier! Toen ik de Mirena liet verwijderen, omdat we kinderen wilden, was binnen een week of twee mijn bos krullen verdwenen en er was een bos vormloos pluis voor terug gekomen. Dit is tot op heden eigenlijk niet meer helemaal goed gekomen. Ik weet: het is maar haar, maar dat haar vormde wel altijd een bron van zelfvertrouwen voor mij, het was iets waar ik trots op was. Het is al ingewikkeld zat voor mij om me, met twee kinderen, weer de sexy zelfverzekerde vrouw te voelen die ik was, maar mijn huidige haar helpt daarbij ook zeker niet :(

Als ik Google op de relatie Mirena/haar, kom ik alleen maar topics tegen over hoe mensen haar verliezen door Mirena, hoe haar afbrak met de Mirena, hoe haar inzakte met de Mirena, etc. Wat ik nu wil vragen: zijn er ook dames onder jullie die een andere ervaring hebben hiermee? Stiekem hoop ik namelijk dat, gezien mijn mooie haar verdween samen met de Mirena, het ook weer terug zal komen met de Mirena. Maar ik realiseer me dat dit waarschijnlijk een illusie is :) Desondanks zou het me goed doen om wat ervaringen te horen, in voorbereiding op volgende week.

Alvast bedankt allemaal!

M.
There is a crack in everything. That's how the light gets in.
Ik heb inmiddels mijn derde mirena, maar het heeft echt geen invloed op mijn haar.
Ik heb het nog nooit gehoord en ook niet meegemaakt met de Mirenaspiraal. Wel merk ik dat ik met de Nuvaring gladder haar lijk te hebben... Maar dat is mijn eigen beleving denk ik....
Alle reacties Link kopieren
Hmm.. ik had zelf de link met de Mirena nog niet gelegd, maar ik heb 1,5 jaar geleden het spiraaltje weer laten plaatsen en mijn haar is erg veranderd. Hele dikke haren met slag. Eerst had ik hele gladde, dunne, steile haren.
Ik wijde het aan twee zwangerschappen, voeden (wel veel haaruitval gehad) en alle hormonen.
Ik zit regelmatig vol verbazing naar hele dikke krullende haren te kijken die uit mijn hoofd groeien, hoop het dus voor je!
Life is short. Smile while you still have teeth.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
15-05-2019 13:13
Ik heb inmiddels mijn derde mirena, maar het heeft echt geen invloed op mijn haar.

Hier net zo. Nog steeds even dun en steil haar helaas.
Ja!! Sinds ik de Mirena heb laten plaatsen (juli 2017), en ook na het verwijderen (augustus 2018), heb ik 1 grote pluk haar die enorm gaat pluizen en klitten. Hele flessen conditioner helpen niet. Toen ik de kapper eens vroeg, zei ze dat zoiets meestal door hormonen komt. En het is echt sinds de Mirena bij mij ontstaan - so i’ll blame the f*cker

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven