Lijf & Lijn alle pijlers

Het leed van de afzakkende bh bandjes

23-05-2019 17:17 66 berichten
Of ik nu een goedkoop Zeeman bh’tje draag, eentje van de Hunkemöller of die andere zaak. T maakt geen snars uit wat t gekost heb. Eeuwig hangen die bandjes eraf
Natuurlijk zijn daar foefjes voor. Je kan zo’n soort paperclip achterop doen dan kruis je t meer. Oké dan zakt t niet af maar zit mijn bh wel onder mijn kin
Afneembare bandjes kan niet want ze zitten vast
Van die silicone dingen die je op
Je schouder legt en je bandje daartussen helaas ook geen succes.
De tip op Fb. Doe met een lijmpistool lijm op de bandjes dan blijft t ook zitten
Helaas niks werkt

Helemaal gek word ik ervan
Wie heeft er een echte goede oplossing voor mijn probleem. Voor de bh’s dus die afzakken. Niet dat ik nu beter andere bh kan halen want heb hagelnieuwe net
Je doet de bandjes niet strak genoeg daarom heb je daar last van.
Ik neem aan dat het je bekend is dat je ze kunt verstellen?
Alle reacties Link kopieren
Het schijnt dat je dan de verkeerde maat hebt
Inderdaad, dit zou het geval zijn bij een onjuiste maat.
Cateautje schreef:
23-05-2019 17:19
Je doet de bandjes niet strak genoeg daarom heb je daar last van.
Ik neem aan dat het je bekend is dat je ze kunt verstellen?
Uiteraard probeer ik ook of t met verstellen wel Goed zit
Ik kan ze strakker maken maar dan zit die van achter in mijn nek

Ik heb mijn laatste 3 Sapph bh’s laten aanmeten bij zo’n zaak. Verschillende maten gepast. Ermee gezeten gelopen alles. En dan eenmaal thuis is t een bak ellende. Ouderdom of slijtage kan niet als je ze nieuw heb
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog nooit van mijn leven een afzakkend bandje gehad. Valt hij zeg maar van je schouder af?
Lenteuitjes schreef:
23-05-2019 17:22
Uiteraard probeer ik ook of t met verstellen wel Goed zit
Ik kan ze strakker maken maar dan zit die van achter in mijn nek

Ik heb mijn laatste 3 Sapph bh’s laten aanmeten bij zo’n zaak. Verschillende maten gepast. Ermee gezeten gelopen alles. En dan eenmaal thuis is t een bak ellende. Ouderdom of slijtage kan niet als je ze nieuw heb
Terug dus naar die speciaalzaak
gizzmo-returns schreef:
23-05-2019 17:22
Inderdaad, dit zou het geval zijn bij een onjuiste maat.
Aan laten meten. Van alles gepast. Heb en gangbare maat.
Laat je eens in een goede lingeriezaak (dus niet Livera of Hunkemoller) adviseren. Het klinkt echt alsof je de verkeerde maat hebt, of een verkeerd model.
ambra schreef:
23-05-2019 17:23
Ik heb nog nooit van mijn leven een afzakkend bandje gehad. Valt hij zeg maar van je schouder af?
Ja klopt hangen gewoon eraf
Daarom koop ik zowat altijd bh's met bandjes die van achteren kruizen, die zakken niet af.
gizzmo-returns schreef:
23-05-2019 17:23
Terug dus naar die speciaalzaak
Ook al gedaan. Ja zegt ze je heb ook wel aparte schouders. Nou schiet mij maar lek hoor
Misschien heb je afhangende schouders en als dat het geval is dan kan je er iets aan doen door te gaan fitnessen.
Lenteuitjes schreef:
23-05-2019 17:23
Aan laten meten. Van alles gepast. Heb en gangbare maat.
Terug gaan dus
Alle reacties Link kopieren
Hoe kan 'die van achter in je nek zitten' . Ik heb echt geen beeld. Bandjes lopen van zeg..naast je oksel aan de voorkant naar boven over je schouder en dan recht naar beneden. Wat heeft je nek ermee te maken?
Alle reacties Link kopieren
Kies een BH waar de bandjes wat meer naar binnen zitten qua model. Of elkaar kruisen op de achterkant.

Misschien heb je afhangende schouders als je het bij al je BH's hebt.
Everything you see I owe to spaghetti!
halterbh proberen?
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar TO!
En de tips dat het de verkeerde maat is klopt echt niet weet ik uit ervaring.
Afhangende schouders kun je ook echt niet met fitness verhelpen.
BH met gekruiste bandjes is bij mij ook de enige oplossing (tot nu toe...)
ambra schreef:
23-05-2019 17:27
Hoe kan 'die van achter in je nek zitten' . Ik heb echt geen beeld. Bandjes lopen van zeg..naast je oksel aan de voorkant naar boven over je schouder en dan recht naar beneden. Wat heeft je nek ermee te maken?
ze bedoelt de onderband denk ik
Alle reacties Link kopieren
Ik had vroeger altijd een sport bh aan (met gekruiste bandjes achter)
Tegenwoordig draag ik alleen een bh als ik het huis uit ga en dan heb ik een strapless aan. Heerlijk die dingen, geen last meer van afzakkende bandjes
Alle reacties Link kopieren
Je moet ook een beetje schouders ontwikkelen:

Afbeelding
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Dit probleem los je op met een cupmaat hoger en een omvang kleiner. Dus stel dat je nu 75B hebt, dan moet je 70C proberen.

Je bandjes zakken af omdat je ze niet strak genoeg afstelt. Dat doe je niet omdat de band dan omhoog kruipt. En dat komt weer doordat de band niet strak genoeg om je lijf zit. Als de cup wel goed zit, dan is dat geen probleem, want de cups van B75 en C70 zijn vrijwel gelijk.
Nummer*Zoveel schreef:
23-05-2019 17:34
Dit probleem los je op met een cupmaat hoger en een omvang kleiner. Dus stel dat je nu 75B hebt, dan moet je 70C proberen.

Je bandjes zakken af omdat je ze niet strak genoeg afstelt. Dat doe je niet omdat de band dan omhoog kruipt. En dat komt weer doordat de band niet strak genoeg om je lijf zit. Als de cup wel goed zit, dan is dat geen probleem, want de cups van B75 en C70 zijn vrijwel gelijk.
Dit is inderdaad de oplossing TO!
ambra schreef:
23-05-2019 17:27
Hoe kan 'die van achter in je nek zitten' . Ik heb echt geen beeld. Bandjes lopen van zeg..naast je oksel aan de voorkant naar boven over je schouder en dan recht naar beneden. Wat heeft je nek ermee te maken?
Dan kruipt de achterkant toch omhoog

#benikdanechteengevalapart 😂
Lenteuitjes schreef:
23-05-2019 17:37
Dan kruipt de achterkant toch omhoog

#benikdanechteengevalapart 😂
Nee, maar dan is je omvang dus te wijd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven