Lijf & Lijn alle pijlers

Bovenlip verdoofd na neuscorrectie, ervaringen?

08-06-2019 22:08 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

8 dagen geleden heb ik een neuscorrectie gehad. Alles is gelukkig goed gegaan en ik ben rustig aan me dagelijkse bezigheden weer aan het oppakken.

Mijn bovenlip en het stuk daarboven voelt alleen nog verdoofd, stijf en gek aan. Als ik lach gaan mijn wangen trillen en ik kan mijn boventanden niet bloot lachen.

Ik vroeg mij af of degenen die ook een neuscorrectie hebben gehad mij kunnen vertellen of zij dit ook hebben ervaren en hoe lang het ongeveer duurt voor het allemaal weer normaal aanvoelde.

Ik hoor het super graag en alvast bedankt voor jullie reactie!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen ervaring met dit specifieke probleem, maar na een operatie aan mijn arm heb ik wel een tijdje een verdoofd gevoel gehad in mijn hand. Misschien eens bij de chirurg informeren?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
binnenkort nog controle? Kan je het daar even vragen.
Alle reacties Link kopieren
Goed in de gaten houden.. ik heb geen neuscorrectie gehad maar keer een ruggenprik.. maar dat stuk voelt als dood aan.. is nu dik 2,5 jaar geleden.. ze zeiden toen dat het binnen paar maanden je gevoel terug moest zijn..

Dus houd het goed in de gaten anders even dinsdag bellen voor opheldering
Alle reacties Link kopieren
Had je klachten dat je een neuscorrectie nodig had? Hebben ze daarom nog iets specifieks moeten doen? Hebben ze het met een flap gedaan?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
De eerstvolgende controle is ongeveer over 2 weken. Dinsdag ben ik inderdaad van plan om te bellen want het zit me niet erg lekker!
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
08-06-2019 22:20
Had je klachten dat je een neuscorrectie nodig had? Hebben ze daarom nog iets specifieks moeten doen? Hebben ze het met een flap gedaan?
Nee, het was puur esthetisch. Ik weet niets over een flap? Dus het zal wel niet...
Alle reacties Link kopieren
Als je op Google kijkt zie ik op pagina's van verschillende klinieken/ziekenhuizen staan dat het gebied rondom de neus verdoofd aan kan voelen door het tijdelijk uitschakelen van zenuwen. Dit herstelt in de weken/maanden erna. Ik weet natuurlijk niet hoe groot dat gebied mag zijn. Maar lees er meerdere dingen over ook op fora.
Bij twijfel dinsdag (of als het echt ernstig lijkt eerder) gewoon even bellen. Ik zou me niet teveel zorgen maken maar het voelt vast raar
Alle reacties Link kopieren
NM1717 schreef:
08-06-2019 22:35
Als je op Google kijkt zie ik op pagina's van verschillende klinieken/ziekenhuizen staan dat het gebied rondom de neus verdoofd aan kan voelen door het tijdelijk uitschakelen van zenuwen. Dit herstelt in de weken/maanden erna. Ik weet natuurlijk niet hoe groot dat gebied mag zijn. Maar lees er meerdere dingen over ook op fora.
Bij twijfel dinsdag (of als het echt ernstig lijkt eerder) gewoon even bellen. Ik zou me niet teveel zorgen maken maar het voelt vast raar
Hm ja, dat googelen ben ik dus een beetje huiverig voor, want je zou maar lezen dat iemand z’n gevoel nooit meer terugkreeg!

Het stelt me wel gerust dat je hebt gelezen dat het in ieder geval herstelt. Maanden is alleen wel erg lang...
Alle reacties Link kopieren
Hm ja, dat googelen ben ik dus een beetje huiverig voor, want je zou maar lezen dat iemand z’n gevoel nooit meer terugkreeg!

Het stelt me wel gerust dat je hebt gelezen dat het in ieder geval herstelt. Maanden is alleen wel erg lang...

Dat klopt niet hoor, de kans dat het herstelt is wel heel groot maar het herstelt niet altijd. Verstandig dat je dinsdag even naar de kliniek belt, hopelijk kunnen ze je gerust stellen.
Alle reacties Link kopieren
.
himalaya wijzigde dit bericht op 09-06-2019 06:32
99.40% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
herkenbaar maar ander lichaamsdeel, zenuwschade. niet meer goed gekomen bij mij, maar het went wel
Zal wel een zenuwtje doorgehaald zijn bij de operatie, dat herstelt meestal gewoon weer.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb twee maanden geleden een onderkaak operatie gehad en rechts onder is mijn lip en kin nog geheel gevoelloos. Volgens de chirurg hersteld zich dit met de tijd dus daar ga ik maar vanuit. Als je gaat googelen word je nooit vrolijk!
Alle reacties Link kopieren
mer1e schreef:
08-06-2019 22:44

Het stelt me wel gerust dat je hebt gelezen dat het in ieder geval herstelt. Maanden is alleen wel erg lang...
Ik hrb een keer een operatie gehad aan mijn hand , toen waren er ook zenuwen verdoofd en geraakt. Heeft toxh echt maanden geduurd. Zenuwen herstellen wel maar heel langzaam. Weea dus niet verbaasd als ze zeggen dat het maanden kan duren.
wolkie schreef:
09-06-2019 00:07
Ik hrb een keer een operatie gehad aan mijn hand , toen waren er ook zenuwen verdoofd en geraakt. Heeft toxh echt maanden geduurd. Zenuwen herstellen wel maar heel langzaam. Weea dus niet verbaasd als ze zeggen dat het maanden kan duren.
Of niet
Alle reacties Link kopieren
Ik heb diverse operaties ondergaan aan verschillende lichaamsdelen en bij mij blijft altijd een deel van mijn huid rondom het snijgebied gevoelloos. Het went.
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Is het nog erg gezwollen?
Toen ik mijn neus brak, liet rechtzetten en hem later liet herstellen, had ik ook een beetje een verdoofd gevoel aan mijn lippen. Dat kwam door de zwelling.
Afhappen lukte overigens sowieso niet in de dagen tussen de breuk en het rechtzetten. Ik had het idee dat mijn tanden loszaten. (En die waren toch zeker niet geraakt)
Na de hersteloperatie heb ik week met een neuskapje gelopen en na het verwijderen daarvan duurde het nog een week of twee voordat het allemaal weer normaal voelde.
Ik heb wel een heel gevoelig stukje op mijn neus overgehouden, daardoor kan ik sommige (zonne)brillen niet dragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven