Lijf & Lijn alle pijlers

Gezellig en verantwoord samen afvallen (met tabel)

11-06-2019 12:07 2396 berichten
Nieuwe meeschrijfsters welkom!

In dit topic vallen we op een gezellige en verantwoorde manier samen af. Als je mee wilt doen graag iedere maandag je gewicht doorgeven want op maandag werk ik de tabel bij.

Je gewicht dan graag dikgedrukt maken zodat het goed opvalt.

Graag alleen aanmelden als je ook echt mee komt doen.
Naam Lengte Start Streef Huidig Week +/- Totaal
BigLizzie 1,64m 86 67 74 -0.1 -12
Loes23 1,80m 90 70 77.8? -0.2 -12.2
Strawberry 1,66m 78.8 65 78.5 0 -0.3
Amigurumi 178m 92.4 75 96.4? +0.7 +4
Goodvibes80 175m 96 80 91.6??? -0.7 -4.4
Wandermens 176m 95 72 78,2 -2.3 -16.8

Na een maand niet reageren –> = uit de tabel – zodat het hier gewoon gezellig en actief blijft.

Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid even laat weten!
anoniem_648d7f72e2b6c wijzigde dit bericht op 30-11-2020 15:01
33.42% gewijzigd
BigLizzie Ik was net de boodschapjes doen, maar ik ben niet bezweken onder de druk! Cadeautjes voor vaderdag gehaald en that's it. Vanmiddag eet ik lekkere perzikkwark, best wat calorieën maar daarom doe ik het ook één keer per week als lunch. Net wat lekkere druifjes op, ook even wat zoetigheid. Ja, het kan zijn dat ik alleen ben met avondeten en anders ga ik er sowieso niet bij zitten, anders is het inderdaad lastig om anderen te zien met hun patatje en frikandel speciaal. Misschien dat ik wat bruin brood rooster om het wat specialer te maken en daar lekker appelstroop op doe.

Ik weet niet meer precies wie de recepten postte, typ op telefoon, maar ik denk dat ik dat soort dingen echt niet weg krijg... Het klinkt heel stom, maar van veel groenten word ik echt misselijk of kan wel janken als het voor me staat, zoals spinazie. Ik lijk heel overgevoelig voor bepaalde structuren en smaken. Witte bonen in tomatensaus, rode kool en andere wat zoetere groenten vind ik dan weer wel oké, maar met een bak rauwkost kan ik helemaal niks, helaas. Het gaat echt verder dan niet lusten bij sommige groenten, zoals snijbiet, daar krijg ik echt een wanhopig gevoel van. Dat maakt lijnen ook niet makkelijker. :| Groenten verwerkt in bami of iets dergelijks krijg ik wel goed weg, maar het moet allemaal niet te overweldigend zijn. Hier thuis wordt voornamelijk hollands gekookt, dus ik heb ook zeer beperkte mogelijkheid om recepten uit te proberen

Zo, ben ik dat ook maar weer kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Ook met boerenkool kan je veel hoor. Aardappel vervangen voor zoete aardappel. Of de boerenkool eens roerbakken en dan pas prakken door de aardappel. Er is echt genoeg te vinden. Bovendien ben ik gek op boerenkool. Niet alleen voor in de stamp. Zuurkool is ook erg lekker.
Say it like you mean it.
AskWendy Zuurkool vind ik ook lekker! Hutspot ook, het lijkt soms bijna wel kleurgebonden. :bonk: Zoete aardappel had ik laatst voor het eerst op, dat was lekker! Eens proberen of we dat hier wat vaker kunnen introduceren.
Alle reacties Link kopieren
Miss er is zo veel wat je kan met zoete aardappelen. Meestal vinden mensen het heerlijk
Say it like you mean it.
Ik ga er wat mee doen!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik zou ook graag met jullie meeschrijven.
Ik ben 34 jaar en zou graag zo'n tien kilo willen afvallen. Ik weeg nu 70.7 kg
Normaal als ik wilde afvallen dan zette ik laag in, bijv 3 of 4 kg maar als ik dan bijna bij mijn doel was mocht ik alvast weer stoppen van mezelf dus dan kom je alles heel snel weer aan.
Ik drink zelden alcohol en houd niet van frituur maar ben echt verslaafd aan chips. Vind het gewoon treurig om te zeggen maar ik kan echt chagrijnig worden als de chips op is, vervolgens ga ik dan chips van mijn man opeten. Sowieso houd ik van veel en lekker eten, schep rustig twee keer op en eet tussen de middag ook warm als ik nog een restje over heb. En beweging..veeeeel te weinig, pak overal de auto voor.
Als ik mee mag schrijven zal ik me maandag wegen en gewicht doorgeven.

Fijne avond allemaal
Missmagicx wat goed! Is het bij jou nog goed gekomen ook met het avondeten?
Hier gisteren ook niet bezweken ondanks het bingewatchen van een miniserie en een lange film, dit keer eens niet daar wat te snaai bij gepakt maar gewoon een kop ijsthee.

En heerlijk ja, stamppotten!!!!! Ik heb er van de week nog 2 op, zuurkool en andijvie :)

DarkEnchantress welkom, ik heb vast een regel in de tabel aangemaakt voor je, Tuurlijk mag je meeschrijven.

Ik herken wat je schrijft over het teveel opscheppen, bij mij is dat ook 1 van mijn grootste problemen. Ik ben dan weer geen snoeper maar kan ook rustig twee volledige warme maaltijden op een dag wegwerken. Dat moet echt anders ja!

Nou dames ben benieuwd morgen, ik verwacht zelf niet afgevallen te zijn, hopelijk gaat er voor mijn vakantie wel nog wat af en dan daarna weer knallen.
Mag ik bij jullie aansluiten? Ik stond vanochtend op de weegschaal en ik schrok me een hoedje! Over 10 weken ga ik een midweekje met vriendinnen weg. Ik wil dan 7,7kilo lichter zijn dan nu.

Ik heb de app MyFitnessPal weer geactiveerd en voer vanaf vandaag weer alles in.

Mijn gegevens:
Lengte: 1,72
Start: 87,7
Streef: 80
Huidig: 87,7

7,7 in 10 weken, inclusief 3 weken vakantie en nog een verjaardagsweekend is wel een uitdaging, maar ik hoop dat het gaat lukken!
BigLizzie Is goedgekomen! Ik heb lekker geroosterd bruinbrood op. Er werd me een softijsje aangeboden en dat heb ik niet afgeslagen, ik heb het opgezocht en de calorieën vielen goed mee. :$ Goed dat je niet gesnackt hebt! Hier hetzelfde, ik wist dat ik een chocoladereep had liggen en tijdens de serie was de verleiding enorm, maar ben niet bezweken! Zie je, we kunnen best genieten zonder.

Leuk dat er al zo veel mensen meeschrijven al!
Ik ging net kijken op de plaats waar ik dacht dat die reep lag, ligt dat hele ding er niet. :rofl: Maar goed dat ik het gisteren niet wist, want reep of niet, het is dan toch een mentaal gevecht dat je gewonnen hebt. :)
Alle reacties Link kopieren
MissMagicx schreef:
16-06-2019 12:14
Ik ging net kijken op de plaats waar ik dacht dat die reep lag, ligt dat hele ding er niet. :rofl: Maar goed dat ik het gisteren niet wist, want reep of niet, het is dan toch een mentaal gevecht dat je gewonnen hebt. :)
Haha haha. Wees blij anders had je je gister rot gezocht en alles overhoop gehaald.
Say it like you mean it.
Alle reacties Link kopieren
10-15 minuten tikka masala:

Benodigdheden:

3 lenteuitjes

1 lepel korianderzaad en komijnzaad

Bloemkool

Blik kokosmelk

Blender:
2 teentjes knoflook

Duimgroot gember

Halve chilipeper

1 theelepel garam masala

Halve eetlepel gerookte paprika

1 theelepel zout

1 eetlepel tomatenpuree

1 blikje tomatenblokjes

Blikje kikkerewrten

Bereiding:

Rooster de korianderzaadjes en de komijnzaadjes in de pan.

Voeg daarna alle ingrediënten. Voor de blender in de blender plus de komijn- en korianderzaadjes.

Blend tot alles glad is

Pan op hoog vuur en roerbak de lenteuitjes aan. Voeg de bloemkool toe.

Roerbak dit een beetje aan.

Voeg de helft van de tomatenpuree toe aan de bloemkool.

Voeg de kokosmelk toe.

Goed doorroeren.

Voeg daarna de andere helft van de puree toe.

Voeg de kikkererwten toe.

Roer tot alles goed gaar is.

Voeg voor het opdienen wat sap van een citroen, limoen of bloedsinaasappel toe.
Say it like you mean it.
Alle reacties Link kopieren
Dit eten wij vanavond. Heb er nu al zin in.
Say it like you mean it.
Alle reacties Link kopieren
Ik merk dat ik weer beter in m'n vel ga zitten. Heb vandaag mijn krullen laten staan. En subtiel m'n haarkleur opgefrist. En kreeg leuke complimenten.
Say it like you mean it.
Alle reacties Link kopieren
Door hier te schrijven als een soort dagboek. Merk ik dat het toch makkelijker vol te houden is om de juiste keuzes te maken. Alsof ik jullie niet teleur wil stellen.

Het is prettig dat zo een groepje anonieme mensen dit toch voor elkaar kan krijgen. Fijn ook dat we elkaar niet afbranden en elkaar steunen en vooral positiviteit sturen.
Say it like you mean it.
AskWendy Fijn om te horen!

Herkenbaar, van dat meeschrijven hier. Volgens mij is dat dan ook precies het doel van zo'n topic. :)
Alle reacties Link kopieren
MissMagicx schreef:
16-06-2019 16:19
AskWendy Fijn om te horen!

Herkenbaar, van dat meeschrijven hier. Volgens mij is dat dan ook precies het doel van zo'n topic. :)
Dat denk ik ook. Fijne vind ik vooral de positiviteit... Dat mis ik vaak nog wel in het echte leven. Ik probeer vaak iedereen een gemeend complimentje te geven. Zeker als het even tegenzit bij mensen. Er wordt vaak op gereageerd met ach wel nee. Of nee joh of ja maar.. Zal dit typisch Nederlands zijn?

Het positief benaderen hoor ik gewoon weinig. Mensen vinden mij vaak daardoor ook wel raar haha.
Say it like you mean it.
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Ik was erg druk dit weekend. Of liever, ik was druk in mijn hoofd, ik moest wat voor mijn schoonmoeder maken voor vandaag wat zij wilde geven als cadeau. Daar had ze niet genoeg en niet tijdig over gecommuniceerd. Daardoor had ik eigenlijk te weinig tijd en zat ik dat tot gisterenavond nog af te maken.
Eigenlijk over mijn grenzen heen.

Ik heb er nu voor gekozen om het wel te doen, maar het wel duidelijk te maken dat ik dat een volgende keer niet meer op deze manier wil doen. Dat ik het niet fijn vind zo.
Ze zei het te begrijpen en dat denk ik ook wel. Ook zei ze een volgende keer het anders te zullen doen.
Alleen denk ik dat ze dat niet zal doen, haar kennende. Maar dan zal ik dus ook voet bij stuk houden en mijn grens aangeven, een volgende keer.

Verder, qua eten dit weekend. Ik heb gisteren een Tex mex schotel gemaakt. https://www.leukerecepten.nl/tex-mex-ta ... balletjes/
Dat is de go-to favo van mijn zoon. En mijn man en ik zijn er ook gek op. Gecombineerd met rijst en sla en heerlijke maaltijd!!!

Vandaag voor vaderdag bij mijn schoonouders gegeten. Er werd helaas er friet besteld. Toen ik de website bekeek zag ik dat ze tegenwoordig ook andere alternatieven hadden. Ik heb nu een wrap op met gerookte zalm, sla, masago, lente-ui, zeewiersalade, en sriracha mayonaise. Heerlijk!!!
En in plaats van het blikje frisdrank dat bij hun gebruikelijk is heb ik een kop thee en een glas water genomen.
Thuis had ik ook al een kop thee genomen.
De koppen thee zijn met een inhoud van 300 ml! Dus dat tikt lekker aan!!!

Verder heb ik het gebruikelijke ijsje afgeslagen. Meestal word er nog een magnum oid genomen, ook die heb ik kunnen weerstaan!
Dus ik ben trots op mijzelf!

Mocht ik vanavond nog trek hebben, dan probeer ik wat paprika of wat fruit.
Self-confidence is the best outfit you can wear! Rock it and own it!
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ook ik schrijf graag mee! Ontzettende zoetekauw, en ga automatisch eten als ik me verveel / tv kijk / moet wachten op het station... :popcorn:

Ik ben 1m81 en streefgewicht is 85 kilo met als deadline 1 september. 11 weken, dat zou moeten lukken.

Ik ga morgenochtend kijken wat de schade is :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Gezellige groep zo, het helpt echt wel om mee te schrijven, kan een stok achter de deur goed gebruiken.

@big lizzie
Ik dacht altijd dat het wel slim was om warm te eten tussen de middag omdat je daarna minder trek hebt om te snacken maar dat gaat de laatste tijd bij mij niet meer op want ik eet rustig een paar uur later weer wat. Het viel me ook vooral op dat mijn collega's tijdens de pauze 'zo weinig' eten en toen dacht ik, volgens mij eet ik gewoon heel veel.

@pavlovski
Mooi streven, dit is wel een lastige periode he met allemaal gezellig uitjes en vakantie.

@askwendy
Heerlijk recept, ben gek op curry's.

@amigurumi
Goed bezig, fijn als het dan ook gewoon lekker is. Anders voelt het zo treurig als iedereen aan het genieten is en jij wordt verdrietig van je blaadje sla.

Ik heb vandaag twee taartjes aangeboden gekregen en eentje afgeslagen. Voor het eerst in tijden een klein stukje gefietst en ik was zo snel buiten adem, echt niet normaal. Mijn conditie is zo slecht.
Hallo, ik wil me graag aansluiten. Ben 1.80 m en weeg momenteel 96 kilo. Ben al 2 weken bezig en 1 kilo afgevallen. Het schiet niet erg op. Mijn valkuilen zijn zoetigheid en frustratiesnoepen. Gisteren eters gehad dus ben benieuwd hoe het er morgen voorstaat...
Streefgewicht is 86 kilo. Ik zal me morgen wegen en het doorgeven.
Alle reacties Link kopieren
Welkom winky.

Leuke nick heb je.

Hoeveel weeg je op dit moment, als je het wil zeggen hoor.

Heb je een plan hoe je wil afvallen en hoe je het gaat volhouden?
Say it like you mean it.
Alle reacties Link kopieren
DarkEnchantress

Ik heb echt zoveel recepten. En even zoveel curry recepten hahah. Ik hou zoveel van verschillende soorten keukens.

Ik zal later nog wel een paar andere snelle recepten plaatsen.

Het gaat niet om of je dingen aangeboden krijgt. Het gaat erom wat je ermee doet. Je hebt 1 taartje gekozen en de ander laten staan. Dat is hartstikke goed. Je mag best genieten.

Ik stel mezelf dan een tegenprestatie in. Dus meer groenten eten om de schade beetje ongedaan te maken.
Wat betreft de conditie, die gaat echt in 2 weken vooruit. Dus blijven volhouden en lekker fietsen.

Mayapril

Welkom, leuk dat je mee gaat doen.
Say it like you mean it.
Alle reacties Link kopieren
Pavlovski gezellig een midweek met je vriendinnen. Ben je ook van plan om je daar aan je nieuwe eetstijl te houden?
Say it like you mean it.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, wat een hoop berichten zeg! Ik moet echt wel vaker inloggen en meelezen hier. Ga ik nu gelijk even doen!

Qua eten gaat het eigenlijk wel goed! Ik merk alleen dat ik niet heel gevarieerd eet. Dat vind ik altijd wel moeilijk, omdat zowel ik als mijn vriend een drukke baan hebben. Dan maak ik toch gauw wat makkelijks savonds. Al probeer ik dan overdag wel regelmatig komkommer, wortel etc te snacken. Haha.

Goed ik zal even bijlezen! :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven