Lijf & Lijn alle pijlers

Gezellig en verantwoord samen afvallen (met tabel)

11-06-2019 12:07 2396 berichten
Nieuwe meeschrijfsters welkom!

In dit topic vallen we op een gezellige en verantwoorde manier samen af. Als je mee wilt doen graag iedere maandag je gewicht doorgeven want op maandag werk ik de tabel bij.

Je gewicht dan graag dikgedrukt maken zodat het goed opvalt.

Graag alleen aanmelden als je ook echt mee komt doen.
Naam Lengte Start Streef Huidig Week +/- Totaal
BigLizzie 1,64m 86 67 74 -0.1 -12
Loes23 1,80m 90 70 77.8? -0.2 -12.2
Strawberry 1,66m 78.8 65 78.5 0 -0.3
Amigurumi 178m 92.4 75 96.4? +0.7 +4
Goodvibes80 175m 96 80 91.6??? -0.7 -4.4
Wandermens 176m 95 72 78,2 -2.3 -16.8

Na een maand niet reageren –> = uit de tabel – zodat het hier gewoon gezellig en actief blijft.

Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid even laat weten!
anoniem_648d7f72e2b6c wijzigde dit bericht op 30-11-2020 15:01
33.42% gewijzigd
AskWendy dat ziet er allemaal super lekker uit !!!

MissMagicx oh herkenbaar hoor, van de gebakjes. Hier op het werk trakteerde iemand gisteren op spekkoek en toch per ongeluk ook weer 2 stukjes op, daarna was er nog een afscheid van 4 collega's.... OP die momenten ben ik toch niet zo sterk als ik graag wil zijn. Pinpas thuis laten doen ik ook weleens ja!

Bij mij lukt water drinken op het werk wel, omdat iedereen weet dat ik s ochtends koffie en s middags water drink, dus als anderen halen dan wordt het automatisch gehaald hahaha. Thuis schiet het er ook nog wel eens bij in en moet ik er echt aan denken.

Succes alvast met het onbeperkt eten en drinken vandaag. Misschien van te voren toch alvast proberen wat water te drinken of iets zodat je dan tijdens het eten sneller vol zit. Of inderdaad zoals Ask Wendy zegt van alles een klein beetje nemen.,

Amigurumi jij dus ook een moeilijke eetweek met de Turkse pizzas en vandaag de pizzadag... Hier gaat het ook maar zozo. Van de week ook na vervelend nieuws weer ongezond gegeten. Gisteren as ook niet al te best, ik kom ook echt ff niet uit de impasse. Ik had gisteren wel gezond avondeten, maar op de dag met die spekkoek en celebrations was natuurlijk niet best. Sporten gata ook lastig nu, heb n spiertje verdraaid net boven mijn linker enkel. Nou ja misschien moeten we deze week maar gewoon ff vergeten. :)

Ik heb dit weekend een rustig weekend, alleen vanavond dus even de stad in en verder geen plannen, dus ook geen verleidingen gelukkig. Fijn weekend allemaal!!!
Hallo allemaal!
Jee wat gaat de tijd snel, en wat is het hier gezellig druk, wilde woensdag al reageren maar toen kregen we te horen dat onze middelste geslaagd is....dus feest! We zijn er blij want het was een moeizame weg, ivm zijn dyslexie. Maar de vlag hangt uit! En de pizza's zijn op.......dat is wat minder...maar ja het kan de pret niet drukken.
Zal even kort wat over mezelf vertellen:
ik ben (denk ik) de oudste hier, ben in de overgang en ik heb altijd gedacht: wat opvliegers en verder lekker niet meer ongesteld, dus no problem. Nou......daar moet ik echt van terugkomen. Ik was altijd best een nuchter persoon, had alles goed op een rijtje. Sinds een paar jaar herken ik mezelf (soms) niet meer terug, heel labiel, chaotisch, onzeker. Heel vermoeiend is dat, vooral omdat het zo wisselend is. Mijn menstruaties zijn op het moment superheftig, zo om de 2 weken, dus nu ga ik bloed laten prikken (bloedarmoede) en daarna naar de arts. In de afgelopen jaren dan ook 15 kilo aangekomen, ik was altijd superslank, 1.74 lang en rond de 60 kilo (voordat we kinderen kregen zelfs rond de 55). Heb de laatste jaren vanalles voor mn kiezen gekregen dus dat telt erbij op. Komt erop neer dat ik mezelf goed in de gaten moet houden, het is snel teveel en ik voel me dan ook vaak een ouwe taart haha. Maarrrr ik wil positief denken en wil dus graag wat afvallen, beter in mn vel zitten. En ik wil meer tijd en rust nemen voor mezelf en meer genieten van het leven. Hoeveel ik precies weeg en mijn streefgewicht laat ik a.s. maandag weten.

@askwendy, goed streven, wel veel kilo’s te gaan, maar als je echt wil zal het lukken! Goede motivatie ook, yoga en skeeleren klinkt ook top. Wat heftig van je ongeluk, hoe gaat het nu met je? Klinkt heftig zeg, heel revalidatieperiode achter de rug. Wat een heerlijke foto’s en recepten, ga ik zeker een keer proberen
@bergje, 7 kilo, moet te doen zijn toch?
@petal, 6 kilo te gaan, succes! Ook last van hormonale wisselingen, ja die hebben zo’n invloed. De fitbit moet ik ook weer eens gaan opzoeken
@bundeltjes, 10 kilo te gaan. Lastig hè, het is ook zo gezellig met wat lekkers erbij….heel herkenbaar
@missmagicx, 15 kilo in een jaar aangekomen…heftig hoor, maar je hebt een goed streven, succes, gaat je lukken!! Inderdaad chocola en chips laten staan (misschien 1x per week jezelf wel wat toestaan? Cheatdag net als Lizzie?) Maar medicatie, net als hormonen kan inderdaad grote invloed hebben. Stretchmarks is volgens mij niets aan te doen…? Accepteren dan maar!
@flyingdaydreams, leuk je hier weer te zien! Schrijf gewoon alleen als je tijd hebt, ook al is het maar klein stukje.\
@amigurumi, haaaa, leuk je ook hier te zien, wel even wennen ja, maar dat komt snel goed!
@strawberry, top, jij ook hier!
@biglizzie, bedankt voor het nieuwe topic, voelt echt als een nieuwe start! Heerlijk, je 'mag' dus binnenkort weer naar Portsmouth (ik schrijf iets niet goed maar zie niet wat), fijn hoor! Het afvallen, de flow waar je in zat gaat dus even iets minder? Dat komt echt wel weer, misschien na je tripje, dat je dan weer de smaak te pakken hebt. Lastig hè om in die goede flow te blijven, nou ik heb er ook veel moeite mee. Heb het ook erg druk, waardoor ik mezelf weer snel voorbij loop. Vannacht heb ik helemaal niet geslapen. Ik heb af en toe van die nachten, ik krijg mn hoofd dan niet stil en accepteer het dan maar, vanavond extra vroeg naar bed. Hoe is het met je rug en je nieuwe bed/matras?

Fijn weekend alvast allemaal!!
o ja Lizzie, vraagje: hoe anonimiseer je je oude accountnaam? Is me niet gelukt namelijk..
Alle reacties Link kopieren
mijaa

Ja het was een heel proces. Ik ben dan ook echt aangekomen omdat ik niks meer kon. Heb niet echt aanleg om aan te komen. Zelf hou ik erg van koken. Ik snap dat als koken je ding niet is, het lastiger vol te houden is om gezondere keuzes te maken.

Ik zelf vind genoeg drinken lastig. Er zijn periodes dat ik enorm veel drink (voornamelijk thee) en periodes waar ik te weinig drink). Dit probeer ik dus op te lossen met smoothies of dingen zoals soep.

Natuurlijk heb ik off days, daar probeer ik niet te lang bij stil te staan.

Wat ik wil probeer is er leuk uit te zien. Vaak, is mijn idee hoor, heb ik het gevoel dat als je dan toch zo'n off day hebt, dat je jezelf laat verslonzen. Uiteindelijk worden dat dan steeds meer dagen achter elkaar. En dan laat je de boel maar gaan. Dit probeer ik zelf tegen te gaan, door me toch netjes te kleden ook al heb ik er totaal geen zin in.

Vandaag heb ik zo een dag. Ben totaal niet vooruit te branden.

Meestal luister ik dan naar iets wat me erdoorheen helpt. Muziek of iemand op YouTube die me inspireert.
Say it like you mean it.
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen!

Ik doe graag mee! Ik ben 1,74 lang en woog drie maanden geleden 77 kilo, ben inmiddels door twee keer in de week te fitnessen en op te letten met eten naar de 74 afgevallen. Mijn streefgewicht is 68 kilo, dus nog 6 kilo te gaan!

Vind het vooral lastig omdat ik heeeel snel aankom. Van 1 weekend niet letten op wat ik eet ben ik een kilo aangekomen, baal daar zo ontzettend erg van. En dan is het lastig om het vol te houden. Op zich houd ik erg van gezond eten, dus dat is het grootste probleem niet. En dat sporten, dat is even een knop om, maar ook dat gaat steeds beter.

Pff, soms gewoon even wat motivatie nodig. Ook omdat ik druk ben met mijn scriptie en daarnaast een best drukke studentenbaan heb. Maar komt goed, I know I can do itt!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Als het mag schrijf ik ook graag mee. Ik ben afgelopen 2 jaar flink, lees ongeveer 12 kilo, aangekomen. Toen ik laatst de 82 op de weegschaal zag staan werd ik echt verdrietig en er moet wat aan gebeuren.

Voor zover ik weet weeg ik nu 80 kilo bij een lengte van 169 Ik wil in eerste instantie graag terug naar 70 kilo.

Ik ben erg aangekomen door een verkeersongeval ruim 2 jaar geleden. Stress, niet slapen, 2 operaties, ruim een jaar hiervan kon ik helemaal niets aan beweging doen, geen regelmaat. Het eten valt op zich mee al zijn er ook wel een paar periodes geweest van emotie eten.

Mijn leven is momenteel best een chaos maar ik probeer veel beweging toe te passen, intensief sporten lukt niet, maar wandelen en fietsen doe ik dagelijks. 30 -100 min) Voor veel mensen normaal, voor mij een enorme verbetering met een aantal maanden geleden toen ik niets aan beweging kon doen. Daarnaast heb ik veel revalidatie activiteiten. Qua eten en drinken kies ik voor zo min mogelijk bewerkte producten, geen toegevoegde suikers etc. Ik drink voornamelijk water en eet veel groente en fruit. Avondeten probeer ik ook met verse producten en zo min mogelijk pakjes. Een uitzondering maak ik voor een feestje of een gezellige avond met vriendinnen.
Het niet eten van snoep, koek en drinken van frisdrank hou ik al een tijdje vol en dat zit zo in mijn systeem dat ik er ook geen moeite mee heb. Ik zie het helaas nog niet terug op de weegschaal maar ik hoop dat ik er een keer voor beloond word. In elk geval voel ik me al energieker met gewoon normaal eten/drinken en dat is voor mij ook al motivatie. Al moeten er echt kilo’s af natuurlijk.

Ik hoop dat ik mee mag doen in de tabel en dat ik jullie de komende tijd een beetje leer kennen hier. Samen is het gewoon veel makkelijker om gemotiveerd te blijven.
Alle reacties Link kopieren
Enniepennniee

Die kilo die jij in het weekend aankomt is niet per se altujd van eten. Je lichaam schommelt elke dag. Sowieso niet opgeven maar zoeken naar iets wat voor jou werkt.

Ik heb bijv zelf altijd gezonde opties voor het grijpen. Bijv fruit of stukjes paprika om op te knabbelen.

Wat betreft sporten, dat kan echt op veel manieren. Al loop je 10 keer de trap op en af. Begin met iets wat je leuk vindt. Wat vond je als kind leuk? Misschien kan je dat weer oppakken. Of pak de fiets en ga je 20 minuten fietsen.

Ik geloof zelf in kleine aanpassingen per keer. Al verander je maar 1 ding, na een paar maanden verander je vanzelf weer iets anders. Al sport je 1 keer in de week. Dat geeft niet, je hebt tenminste iets gedaan. Die kilo die er dit weekend bij kwam? Die ene misstap? Ach we gaan vol goede moed verder.

Je moet niet kijken op een week maar naar het groter geheel. Nu zit het ff tegen. Maar ik ben in totaal toch al.... (vul hier getal in)... Afgevallen. Of ik zit lekkerswr in m'n vel. Ik denk dat afvallen ook geen goed woord is. Ik denk meer in termen hoe kan ik gezonder leven en mijn lijf optimaal laten werken?

En wees lief voor jezelf. Soms betekent dat alles iets minder streng mag. Kijken maar wat al wel gelukt is. En veel slappe lach krijgen, dat is goed voor de buikspieren en geeft ook een goed gevoel.
Say it like you mean it.
Alle reacties Link kopieren
MoaningMyrtle

Jouw verhaal lijkt op het mijne. Ik sportte voor het ongeluk al veel. Dit pak ik gewoon weer op.

Met yoga kan ik zelf bepalen wat ik op het moment aankan/kon in het revalidatieproces.

Er zijn veel soorten yoga. Toen ik begon op te knappen heb ik veel aan bezinningsoefeningen in yoga gedaan. Nu doe ik meer de sportievere kant.

Ook begon ik mij te verdiepen in wat bepaalde voeding deed met mijn lichaam, en zeker ook met m'n humeur. Ik merk zeker als ik een paar keer minder gegeten heb, dat ik me sneller down voel of minder optimaal.

Ik geniet echt van de verschillende kleuren eten op m'n bord. En probeer er een feestje van te maken. En als het lukt maak ik er een foto van.

Hoe fijn is het om te genieten van al die mooie kleuren groenten die je op je bord hebt? Daar word ik gelukkig van. Dit werkt ook door op mijn humeur en energie.

Gezond eten hoeft niet vies te zijn. Maar het oog wil ook wat. Er is ook niks mis om het simpel te houden, dat probeer ik ook vaak. Al is af en toe uitgebreid koken of een moeilijk recept ook heel leuk.
Say it like you mean it.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor vaak en lees ook vaak dat we liever naar elkaar moeten zijn. Waarom dan ook niet liever naar onszelf? En ons lichaam? Geef het eten waslar het wat aan heeft en waar het zich goed bij voelt om te doen wat wij vragen van ons lichaam.

Koek? Snoep? Helpen we ons lichaam daarmee? Helpt het ons om gezond te zijn, en de dingen te doen die we graag willen doen?
Say it like you mean it.
Alle reacties Link kopieren
Hee hoi, wat gaat het snel hier op de vrijdagmiddag :)

Askwendy, je recepjtes zien er lekker uit! NIet iets wat ik voor mijn man en zoon hoef klaar te maken, maar elke donderdag eet ik alleen, dus kan ik dat best eens zelf klaarmaken. :)

Wat je op het laatst nog schrijft klopt heel erg. We kunnen allemaal ons eigen advies ook opvolgen om liever te zijn, zeker en juist voor onszelf!
En uiteraard zou gezond eten ook liever zijn voor jezelf omdat je zo goed voor jezelf zorgt. Ik merk alleen dat ik dat heel erg lastig vind.
Zeker als ik therapie heb gehad, dan verval ik vaak in emo-eten en comfort-food. En dat is vaak geen gezond eten.


Miijaa, gefeliciteerd met de middelste! Onze neef is ook geslaagd :D Altijd fijn :) Wat wil hij nu gaan doen?
Om te anonimiseren moet je naar het Centraal moderator topic in overig en vragen om je op anoniem te laten zetten. Dat word dan vaak dezelfde dag nog gedaan.


Enniepennniee, Welkom. Gezellig zo’n grote club! Wat goed dat je zelf al zo lekker bezig bent!
Super dat je die knop hebt gevonden :)
En die kilo die je ziet op de weegschaal na een weekendje niet opletten is niet perse dat je aangekomen bent he. Je lichaam schommelt, je stoelgang heeft er moeite mee dat je even niet oplet/anders eet. Het kan van alles zijn. Er zit niet direct een kg aan :)


Moaningmyrtle, geweldige naam, ik ben gek op Harry Potter!!! En ook van harte welkom :)
Wat rot dat je zo bent aangekomen, ik kan me goed indenken dat je daar verdrietig van werd.
Je doel is mooi! Heftig om te lezen wat je hebt meegemaakt en dat je door de nasleep ervan bent aangekomen als het ware. Dat is allemaal best pittig als ik het zo lees.
Wat fijn dat je je er in ieder geval al wel energieker door voelt Hopelijk dat je snel ook resultaat ziet op de weegschaal.

En hier, Weekend!!! Mijn zoon gaf me net te kennen dat hij straks nietmet schoenen aan mee naar opa en oma wil want: "die zitten niet zo lekker".
Ik kreeg al argwaan, hij had ze al snel uitgedaan toen hij het zei. Ik zei hem ze eens aan te doen. En ik voelen. Jahoor, te klein... Na 3 maanden! Maatje 37 is nu al te klein, en we hadden ze echt goed op maat gekocht :-o ! Toen ik zei dat we dan vanavond maar even gingen kijken voor nieuwe schoenen gaf hij aan dat ze toch wel lekker zaten nog hoor.Neehoor mam, ik maakte maar een grapje... (alles om maar niet te hoeven winkelen hahaha)
Afijn, dus vanavond gaan we schoenen shoppen! Yeah! :cheer2: :-? :-o

Verder is hij morgen lekker een dagje op pad met de scouting waar hij aan het meekijken is. Deze gaat het waarschijnlijk worden wel, maar hij heeft nog meekijkdagen en morgen hebben ze een hele dag. Dus hij valt met zijn neus in de boter :) Hij heeft er zin in.
En ik ook. Lekker even thuis rommelen zonder kind erbij ;)

Zondag vaderdag, maar we doen aan de vader- en moederdag niet zoveel hier. Dus het word een lekker rustig dagje. Fijn, want ik ben best moe! Dus hopelijk kan ik wat uitrusten 't weekend!
Self-confidence is the best outfit you can wear! Rock it and own it!
Alle reacties Link kopieren
Amigurumi

Je zegt dat je moeite hebt na je therapie en dan vervalt in emo eten. Misschien is het een idee om dan eerst iets gezond te eten en daarna iets lekkers. Niet zo veel als je anders zou doen. Maar een klein iets
Say it like you mean it.
Alle reacties Link kopieren
Mij helpt het bijv heel erg om een mood board te maken (bijv digitaal) als ik dan m'n focus verlies kijk ik daar naar. Om me weer op het rechte pad te krijgen.

Valt me op, dat veel mannen niet zo avontuurlijk zijn qua eten haha. Soms moet je eens wat anders proberen. Wie weet wat je allemaal ontdekt.
Say it like you mean it.
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer minimaal 1 keer per dag zoveel mogelijk kleuren groenten op m'n bord te krijgen. Zodat ik weet dat ik alles binnen krijg.
Say it like you mean it.
Alle reacties Link kopieren
Overigens, dingen als tempeh of miso kan je heel goed invriezen. Exotische dingen kan je ook vaak wel invriezen. Zo kan je er langer mee doen.

Ben zelf gek op umami smaak ( paddestoelen bijv).

Ik heb net weer flink gesport om uit de dip te komen waar ik vanmorgen inzat. Heb ook een heerlijke smoothie en salade op.
Say it like you mean it.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Say it like you mean it.
Alle reacties Link kopieren
Askwendy, wat zien die gerechten er heerlijk uit. Ik ga ze zeker proberen! Ik vind het leuk om te lezen hoe je schrijft. Daar zitten echt rake dingen in. Om over na te denken, en die je helpen je ogen te openen! En zeker op positieve manier!

Ik reageer niet heel vaak, maar ik lees iedereen. Wat een verhalen allemaal, wat emoties in allerlei opzichten met ons doen.
En hoe dat dus weer doortrekt in ons eetpatroon.
Fijn dat we het hier kunnen delen, ieder op zijn eigen manier.
Alle reacties Link kopieren
bundeltjeswat lief! Ik probeer de dingen altijd te bekijken door nieuwe ogen. Of doen alsof ik alles voor de eerste keer zie, zoals door kinderogen. Dit wakkert enthousiasme aan en leer je dingen anders te bekijken.
Say it like you mean it.
Alle reacties Link kopieren
hé beh. Heb net een reactie op alle posts van vandaag getyped, druk ik op het verkeerde knopje en foetsie.. :"-( :"-(
Ga nu maar even een serie kijken, zit nu nog in de nachtdienst, de laatste nacht en het is pas 0.44 en heb tot 08.00 te gaan. En heb superweinig te doen...Kijk straks of ik de motivatie kan terugvinden om weer alles te lezen en te reageren. Anders reageer vanaf zondagmiddag weer.

De afgelopen dagen gaan qua voeding wat minder, dat is iets wat enorm vaak gebeurd tijdens de nachtdiensten. Ook is mijn hondje ziek geworden(verkouden met hoest) dus gisteren naar de dierenarts en dus weinig slaap. Medicatie kopen..dus ben nogal brak.
En geen tijd gehad om te koken. Dus snel iets inelkaar geflast, absoluut niet gezond, maar had ook niet echt veel in huis.

Morgen overdag,lekker bijslapen, niet al te veel. Want wil mijn ritme weer omschakelen. Dus proberen tot rond 3/4 uur 's middags te slapen. En dan s avonds vroeg mijn nest in. Zondag activiteiten met de sportschool en een soort mini competitie intern. Ik doe aan crossfit voor degenen die het niet weten en vindt het enorm leuk om aan wedstrijden deel te nemen. Win nooit een plaats op het podium maar de ervaring en kick die ik krijg vindt ik leuk. En ik krijg daar dingen voorelkaar die ik tijdens een normale training niet kan...

@Askwendy
Wat een mooie plaatjes, krijg er spontaan honger van. Ga denk ik een paar van die borden zelf proberen te maken.
Alle reacties Link kopieren
strawberry

Je schrijft over een soort competitie, en dat je daar dingen voor elkaar krijgt die normaal niet lukken. Dat komt denk ik door je wilskracht en de adrenaline die door je lichaam stroomt.
Say it like you mean it.
Ja, gisteren was geen goede dag qua eten. Wel uren gewandeld en toen ik dat in mijn app invoerde en de calorieën naar beneden zag gaan, voelde ik me weer beter. :)

Zaterdag is patatdag, maar ik denk dat ik iets van een soepje ga eten om te compenseren. Ik moet vandaag wat boodschapjes doen en ik voel de verleiding nu al. Zaterdag, lekker rustig aan doen, wat lekkers erbij... Dat is dus weer die mindset, een dag is ook fijn als ik geen twee repen chocola naar binnen werk. Alleen heb ik er zo belachelijk veel zin in, kan er wel om janken dat dat gevoel zo sterk is, terwijl ik weet dat ik morgen blij zou zijn als ik het niet gedaan heb.
Alle reacties Link kopieren
@Amigurumi
Ik moest lachen om de reactie van je zoon over het schoenen shoppen :lol:
En geniet van de zoonloze dag! En wat fijn dat je zoon er zin in heeft, hopelijk kan hij snel zijn plek vinden op een scouting. Zal enorm fijn zijn voor hem en voor jou.

@Moaningmyrtle
Welkom! Het is inderdaad fijn zo'n forum, het is ook een goede uitklaatklep voor als het een dag(en) minder gaat. Het is in ieder geval een stok achter de deur!.

@Mijaa
Gefeliciteerd met de middelste. En ach, jehad iets te vieren..dus die pizza mag best voor een keer. Hopelijk is het 'lichamelijke' deel snel op orde, dat zal het afvallen enorm helpen denk ik.

@Enniepennniee
zoals askwendy al zegt, kan die ene of paar kilo door enorm veel redenen komen, niet per se door eten, kan hormonaal zijn, vocht vasthouden, vermoeidheid, constipatie. En voor zover ik lees ben je bezig met de scriptie en dat is ook lastig en kan lichtelijk ook invloed hebben, doordat het toch voor wat stress kan zorgne.
En inderdaad beter is over het lange geheel te kijken.

@BigLizzie
Jammer van die enkel, maar het is zeker een goed idee om even rust te nemen. Anders kan het nog erger worden.

@Hier
Op zich niet al te slechte dagen gehad, qua voeding vandaag wat minder. Heb binnen 5 minuten iets in elkaar moeten zetten. Want hondje is ziek dus na de nachtdienst hond ophalen en naar de dierenarts, tijdens het wachten kwam er een spoedgeval binnen. Dus uiteindelijk terug naar huis om wat te slapen, maar hondje was absoluut niet lekker, enorm verkouden.
Hier(zuid-amerika) wonen honden in de voortuin/achtertuin en omdat ze dus ziek is mocht ze overdag binnen vertoeven. Maar ze wordt dan enorm druk en wil spelen en doen. En ook nog een stomme hoest erbij. Dus ik toch bezorgd en dus slecht geslapen(3 uurtjes). En daarna 'smiddags weer naar de dierenarts, antibiotica en andere medicatie meegekregen. En nog even kort geslapen en rond 17.00 weer opgestaan snel wat gekookt en rond 18.30 de deur uit.
Menu is uiteindelijk pasta met chorizo geworden. Heb wel yogurt en een banaan als ontbijt mee.

Nu nog 3 uurtjes te gaan van deze nachtdienst, maar de vermoeidheid begint enorm in te haken.
Goedemorgen dames! Zo een dagje niet geweest en lekker veel geschreven, gezellig!

Miijaa van harte met het slagen van je zoon! Supergoed van hem, helemaal met zijn dyslexie. Heel erg fijn! En dat er dan een keertje pizza bij zat nou ja, hij slaagt ook niet elke dag. Gewoon weer proberen te herpakken (oh oh het klinkt zo makkelijk he, was het maar zo...) .

Ja heerlijk die nieuwe start ook hier in dit topic, bijna iedereen mee en ook nieuwe schrijvers, gezellig. Grappig dat Viva zei dat je iets fout schreef, ik zag niks raars hahaha ook niet in Portsmouth. :) . Zal wel komen doordat het geen Nederlands woord is haha want bij mij staat er ook een streep onder!

Ja volgende week woensdag is het weer zover! Echt heel veel zin in, mijn tweede thuis! Wel gisteren rotnieuws gehad, voor mij persoonlijk dan. Ik had me er enorm op verheugd om in Portsmouth nu eindelijk mijn nick BigLizzie (de officiële naam is HMS Queen Elizabeth :-D ) te gaan zien. Die had ik in april namelijk op 4 dagen gemist, dus ik was enorm blij dat ik nu een herkansing zou krijgen, Nou mooi weer niet dus.... Ik heb weer pech want komende maandag vaart ze alweer uit, dus ik mis haar weer op maar n paar dagen en baal daar echt van. In september is ze er sowieso niet maar dat wist ik al.

Ik heb nu dus maar besloten om mijn resterende verlofdagen niet op te maken zodat als ze dan ergens aan het eind van het jaar terug komt naar Portsmouth dat ik dan NOG EEN KEER kort ga, speciaal om haar te zien. Ik baal er wel van dat dit nu weer zo is, maar heb uiteraard nog wel gewoon erg veel zin in de trip, daar weer thuiskomen en mijn vrienden terugzien en ook een paar nieuwe dingen doen waar ik in april niet aan toe kwam. En dan dus in september nog een keer en dus afhankelijk van wanneer BL terug is eind vh jaar dan nog n weekend.

Qua afvallen start ik zelf opnieuw voor het eggie als ik terug ben uit Portsmouth en tot die tijd wil ik de schade beperken. Knop omzetten lukt ff niet momenteel nee. Hier ook net als bij jou door de kop niet leeg te krijgen. Emo eetgedrag ten voeten uit ja.

Helaas merk ik nog weinig verbetering van mijn rugklachten, ook niet met het nieuwe bed.... Ik kijk het dus nog ff aan en anders laat ik het matras verwisselen of moet ik toch echt wellicht aan n operatie gaan denken.

Wat betreft account anonimiseren: dat kan je helaas niet zelf doen. Je moet dat doen door met die oude nick in te loggen en een bericht te plaatsen in het centraal moderator topic met het verzoek om die account op anoniem te laten zetten. Wel ff dus met je oude account doen anders anonimiseren ze namelijk je nieuwe :-D . Had echt iets voor mij kunnen zijn haha. Bij mij werd dat dezelfde dag nog gedaan.

Is het vroege slapen nog gelukt?
anoniem_648d7f72e2b6c wijzigde dit bericht op 16-06-2019 07:47
11.23% gewijzigd
AskWendy hoe is het deze dagen gegaan met (water) drinken?

Enniepennniee welkom! netjes begin al met die 3 kilo er af. We hebben er dus alletwee nog zo n beetje hetzelfde aantal te gaan, 6 om 7. Hopelijk kan je hier ook motivatie en support uit het topic halen. Je staat in de tabel!!!

MoaningMyrtle ook welkom! Ook jij staat in de tabel. Wat een enorm naar verhaal van dat verkeersongeval en de gevolgen ervan. Fijn dat je wel weer kan bewegen. Ik kan zelf ook niet alles, alleen wandelen en zwemmen door chronische lage rugpijn, ook veroorzaakt door een ongeluk in 2010 in een attractie. Heel herkenbaar dus.

Amigurumi jeetje die te kleine schoenen, gossie, wat groeien ze toch snel he die kids! Is het nog gelukt met nieuwe schoenen scoren? Hopelijk bevalt de scouting hem goed, zou fijn zijn als hij daar helemaal zijn plekje vindt! En jouw relaxdagje morgen voelt ook fijn!

Bundeltjes geeft niks als je niet heel actief schrijft, het belangrijkste is de motivatie die je er uit kan halen en natuurlijk de stok achter de deur :)

Strawberry ach jeetje weer zo n slome nachtdienst en dan ook je hondje nog ziek... Hoe is het nu met hem? En ja weet ik nog ja, na een nachtdienst weer in je ouwe ritme komen, dat kost altijd ff tijd.

MIssMagicx zo is dat, beweging telt ook mee! En vandaag compenseren is dan zeker wel een goed idee. Lijkt me wel lastig als de patat dan bij de anderen wel voor hun neus staat. Ja het is makkelijk om te zeggen, want uiteraard is de lange termijn opluchting groter als je niet bezwijkt dan als je het wel doet en erna spijt hebt. Voor mij werkt dat overigens meestal wel, maar het gaat inderdaad echt om het loskoppelen van 'bij een leuke dag hoort die chocola / wijn / wat we ook kiezen want anders is het volgende week weer hetzelfde. Hopelijk lukt het je en anders ipv gelijk 2 repen een chocolade biscuitje, dat je wel n beetje die smaak hebt maar niet gelijk zoveel extra cal? Als je dat lukt natuurlijk. Succes ook, het is ook gewoon verrekte lastig.

Fijn weekend allemaal en succes ook weer!
anoniem_648d7f72e2b6c wijzigde dit bericht op 16-06-2019 07:42
14.95% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Dat water drinken gaat vandaag erbij inschieten haha. Ik moet werken en heb weinig tijd om te drinken en eten helaas.
Say it like you mean it.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk er zo actief geschreven wordt hier!

Wendy hierkenbaar allemaal. Ik geniet echt wel van gezond eten en neem in de supermarkt ook lekker veel verschillende groenten mee zodat ik mijn bord mooi kan versieren met kleuren. Ook vind ik het leuk om te wisselen met lunch en daar veel groenten in toe te voegen. Het gaat eigenlijk vanzelf maar wat je zegt, het ook wil ook wat!
Yoga staat hier ook op de planning om op te pakken. Nu is het nog te vroeg, ik ben niet heel lang geleden weer geopereerd en probeer alles een plek te geven en zoveel mogelijk het normale leven op te pakken. Dat is echt moeilijk want heb nog veel revalidatie, heb een coachingstraject naar ander werk omdat mijn normale werk niet meer kan en werk daarnaast ook gewoon in een vervangende functie. Alles is heel zwaar en zeker naast elkaar. Yoga geeft hier juist ook wel rust in, ik hoop dat ik het in de zomer erbij kan doen. Zwemmen vind ik zelf ook lekker, dat doe ik nu af en toe al. En gelukkig kan ik weer een beetje lopen, dat kon ik ruim een jaar helemaal niet dus elke dat een wandeling is al een verbetering.

Amigurumi Heerlijk he, Harry Potter. Ik ben ook echt groot fan :)
Is het gelukt met schoenen kopen? Hopelijk heb je nu lekker de rust waar je zin in had, lekker genieten!

Strawberry Haast en gezond eten is soms lastig he. Vooral als je het niet kan voorzien. Bij momenten waarvan ik weet dat ik weinig tijd heb heb ik de vriezer vol met dingen die ik daarvoor in kan zetten. Maar soms overkomt het je... ik hoop dat het snel beter gaat met je hondje en dat jij ook even lekker kan uitrusten.

Hier gaat alles goed. Het gezond eten is momenteel, al een paar weken, geen enkel probleem. Ik denk dat de grootste oorzaak bij de cola light lag. Dat dronk ik veel. Op een gegeven moment ging de knop om en ben ik daar volledig mee gestopt in huis halen en is het alleen een keer een extraatje als ik uit ben ofzo. (Maar nu de gewenning er af is hoef ik het eigenlijk dan ook niet) Ze zeggen dat die light producten je zin in zoetigheid enorm stimuleren. Ik weet niet precies hoe het werkt maar ik heb helemaal geen grote suikerbehoeftes meer. Ben daar erg blij mee dus! Ik hoop dat ik maandag ook een keer resultaat op de weegschaal ga zien, ben wel net ongesteld worden en dat scheelt soms wel een kilo ofzo. Maar goed, ik wil vooral gewoon gezonde keuzes maken en als ik daar bij afval dan vind ik dat echt heel fijn. En als dat niet of langzaam gaat is het voor nu ook goed, want ik zit nog midden in mijn herstel en niet alles kan gelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven