Lijf & Lijn alle pijlers

Ex-nagelbijter

15-06-2019 19:45 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
tessaa wijzigde dit bericht op 04-08-2019 00:07
Reden: privacy
99.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik was mijn handen gewoon de hele dag en mijn nagels ook.

Knip ze ook best vaak.

Vieze nagels trek ik slecht .. behalve bij mijn kind die lever ik elke dag kraak helder af op school en die komt terug met van die ranzige zwarte randjes onder de nagels.

Wat is je vraag precies ?
staafmixer wijzigde dit bericht op 15-06-2019 19:48
66.17% gewijzigd
Onder langere nagels blijft vuil achter, dat is logisch. Gewoon elke dag schoonmaken, zo veel tijd kost dat toch ook niet, tijdens het handenwassen?
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik pink gellac sinds ik geen nagels meer bijt. Ze zien er prachtig uit.
Misschien een tip voor je?
binkie schreef:
15-06-2019 19:49
Ik gebruik pink gellac sinds ik geen nagels meer bijt. Ze zien er prachtig uit.
Misschien een tip voor je?
Maar dan kan je toch nog steeds vuil onder je nagels krijgen?
Ja, het is echt heel grappig waar je achterkomt als je ineens wél nagels hebt. Ik vond een nagelschaar echt ook een heel bijzonder ding, helemaal als je je schrijfhand moet knippen.
Maar goed gedaan!
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar!
Ik ben/probeer ook gestopt/te stoppen met bijten maar ik betrap mezelf er op dat ik constant zit te frunniken aan mijn nagels.
Idd telkens onder je nagels het kleinste beetje vuil weg halen.
En als dat er niet zit constant onder mijn nagels duwen/voelen.
Het is heel irritant.
Ik doe het ook als ik bij iemand op de koffie ben, of thuis visite heb.

Ik hoop dat ik wen aan langere nagels en dat het nu door de onwennigheid komt.

Ik heb nu een hand met korte nagels( door het frunniken maak ik zelf haaltjes aan mijn nagels, en door vijlen of trekken zijn ze nu weer kort)
Andere hand is nog redelijk lang.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij zijn je nagelbedden korter als je jarenlang nagels hebt gebeten, waardoor er meer ruimte is waar zich vuil kan ophopen.
Alle reacties Link kopieren
.
tessaa wijzigde dit bericht op 04-08-2019 00:06
Reden: privacy
99.63% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
.
tessaa wijzigde dit bericht op 04-08-2019 00:06
Reden: privacy
99.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
.
tessaa wijzigde dit bericht op 04-08-2019 00:06
Reden: privacy
99.32% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
.
tessaa wijzigde dit bericht op 04-08-2019 00:06
Reden: privacy
98.99% gewijzigd
Tessaa schreef:
15-06-2019 20:07
M'n nagels zijn nog op het niveau dat ik ze lang zou noemen. Ik zou echt niet weten hoe ik ze schoon kan maken tijdens het handen wassen. Als ik dat probeer komt er dus juist zeep onder, wat ik ook "vies" vind.
Met een nagelborstel.
Alle reacties Link kopieren
.
tessaa wijzigde dit bericht op 04-08-2019 00:05
Reden: privacy
99.53% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
.
tessaa wijzigde dit bericht op 04-08-2019 00:06
Reden: privacy
98.91% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bij mij is dat korte nagelbed gebleven dus ieder vuiltje heb ik onder mijn nagel. Ik heb bij iedere kraan in huis een nagelborsteltje en in mijn handtas altijd zo’n klein nagelclippertje (daar zit ook een klein vijltje bij waarmee je het vuil onder je nagels kunt halen). Verder altijd nagellak want dat witte randje is bij mij de halve nagel (en dan komen ze nog niet eens boven mijn vingertop uit).
Nee heb je, ja kun je krijgen
Tessaa schreef:
15-06-2019 20:07
M'n nagels zijn nog op het niveau dat ik ze lang zou noemen. Ik zou echt niet weten hoe ik ze schoon kan maken tijdens het handen wassen. Als ik dat probeer komt er dus juist zeep onder, wat ik ook "vies" vind.
Met je nagels...
Alle reacties Link kopieren
Tessaa schreef:
15-06-2019 20:10
Dit zou me niks verbazen. Maar weet je toevallig ook of dit dan nog ooit rechttrekt, of blijft dit altijd zo?

Ik vind het zo jammer dat een normale lengte nagels me zo tegenvalt terwijl er zoveel moeite voor heb gedaan :/
Ik heb 30 jaar op mijn nagels gebeten en tijden gehad dat er helemaal geen nagel meer op zat. Nadat ik geleerd had anders om te gaan met dingen, had ik zo ineens 5 nagels. Heb toen een tijdje acrylnagels gehad, zodat de rest kon bijgroeien. Nooit meer gebeten en ondertussen heb ik echt mooie nagels. Heel stevig en recht. In mijn geval is het dus helemaal goed gekomen.
Alle reacties Link kopieren
.
tessaa wijzigde dit bericht op 04-08-2019 00:15
Reden: privacy
99.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
.
tessaa wijzigde dit bericht op 04-08-2019 00:17
Reden: privacy
99.63% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
.
tessaa wijzigde dit bericht op 04-08-2019 00:14
Reden: privacy
99.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Grappige vraag.
Al jaren geleden gestopt met nagelbijten en ik heb echt lange (harde) nagels als ik het niet bij houd. Gelukkig een normale witte rand.
Ik was mijn handen vaak en als ik zie dat het er onder vies is, was ik het mee. Inderdaad door met een andere nagel er even onder door te gaan en dan weer verder wassen. Het is een automatisme geworden. Dus het went als het goed is. Ik moest er in elk geval nadenken over hoe ik het doe.

Wordt het een beetje een obsessie dan kan het helpen om ze mooi te lakken. Dan zie je het minder snel en kan je de 'tik' weer afleren.

Gefeliciteerd met je mooie nagels!
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Alle reacties Link kopieren
.
tessaa wijzigde dit bericht op 04-08-2019 00:14
Reden: privacy
99.82% gewijzigd
Tessaa schreef:
15-06-2019 20:22
Oké, dus je reinigt je nagels met je nagels? Sorry voor de wellicht "domme" vraag, maar dit is dus echt allemaal nieuw voor mij.
Zoals coerage hierboven schrijft dus..
Alle reacties Link kopieren
.
tessaa wijzigde dit bericht op 04-08-2019 00:14
Reden: privacy
99.80% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven