Lijf & Lijn alle pijlers

Ervaring met Modifast?

15-06-2019 19:39 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Ik wil de komende twee weken afvallen mbv modifast.
Na die 2 weken wil ik het (gezond) eten rustig opbouwen.

Heeft iemand ervaring met modifast? Ik zou graag de do's en don'ts willen weten!

Bedankt alvast!
Heb je al eens gekeken op de etiketten van die dingen?


Er zijn andere soepjes en dieet repen en shakes die wat meer van deze tijd zijn. Als je per se op die manier wil proberen af te vallen.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 15-06-2019 19:52
21.77% gewijzigd
Dat het nog bestaat!

In het verleden waren er wel mensen die ik ken die het gebruikt hebben, niemand die ik ken is er blijvend mee afgevallen.

Ga gewoon gezond eten, niet te veel. Schep minder op, en koop geen zooi meer, of is dit te simpel van mij gezegd. 😬
anoniem_279179 wijzigde dit bericht op 16-06-2019 08:46
2.46% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, vroeger wel eens gedaan. Het punt is dat het voornemen vaak goed is ('daarna ga ik rustig gezond eten opbouwen ). Maar daarmee hou je jezelf voor de gek. Want als dat je lukt, dan heb je sowieso geen Modifast nodig. Want dan val je op een gezonde manier af. Lukt dat je niet, ook dan heeft de Modifast niet erg veel zin, want dan zitten de verloren kilo's er binnen twee weken weer aan.
Kortom, maak jezelf niets wijs. Gewoon niet doen.
Zou je niet beter direct ook een app downloaden (ik heb de ‘food’ app, logo is een appeltje) om bij te houden hoeveel kcal je op een dag eet? Dat was voor mij echt een eye-opener, waardoor ik niet meer vijf of zes (onbelegde) broodjes naar binnen speel of een half pak pasta kook per persoon, maar bewustere keuzes maak (denk aan ‘liever water zodat ik dat paaseitje kan eten’). Door op mijn calorieinname te letten, ben ik 10+ kilo kwijt.
Ik ben gestopt met suiker, aardappelen, pasta, en rijst, voor de rest eet ik me helemaal vol met lekkers en ben binnen 3 weken 11 kilo kwijtgeraakt.

Ben door gezondheidsomstandigheden nu gestopt met brood en ben weer aan het afvallen.

Koolhydraat beperkt of arm is de meest succesvolle leefwijze voor mensen die overgewicht hebben.
Alle reacties Link kopieren
Wauw, wat goed van jullie allemaal.

Ik heb vandaag al een pot gekocht.. Dus ik denk dat ik die op maak en vanaf daar dan een foodapp probeer inderdaad (en zo ook de ongezonde dingen laat staan)
Modifast is gewoon een berg suiker met chemische geur-, kleur- en smaakstoffen en vooral een steengoed marketingteam.

Als je dat echt drie keer per dag naar binnen wil gaan schuiven dan kun je net zo goed gezonde maaltijden nemen. Smaakt beter, is gezonder en je valt er net zo veel of weinig van af. Je zegt dat je de ongezonde dingen wilt laten staan, begin dan met die pot Modifast.
Voor een kick-start kan het héél soms wel helpen.

Je houdt het het best vol als je af en toe ook rauwe groenten in je mond steekt.
Of als je eventueel verse zelfgemaakte groentensoep - zonder boter - eet.

Kwestie van toch wat afwisseling te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
15-06-2019 20:00
Ik ben gestopt met suiker, aardappelen, pasta, en rijst, voor de rest eet ik me helemaal vol met lekkers en ben binnen 3 weken 11 kilo kwijtgeraakt.

Ben door gezondheidsomstandigheden nu gestopt met brood en ben weer aan het afvallen.

Koolhydraat beperkt of arm is de meest succesvolle leefwijze voor mensen die overgewicht hebben.
In 21 dagen 11 kilo eraf??
Een halve kilo per dag?
3500 kcal minder per dag
En je hebt er2000 nodig

Hoe kan dit?
Alle reacties Link kopieren
Beslissend voor het succes van je dieet is wat je doet nadat je op je ideaalgewicht bent aangeland. Slaak je dan een diepe zucht en denk je: "ziezo, missie volbracht" dan ga je daarna alles weer doen waardoor je te dik bent geworden. En omdat je dat lekkere eten zo hebt gemist en al je afzien gaat compenseren, gaat dat drie keer zo snel.

Dat komt omdat je geen plan hebt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
_pipje_ schreef:
15-06-2019 20:26
In 21 dagen 11 kilo eraf??
Een halve kilo per dag?
3500 kcal minder per dag
En je hebt er2000 nodig

Hoe kan dit?
Volgens wie?

Dat is een gemiddelde norm voor gezonde mensen met goedwerkende metabool en met een gezond gewicht.
Dat zegt helemaal niets over wat je lichaam als individu nodig heeft. Of de grens waar je onder moet gaan zitten zodat je afvalt.
_pipje_ schreef:
15-06-2019 20:26
In 21 dagen 11 kilo eraf??
Een halve kilo per dag?
3500 kcal minder per dag
En je hebt er2000 nodig

Hoe kan dit?
Dat hangt er maar net vanaf.
Als je een fysiek beroep hebt en ook nog sport dan verbrand je veel meer en heb je dus ook meer voeding nodig.
_pipje_ schreef:
15-06-2019 20:26
In 21 dagen 11 kilo eraf??
Een halve kilo per dag?
3500 kcal minder per dag
En je hebt er2000 nodig

Hoe kan dit?
Hangt er natuurlijk ook van af wat je "normale eetritme" (je vroegere eetritme) was en van welk gewicht je vertrekt.
Alle reacties Link kopieren
Hm oke dat is waar

11 kilo in 3 weken eraf klinkt wel als heel veel!
_pipje_ schreef:
15-06-2019 20:26
In 21 dagen 11 kilo eraf??
Een halve kilo per dag?
3500 kcal minder per dag
En je hebt er2000 nodig

Hoe kan dit?
Dat heb ik beschreven in bovenstaande post. Als je die koolhydraten niet meer neemt dan veranderd er iets in je spijsvertering waardoor je snel en blijvend afvalt als je die levenswijze aanhoudt natuurlijk. Ik krijg dagelijks meer calorieën binnen dan 2000 alleen vanuit een andere voedselbron.
Ik krijg buikpijn van de zoetstoffen in Modifast en Weightcare.

Mijn geheim om af te vallen is: van de suiker afblijven. Ook alles waar suiker inzit. Dus: geen chocola, geen frisdrank, geen chilisaus, enzovoorts.

Ik promoot al jaren de boeken van Mieke Koster. "Ik mag alles, maar ik kies wat ik wel en niet neem." Eenvoudig en effectief (als je het toepast).

Koolhydraatarm doe ik niet. Ik houd nu eenmaal meer van aardappelen dan van bloemkoolrijst.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 15 jaar geleden 10 kilo afgevallen met een Modifast-dieet dat ik bij een diëtiste volgde.
Werkte heel goed, vond ik.
En de kilo's zijn ook jaren weggebleven. Erna wel 2 à 3 kilo bijgekomen, maar niet meer dan dat. En bleek ook de leeftijd (trager wordend metabolisme).

Als je het met een goed eetplan doet, dus met traag weer opbouwen naar normaal eten, werkt het fantastisch.

Ik zou het alleen niet meer kunnen omdat ik het zo'n treurnis vond. Ik was toen ontzettend gemotiveerd en wilde zo snel mogelijk weer slank zijn. Voelde me ellendig met tien kilo erbij. Op dit moment zou ik nog wel drie kilo willen afvallen, maar dat doe ik dan liever door lekkere maar lichte dingen te eten. Het leven is te kort om niet lekker te eten, vind ik nu. :-)
Odense schreef:
15-06-2019 20:42

Ik promoot al jaren de boeken van Mieke Koster. "Ik mag alles, maar ik kies wat ik wel en niet neem." Eenvoudig en effectief (als je het toepast).

Koolhydraatarm doe ik niet. Ik houd nu eenmaal meer van aardappelen dan van bloemkoolrijst.
Welk boek van haar is een aanrader?
_pipje_ schreef:
15-06-2019 20:38
Hm oke dat is waar

11 kilo in 3 weken eraf klinkt wel als heel veel!
De eerste weken verliezen mensen die op dieet gaan vooral water... ik geloof niet dat je zelfs als je alleen Modifast drinkt 33 kilo in 9 weken af kan vallen.
Sterker nog: zelfs als je niets eet val je geen 33 kilo af in 9 weken. Kijk maar naar gijzelaars die amper te eten krijgen: Een man van 80 kilo zal na 9 weken weinig tot niets eten en alleen water drinken echt niet als een skelet van 47 kilo uit de strijd komen :)
Alle reacties Link kopieren
Aardappelen zijn beter voor de lijn dan (gewone) rijst. Prima als je niet hoeft af te vallen. Als je wél moet afvallen, zou ik voorzichtig zijn met aardappelen: zo'n 90 kcalorieën per 100 gram. Aardappelen zijn wel gezonder dan rijst. Krielaardappeltjes kan je lekker aanbakken in een pan met keramische coating. Twee druppels olie, in beweging houden en blijven omscheppen met een zachte siliconen spatel.

Ik ben al heel lang op mijn goede gewicht. Haast zolang als ik me kan heugen. Dus ik eet af en toe gepland een gebakje. Dat kan ik doen. :proud:
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven