Lijf & Lijn alle pijlers

Gezellig en verantwoord samen afvallen (met tabel)

11-06-2019 12:07 2396 berichten
Nieuwe meeschrijfsters welkom!

In dit topic vallen we op een gezellige en verantwoorde manier samen af. Als je mee wilt doen graag iedere maandag je gewicht doorgeven want op maandag werk ik de tabel bij.

Je gewicht dan graag dikgedrukt maken zodat het goed opvalt.

Graag alleen aanmelden als je ook echt mee komt doen.
Naam Lengte Start Streef Huidig Week +/- Totaal
BigLizzie 1,64m 86 67 74 -0.1 -12
Loes23 1,80m 90 70 77.8? -0.2 -12.2
Strawberry 1,66m 78.8 65 78.5 0 -0.3
Amigurumi 178m 92.4 75 96.4? +0.7 +4
Goodvibes80 175m 96 80 91.6??? -0.7 -4.4
Wandermens 176m 95 72 78,2 -2.3 -16.8

Na een maand niet reageren –> = uit de tabel – zodat het hier gewoon gezellig en actief blijft.

Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid even laat weten!
anoniem_648d7f72e2b6c wijzigde dit bericht op 30-11-2020 15:01
33.42% gewijzigd
Goed bezig! :)

Ik heb net druiven op. Ik ben zo gewend aan tussendoor snoepen blijkbaar, heb enorme trek die neigt naar honger. Vanavond neem ik nog een cracker met filet americain denk ik, anders kan ik niet slapen. :$

En ik denk dat ik vandaag de 2 liter water ga halen! Nog drie glazen te gaan.
Wat gezellig al zoveel aanmeldingen voor het nieuwe topic!

MissMagicx ja een cheatdag heb ik wel echt nodig ja. Precies om wat je zegt, je alles ontzeggen altijd is niet vol te houden. Ik moet alleen meer discipline hebben en dat dan ook echt bij 1 x per week houden :whip: . Afgelopen periode was het toch wel vaak meer dan 1 dag per week.

En dat eenzijdige ja, ik heb een periode eigenlijk alleen maar pindakaas op brood gegeten en dan weer n periode alleen maar kaas of alleen maar kipfilet. En precies wat je zegt, op zeker moment ben je dat echt zat. En inderdaad maaltijden overslaan en dan s avonds van de honger iets verkeerds opentrekken....ik probeer nu wel echt 3 x per dag te eten ja om dat te voorkomen en soms helpt een glas water of een appel ook wel ff om de ergste trek te stillen.

Helaas niet echt tips tegen die stretchmarks, wil ze zelf ook graag kwijt dat wel!

Volgens mij is filet americain trouwens niet zo heel slecht hoor. Ik snack s avonds ook weleens een augurk of n handje ongezouten amandelen tegen de trek.

Flyingdaydreams gezellig dat je hier weer komt meeschrijven! Kijk maar even of je in de tabel wilt of alleen mee komt kletsen. Je kan ook altijd nog later in de tabel aanhaken als je wilt. Lekker dat je in alle drukte toch alsnog een kilo kwijt bent!

Miijaa wat leuk jij ook over naar het nieuwe topic. Gezellig! Ik heb alvast een regel voor je in de tabel gezet, laat dan maandag maar even de nieuwe getallen weten.
Jij ook netjes begonnen met het fietsen en de hond vond jou vast ook heel lief haha. Goed bezig!

Ik heb nadat mijn nieuwe account was goedgekeurd (deze dus) de vorige in het centraal moderatortopic laten anonimiseren. Wel ff gek na 8 jaar en meer dan 3000 berichten om nu weer vanaf 0 te beginnen maar ik vond het wel echt nodig. Die oude nickname paste gewoon echt niet meer bij mijn leven nu dus was er echt klaar mee en dit was een goed moment. Nieuw topic,nieuwe nick. :-D

AskWendy hoe gaat het met de spierpijn? Goed bezig geweest dus!

Hier gisteren 45 minuten op de crosstrainer bezig geweest en op zich netjes gegeten, alleen op het werk in de middag toch n ijstraktatie op. Blijft soms toch lastig om dan nee te zeggen.

Succes allemaal weer vandaag!!!
Wat meer tijd vandaag. Ik probeer wat actiever mee te praten! Met de nadruk op probeer haha. Ik ben al reeds 9 kilo afgevallen, maar wil er graag nog minimaal 5 kilo eraf. Uiteindelijk doel is +/- 10 kilo mocht dat lukken. Dan zit ik op een gezond gewicht. Ik focus me vooral op gezonder eten, maar ook wekelijks sporten (fitness en hardlopen). Ik kijk het eigenlijk een beetje aan. Soms neem ik iedere dag een cheatdingetje al is het dan klein en soms doe ik een week zonder en ga ik dan een dag los. Ligt heel erg aan wat ik op een dag doe en wat ik in een week gepland heb staan. Als ik weinig beweeg/sport, dan kies ik ook specifiek een moment in de week uit dat ik wat lekkers ga eten.

Vinden jullie het trouwens fijn om een eetdagboek (van de dag) te delen? Zodat anderen daar ook tips of positieve reacties op kunnen geven?

Wel grappig dat iedereen hier ongeveer even lang is. Dan heb je ongeveer hetzelfde doel om naartoe te werken. :)


@AskWendy - Ah, wat rot en vooral heel heftig! Fijn dat je wel volledig hersteld bent en goed dat je alles weer wil gaan oppakken! Skeeleren vind ik echt heel vet, maar ik heb zo'n slecht evenwichtsvermogen. Wil het wel graag weer een keer proberen, maar om alleen de skeelers daarvoor aan te schaffen is een beetje duur.

@Bergje65 - Dat moet vast lukken!

@Petal89 - Heel veel dames hebben daar last van. Het doet toch wat raars in je lichaam al die hormonen! Rustig aan afvallen is ook het fijnste. Ik heb zelf lang stilgestaan en dat voelt zoooo rot. Maar uiteindelijk ga je dan wel weer rustig door en dat is key! In wat voor soort tussendoortjes ben je geïnteresseerd? Lus je bepaalde dingen absoluut niet?

@Bundeltjes - Ook hoi! Goed dat je de stap dan wil zetten en je hoeft het niet alleen te doen!

@MissMagicx Ah, dat herken ik heel erg van mezelf van vroeger. Langzaam aan verandering aanbrengen in je leven en je voeding zorgt ervoor dat je het voor langere periode kan volhouden. Dus niet gelijk overal nee op zeggen of niet meer doen. Dat houdt je op langere termijn dan niet vol!

@Miijaa - Hee, jij ook hier haha. Ah, maar dan is de start er al! En noten zijn niet heel slechts mits het ongezouten zijn. Al moet ik toegeven dat ik ook soms gezouten neem. Alles wel in hele kleine porties, want er zitten wel veel calorieën in.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen daar,

Ik was even heel erg in de war vanmorgen toen ik “het oude topic” opende en daar van alles geks zag.
Maar toen ik even verder las begreep ik het.
En toen ging ik bij mijzelf te rade, wat wil ik? En ik besloot dat het tijd was om afscheid te nemen van mijn ouwe, trouwe nick…
Ik heb lang, 2 jaar, meegeschreven (als dat stippeltje ;) ) Maar wellicht dat dit, een nieuwe start, goed is.

Ik weeg me maandag en geef dan mijn huidige gewicht door.
Voor nu: Startgewicht is 96,8 kg, lengte 1,78m, streefgewicht is denk ik 75.

Ik ben verder vandaag druk ivm diverse afspraken, maar zal proberen morgen even tijd te maken om wat uitgebreider te reageren!

Fijne dag allemaal!
Self-confidence is the best outfit you can wear! Rock it and own it!
Flyingdaydreams zelf ben ik niet van de eetdagboeken, ik vergeet dat meestal en vind het teveel gedoe maar uiteraard prima als jullie die wel plaatsen ter inspiratie, dat kan nooit kwaad. :)

Amigurumi leuk jij ook weer hier in het nieuwe topic en ook een nieuwe nick zie ik. Ja snap dat het ff raar er uit zag in het oude topic, maar ik vond het idee dat geopperd werd van een heel nieuw topic wel erg goed. Juist omdat het zo stil was de laatste tijd en omdat het voor nieuwe schrijvers ook best n drempel kon zijn, zeker met die 2017 daar nog in de titel hahaha. Korotm, welkom terug en ik heb je oude gegevens voor zover mogelijk overgenomen in de tabel.
Alle reacties Link kopieren
Oké, even tijd om te reageren.

Ik zal om te beginnen wat meer over mijzelf vertellen.
Ik ben Amigurumi. Dit is een nieuwe nick, dat omdat het oude topic waarvan dit een doorstart is gestopt is en de ik een aantal met een nieuwe nick verder zag gaan, toen dacht ik, ja, waarom niet. En nieuw begin.
De nick zelf heb ik gekozen omdat het een vorm van haken is en ik heel graag haak.
Wel was 't even slikken om mijn oude nick te laten anonimiseren... Ik heb daar veel mee van me af geschreven.

Maar goed, hier ben ik dan.
Ik ben 36. Nu zo'n 18-20 jaar met overgewicht. Af en aan met wat meer of minder.
Begin van dit jaar zat ik, wederom, op een dieptepunt. Bijna 97 kilo. Voornamelijk emo- eten. Mijzelf zo zielig vinden door onder andere depressie dat ik wel een extra zak chips mocht leeg eten, of die 2de pizza die week best mocht hebben. Enz, enz, enz.

Nog steeds is emo- eten lastig. (Zeker als ik weer therapie heb gehad.)Maar inmiddels heb ik, voor mijn depressie medicatie die als bijwerking heeft dat ik sneller vol zit en snel misselijk ben.
Daardoor val ik dus wel wat af, ondanks snaaien.
Het gaat niet snel, het zou sneller gaan als ik bv op mijn eten zou letten of zou sporten. Maar dat is dan maar even niet anders.

Sporten wil ook niet echt. Ivm een verslechterde conditie wil dat ook niet. Een maand of 4 geleden heb ik ineens last gekregen van astmatische klachten. Hierdoor werd ik heel erg kortademig en kon ik bijna niets meer.
Nu gaat het langzaam beter, maar met alles bij elkaar is het niet de ideale combinatie.

Ik hoop dat het me lukt regelmatig mee te schrijven in dit topic!
Self-confidence is the best outfit you can wear! Rock it and own it!
Amigurumi herkenbaar je gevoel over de oude nick loslaten, dat had ik zelf ook wel even ja. Nooit geweten dat het een vorm van haken is. Leuk!!

Ik ken jouw verhaal natuurlijk al uit het oude topic, leuk dat je je voor de nieuwe schrijfsters ook wat uitgebreider introduceert! Had ik gisteren ook gedaan, altijd wel fijn om een beetje te weten hoe het bij iedereen zo is gekomen en wat we gaan doen!

Over mijn (nieuwe) nick: BigLizzie is geen verwijzing naar zelf big zijn hahaha. Big Lizzie is de bijnaam van de HMS Queen Elizabeth, het nieuwe vlaggenschip van de Engelse marine dat in Portsmouth haar thuishaven heeft sinds vorig jaar. Dat had ik nog niet in mijn introductie geschreven maar ik heb een levenslange passie voor de Engelse maritieme geschiedenis en Portsmouth als bakermat daarvan is mijn tweede thuis. Ik ga dan ook elk kwartaal weer daar naartoe. Dus deze nick kwam gelijk bij me op toen ik een nieuwe moest bedenken. :-D
Alle reacties Link kopieren
Wow wat een reacties.al. De spierpijn is nu wel weer over. Ik snaai eigenlijk nooit. IK maak altijd alles zelf. Ik ben dan ook aangekomen omdat ik gewoon nauwelijks kon bewegen.

Ik kook altijd veel zelfgemaakte soep. Dat vries ik in kleine beetjes in. En als ik dan nog snacktrek heb. Ontdooi ik snel een kommetje soep en eet dat op.
Say it like you mean it.
Alle reacties Link kopieren
Over de skeelers. Ik heb deze al jaren. Ooit eens gekocht in een uitverkoop bij de scapino. Daar zijn ze niet zo duur.

Ik maak verder vaak heel veel roerbak zodat ik geen groenten weg hoef te gooien. En dan heb je toch snel al over de 250 gram groenten binnen. Zo heb ik altijd al gegeten maar nu mag ik er weer bij bewegen. Iets wat ik ook prettig vind.
Say it like you mean it.
Alle reacties Link kopieren
Goedenmiddag, Ik haak hier ook aan. Zal zelf wel om de 4 dagen posten, omdat (zoals sommigen weten) ik momenteel in het buitenland zit en in diensten van 12 uur 4 dagen achterelkaar werk. Dus 4 dagdiensten, 4 dagen rust, 4 nachtdiensten, 4dagen rust. Dus tijdens mijn rustdagen zal ik actiever zijn en tijdens werk(dagen/nachten) zal ik grotendeels afwezig zijn.

Zit nu in de nachtdiensten heb de eerste nacht gehad, en ga nu richting de tweede. Dus mischien dat ik vannacht(als ik tijd heb) mezelf iets uitgebreider voorstel voor de onbekenden.
AskWendy fijn dat de spierpijn weer over is. Duimen en hopen dat het afvallen dan ook weer sneller gaat als je weer meer beweging kan pakken.

Ja roerbakgroente vult wel en dan kom je wel sneller aan je hoeveelheid groente per dag. k had gisteren een vega groentepizza als avondeten, die was wel lekker en ook niet slecht, ook grote stukken courgette etc er op. Kleine maat en vulde goed!

Strawberry jij ook welkom terug! Ik heb van jou ook de laatste gegevens uit de oude tabel overgenomen. Succes weer met de nachtdiensten!!!

Hier gisteravond niet kunnen sporten, ben na het werk even met een collega de stad in geweest en was uiteindelijk te laat thuis. Vandaag dus weer. Dit weekend niks gepland aan bourgondische verleidingen, wel morgenavond een drankje doen met een vriendin maar dat zal zich wel beperken tot hooguit 2 biertjes want moet ff op het geld letten voor de vakantie. Helpt ook om op te letten hahahaha.

Fijne dag dames!
Alle reacties Link kopieren
Zo, nu even een iets uitgebreidere reactie.

Voor degene die me niet kennen, ik ben dus _strawberry_. Ik ben al meerdere jaren bezig met afvallen..maar zonder veel resultaat. Ongeveer 1 a 1,5 jaar geleden zat ik op een piek boven 80kg en voelde me compleet niet goed(fysiek/emotioneel) en toen besloot ik het roer om te gooien en me er bewuster mee bezig te houden. Sindsdien sport ik veel(eerst dik 6x per week,nu ong. 3/4x i.v.m. werk). En probeer gezonden of in ieder geval bewust keuzes te maken qua voeding.
Inmiddels zijn er aardig wat kilo´s vanaf, wel gaat het enorm langzaam.

Ik zal proberen vanaf morgennacht(zit in het buitenland dus andere tijdzone) proberen te reageren op de rest en bij te lezen..en anders wordt het vrijdagnacht(van hier).
Alle reacties Link kopieren
biglizzie voor mij helpt over de hele dag kleine porties eten het beste. Zo heb ik nooit echt snaai honger.
Say it like you mean it.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen, wat een naar weer gisteren zeg! Echt, het kwam met bakken naar beneden!
Hopelijk is het vandaag droog, dan kan ik tenminste op de fiets naar mijn therapie toe. Ik heb een paar keer per week therapie, waarvan 1x groepstherapie. Met de auto ben ik e r binnen een kwartier, met de fiets ongeveer doe ik er ongeveer een klein half uurtje over.
Nu heb ik sinds kort een e-bike te leen, heel fijn! Dus die helpt mij wel om niet dood aan te komen ;)
En terug kan ik even mijn hoofd leeg fietsen!
Gisteravond ging ik alweer de mist in qua snacken. Mijn man had koekjes uit de kast gepakt, en ik kon geen nee zeggen :facepalm:

Toch maar eens kijken voor betere snack alternatieven. Ervoor zorgen dat ik daaraan denk en dat ik dan ook nee kan zeggen tegen de koekjes of wat er dan is.

Lizzie, ik was wel benieuwd naar je nieuwe nickname. Waar hij vandaan kwam. Leuk! Ik begrijp wel waarom je dit hebt gekozen :)

Askwendy, wat goed dat je alles zelf maakt! Ik houd daar wel van een heb dat ook wel meer gedaan. Alleen ik kom er niet meer toe.
Misschien dat me dat in de toekomst weer gaat lukken :)
Leuk dat skeeleren! En ook de yoga! Ik hoop zelf binnenkort weer pilates op te kunnen pakken, dat vond ook ik ook altijd leuk om te doen. Net als zumba, dat zal alleen wat langer duren voor ik het weer kan gaan doen.
Knap van je dat je weer bezig bent, heftig om je verhaal te lezen!

Strawberry, welkom terug ook!
Gezellig dat je mee bent!
Succes met de nachtdiensten!

Hier verder een wat drukkere dag in de planning qua emotionele belasting.
Eerst straks een gesprek gepland over onze zoon met diverse afdelingen over hoe hem verder te helpen/ beter te begeleiden. (Zoon heeft sociaal slechte aansluiting, voornamelijk op school, deels door eigen input en deels door pesten). Hij zit 1x per week na school op een soort ondersteuning wat ze hem begeleiden bij zijn uitdagingen.
Daar gaan we recente ontwikkelingen/ problemen bespreken
Verder heb ik een groot deel v.d. middag therapie.
Dus mijn dag is weer gevuld. Ik hen nog geen idee wat ik moet/wil gaan eten. Geen idee waar ik zin in heb of hoe en wat... En eigenlijk ook te moe, nu al, ik daarover na te denken.
Dus ik vermoed dat ik straks even de supermarkt induik voor een kant en klaar maaltijd. Beter dat dan de snackbar, toch?
Self-confidence is the best outfit you can wear! Rock it and own it!
Amigurumi ja het weer was hier ook gisteren hels, de hele middag plenste het aan een stuk door en weer onweer...... Was gelukkig wel droog toe ik naar huis ging.

Klint goed, dat half uurtje fietsen, hopelijk is het weer er geschikt voor. En inderdaad, helpt ook om erna je hoofd leeg te maken. Succes ook op de school van je zoon!

En ja mijn nickname ligt in dit geval wel voor de hand :-D . Nog 13 nachtjes en dan ben ik weer in Portsmouth. Heb er echt veel zin in weer! Hopelijk wel nog ff iets er af voordien hahaha

En jezus al mijn mannelijke collega's lijken wel ongesteld vandaag. De ene gaat alweer 2 x bloedserieus in op een grapje en de ander loopt hypergestresst rond.... Ik sluit me maar een beetje af vandaag hahaha.
Alle reacties Link kopieren
amigurumi ik heb altijd heel veel gesport en dingen zelf maken hoeft echt geen tijd te kosten. Dit heb ik zelf gemaakt in ongv 20 minuten

Afbeelding
Say it like you mean it.
Alle reacties Link kopieren
amigurumi ik heb altijd heel veel gesport en dingen zelf maken hoeft echt geen tijd te kosten. Dit heb ik zelf gemaakt in ongv 20 minuten

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Say it like you mean it.
Alle reacties Link kopieren
Askwendy, dat ziet er heerlijk uit!
Wat is het allemaal? Heb je receptjes? :)
Self-confidence is the best outfit you can wear! Rock it and own it!
Gisteren was er iets te vieren, dus twee gebakjes op en vanavond komt er ook visite voor mij, dus dat wordt nog een gebakje... Ik heb vanmiddag wel een gebakje afgeslagen en had de pinpas thuis laten liggen om niet in de verleiding te komen een zak chips te gaan halen..

Water drinken schiet er sinds gisteren weer grotendeels bij in, waarom is dat zo'n gedoe joh!
Alle reacties Link kopieren
MissMagicx, dan alsnog gefeliciteerd! Dat mag je zeker van genieten!

Ik vind gewoon water drinken ook lastig. Nu wil ik gaan proberen om water te drinken waar ik bv een schijfje citroen aan heb toegevoegd.
Je hebt van die speciale flessen waar je dat in kan doen, daar kan bij mij, geloof ik, 600ml water in. Dus dan heb ik, als ik hem 2x leeg krijg, toch al ruim 1l water op.
Vanaf morgen maar meteen proberen!
En dan gecombineerd met een stuk of 3 grote koppen kruidenthee van ongeveer 300 ml op een dag kom ik een heel eind!

Verder vandaag qua eten slecht!
Niet ontbeten en als lunch noodles gehad.
Avondeten heb ik 2 Turkse pizza's met veel sla en knoflooksaus op.
Ik zag ze in het versschap van de plus liggen toen ik uit therapie kwam.
Ik had wat te vieren, want ik heb iets heel zwaars overwonnen. Dus ik koos voor dit, had ik echt even zin in!
Niet meteen uberslecht als in snackbar niveau, maar ook niet heel gezond.

Morgenavond zal ook niet gezond zijn. 1x in de 2 weken is het op vrijdag bij mijn schoonouders namelijk patat/pizzadag.
Dus dan ga ik wel voor een vette hap.
Maar dan zorg ik er altijd voor dat ik overdag gezond eet.
Ik heb voor morgen overdag zoete punt paprika, komkommer, en dan gewoon bruin brood met kaas.

Voor nu een fijne avond!
Self-confidence is the best outfit you can wear! Rock it and own it!
Amigurumi Dankjewel! :)

Ja, veel drinken is wel echt aan te raden! Op die dag dat ik 2 liter dronk, had ik gewoon al een stralende gloed op mijn huid, heel apart.

Dan heb je ook wat lekkers verdiend hoor! Zou ik er verder vooral niet mee zitten, maar trots zijn op wat je overwonnen hebt.

Als je het compenseert blijft de schade best beperkt. ;-) Morgen is voor mij een slechte dag zonder compensatie, dagje uit waarbij onbeperkt eten en drinken in de entreeprijs begrepen zit... Tja. ;-D
Alle reacties Link kopieren
amigurumi

Afbeelding

Benodigdheden

Pakje noodles( heb hier sobanoodles, maar is duurder)

2 cups bevroren sojaboontjes

Ongv 3 cups sugar snaps ( of iets soortgelijks)

6 medium in spaghetti gesneden wortels

Eventueel sesamzaadjes

Gember sesam dressing:

1/4 cup sojasaus of tamari

2 eetlepels Arachideolie(pindaolie)

Van een halve limoen sap,

1 eetlepel honing

1 eetlepel witte miso(toko)

2 theelepels geraspte gember

Eventueel 1 theelepel Sriracha saus(pittig)

Bereiding:
Snij de sugarsnaps in stukjes en de wortels in reepjes.

Stop alle benodigdheden van de saus in een kommetje en dan goed roeren tot het iets dikker wordt. Zet apart.

Breng 2 pannen met water aan de kook.

In de tussentijd kan je de sesamzaadjes roosteren tot ze een soort plop geluidje maken.

Als het water kookt, doe daar dan de noodles in, voor ongv 5 minuten.

In de andere pan kook je de bevroren sojaboontjes, ongv 6 minuten. Vlak voor je het water afgiet, doe je de sugarssnaps erbij in, laat nog even koken voor ongv 20 tot 30 seconden

Combineer dan de noodles, sojaboontjes, sugar snaps, wortels bij elkaar en giet daarna de dressing eroverheen. Strooi daarna eventueel de sesamzaadjes eroverheen.
Say it like you mean it.
Alle reacties Link kopieren
MissMagicx schreef:
13-06-2019 20:55
Amigurumi Dankjewel! :)

Ja, veel drinken is wel echt aan te raden! Op die dag dat ik 2 liter dronk, had ik gewoon al een stralende gloed op mijn huid, heel apart.

Dan heb je ook wat lekkers verdiend hoor! Zou ik er verder vooral niet mee zitten, maar trots zijn op wat je overwonnen hebt.

Als je het compenseert blijft de schade best beperkt. ;-) Morgen is voor mij een slechte dag zonder compensatie, dagje uit waarbij onbeperkt eten en drinken in de entreeprijs begrepen zit... Tja. ;-D
In principe hoef je niks te laten staan. Je kan van alles een beetje nemen. Veel drinken tussendoor en eten tot je ongv 80 procent volzit.
Say it like you mean it.
Alle reacties Link kopieren
Ik eet ook wel eens zelfgemaakte ovenpatatjes met een salade:

1 a 2 aardappels door midden snijden, en die ook weer door midden, tot ongv medium dikke patatjes. Oven voorverwarmen tot 220 graden, ongv 15 minuten in de oven, ff kijken of ze al bruin genoeg zijn. Ik gebruik hier geen olie voor. Worden mooi bruin.

Je kan ze ook kruiden, doe ze dan in een plastic zak, drupje olie erbij. Goed de zak schudden en wrijven. Dan de kruiden erbij in, bijv paprikapoeder of peper en zout. Of ook heel lekker cayennepeper.

En dan op zelfde manier in de oven.

Wat komkommer snijden, worteltjes snijden, beetje rucola sla, eventueel augurkjes erbij. Je kan ook nog lichte dressing maken ( doe ik meestal niet)

En dat opdienen bij de patat, eventueel met beetje mayonaise.

Bijv van de bovenstaande noodle bowl. Daar heb ik altijd te veel van. De rest bewaar ik en eet ik de volgende dag rond 10 uur op het werk op of lekker tijdens de lunch. Koud is het erg lekker
Say it like you mean it.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Dit is heel simpel, wortels, paprika, 2 stengels bleekselderij, eventueel uitje erbij en wat spinazi ( hier begroeten gebruikt) ff roerbakken. Ook lekker met kastanjechampignons erbij. Dit eet ik ook vaak als lunch. Ik heb hier de noodles weggelaten (waren op) kan ook heel goed zonder. Eventueel wat sojasaus erbij doen. Je kan ook heel goed cherry tomaatjes halveren en bij in doen. Gewoon roerbakken, ze mogen best uit elkaar vallen. Dat past goed bij de spinazie. Ik roerbak echt alles wat ik over heb.
Say it like you mean it.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven