Lijf & Lijn alle pijlers

Gezellig en verantwoord samen afvallen (met tabel)

11-06-2019 12:07 2396 berichten
Nieuwe meeschrijfsters welkom!

In dit topic vallen we op een gezellige en verantwoorde manier samen af. Als je mee wilt doen graag iedere maandag je gewicht doorgeven want op maandag werk ik de tabel bij.

Je gewicht dan graag dikgedrukt maken zodat het goed opvalt.

Graag alleen aanmelden als je ook echt mee komt doen.
Naam Lengte Start Streef Huidig Week +/- Totaal
BigLizzie 1,64m 86 67 74 -0.1 -12
Loes23 1,80m 90 70 77.8? -0.2 -12.2
Strawberry 1,66m 78.8 65 78.5 0 -0.3
Amigurumi 178m 92.4 75 96.4? +0.7 +4
Goodvibes80 175m 96 80 91.6??? -0.7 -4.4
Wandermens 176m 95 72 78,2 -2.3 -16.8

Na een maand niet reageren –> = uit de tabel – zodat het hier gewoon gezellig en actief blijft.

Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid even laat weten!
anoniem_648d7f72e2b6c wijzigde dit bericht op 30-11-2020 15:01
33.42% gewijzigd
Tuingravin schreef:
07-08-2019 09:42
Hier weer een havermoutontbijtje in de maak en de koelkast is weer gevuld met kwark, yoghurt en groenten. Tja, ik moet er toch echt weer aan geloven, en het meegebrachte Vlielandse suikerbrood in de giechels van man en zonen zien verdwijnen :cry:
Ik heb wel een goeie stok achter de deur: twee bruiloften op komst, een op 31 augustus en een halverwege september. Dan wil ik graag nog wat pondjes lichter op de foto's terechtkomen in mijn leuke nieuwe jurk.
Ook hebben we nog een gekostumeerd tuinfeest voor de boeg. Daarvoor wil ik een dirndl aanschaffen, zo'n Zuid Duits getailleerd japonnetje met leuk decolleté. De vulling van boven zit er al, een iets slankere taille zou leuk zijn. :proud:
En manlief dan uiteraard in zo'n lederhose. Het thema is klederdracht uit de hele wereld, dus dat past wel.

Ik heb altijd al zo'n kostuum willen hebben, ben gek op folklore, geborduurde bloemetjes, en flink getailleerd. Maarja, wanneer draag je zo iets? Gewoon aanschaffen voor de heb is natuurlijk flauwekul. Nu heb ik een goed excuus, hahaha. Ga straks maar eens snuffelen op Marktplaats. Anders moeten we even de grens over, in Nordhorn heb ik ze zien hangen, vast al voor het Oktoberfest.
Nu dus maar flink tailleoefeningen doen en de vreetteugels flink strak aantrekken!
Bij de Lidl krijgen ze dirndljurken en lederhosen zag ik in de nieuwe folder!
Alle reacties Link kopieren
Mayapril, ik zie nu net je bericht, toevallig heb ik het hele zwikkie net besteld bij Lidl! Op marktplaats kwam ie bovendrijven. Dank voor het meedenken, maar tis al besteld :)
Ik heb de rode versie, met bijpassende schoenen. Voor man de driekwart lederhosen ( nog echt leer ook, unglaublich voor die prijs), een rode bloes en witte sokken. Ik ben benieuwd of alles past, heb voor de zekerheid een maat groter besteld. Het komt volgende week. Ik weet dat de kwaliteit bij Lidl prima is, vorig jaar kocht ik bij Lidl in Duitsland twee vestjes die bij een dirndl gedragen kunnen worden. Mooi getailleerd en met leuke knopen. Die zijn na veel dragen en veel wasbeurten nog als nieuw.
Tuingravin schreef:
07-08-2019 15:56
Mayapril, ik zie nu net je bericht, toevallig heb ik het hele zwikkie net besteld bij Lidl! Op marktplaats kwam ie bovendrijven. Dank voor het meedenken, maar tis al besteld :)
Ik heb de rode versie, met bijpassende schoenen. Voor man de driekwart lederhosen ( nog echt leer ook, unglaublich voor die prijs), een rode bloes en witte sokken. Ik ben benieuwd of alles past, heb voor de zekerheid een maat groter besteld. Het komt volgende week. Ik weet dat de kwaliteit bij Lidl prima is, vorig jaar kocht ik bij Lidl in Duitsland twee vestjes die bij een dirndl gedragen kunnen worden. Mooi getailleerd en met leuke knopen. Die zijn na veel dragen en veel wasbeurten nog als nieuw.
Leuk!
Alle reacties Link kopieren
Lieve mede-afvallers. Ben verdrietig. Gisterenochtend een operatie gehad. Prima verlopen en mocht na 1 nachtje observatie weer naar huis. Amper gegeten, kan het niet verdragen, maar wel veel gedronken (water en thee).
De weegschaal gaf + 1,5 kilo aan. Maandag woog ik nog 68,3.

Mij prioriteit ligt nu bij herstellen i.p.v. gewicht maar ik vraag me toch af hoe dit kan. Kan het vocht vasthouden zijn ?

:cry:
Alle reacties Link kopieren
Bergje, het kan meerdere oorzaken hebben. Vocht is er eentje, je hormoonhuishouding kan ook een reden zijn. Ik zou me er nu niet te druk over maken. Eerst herstellen, je lijf heeft nu goede voeding nodig. Eet extra eiwitten, dat helpt bij het herstel. Kwark, eieren, peulvruchten. Als je geen trek hebt, is kippensoep misschien een idee. Laat het afvallen even naar de achtergrond gaan. Beterschap!
Bergje65 kan inderdaad van alles zijn ja. Vocht of misschien een bijwerking van iets dat ze je gegeven hebben.

Ik zou nu je focus op het herstel leggen en zoals Tuingravin ook zegt, dat komt nu even voor het afvallen. Wel even een :hug: en hoop dat je snel herstelt.
Alle reacties Link kopieren
Ga ik zeker doen!
Alle reacties Link kopieren
Bergje, :hug:
Beterschap! En inderdaad, ik denk ook dat het komt door je operatie, medicatie, stress. Dat je nu wat zwaarder weegt.
Probeer daar niet teveel op te focussen en focus op je herstel! :rose:
Self-confidence is the best outfit you can wear! Rock it and own it!
Nou hier eindelijk na weken eens een keer een minnetje.

0.2 er af, nu 72.8 . Hopelijk lukt het nu ook weer om door te pakken. Ga wel komende zaterdag met een vriendin uit eten, maar dat is tot aan mijn vakantie het enige eet-gerelateerde ding dat staat,

Hopelijk is de knop nu om.

Hoe is het bij iedereen? Het is zo stil.
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen!
Hier nog niet op de weegschaal geweest na de extra kilo van de vakantie, ik wacht er nog even mee. De dirndl jurk is aangekomen, en past, zij het wat strak aan de bovenkant. Het feest waarvoor ik m heb gekocht is pas eind september, en tegen die tijd zal ie perfect passen, als er nog een kilo af is tegen die tijd. Dat is een mooie motivatie om nog wat extra mijn best te doen, en dat komt wel goed.

De afgelopen dagen heb ik kleinere porties genomen en nog wat kleine veranderingen in mijn eetpatroon gedaan. Ik weiger om met honger rond te lopen, dat wordt m dus niet. Alcohol en frisdrank neem ik nu helemaal niet de komende weken, het beetje honing in mijn thee is geschrapt en omdat ik deze week nog vakantie heb, is het ook niet moeilijk om brood te vervangen voor iets anders. Dus lekker kwark, soep (zelfgemaakt), een eitje, groenten en fruit tussen de middag. Niet alles tegelijk natuurlijk :proud:

Dan volgende week maar weer es op die verdraaide weegschaal... BigLizzie, fijn dat minnetje! Weet je toch waar je het voor doet!
Goeiemorgen!
Voel me schuldig dat ik zo weinig reageer, ben enorm druk, ben eigen bedrijfje aan het opzetten en ben daar dag en nacht mee bezig, daarnaast 3 (semi-)pubers in huis, want vakantie. Daarnaast heb ik afgelopen week een slechte week gehad, 4 afspraken met eten. En deze week heb ik vanmiddag een verjaardag, woensdag iemand die bij mij komt, donderdag maak ik een uitgebreide lunch voor 2 mensen en dit weekend krijg ik 2 dagen neefje en nichtje te logeren. Naast dat het me nu eigenlijk teveel is is het ook steeds met eten erbij.... Ik slaap ook erg slecht, afgelopen week zelfs 1 nacht helemaal niet, dus vermoeidheid speelt ook mee. Ga toch maar eens een afspraak maken met overgangsconsulente want ik word er langzamerhand niet goed van, ben ook labiel. Maar ja, wat is de oorzaak van wat?
Kortom, na mijn klaagmomentje hier dan nu de stand van zaken: 75,4 dus 0,6 aangekomen wat mij niet verbaast.
Overwogen om het maar op te geven, maar dat is geen optie, dan groei ik helemaal dicht. Dus vanochtend weer gezond begonnen, voor tussen de middag 2 crackers gepland zodat ik op verjaardag een taartje kan nemen. Hoop deze week gelijk te blijven, dat zou al mooi zijn.

@Biglizzie fijn! Weer een min! Dat geeft de burger moed. Hoop dat je het kan volhouden, het is een lange strijd maar jij bent een echte doorzetter, top!

@Bergje, hoop dat je snel herstelt, een operatie hakt er altijd in en vergt tijd om helemaal van te herstellen. Het afvallen komt wel weer, laat die weegschaal maar even met rust zou ik zeggen, lekker gezond eten, daar knapt je lijf snel van op. Sterkte!!
Hoi allemaal!

Ik was stil de afgelopen week, want ik was druk met verhuizen! En, waarschijnlijk door al het sjouwen en slepen gaf de weegschaal vanochtend 69.0 aan.
Dus, helemaal blij.
Komende weken ga ik het nog ontzettend druk hebben met dozen uitpakken, maar zo lekker dat het eerste deel achter de rug is en ik in mijn nieuwe huis zit.

@Bergje: wat vervelend! Was de operatie onverwachts?
Ik zou mij over dat gewicht echt geen zorgen maken. Ik ben heel vaak geopereerd (helaas) en ook grote en zware operaties gehad. De eerste dagen na de operatie woog ik altijd zwaarder, en dat is echt vocht. Je krijgt extra veel vocht tijdens een operatie en vervolgens gaat je lijf ook aan herstel werken en dat kan ook zorgen voor vocht vasthouden. Vaak ben je na een paar dagen weer op gewicht. En goed en voedzaam eten is nu juist belangrijk!

@Tuingravin: ohh geweldig die Dirndl jurk!!!

Ik moet weer even rennen.....ik probeer later deze week weer te reageren!
Alle reacties Link kopieren
Bibi, succes verder met je verhuizing! Dat kost ook een hoop calorietjes.... Tis dat het zo vervelend is, want anders zou je het vaker kunnen overwegen :proud:
Alle reacties Link kopieren
Weer redelijk hersteld en toch maar op de weegschaal gaan staan. Precies hetzelfde als vorige week: 68,3. Amper bewogen maar heel gezond gegeten. Ik ben weer tevreden :sun:
Vanmorgen 94,5
Niet blij uiteraard . Maar ja...#emotieeter, # iederpondjegaatdoorhetmondje enz.
Motivatie is ook een beetje weg momenteel. Zal deze week proberen m terug te vinden.
Komt bij dat mn hielspoor weer erg opspeelt. Lopen is dus erg pijnlijk.
Iedereen succes deze week!
Hoi allemaal!

Ik had een vraagje: Kan ik me ook nog aanmelden voor dit topic? Het lijkt me heel fijn om mee te schrijven, aangezien ik wat stimulans en motivatie voor het afvallen ook goed zou kunnen gebruiken ;-)
Rodelimo zeker!! Je bent welkom! Als je ook in de tabel wilt, geef je gegevens maar door dan voeg ik je toe.

Verder reageer ik morgenochtend even uitgebreider, beetje drukke chaotische dag op het werk.
Wat leuk om te horen!

Kort over mijzelf: afgelopen jaren ben ik behoorlijk veel aangekomen, oa door: verbouwing van ons hele huis (fastfood :$), een burn-out, vervolgens veel emotie eten bij het opkrabbelen.
Nouja, ik ben nu sinds een jaar ongeveer weer redelijk mezelf en heb daarom afgelopen december besloten dat het ook tijd werd om afscheid te nemen van mijn overbodige kilo’s.

Ik heb me toen aangemeld bij de sportschool en loop bij de diëtist. Het afvallen (en vooral de motivatie daarvoor) gaat in vlagen merk ik. Ik ga er een paar weken vol voor, en vervolgens stoet het weer wat in tot ik de volgende motivatieboost vind ;-)

Ik ben begonnen in december met 123,5 kilo, nu zit ik op 110 kilo. Mijn doel is 70 kilo, dus ik kan nog even : ohja en ik ben 175 cm lang:).

Als tussendoel heb ik voor mezelf bedacht om als ik 30 word begin volgend jaar onder de 100 kilo te wegen, dus daar ben ik nu hard mee bezig.

Ik vroeg me af, wat zijn voor jullie dingen die stimuleren om door te gaan als je even geen motivatie hebt?

Ik ga vanavond het hele topic doorlezen, dan ben ik op de hoogte van iedereen :)
Goedemorgen dames! Nou hier gaat het volgens mij weer de betere kant op. De knop voelt weer om, gisteravond ook weer drie kwartier gesport dus hopelijk is na 4 weken stil staan op die 73 kilo de weg omlaag nu weer gevonden :whip: .
Wel veel te laat om mijn doel te halen van op vakantie gaan onder de 70 kilo maar ik ben al lang blij dat dat stilstaan weer doorbroken is dus ik zie wel hoe ver ik kom.

Tuingravin snap ik ja dat je dan liever nog even wacht met wegen, anders demotiveert het ook zo. Wel een mooi doel, die jurk passen end september. Je veranderingen klinken ook goed, hopelijk lukt het ook als je weer gaat werken om die verleidingen te blijven weerstaan. En ja, mijn minnetje na 4 weken niks motiveert wel weer ja.

Miijaa ik miste je al, fijn om weer wat van je te lezen. Leuk dat je nu echt ebzig bent met je bedrijfje ook. Met zoveel eet-gerelateerde dingen is je plus ook verklaarbaar. Hopelijk komen er snel weer normale tijden aan als de dagen weer normaler verlopen en ook de kids weer naar school zijn.

Nee niet opgeven hoor. Ik weet dat opgeven verleidelijk is, heb ik zelf ook een paar keer aan gedacht de afgelopen weken dat er maar niks veranderde maar ik denk maar zo 'jezelf weer volstoppen is niet de oplossing, het gaat naast afvallen ook om gezonder leven'. Plus dat het ook op de langere termijn echt geen OK gevoel geeft. Tenminste ik zou me dan weer schuldig gaan voelen over het volstoppen en spijt krijgen en dan begint de vicieuze cirkel weer opnieuw. Dus hoe klote en frustrerend ook, niet opgeven en anders in elk geval verstandig blijven eten want wat je er niet in stopt hoeft er ook niet af. En dat is wel echt de keuze die we zelf maken.

Dit is ook precies waarom ik het zelfs in die K weken niet opgeef. En zie nu, na 4 weken balen en denken 'zou ik niet stoppen' toch weer een minnetje. Maar het frustreert zeker en soms is het ook niet helemaal duidelijk waarom het de ene keer wel lukt en de andere keer niet. Doorzetten dus. (dit schrijf ik ook zeker aan mezelf hoor :-D )

Bibi72 wat goed! Jij bent wel weer lekker op dreef ook. Ik denk dat ik maar een paar keer ga 'spookverhuizen' hahahaha. Gewoon alles inpakken thuis en weer uitpakken :-D . Leest als een workout die werkt.

Bergje65 precies, gelijk is in elk geval niks erbij.

Mayapril wat een ellende die hielspoor..... Dat zit je dan ook behoorlijk in de weg ja. Hopelijk lukt het jou ook om weer te herpakken. Balen he als het ff niet lukt allemaal :hug:

Rodelimo welkom! Zoals je ziet heb ik je aan de tabel toegevoegd. Onze weegdag is de maandag. Ook een emo-eter dus. Hier nog eentje en nog wel een paar meer in het topic. Heel herkenbaar. Knap dat je voor jezelf in december dat besluit hebt genomen en goed zeg, al bijna 14 kilo er af sinds december. Volg jij nog een bepaalde methode of is het gewoon verstandige keuzes maken en meer bewegen? Mooi tussendoel, die < 100 voor je 30e

Ja die golfbeweging van motivatie ken ik heel goed, ik heb net 4 weken stil gestaan terwijl ik daarvoor wel lekker afviel. En ook al een paar plateaus gehad. Soms is het dus ook niet helemaal verklaarbaar waarom de ene keer wel en de andere keer niet.

Wat mijn stimulerende dingen zijn als ik geen motivatie heb of vast sta op een bepaald gewicht heb ik net als reactie bij Miijaa geschreven, misschien heb je daar ook wat aan. Maar het is dus vooral weten dat opnieuw volstoppen op de lange termijn veel ongelukkiger maakt dan doorzetten, ook met je gezondheid in gedachten. Bij mij zou het het begin van het einde zijn, als ik denk laat maar dan ga ik alle discipline weer overboord gooien, voel ik me daar weer kut over krijg ik daar weer een emo eetbui van en ben ik straks weer terug aan het begin. Helaas werkt het in elk geval echt zo bij mij, want ik ben een jaar of 10 geleden al een keer afgevallen van 76 naar 63 kilo. Maar in 2016 woog ik dus alweer 86 en zo zwaar was ik nog nooit geweest. Maar goed, dat is hoe het voor mij werkt, ik denk daaraan terug en dan lukt het uiteindelijk wel om vol te houden, al frustreert het giga als je week in week uit hetzelfde gewicht ziet staan.

Nogmaals welkom hier, we zijn een leuk en redelijk actief clubje dus zeker gezellig!!!!
Alle reacties Link kopieren
Rodelimo, de motivatie erin houden voelt bij mij echt als een strijd... Ik vind mezelf niet echt een emo eter, al ga ik wel meer knagen als ik me verveel. Als ik druk ben met leuke dingen, vergeet ik zelfs wel eens te eten. Mijn probleem is extreem snel aankomen, en het er vervolgens uiterst moeilijk weer af krijgen. Ik ben voortdurend met mezelf aan het soebatten of ik dit koekje of dat lekkere hapje nou wel of niet moet nemen. Ik ben een echte Bourgondiër, kan goed koken en bakken en het gevolg daarvan is, jawel.... Het idee 'levenslang' te hebben als het gaat om verstandige keuzes te maken, kan me wel eens neerslachtig maken. Daarom ben ik ook een echte jojo, soms ben ik het zo beu, dat ik de teugels laat gaan, en voila, dan ben ik in no time weer te zwaar.
Daar ben ik na jaren ook wel klaar mee, en daarom wil ik nu afvallen tot ik een gezond BMI heb, en dat daarna vasthouden. Veel beter voor hart en bloedvaten, en mijn gewrichten. In totaal moet er ongeveer 30 kilo af, ik zit nu op de helft.

Jij bent goed bezig, applaus voor jezelf! Af en toe iets lekkers moet kunnen, anders hou je het niet vol. En als je een keer de bocht uit bent gevlogen, pak je het een dag later weer op. Het is jammer genoeg niet zo dat je voor een bepaalde tijd een dieet kunt volgen en dat het daarna klaar is. Was het maar zo'n feestje....
Gelukkig kunnen we elkaar hier motiveren, dat helpt mij in elk geval wel om me 'bij de les' te houden!
Alle reacties Link kopieren
Morgen ladies,

Sorry dat ik gisteren niet gereageerd heb. Maar ik was te druk en had daarnaast geen energie om op het forum te gaan.
Ik had ook nog niet gewogen, vanmorgen wel. Mijn gewicht vandaag: 86,8 kg.

Ik was helaas vvanaf 02:00 uur al wakker en heb niet meer kunnen slapen :( Ik ben er opp een gegeven moment maar uitgegaan.
Uiteindelijk toen ik ergens tegen de ochtend aan het wegen dacht had al gedronken en ik had toevallig net ontbijt op ;) Dus toen wilde ik niet meer wegen...
Normaal weeg ik namelijk altijd op een lege maag, wanneer ik net uit bed kom en naar de wc ben geweest.

Ik heb de ochtend gewerkt. Toen ben ik naar huis gegaan en was ik al best moe. Deels door het slaapgebrek en deels door de whiplashklachten (volgens de huisarts is het een whiplash en dat zorgt voor de hoofdpijn, de nekklachten en ook concentratieproblemen en vermoeidheid).
Verder heb ik ook psychisch een klap gehad. Afgelopen week had ik doordat iemand ineens heel dicht achterop zat op de snelweg een paniekaaval en moest ik naar de vluchtstrook. Na een kwartier was ik wat rustiger en kon ik pas weer verder. :(

Ik merk aan alles dat het me hoe dan ook over het geheel heen zwaar valt. Mijn nek en hoofd voelen zo zwaar en pijnlijk aan dat ik steeds mijn ogen moet sluiten. Ook in gesprekken. Gelukkig weten mensen in mijn omgeving dat ik dan nog steeds wel luister, maar dat ik gewoon echt mijn ogen even dicht moet doen.
Concentratie blijft soms "hangen". Anders kan ik het niet uitleggen. Alsof hij even pauzeert, zeg maar.
Ik krijg wel fysio voor mijn nek, maar dat ik pas weer vanaf volgende week ivm de vakantie. Ik kon vorige week tussendoor bij een ander omdat de huisarts aan had gedrongen, maar eigenlijk had dat niet gekund... Dus dat is best lastig.
Afgezien van dat en wat extra pijnstilling heb ik verder niets extra's, behalve het advies van de huisarts het wat rustiger aan te doen.
En de afdeling letselschade v.d. verzekering, die had gebeld een paar weken terug, die gaan, als het goed is weer over een aantal weken terugbellen. Dus ik moet alles netjes bijhouden voor ze.

Voor vandaag heb ik gelukkig een rustigere dag in de planning.
Thuisbegeleiding komt begin v.d. middag. We zijn gisterenmiddag geslaagd voor een auto eindelijk (doordat de verzekering pas laat doorkwam konden we afgelopen weekend pas echt op autojacht...) hoeven we daar geen energie meer in te steken!

Dus hopelijk kan ik wat rust nemen vandaag :)
Self-confidence is the best outfit you can wear! Rock it and own it!
Alle reacties Link kopieren
@Lizzie, wat fijn dat je een min hebt! Hopelijk betekent dat dat je je plateau hebt doorbroken :)
Goed dat je knop weer om is. Het kan inderdaad meteen motiverend werken hè :)

@Tuingravin, wat leuk zeg. Een dirndljurk! Daar houd ik van! Die ene kilo, dat moet vast en zeker lukken!!! Wat je zegt te eten klinkt heerlijk!

@Miijaa, oh meis toch! Je hoeft je niet rot te voelen dat je minder mee kan schrijven. Ik had je inderdaad al wel gemist.
Hoe gaat het met het opzetten van je nieuwe bedrijf?
De pubers in huis, vermaken ze zich een beetje met elkaar, of juist totaal niet?
Je hebt erg veel aan je hoofd lees ik. Je bedrijf, de kids in huis, de afspraken, het huishouden wat doorgaat, neefje en nichtje die komen dit weekend. Het is erg veel!
En dan heb je ook nog de overgang waar je mee te kampen hebt :hug:

@Bibi, wat een mooie min zeg! Top! Dat wordt vaker verhuizen ;)

@Rodelimo, welkom! Wat je schrijft is voor mij herkenbaar! Veel emotie-eten, burn-out/overspannen (depressie ook bij mij), dat zijn bij mij ook grote oorzaken v.h.overgewicht.
Je bent echt al heel goed bezig! En wat heb je een mooi tussendoel gesteld voor jezelf :) Dat is denk ik ook heel goed, om kleinere tussendoelen te bepalen. Zeker als je een vrij groot doel hebt.

Over je motivatievraag dat is een lastige. Vooral omdat ik mijn eigen motivatie momenteel niet echt kan vinden en er ook niet echt zo mee bezig ben. Ik bedoel, ik weeg mezelf elke week (vaak wel vaker om te kijken trouwens...) en dat geef ik door hier. IK probeer mee te schrijven hier. Tussendoor probeer ik wel te denken aan af te vallen en minder te eten.
Maar ik zit bv weer niet in een bepaalde flow waar ik sport, echt slanker eet en bewuster eet. Dus dat lukt niet.
Het eten is momenteel een ongezond ritme alsin te weinig en om dan te compenseren vaak even een ongezonde snack om snel van een hongergevoel af te komen.
En sporten, tsja, niet bestaand op dit moment. Deels echt wel geoorloofd hoor. Want overbelast/oververmoeid/whiplash. Maar deels smoesjes, want licht sporten/pilates is goed voor me...
Maar die knop om... Dat lukt me niet...
Self-confidence is the best outfit you can wear! Rock it and own it!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal,

Het gaat hier weer de goede kant op, ben nu 1,5 kg afgevallen in de afgelopen week door gewoon niet te snoepen, bizar eigenlijk.
Ben er wel blij mee en voelt ook niet alsof ik onwijs aan het afzien ben.

Je mag mij trouwens wel uit de tabel halen, ik vind het wel leuk om mee te lezen en te schrijven maar ik denk er nooit aan om het door te geven dus prima als iemand in mijn plaats in de tabel kan.

@Amigurumi, dat klinkt heftig zeg. Niet verwonderlijk dat je nog zoveel klachten hebt, hoop dat je baat hebt bij de fysio straks.

@Tuingravin, herkenbaar hoor, even je best doen is gewoon niet goed genoeg. Het moet echt in je systeem zitten en als je dan een paar dagen je gang gaat is je harde werk weer voor niets.

@BigLizzie, dat is het precies!! Je moet echt bedenken dat het een investering is met niet meteen resultaat maar dat je op termijn heel trots bent op jezelf omdat je hebt volgehouden en gezonder bent/afgevallen/fitter etc.
Alleen ja..dat stemmetje dat roept 'ik wil het nu, want ik verdien het'...daar heb ik wel last van.
Alle reacties Link kopieren
DarkEnchantress schreef:
13-08-2019 10:51
Goedemorgen allemaal,

Het gaat hier weer de goede kant op, ben nu 1,5 kg afgevallen in de afgelopen week door gewoon niet te snoepen, bizar eigenlijk.
Ben er wel blij mee en voelt ook niet alsof ik onwijs aan het afzien ben.
Fijn he... ik heb nu 2,5 maand niet gesnoept, op een maaltijdreepje (af en toe) na.
Ik mis het niet meer. Het lijkt alsof snoepen uit mijn systeem is.
Hi allemaal,

Ik schrijf dit bericht vanuit ons vakantieadres omdat ik  me had voorgenomen om nog even te reageren op jullie bemoedigende reacties na mijn laatste bericht, maar we hebben hier bijna geen internet. typ dit dus offline en probeer het te posten zodra ik 4g heb. Vandaar dat ik op niemand verder reageer!

Hoewel we wel heel veel bewegen, eet ik ook veel ongezonder dan ik had gewild. Echt het bewijs dat ik een alles of niets mentaliteit heb waar ik vanaf wil. Als het hele huis vol koek en chocola ligt, kan ik het mezelf alleen ontzeggen als ik ook echt 100% gezond bezig ben, en hier gaan dus de remmen los. Niet dat ik verder qua diner ofzo slechte keuzes maak, maar ik snaai zoveel dat ik niet wil weten hoeveel ik straks ben aangekomen 😬. Aangezien ik al bijna een kilo aankwam terwijl ik heel gezond aan het doen ben.

Voor nu probeer ik het maar los te laten en in elk geval veel te bewegen. Aangezien ik m'n conditie weer moet opbouwen van na m'n zwangerschap, is dat ook belangrijk. Maar ik baal wel van de vakantiefoto's. Al kijk ik er straks waarschijnlijk gewoon op terug als 'oh ja, toen was ik net bevallen'.

Volgende maandag zijn we vermoedelijk weer terug, dus kan ik doorgeven wat de schade is!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven