Lijf & Lijn alle pijlers

Afgevallen na bevalling: ik wil aankomen

11-06-2019 10:36 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tien maanden geleden ben ik bevallen. Ik was tijdens mijn zwangerschap tussen de 20 - 25 kilo aangekomen. En ik dacht: dat gaat er nooit meer af. Nou, dat ging dus heel snel, en ik deed er niks voor. Wel handig vond ik!
Alleen: de kilo’s bleven eraf vliegen. Ik zit nu 7 kilo onder mijn normale gewicht. ( Bloed laten checken, alles prima. )

Ik ben er niet zo blij mee. Het is niet mooi en het past niet bij me. Mijn kleding slobbert om mijn lijf, mijn energie is minder en mensen hebben commentaar. Dus nu is het klaar; ik wil aankomen! Een kilo of 4 zou al mooi zijn.

Alleen lukt het niet. De huisarts vindt het nog prima, ik heb nog net geen ondergewicht. En om dat te voorkomen ga ik er nu extra goed op letten. Ik wil mijn curves terug. Vreetmodus aan!

Wie om wat voor reden dan ook nog meer? Wat eet je dan zoal op een dag?
Alle reacties Link kopieren
Wat mij hielp, was precies tussen de maaltijden door, een flinke bak volle yoghurt met cruesli
snaaien werkt bij mij niet, dan zit ik te vol en eet ik mijn maaltijden slecht
Alle reacties Link kopieren
Diëtiste raadplegen?
Alle reacties Link kopieren
Griekse yoghurt, handjes met noten, halve avocado op brood, flink stukke vette vis. Ik had hetzelfde probleem maar na het borstvoeden stabiliseerde het en nu zit ik zelfs boven mn gewenste gewicht..
Geef je nog borstvoeding? (Ik gok van wel). Hier ben ik wel weer aangekomen toen ik stopte met de borstvoeding. De tweede heb ik ruim 1,5 jaar gevoed en de laatste maanden kwam ik ook wel weer wat aan. Maar die eerste maanden was het net als bij jou: tijdens de zwangerschap dik 20 kilo erbij, alles binnen een paar maanden er af en daarna zelfs nog meer afgevallen.
Voor nu inderdaad vaak eten en veel volle producten.
Geef je nog borstvoeding?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou me vooral richten op goede vetten en eiwitten. Madamejean geeft al goede voorbeelden. Aanvulling daarop zou je 100% pindakaas op brood kunnen doen, scoort ook goed voor gezonde vetten en caloriebom.
Je geeft vast nog borstvoeding. Misschien daarmee stoppen zodat je zelf weer gezond kunt worden en reserves kunt opbouwen?
Alle reacties Link kopieren
Veel olijfolie.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar. Ook na de borstvoeding blijf ik afvallen. Ik ben verdrietig over mijn lijf. Mager en slap... 😞. Voor mijn gevoel zie ik eruit als zo’n knokige Afrikaanse koe. Naast de nuttige wettigs die hierboven zijn gegeven... Zou sporten kunnen helpen om weet wat spiermassa op te bouwen?
Alle reacties Link kopieren
Wettigs = tips...
Alle reacties Link kopieren
Pindakaas en noten
Alle reacties Link kopieren
In pindakaas zitten geharde vetten wat niet zo gezond is.
Alle palmvet erin is gehard.
Dan moet het maar zoals het kan
Eet pindakaas, avocado’s, noten, volle melk, roomboter, kaas, pasta, vlees/vis/kip, aardappels, groente, fruit. Eet meerdere keren per dag. En eet grotere porties.
Alle reacties Link kopieren
tv-icoon schreef:
11-06-2019 11:41
In pindakaas zitten geharde vetten wat niet zo gezond is.
Alle palmvet erin is gehard.
net als bij afvallen (niet eten), is aankomen (veel eten) niet altijd 100% gezond
Maar nood breekt wet, en als je echt dringend aan moet komen (zal bij TO meevallen) dan is alle geoorloofd
lilalinda schreef:
11-06-2019 11:49
net als bij afvallen (niet eten), is aankomen (veel eten) niet altijd 100% gezond
Maar nood breekt wet, en als je echt dringend aan moet komen (zal bij TO meevallen) dan is alle geoorloofd
Nou ja, alles.. Heel veel mensen maken de fout om erg ongezond te gaan eten (fastfood, chocola, koek, snoep, frisdrank, chips, snacks).

Daarom vond ik jouw tip juist zo goed. Volle yoghurt met cruesli of muesli. Kies als je wil aankomen altijd zo gezond mogelijke voeding. Gezonde vetten uit zalm en avocado en noten heeft je lichaam het meest nodig. En als je ongezonde dingen gaat eten, heb je inderdaad onvoldoende trek in de gezonde maaltijden. Die juist het belangrijkst zijn, ook om aan te komen.

En veel mensen met ondergewicht realiseren zich niet dat je gewoon vaker en grotere porties zult moeten eten, als je wil aankomen. Ook als je al een vol gevoel hebt. Bepaalde proteïne shakes drinken náást de volwaardige maaltijden kan ook een optie zijn.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor al jullie reacties, fijn!
Borstvoeding geef ik al een half jaar niet meer. Dus het ligt echt aan wat ik doe en binnenkrijg op een dag.

Noten en volle producten zijn goede tips. Noten zijn ook makkelijk mee te nemen naar mijn werk of voor onderweg. Ik moet er aan gaan denken om standaard iets te eten bij me te hebben. Dat lukt soms een week, daarna vergeet ik het weer.
Thuis is het in de ochtend toch vaak haasten en snel een boterham naar binnen schuiven, dan vergeet ik om tussendoortjes mee te nemen. Ik denk dat daar ook winst te behalen valt. Op mijn werk is en koelkast aanwezig. Dus ik kan er een voorraadje aanleggen van producten.

Mijn dagen zijn best hectisch. Ik heb veel afspraken buiten de deur en moet daarvoor veel fietsen en met het OV. Eten gaat vaak op de fiets of in de tram/trein/bus/lopend. Snel tussendoor. Dat is natuurlijk ook niet bevordelijk.

Dus al drie dingen die ik meeneem:
-vollere producten
-altijd iets te eten meenemen voor tussendoor
-tijd vrijhouden om rustig te eten
Alle reacties Link kopieren
Hier ook randje ondergewicht, nu n half jaar na de bevalling van nr2. Bij de oudste viel ik ook veel af en kwam pas heel langzaam weer bij na t stoppen met bv. Ik geef nu nog bv en eet nu t volgende waarmee ik nog afval. Dus er moet nog iets bij:
O: Kwark, fruit en noten plus n grote cracker
T: 2 sneden(muesli)brood
L: 3-4bth met (dubbel) beleg
T: yoghurt fruit en noten
D: wisselend
T: 1-2crackers en wat te snoepen. Kopje chocomelk
Ik ben wel bij n diëtist geweest afgelopen week; kan toch wel fijn zijn om te weten of je de goede dingen eet, ze wellicht nog andere tips heeft.

Wat dingen die ik in elk geval al doe;
-volle producten (zuivel vooral)
-dubbel beleg op brood (bv avocado-kip evt met wat mayo: farmersalade met kaas, pindakaas 100% pinda)
- sausjes bij t eten
- 6x per dag eten.

Diëtist gaf buiten wat ik zelf al deed aan vooral aanvullingen te zoeken in toevoegen van vet en eiwitten. Dus altijd boter op brood, room sausjes bij t eten, evt boter over de groenten, pindakaas/noten, ook calorieën drinken in zuivel. Als extra kan/mag dan dingen als chocola of chips ook prima als t niet ten koste gaat van t gewone eten.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Omdat je veel op pad bent en weinig tijd hebt/neemt voor eten; ik bereid veel voor voor werkdagen , waardoor ik alles zo maar uit de koelkast hoef te grijpen .
BlauweMolly schreef:
11-06-2019 11:59
Dank voor al jullie reacties, fijn!
Borstvoeding geef ik al een half jaar niet meer. Dus het ligt echt aan wat ik doe en binnenkrijg op een dag.

Noten en volle producten zijn goede tips. Noten zijn ook makkelijk mee te nemen naar mijn werk of voor onderweg. Ik moet er aan gaan denken om standaard iets te eten bij me te hebben. Dat lukt soms een week, daarna vergeet ik het weer.
Thuis is het in de ochtend toch vaak haasten en snel een boterham naar binnen schuiven, dan vergeet ik om tussendoortjes mee te nemen. Ik denk dat daar ook winst te behalen valt. Op mijn werk is en koelkast aanwezig. Dus ik kan er een voorraadje aanleggen van producten.

Mijn dagen zijn best hectisch. Ik heb veel afspraken buiten de deur en moet daarvoor veel fietsen en met het OV. Eten gaat vaak op de fiets of in de tram/trein/bus/lopend. Snel tussendoor. Dat is natuurlijk ook niet bevordelijk.

Dus al drie dingen die ik meeneem:
-vollere producten
-altijd iets te eten meenemen voor tussendoor
-tijd vrijhouden om rustig te eten
Blijkbaar ben je roofbouw aan het plegen op je lijf, geen wonder dat je afvalt.
Plan meer tijd in om te eten, en om je eten voor te bereiden.
Alle reacties Link kopieren
AaltjeR schreef:
11-06-2019 11:26
Herkenbaar. Ook na de borstvoeding blijf ik afvallen. Ik ben verdrietig over mijn lijf. Mager en slap... 😞. Voor mijn gevoel zie ik eruit als zo’n knokige Afrikaanse koe. Naast de nuttige wettigs die hierboven zijn gegeven... Zou sporten kunnen helpen om weet wat spiermassa op te bouwen?
Jij dus ook! Naar dat je zo verdrietig bent over je lijf. Herken dat wel. Al denk ik ook dat het nu even zo is, maar dat het wel weer goed komt als ik er even extra goed op let.
Krijg je ook steeds vragen of je wel goed eet? En wat doe jij er aan?
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
11-06-2019 15:16
Blijkbaar ben je roofbouw aan het plegen op je lijf, geen wonder dat je afvalt.
Plan meer tijd in om te eten, en om je eten voor te bereiden.
Ik neem misschien te weinig tijd, maar ik eet wel goed. Alle voedselgroepen zijn present. Niet voldoende blijkbaar voor wat nu nodig is, en daar ga ik wat aan veranderen.
Alle reacties Link kopieren
Ariadne83 schreef:
11-06-2019 13:42
Hier ook randje ondergewicht, nu n half jaar na de bevalling van nr2. Bij de oudste viel ik ook veel af en kwam pas heel langzaam weer bij na t stoppen met bv. Ik geef nu nog bv en eet nu t volgende waarmee ik nog afval. Dus er moet nog iets bij:
O: Kwark, fruit en noten plus n grote cracker
T: 2 sneden(muesli)brood
L: 3-4bth met (dubbel) beleg
T: yoghurt fruit en noten
D: wisselend
T: 1-2crackers en wat te snoepen. Kopje chocomelk
Ik ben wel bij n diëtist geweest afgelopen week; kan toch wel fijn zijn om te weten of je de goede dingen eet, ze wellicht nog andere tips heeft.

Wat dingen die ik in elk geval al doe;
-volle producten (zuivel vooral)
-dubbel beleg op brood (bv avocado-kip evt met wat mayo: farmersalade met kaas, pindakaas 100% pinda)
- sausjes bij t eten
- 6x per dag eten.

Diëtist gaf buiten wat ik zelf al deed aan vooral aanvullingen te zoeken in toevoegen van vet en eiwitten. Dus altijd boter op brood, room sausjes bij t eten, evt boter over de groenten, pindakaas/noten, ook calorieën drinken in zuivel. Als extra kan/mag dan dingen als chocola of chips ook prima als t niet ten koste gaat van t gewone eten.

Succes!
Ik denk dat we zo’n beetje hetzelfde eten op dagen dat ik thuis ben. Op werkdagen is het nu wat ongestructureerder. Dan vallen de td’s soms weg. Ik sla nooit ontbijt, lunch of diner over. Als ik wat op die tussendoor momenten kan verzinnen ben ik een heel eind.

Avondeten gaat ook goed. Idd, extra sausjes, meer opscheppen, dat doe ik ook. Ook een toetje staat op tafel.

Wat is nou lekker, gezond, vullend en makkelijk mee te nemen naar je werk? Ik ben op zoek naar inspiratie.
Alle reacties Link kopieren
Present! Mijn bevalling ruim 2 jaar geleden en geen dag borstvoeding gegeven. Van de ongeveer 85 kilo VOOR de zwangerschap (Okee daar mocht heus iets af) nu nog ongeveer 55 kilo over. NIETS voor gedaan, eet alles wat los en vast zit maar ben al blij dat het nu ietsje stabiel blijft en er niet nog meer af gaat. Maar eerlijk? Nee ik ben er ook niet zo blij mee; en ja die vragen herken ik ook. Mijn zusje heeft me in hoogst eigen persoon naar de dokter 'gestuurd' omdat ze oprecht overtuigd was dat ik wel IETS moest mankeren; ik heb de hele riedel gehad; bloed prikken orgaan echo's ; lichamelijk zo gezond als een vis...
Probleem is dat als ik blijf eten als ik vol zit het er net zo hard weer uit komt; dan beter iets minder terwijl het dan ook binnen blijft?
Alle reacties Link kopieren
romany schreef:
11-06-2019 16:50
Present! Mijn bevalling ruim 2 jaar geleden en geen dag borstvoeding gegeven. Van de ongeveer 85 kilo VOOR de zwangerschap (Okee daar mocht heus iets af) nu nog ongeveer 55 kilo over. NIETS voor gedaan, eet alles wat los en vast zit maar ben al blij dat het nu ietsje stabiel blijft en er niet nog meer af gaat. Maar eerlijk? Nee ik ben er ook niet zo blij mee; en ja die vragen herken ik ook. Mijn zusje heeft me in hoogst eigen persoon naar de dokter 'gestuurd' omdat ze oprecht overtuigd was dat ik wel IETS moest mankeren; ik heb de hele riedel gehad; bloed prikken orgaan echo's ; lichamelijk zo gezond als een vis...
Probleem is dat als ik blijf eten als ik vol zit het er net zo hard weer uit komt; dan beter iets minder terwijl het dan ook binnen blijft?
O jemig, dat is wel een erg groot verschil in gewicht! Een heel nieuw lijf of niet? Dan valt het bij mij nog mee.
Dat moeten spugen bij teveel eten heb ik ook. Nouja, ik zorg dan dat het binnenblijft want spugen vind ik echt heel naar. Maar zo voelt het wel. Dit had ik vroeger nooit. Jij?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven