Lijf & Lijn alle pijlers

Ervaring gezocht met haarzeep.

16-06-2019 17:12 17 berichten
Dag dames ,

Graag zou ik jullie advies willen vragen omtrent haarzeep.
Ik heb fijn , maar wel veel haar.
Het hangt snel slap en na een dag was ik het opnieuw ivm dat luchtige gevoel.
Ik weet dat iedere dag wassen niet goed is maar omwille het schone gevoel blijf ik dit toch doen.
Hierdoor heb ik geloof ik wel een wat vettigere hoofdhuid.

Een goede reguliere shampoo heb ik nog altijd niet ontdekt maar wel al van alles geprobeerd.
Vnl duurdere merken.

In een ander topic waarin ik meeschrijf hoor ik veel positieve ervaringen over haarzeep.

Hebben jullie tips ?
Alle reacties Link kopieren
Ja! Ben fan van HelemaalShea maar ik heb heel fijn en krullend haar.

Kijk ook eens op zepig.nl -- daar hebben ze ook andere merken en ze kunnen je denk ik ook goed adviseren daar.
Hoi Lady ,

Daar zit ik te kijken.
Ik had nu bv Big sexy hair shampoo , dat moet dan een volumeshampoo zijn.
Mijn haar maakt het baggervet.
Evenals rooverhair volumeshampoo.
Ook de klei shampoo van Andrelon.

Ze maken het allemaal vet , gek hè , ben bij haarbars ook een beetje bang voor dit resultaat als ik de revieuws lees.

Welke heb jij dan precies ? Op de krullen na is het misschien een beetje hetzelfde haartype.
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van mij heeft mij als tip gegeven om voor vet haar juist een shampoo voor droog haar te gebruiken.Zo is zij van haar vette haar afgekomen.
Zelf ben ik nu bezig met Kadhi haarwaskruiden.Die zijn wel goed, maar erg duur in gebruik.
Ik heb net 2 weken geëxperimenteerd met een shampoo bar van Lush. Speciaal voor fijn haar.
Ik ben ermee gestopt. Het maakt mijn lange fijne haar dof, sliertig, en zelfs pluizig. Na twee weken zag het er niet meer uit. Daarna shampoo van Neutral geprobeerd. Ik had dubbel zoveel nodig om mijn haar in te kunnen zepen dan normaal en het resultaat was hetzelfde als bij de shampoo bar. Voor mij dus weer gewoon mijn oude vertrouwde shampoo vol chemische troep, het zit weer top ! :-D
Het lastige hiermee is, wat ik fijn vind kan jij wel helemaal niet fijn vinden, je moet zelf echt uitzoeken.

Ik ben in een zomervakantie overgestapt naar niet meer wassen met shampoo, wel iedere dag wassen en flink met je vingers door je haar en over je hoofdhuid, maar zonder zeep. Nu was ik het weer heel af en toe met shampoo.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik de Monoi de Tahiti en de Argan-Rhassoul haarzeep. Ik geef toe, ik moest er ontzettend aan wennen. De eerste paar keren voelde mijn haar zo stroef en stro-achtig, echt heel naar maar ik ben nu helemaal om. Ik gebruik wel conditioner en dan is het echt heel schoon en zacht.

Ik gebruik verder alleen een heel klein beetje cremegel en af en toe leave in conditioner... verder niets.

In sommige Lush zit trouwens nog best wel 'troep'... even uitkijken dus.
Alle reacties Link kopieren
Pas 1 van lush gekocht. Deze maakt mijn har luchtiger en minder vet.

Dochter heeft er ook een gekocht voor krullen maar ze twijfelt nog. Het is zacht en voelt fijn maar pluist wel meer dan anders.
Alle reacties Link kopieren
Nog iets belangrijks... als je producten gebruikt met siliconen dan werkt de HelemaalShea bar niet goed want die krijgt de siliconen er niet uit. Dan krijg je op een gegeven moment echt wel zwaar, slap en vettig haar. Iets om rekening mee te houden!

En oh... wat een aanrader is.... haarmasker van Andrelon: Kokosboost... zit geen troep in, ruikt heerlijk, kost geen drol en werkt fantastisch!
Alle reacties Link kopieren
Zorgt wel voor minder afvalplastic. :proud:

Ikzelf doe gewoon heel zuinig met een fles. Je hebt maar een heel klein beetje nodig. Op vakantie heb je aan een miniflesje genoeg. Alleen als je het water ingaat hoef je je haar te wassen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog een voorraad Andrelon voor Gekleurd Haar, die gewoon opgemaakt wordt, Doe ik nog ettelijke jaren mee.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de andere antwoorden niet gelezen maar kijk eens op zeepenzo.nl Je kunt ook contact opnemen met de eigenaresse en zij zal je adviseren.
Alles is overigens helemaal bio/organic en wordt door haar zelf gemaakt. Aanrader!
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik Big shampoo van Lush en ik ben er echt super tevreden over.
Heb heel fijn haar maar wel heel veel en het is lang.
Moest iedere dag mijn haar wassen. Heb ontelbare shampoos geprobeerd maar altijd weer snel plat en zwaar haar, nou ja vet haar.
Nu was ik het hooguit 2 x per week, soms 1 keer. Het blijft luchtig en fris. Ik merk gelijk het verschil als ik tussentijds wel eens een andere gebruik.
Tip die ik kreeg als het haar vies is van haarlak ofzo is het eerst behandelen met cremespoeling en daarna wassen met shampoo. Van cremespoeling wordt mijn haar ook zwaar maar op deze manier gaat het goed.
Potje kost iets van 20 euro Maar doe er een halfjaar mee.
Dus ik ben blij, en heb echt tijd over in de ochtend haha
Bedankt iedereen. Ik heb ook nog een driekwart gevulde fles rooverhair en andrelon fijne klei. Ik zal eerst alles eens opmaken.

Het is inderdaad heel persoonlijk wat goed zal werken.
mafalda schreef:
17-06-2019 08:08
Ik gebruik Big shampoo van Lush en ik ben er echt super tevreden over.
Heb heel fijn haar maar wel heel veel en het is lang.
Moest iedere dag mijn haar wassen. Heb ontelbare shampoos geprobeerd maar altijd weer snel plat en zwaar haar, nou ja vet haar.
Nu was ik het hooguit 2 x per week, soms 1 keer. Het blijft luchtig en fris. Ik merk gelijk het verschil als ik tussentijds wel eens een andere gebruik.
Tip die ik kreeg als het haar vies is van haarlak ofzo is het eerst behandelen met cremespoeling en daarna wassen met shampoo. Van cremespoeling wordt mijn haar ook zwaar maar op deze manier gaat het goed.
Potje kost iets van 20 euro Maar doe er een halfjaar mee.
Dus ik ben blij, en heb echt tijd over in de ochtend haha
Bedoel je big zeezoutshampoo ?
Alle reacties Link kopieren
Gekopbloemen schreef:
17-06-2019 09:59
Bedoel je big zeezoutshampoo ?
Ja die bedoel ik😊
Wel veel goede reviews

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven