Lijf & Lijn alle pijlers

Ik dieet en kom aan (gestopt met de pil)

20-06-2019 17:49 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds 8 weken volg ik een dieet. Ik heb ditzelfde dieet vaker gedaan (nav consulten bij diëtist) en het werkte altijd goed. Dit keer gebeurt er niks.

Nu ben ik vorige maand gestopt met de pil en ik vrees dat ik bij de groep hoor die hiervan aankomt. Ik sport nu al 2 maanden lang min. drie keer in de week (cardio, daarvoor deed ik niets), eet veel minder en gezonder, drink geen bier meer en nauwelijks alcohol ook verder, slaap goed, maar ik ben inmiddels 4kg zwaarder dan toen ik met mijn dieet begon. Ik snap er niks van!

Omdat mijn dieet ook al niet aansloeg in de paar weken voordat ik met de pil stopte, weet ik niet zeker of het een verband heeft (diëten maar toch aankomen icm gestopt zijn met de pil).

Iemand ideeën of tips?
PS ik ben niet zwanger. :)
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me niet voorstellen dat ik vier kilo zwaarder of lichter word. Zelfs een pond verschil vind ik al iets om over na te denken en meteen maatregelen te treffen. Dus ik kan je niet helpen. Ik denk dat je ermee naar je dokter moet.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dus enkele dagen lang de geconsumeerde calorieën zorgvuldig noteren en optellen, en dat aan je arts laten zien.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
wat eet je op een dag? Welk dieet volg je?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Iets kan tien keer voor je werken en de elfde keer niet meer. Je lichaam veranderd met het jaar, dus misschien is het een goed plan om weer eens een bezoekje te brengen aan de diëtiste.
Ben je pas recent begonnen met sporten? Als dat zo is kan het ook zijn dat je aankomt omdat je meer spieren krijgt. Verandert je spiegelbeeld ook niet?
Wellicht slim om gewoon weer een keer bij de dietiste langs te gaan?
Volgens mij is het niet zo dat je zomaar vier kilo aankomt als je stopt met de pil (kan persoonsgebonden zijn hoor, maar ik ken zo niemand die daar last van heeft...)
Alle reacties Link kopieren
Zo goed werkt het dieet blijkbaar niet als je er steeds opnieuw mee moet beginnen 😆.
Diëten werken sowieso niet. De mensen die een dieet hebben gevolgd, zijn afgevallen én dit gewicht hebben kunnen vast houden, in ken er precies nul.
Alle reacties Link kopieren
Het werkte altijd goed? Kwam je dan altijd ook weer aan? Want dan werkt het dus niet.

Denk dat je lijf klaar is met diëten.
I wanna live my life with the volume full!
Ben ook wel benieuwd hoe je dieet er uit ziet?
Kan het vocht zijn wat je aankomt
Ik ben in hele korte tijd 5 kilo aangekomen na het stoppen met de pil.
Had dit ook niet verwacht maar helaas gebeurde het toch.
Ben nu 3 maanden gestopt en heb er nu sinds ca 2 weken weer 1,5 kilo af. Op naar de rest.
Alle reacties Link kopieren
Het werkt inderdaad alleen zo lang ik het volhoud inderdaad haha. Al is de laatste keer alweer twee jaar geleden en toen ging het echt goed. Het is een koolhydraatarm dieet (regelmatig eten en geen muizenhapjes, veel gezondere ingrediënten).
Langzaam was het er dan toch weer ineslopen dat ik teveel pasta's en broodjes en pizza's en snacks voor het slapen ga eten (vond ik het maar vies :biggrin: ) en in combinatie met een blessure waardoor ik niet kon sporten ben ik weer veel aangekomen de laatste tijd. Toen ik de 80 op de weegschaal zag was de maat weer vol dus ging ik meteen aan de bak met het dieet, sporten lukt ook weer prima, maar zit inmiddels op bijna 84kg.
Ik lees op internet dat sommigen zo veel kunnen aankomen nadat ze stoppen met de pil, vandaar dat ik me afvraag of het bij mij ook meespeelt. Iets met hormonen en een lichaam dat vetten hamstert om vruchtbaar te worden..
vaak gaan mensen als ze ineens fanatiek gaan sporten ongemerkt meer eten
Alle reacties Link kopieren
het heeft weinig zin om een kha-dieet te volgen als je er vervolgens mee stopt als je je gewicht hebt bereikt. Zeker als je dan pizza enz gaat eten.
Kies voor een eetpatroon wat je de rest van je leven kunt volhouden met ruimte voor dingen als pizza of uiteten.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Atalanta78 schreef:
20-06-2019 18:47
Ik ben in hele korte tijd 5 kilo aangekomen na het stoppen met de pil.
Had dit ook niet verwacht maar helaas gebeurde het toch.
Ben nu 3 maanden gestopt en heb er nu sinds ca 2 weken weer 1,5 kilo af. Op naar de rest.
Goed bezig 😁 hoe heb jij dat aangepakt?
Alle reacties Link kopieren
Ja helemaal mee eens hoor dat diëten niet de oplossing is en dat je iets moet doen wat je altijd vol kunt houden. Bij mij is het nu zo'n drie keer gelukt om met een dieet in korte tijd kilo's af te vallen en daarna met minder streng diëten en aangepaste leefstijl het heel lang (paar jaar) redelijk vol te houden.. nooit lang genoeg. 😂
Direct stoppen met koolhydraatarme dieten, is in de meeste gevallen zinloos. Kan je aanraden om daar eens over te lezen https://link.springer.com/article/10.10 ... 018-1636-y
Alle reacties Link kopieren
Ik was ook een paar kilo aangekomen door stoppen met de pil, gingen ook vanzelf weer eraf
Alle reacties Link kopieren
Duh, logisch dat je bent aangekomen! Je sport ineens sinds 2 maanden. Weet je wel hoe zwaar spierweefsel is?
Ik ben laatst 2 weken op wielrenvakantie geweest, elke dag 100 km fietsen, kwam 3 kilo zwaarder thuis.
Diëten is trouwens kwakzalverij. Je kunt het beste permanent je levensstijl aanpassen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dan inderdaad dat het aankomen dan misschien een combinatie is van extra spierweefsel icm lichamelijke reactie op stoppen met de pil. En wellicht doet het kha-dieet nu toch wel iets en was ik anders helemaal moddervet geworden. :)
Weet dat het geen langdurige oplossing is om op die manier af te vallen maar soms (om de zoveel jaar dan hè..) kan het even een zetje geven om daarna weer iets langetermijn vol te houden.. denk dat ik niet meteen naar de dokter ren met dit verhaal nu iig. Bedankt voor de inzichten en fijne avond!
Alle reacties Link kopieren
Hangtiet schreef:
20-06-2019 19:28
Direct stoppen met koolhydraatarme dieten, is in de meeste gevallen zinloos. Kan je aanraden om daar eens over te lezen https://link.springer.com/article/10.10 ... 018-1636-y
Bedankt Hangtiet
Alle reacties Link kopieren
mano28 schreef:
20-06-2019 19:29
Ik was ook een paar kilo aangekomen door stoppen met de pil, gingen ook vanzelf weer eraf


Je komt echt geen 4 kilo spier aan in 2 maanden,en al helemaal niet als vrouw.
Het is vooral vocht tussen de spieren die je krijgt van krachttraining.
Als ik een week (of anderhalf)niet ga,weeg ik zo paar kilo lichter. En als ik dan weer kracht ga doen, zittten ze er weer aan
Pijnboom schreef:
20-06-2019 19:24
Goed bezig 😁 hoe heb jij dat aangepakt?
Ik hou mijn calorieën redelijk bij en neem ca 500 minder per dag dan ik nodig heb. Gemiddeld over de week. Eet gewoon een gebakje met een verjaardag en pas de rest erop aan. Als ik weer op gewicht ben mag ik weer meer calorieën om dan op gewicht te blijven.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Hangmat schreef:
20-06-2019 18:14
Zo goed werkt het dieet blijkbaar niet als je er steeds opnieuw mee moet beginnen 😆.
Diëten werken sowieso niet. De mensen die een dieet hebben gevolgd, zijn afgevallen én dit gewicht hebben kunnen vast houden, in ken er precies nul.
De meeste dieten werken prima. Als je daarna weer aankomt, is het vanwege wat je ná het dieet doet.
don't watch the movie, read the book
Alle reacties Link kopieren
Met ditweer hou ik altijd vocht vast, misschien jij ook?
Alle reacties Link kopieren
Dat zou ook nog kunnen. De enige manier om erachter te komen is denk ik zo'n lichaamsmeting waarbij ze je vet en spierweefsel etc meten dus misschien moet ik dat toch maar laten doen voor duidelijkheid.

Tijdens een kha-dieet voel ik me in elk geval heel energiek en oa daardoor gaat sporten ook goed dus ik heb er nu sowieso baat bij. Maar mocht ik de komende tijd nog steeds alleen maar aankomen dan ga ik me volgende maand toch maar eens laten nakijken/doormeten.. fijne zondag! :daisy:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven