Lijf & Lijn alle pijlers

Gezellig en verantwoord samen afvallen (met tabel)

11-06-2019 12:07 2396 berichten
Nieuwe meeschrijfsters welkom!

In dit topic vallen we op een gezellige en verantwoorde manier samen af. Als je mee wilt doen graag iedere maandag je gewicht doorgeven want op maandag werk ik de tabel bij.

Je gewicht dan graag dikgedrukt maken zodat het goed opvalt.

Graag alleen aanmelden als je ook echt mee komt doen.
Naam Lengte Start Streef Huidig Week +/- Totaal
BigLizzie 1,64m 86 67 74 -0.1 -12
Loes23 1,80m 90 70 77.8? -0.2 -12.2
Strawberry 1,66m 78.8 65 78.5 0 -0.3
Amigurumi 178m 92.4 75 96.4? +0.7 +4
Goodvibes80 175m 96 80 91.6??? -0.7 -4.4
Wandermens 176m 95 72 78,2 -2.3 -16.8

Na een maand niet reageren –> = uit de tabel – zodat het hier gewoon gezellig en actief blijft.

Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid even laat weten!
anoniem_648d7f72e2b6c wijzigde dit bericht op 30-11-2020 15:01
33.42% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hey ik wil wel mee doen.

Ik ben 175 en weeg 85 wil er graag 15—20 kilo af.

Mijn streven is op dit moment dus 70 kilo.
Say it like you mean it.
Alle reacties Link kopieren
ik doe ook graag mee:

1.71 mtr.
72,4 kilo

Ik wil graag 7 kilo afvallen. Mijn streefgewicht is 65 kilo,.
Gezellig dat jullie mee komen schrijven meiden, welkom! Ik heb jullie in de tabel gezet.

Hoe gaan jullie het aanpakken?

Ik ben zelf een aantal jaar geleden al een keer afgevallen naar 63 kilo maar door allerlei oorzaken (emo-eten vooral) daarna helaas alles er weer bij en ook nog wat meer. Sinds 2017 ben ik opnieuw bezig en dus inmiddels al een aantal kilo's kwijt. Maar ook nog een lange weg te gaan voor ik weer een gezonde BMI heb van 25.

Mijn plan: Afwisselend en verantwoord eten. Mijn valkuil is niet het snoepen maar te grote porties eten en ook nog te regelmatig eten bestellen. Dat moet echt anders. Qua sport kan ik vanwege chronische rugklachten niet alles doen, maar ik wandel wel elke dag ongeveer 40 minuten en sta thuis ook om de dag een half uur op de crosstrainer. Nou ja, niet alleen staan natuurlijk :-D
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames! Ik wil ook graag meeschrijven.

Ik ben 1.75 en 81kg en wil graag terug naar 75 kilo (het liefste minder, maar dit is eerst een mooi streven).
Petal89 ik heb je ook toegevoegd. Gezellig.

Dit topic is de doorstart van een eerder topic dat zo goed als uitgestorven was de laatste maanden. In dat topic was maandag de vaste weegdag en werkte ik ook op de maandag de tabel elke week bij. Zelf zou ik graag de maandag aanhouden. Dat komt qua tijd het beste uit en zeker als de groep wat groter wordt omdat het dan meer werk is.

Als iemand liever op een andere dag weegt dan maandag is dat uiteraard prima, als je dat gewicht dan wel op de maandag kan doorgeven zodat ik het dan in de tabel kan verwerken.

Gezellig dat we alweer een groepje krijgen!
Alle reacties Link kopieren
Hoe ga ik het aanpakken?

Ik ben door een ongeluk thuis komen te zitten. Voor ongeveer een jaar. Normaal ben ik erg sportief. Heb vandaag de skeelers gepakt en 5 km geskeelerd. Morgen ga ik weer aan de slag met yoga. Ik vind het vooral belangrijk om gezond te zijn. Het afvallen is leuk meegenomen.
Say it like you mean it.
heftig AskWendy van dat ongeluk, helemaal dat je er zo lang uit bent daardoor. Is het lang geleden gebeurd of nog vrij recent?

Skeeleren klinkt goed! Zelf wil ik na mijn vakanties het zwemmen weer oppakken, dat zal ergens in september zijn. Jaren gedaan 1 x per week maar door mijn rugklachten inmiddels te lang niet gekund.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag weer terug naar de 75 kg.
Ben door een wisseling van de pil 10 kg aangekomen! Dat was echt niet prettig. Ik ben inmiddels gestopt met de pil en zelf nu 3 kg afgevallen. Ben niet gestopt voor een kinderwens, maar omdat ik mijn hormonen weer in balans wilde brengen. Ik had enorm veel bijwerkingen door de nieuwe pil helaas.

Het afvallen gaat niet heel snel, maar dat vind ik ook niet erg.
Ik ben inmiddels weer te vinden in de sportschool en mijn fitbit helpt ook heel erg! Qua eten moet ik er nog op letten dat ik niet te veel snoep.
Als jullie nog lekkere gezonde tussendoortjes/recepten hebben, let me know!
Alle reacties Link kopieren
Zwemmen heb ik ook jaren gedaan, 2 keer per week. Dat ga ik zeker weer oppakken. Als ik een keer geen zin heb in skeeleren bijv( ik wissel graag van sports, al vind mn hond skeeleren geweldig haha).

Ik ben aangereden en heb van alles gebroken. Revalideren kostte mij bijna een jaar. Ben nu zo goed als weer de oude alleen wel wat dikker haha
Say it like you mean it.
Alle reacties Link kopieren
Ook ik wil wel graag mee doen!
Ik weet nu 80 kilo, en mijn streef gewicht is in eerste instantie 70 kilo.
Bij mij zijn de kilo's eraan gekomen door te veel en ongezond eten en te weinig bewegen.
Toen ik 4 jaar geleden ben gaan samen wonen ben ik wel heel makkelijk geworden in snaaien en gezellige avondjes samen met wat lekkers.
Alle reacties Link kopieren
Mijn lengte is trouwens 1.70
Alle reacties Link kopieren
Jeetje AskWendy, wat heftig van het ongeluk!
Dan kan ik me voorstellen dat je het afvallen niet als prioriteit ziet! Fijn om te horen dat je inmiddels wel al weer bent hersteld.

Ik heb vroeger ook veel geskeelerd, maar waar ik nu woon kan dat helaas niet.. ik mis het fietsen ook heel erg. Ik woon in het buitenland (wel in europa) en de wegen zijn hier helaas niet zo egaal en veilig als in nederland..
Bundeltjes ook jij staat er in, welkom! Ja gezellige avondjes die tikken wel aan, doet je partner ook mee nu je wilt afvallen of ga je er zelf voor?

Petal89 wat pittig van die bijwerkingen van de pil. Logisch dat je er dan mee stopt ja, en knap dat je inmiddels zelf wel alweer 3 kilo kwijt bent. Hier gaat het ook niet hele snel maar liever langzaam en blijvend dan crashen. Het is toch het aanmeten van een andere leefwijze. En klopt ja, wat je zegt, we klagen wel vaak over de wegen hier maar vergeleken met vele andere landen zijn die hier nog niet zo slecht.

AskWendy leuk dat jij ook het zwemmen weer gaat oppakken. Jouw hond rent dus mee naast het skeeleren begrijp ik? Dat is wel schattig ja!!!
Wat een vreselijk ongeluk ook, gatver..... Ja snap ik goed, je zal ook lang niet alles gekund hebben tijdens het revalideren. Fijn dat je weer bijna de oude bent.

Hier zit ik vanmiddag heel braaf op het werk aan de thee en het water na een behoorlijk bourgondisch pinksterweekend. Vanavond Hollandse kost (blinde vink, aardappelen en groente).
Was precies op zoek naar zo'n topic! Ik schrijf graag mee.

Weeg momenteel 87 kilo, ben zo'n 15 kilo aangekomen in pakweg een jaar, mede door het gebruik van een antidepressiva. Verder ben ik echt een snoepkont en ook een emotie- en stresseter.

Ik heb trouwens net gewogen en het gewicht naar boven afgerond, aangezien ik onze weegschaal niet helemaal vertrouw en het nog geen avond is. :P

Ik wil graag terug naar rond de 70 kilo, maar voor nu is 75 kilo mijn streefgewicht. Lengte 169.
Ook welkom MissMagicx . Jij staat er ook in. mooi doel ook en zeker ook je eerste tussendoel. Bizar he hoe ook antidepressiva zo aanzet, de pil las ik ook al. Behoorlijk zware bijwerkingen allemaal. En dat emo eten herken ik helemaal.
Ja, het is vervelend wat medicatie kan doen. Aan de andere kant, ik heb nog altijd zelf in de hand wat ik in mijn mond stop en het wordt tijd dat ik dat ook echt in de hand krijg.

Mijn aanpak is eigenlijk eenvoudig. Minder snoepen, chips eten, regelmatiger en betere maaltijden eten. Witbrood inwisselen voor bruinbrood met beleg als appelstroop (mag blijkbaar!), kipfilet en smeerkaas of iets dergelijks. Één aardappel bij het avondeten, niet meer wekelijks pannenkoeken bakken (ben ik zo vreselijk gek op :facepalm: ) en meer fruit eten en verantwoorde tussendoortjes.

Ik denk dat het voor mij alles gaat schelen als ik me niet meer volprop met chips en chocola whenever I feel like it. In het weekend wil ik wel iets lekkers nemen, als beloning, maar ook dan met mate. Volgens mij ga je lekkers dan ook veel meer waarderen.
Oh en proberen om aan 2 liter water per dag te komen!
Alle reacties Link kopieren
Miss Magicx, dit klinkt allemaal erg bekend.
Het is een gewoonte geworden, en die knop moet gewoon om. En dat is nog best lastig (vind ik dan). Het is bij mij ook eten uit verveling.
Bundeltjes, ja, precies! De mentaliteit richting eten moet veranderen. Eten uit verveling is ook heel herkenbaar, vooral tijdens het kijken van een filmpje of iets dergelijks. Alsof een filmpje niet leuk is zonder snack.
MissMagicx klinkt als een hele goede aanpak. Het lekkers waarderen doe ik zelf ook in mijn aanpak, 1 x per week heb ik een cheatdag, of beter gezegd een dag waarop ik gewoon eet waar ik zin in heb. Afgelopen tijd helaas toch wel vaker dan 1 dag per week gebeurd en die knop moet ook hier echt weer om.

Herkenbaar ook het snaaien uit verveling of bij een emo bui. Ik heb er ook vaak gelijk erna al spijt van en het helpt soms als ik daar aan denk van tevoren, om het dan te laten. Maar het blijft lastig ja. Vorige week donderdag nog, kwamen 3 delen van een serie achter elkaar op tv en dan toch 'voor de tv avond weer n flesje wijn en kaas gehaald want dat hoort er dan bij in mijn hoofd ofzo. En dat moet echt niet meer, of in elk geval niet elke keer.

Kipfilet eet ik nu ook veel vaker als broodbeleg en ook als groente vaker broccoli bijvoorbeeld. Ik at ook veel te vaak dezelfde paar dingen, best eenzijdig, en dat probeer ik nu ook meer te variëren.
Oh ja, alcohol is ook al zo slecht voor de lijn. :frusty: Één cheatdag moet toch ook kunnen? Het moet wel leuk blijven en vol te houden.

Eenzijdig at ik ook. Soms maanden hetzelfde op brood omdat ik dat gewoon heel lekker vond, tot ik het tegengegeten was.

Sloeg ook regelmatig maaltijden over, wat ik dan aanvulde met een zak chips. Als je er goed over gaat nadenken, ontdek je een hoop slechte gewoonten helaas.

Ik ben wel gemotiveerd, ik wil me graag fijner in mijn lijf voelen. Ik ben nog erg jong, dus gewicht verliezen zou niet al te moeilijk moeten zijn. Ik word vooral een beetje verdrietig van die stretchmarks... Heeft iemand daar tips tegen?
Hi! Ik kom aanwaaien vanuit het oude topic. Ik begrijp heel goed dat je een nieuw topic wilde starten en fijn dat er ook wat andere dames zijn bijgekomen. :)

Ik ben gewoon heel druk met mijn scriptie, werk, sport en sociale leven. De vrije avonden die ik heb zijn me heel dierbaar. Dus het zit niet in mijn systeem om iedere dag te kijken. Zeker nu ik veel stress heb rondom het krijgen van een go op mijn onderzoek. Voor de vakantie aaah. Het wordt nu toch wel heel spannend hoor!

Overigens ben ik wel 1 kilo afgevallen. Echt wow. Van stilstaan, 2 kilo bijkomen, 3 eraf en nu nog 1 kilo. Echt mega blij gewoon! Zeker in deze drukte. Ik wil anders ook wel gewoon gezellig komen kletsen zonder dat ik in de tabel word opgenomen hoor. Omdat ik gewoon om de week of soms langer om de hoek kom kijken.

Veel succes voor iedereen hier! Ik weet zeker dat jullie het kunnen! :)
Zooo, het begint al heel gezellig hier. Hallo! Ik kom mee vanuit het vorige topic. Goed gedaan Lizzie :lol: ! Hoop dat de rest ook nog meekomt!
Ik ga a.s. maandag op de weegschaal voor een nieuw startgewicht. Ben vandaag begonnen met mijn 'nieuwe' gezonde leefstijl. Het begon om 8 uur al met fietsen naar de supermarkt (ipv auto) daarna ook weer half uurtje gefietst en 2 keer met de hond gaan lopen. Het eten ging ook goed de hele dag alleen tussen de lunch en avondeten blijft het lastig, we hadden nog wat olijven en wat cashewnoten....niet veel maar toch even opgegeten...en even bij mijn oude buurvrouw op de koffie en die kwam heel schattig met chocolaatjes aanzetten...nu proberen vanavond alleen thee te drinken.....terwijl we lekker ijs in de vriezer hebben.....
morgen reageer ik even op iedereen, fijne avond!
anoniem_6472176e74eeb wijzigde dit bericht op 08-07-2019 10:58
1.97% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb lekker veel spierpijn in m'n billen van het skeeleren haha
Say it like you mean it.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven