Lijf & Lijn alle pijlers

Vasten 5:2 of If

07-06-2019 15:56 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is al weer een poos terug dat ik hier actief meeschreef op het vasten topic. Ik weet nog wel dat erg enthousiast was over Michael Mosley's boek en zijn docu. En dat ik toen in korte tijd ook heel veel afviel. En belangrijker nog , dat het er ook een hele poos afbleef.
Dat ik afviel was mooi meegenomen, maar toen was ik met name geïnteresseerd in het gezondheidsaspect.

Nu ben ik al weer een aantal jaar verder en heb alle remmen weer los gegooid. Van de week gaf de weegschaal 71 kilo aan en nu is voor mij de maat weer even vol.

Dus ik ben afgelopen maandag weer begonnen met 5:2 en vanochtend woog ik weer 69. Bij mijn vorige poging van een paar jaar terug haalde ik de 63. Dat was gewoon mooi. Ook in combinatie van sporten. Ik ben nu ouder en ik hoef niet zo heel veel meer er af. Maar een paar kilo zou weer lekkerder zijn. Gewoon wat lekkerder in mijn vel.

Zijn er nog meer mensen die dit doen of interesse hebben?

De oude link die toen in het topic zat voor meer info is deze:

https://hetvastendieet.nl/
Alle reacties Link kopieren
Jij valt in 4 dagen 2 kilo af????
Alle reacties Link kopieren
vivapimpelmees schreef:
07-06-2019 16:52
Jij valt in 4 dagen 2 kilo af????
Wanneer je veel vocht vasthoudt met dit warme weer, en je bent ongesteld, en je darmen zijn leeg dan kan dit makken.

4 kilo afvallen betekent meestal niet 4 kilo vet kwijtraken.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Tel daar bij op dat ik in het weekend behoorlijk gesnaaid had en me ook heel vol voelde...whahahaha. En idd veel vocht...hoewel ik mijn "honger gevoel" ook tegen ging met veel thee drinken....en ik qua avond eten een halve stronk gestoomde broccoli...een flink stuk komkommer en snoeptomaatjes heb lopen bunkeren....
Als lunche had ik overigens een groene smoothie en snoeptomaatjes en wortelen....

Ik geloof dat je het als een calorie te kort over een hele periode moet zien....dat je je metabolisme niet aan gort werkt komt omdat je de dagen tussendoor normaal eet. Dus niet dat je twee weken achter elkaar dagelijks 500 calorieën naar binnen werkt. Ook is het niet de bedoeling dat je de dagen dat je gewoon eet vreselijk los gaat...maar normaal eet.

De vorige keer was het goed vol te houden en had het goed effect.
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
07-06-2019 17:00
Wanneer je veel vocht vasthoudt met dit warme weer, en je bent ongesteld, en je darmen zijn leeg dan kan dit makken.

4 kilo afvallen betekent meestal niet 4 kilo vet kwijtraken.
Ongesteld word ik niet meer... ;-)
Alle reacties Link kopieren
vivapimpelmees schreef:
07-06-2019 16:52
Jij valt in 4 dagen 2 kilo af????
3 waarvan waarschijnlijk een hoop vocht...
Alle reacties Link kopieren
Account2 schreef:
07-06-2019 17:12
3 waarvan waarschijnlijk een hoop vocht...
Ik kan niet lezen en rekenen...sorry 2 waar van dus een hoop vocht...sorry...voor mijn misvatting
Oh ik kan ook makkelijk in 4 dagen 2 kilo verschillen hoor. Bij sommige mensen fluctueert het erg, dus zorg dat je steeds in dezelfde situatie op de weegschaal staat (zelfde tijd van de dag, zelfde kleren enz) anders zegt 2 kilo helemaal niets.

Ik heb een tijdje 5/2 gedaan en voelde me daar erg goed bij, maar ik vond het sociaal soms wel onhandig. Wil je met iemand gaan lunchen of borrelen en zit je net op je vasten dag. Daarom eigenlijk ben ik er mee gestopt.
Alle reacties Link kopieren
Zolang je meer calorieën verbruikt dan je inneemt maakt het niet uit wanneer, waar, hoe lekker, ruw of bewerkt, of het uit vet, eiwitten of koolhydraten bestaat, zolang je je quotum niet overstijgt.

Wel is het zo dat sommigen mensen minder honger ervaren als ze minder koolhydraten of juist minder vet nemen, of dat ze de inname tot bepaalde tijden beperken.

Sommigen krijgen daar juist meer honger van en voelen zich beter als ze zes keer per dag een klein hapje nemen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
07-06-2019 17:52
Zolang je meer calorieën verbruikt dan je inneemt maakt het niet uit wanneer, waar, hoe lekker, ruw of bewerkt, of het uit vet, eiwitten of koolhydraten bestaat, zolang je je quotum niet overstijgt.
Precies en dit is dus onderdeel van het principe...aangezien je twee dagen in de week maar 500 cal. eet...zal je over de gehele week dus minder tot je nemen. Nogmaals dus niet op je gewone dagen vreselijk gaan lopen bunkeren...maar normaal eten. Over een langere periode zal je echt effect gaan zien. Het is ook echt goed vol te houden....en mocht je het echt zat zijn na een tijd en minder "haast"hebben kan je het afbouwen naar 6:1, toen ook gedaan...dan kan je ook wat vaker met iemand lunchen.
.
anoniem_370403 wijzigde dit bericht op 02-05-2020 08:18
96.97% gewijzigd
Je topic heet ...of if

Is if dat je bv 14 uur per dag niks eet?
Dat di
Oe ik meestal maar dan ongemerkt vanaf 18 uur tot een uur of 930/1000 eet ik meestal niks alleen water
Ik ben laatste tijd wel afgevallen maar dat komt denk ik vooral door meer water drinken


Goed dat je al wat afgevallen bent weer
Alle reacties Link kopieren
Hanne_Solo schreef:
07-06-2019 18:23
Mosley heeft 5:2 herzien. Zie https://thefast800.com/.
5:2 staat er nog op...wel met 800 cal. zie ik....voorheen was het 500.
Elke dag 800...dat trek ik niet...ik voelde me toen met 5:2 oude stijl heel goed. Ik kijk even hoe het gaat... Moet zeggen dat ik na 5;2 een poos op IF ben gegaan en dan de Warrior IF...werkte ook goed: http://www.fitaholics.nl/interval-vasten/
account2 wijzigde dit bericht op 07-06-2019 18:44
Reden: Betere link
7.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
vivajaline schreef:
07-06-2019 18:33
Je topic heet ...of if

Is if dat je bv 14 uur per dag niks eet?
Ja dat dus
Dat di
Oe ik meestal maar dan ongemerkt vanaf 18 uur tot een uur of 930/1000 eet ik meestal niks alleen water
Ik ben laatste tijd wel afgevallen maar dat komt denk ik vooral door meer water drinken


Goed dat je al wat afgevallen bent weer
Dank je wel
Alle reacties Link kopieren
Je weegt nu 69. 63 zoals een paar jaar geleden hoeft van jou niet meer. Eigenlijk hoef je nog maar 1 nat windje te laten en je hebt je doel bereikt.
Alle reacties Link kopieren
winkelfanaat schreef:
07-06-2019 20:01
Je weegt nu 69. 63 zoals een paar jaar geleden hoeft van jou niet meer. Eigenlijk hoef je nog maar 1 nat windje te laten en je hebt je doel bereikt.
Hahahahaha...ja als je het zo bekijkt. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik 65/66 ook wel prettig vind hoor...ik zie wel waar het schip strand. Gewoon weer even lekkerder in mijn vel...ik was zo los gegaan de afgelopen periode en dat voelde ik ook aan alles...met name aan mijn kleding. ;-)
Alle reacties Link kopieren
Zelfs een 67/68 lijkt me ook wel leuk...ik zie wel...ik heb ook geen haast.
Ik zou dit ook wel willen doen, die 5:2. Wat eet je op zo’n vastendag?
Alle reacties Link kopieren
Ik begin rond een uur of 13:00 met mijn groene smoothie, waar rond de 55 gram spinazie inzit een kiwi en granaatappelpitjes, avocadostukjes (laatst 2 genoemde uit de vriezer) en een desertlepel rond de 5 gram lijnzaad aangevuld met water. Alles afgewogen en ingevoerd in My Fitness pal.
Daarnaast ongeveer een ons snoeptomaatjes en iets minder dan een ons snoep worteltjes.

En rond 18:00 2 hard gekookte eieren en iets van 280 gram gestoomde broccoli, een groot stuk komkommer volgens mij ook rond de 70 gram eb wat snoeptomaatjes.

Ik eet nooit in de ochtend,,,dat heb ik mezelf aangewend toen ik met IF vasten begon. Ik drink alleen zwarte koffie.

En in de avond ook 2 zwarte koffie...decafe abders slaap ik niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Account2 schreef:
07-06-2019 20:25
Zelfs een 67/68 lijkt me ook wel leuk...ik zie wel...ik heb ook geen haast.
Die twee kilo gaat je lukken👍 Mij is het ook gelukt.
Alle reacties Link kopieren
winkelfanaat schreef:
08-06-2019 09:49
Die twee kilo gaat je lukken👍 Mij is het ook gelukt.
Ik hoop het...een paar kilo minder voel ik me net wat lekkerder bij...
Alle reacties Link kopieren
Vergeet ik bij mijn smoothie toch nog een kleine banaan te noemen..zonder banaan is een smoothie net lekker.

Oh en in de middag drink 2 enorme bakken groene thee. Ik heb losse groene thee Earl grey...die is zo lekker!
Alle reacties Link kopieren
winkelfanaat schreef:
08-06-2019 09:49
Die twee kilo gaat je lukken👍 Mij is het ook gelukt.
Had jij ook vasten gedaan? En zo ja welke variatie en hoe zag je vasten dag er uit?
Alle reacties Link kopieren
Account2 schreef:
08-06-2019 10:37
Had jij ook vasten gedaan? En zo ja welke variatie en hoe zag je vasten dag er uit?
Nee niet gevast. Ik heb 3 dagen 1200 calorieën per dag gegeten (en nog 2 dagen 1500). Ik ben hiermee 2 kilo kwijt geraakt die ik er nog af wilde hebben. Ik bleef steeds op hetzelfde gewicht hangen. At dus eigenlijk precies wat ik nodig had.
Dit is twee weken geleden. Het gewicht is er nog steeds af. Ik denk dat vasten op hetzelfde neer komt. Je slaat 1 maaltijd over op een dag en eet die dag dus minder calorieën.
Ik ben geen voorstander van crashdieten maar het heeft wel geholpen.
Alle reacties Link kopieren
winkelfanaat schreef:
08-06-2019 16:51
Nee niet gevast. Ik heb 3 dagen 1200 calorieën per dag gegeten (en nog 2 dagen 1500). Ik ben hiermee 2 kilo kwijt geraakt die ik er nog af wilde hebben. Ik bleef steeds op hetzelfde gewicht hangen. At dus eigenlijk precies wat ik nodig had.
Dit is twee weken geleden. Het gewicht is er nog steeds af. Ik denk dat vasten op hetzelfde neer komt. Je slaat 1 maaltijd over op een dag en eet die dag dus minder calorieën.
Ik ben geen voorstander van crashdieten maar het heeft wel geholpen.
Ja dat komt ongeveer het zelfde neer, maar ik neem aan dat jij dat 3 dagen achter elkaar hebt gedaan. Die dagen dat ik 500 calorieën neem moet ik niet achter elkaar doen. Ik heb gisteren bijvoorbeeld ook gewoon chips genomen...natuurlijk geen hele zak...waar ik voorheen geen moeite mee had. Moet zeggen ik had ook wel genoeg.
Ik vraag me af of die voordelen die Michael Mosley dat vasten toeschrijft ook echt zo mooi zijn. Zit wel een logica in dat wanneer je een periode geen eten tot je neemt dat je lichaam gaat herstellen. Ik dek iig dat het geen kwaad kan...de oermens had ook op gezette tijden toegang tot voedsel. Zal ook wel periodes hebben rond gelopen met een schaarste..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven