Lijf & Lijn alle pijlers

Trots zijn, maar ook onzeker en schaamte

24-06-2019 18:30 23 berichten
Twee maanden geleden ben ik via de plaatselijke sportschool begonnen met een soort afval-programma, waarbij ik eetadviezen en een persoonlijk sportplan krijg. En het werkt: nu, na twee maanden, ben ik ruim 5 kg lichter. En daar ben ik trots op! Maar.... wat ik heel moeilijk vind is het gaan sporten. Ik ben dan wel afgevallen, maar heb nog altijd overgewicht. En elke keer dat ik me in het zweet werk in de sportschool (3x per week) heb ik het idee dat ik zo bekeken word zeg maar. Het zijn toch veelal slanke en gespierde mensen die daar komen. Ik voel me daardoor heel onzeker en ik schaam me voor hoe ik er dan uit zie....en overgewicht, en ontzettend zweethoofd. Wat zullen ze wel niet van me denken en zeggen...
Eigenlijk ben ik op zoek naar tips hoe ik dit is makkelijker kan 'doorstaan'.
ik denk dat ze niets denken

en verder knap hoor, je mag trots zijn
Alle reacties Link kopieren
Ze zullen denken: Goed bezig. Maar waarschijnlijk zijn ze vooral met zichzelf bezig.
Alle reacties Link kopieren
Als ik mijzelf weer naar de sportschool heb weten te slepen, heb ik al mijn longinhoud nodig om niet van die apparaten af te donderen. Laat staan dat ik mensen ga bekijken of beoordelen. En als ik denk op zo’n hometrainer ‘Shit, ik had die zwarte yogalegging moeten aantrekken i.p.v. dit fluoriserende oranje geval’, dan bedenk ik mij maar dat de anderen vast ook wel iets hebben waar zij zich druk over maken maar mij niet zou opvallen (kinderhanddoek in de haast meegenomen met Nijntje erop, zweetplekken in het kruis en op roeimachine, sit-ups doen en hopen dat er geen queeve komt, noem het maar op).

Je komt daar om je ding te doen. Dat doen de anderen ook. Dus gewoon niet meer over inzitten.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
wat andere denken? Waarschijnlijk; top dat ze zo aan haar gezondheid werkt! respect.

De sportschool is echt niet het domein van alleen maar fitte gezonde en slanke mensen.

Laat zien dat het werken aan een gezond lijf bloed, zweet en tranen kost.

En wat de rest denk? Boeien, sta daar boven.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
in de sportschool is iedereen met zichzelf bezig, maak je geen zorgen
Alle reacties Link kopieren
En als we dan toch bedenken wat andere denken, heb ik er nog een: Zo was ik vorig jaar ook, hoop voor haar dat het haar ook lukt.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Als ik het al zie, denk ik: die is goed bezig!
ik geef mn bek ook maar een douw
ik zou niets denken. Ben vooral met trainen bezig.
Ik ben zo'n slank mens die vaak sport. Ik denk: goed bezig. Mijn ervaring: hoe gespierder de sporter hoe meer hij/zij met zichzelf bezig is en dus niet met een ander. (Gemiddeld dan)
Alle reacties Link kopieren
En dan denkt er iemand ‘jeetje die is zwaar’.. en dan? Niks. Helemaal niks. Jij bent daar voor jou.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben de categorie slank en sportief en zou denken top zeg dat ze dit doet. Die gaat zich heel snel een stuk fitter en fijner voelen.

Succes Tess, ga zo door!!
Hé, goed van je dat je naar de sportschool gaat.

Ik (BMI ruim boven de 25) heb wel eens het idee gehad dat een vrouw arrogant naar me keek, maar vervolgens keek ze met dezelfde blik naar een Kayla Itsines-kloon, dus misschien staat haar gezicht gewoon zo.

En verder is iedereen gewoon met zichzelf bezig.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf slank met een sportief figuur, maar ik denk in de sportschool echt niets van mensen die dat niet zijn. Waar ik train, komen echt alle soorten mensen. Heel soms komt er een heel dik iemand voorbij (dus niet gewoon een beetje overgewicht) en dan valt me dat natuurlijk wel op, maar dan vind ik het juist knap dat diegene wel komt sporten.

En verder zijn er bepaalde types die altijd over iedereen een oordeel hebben. Die vinden net zo snel een dun iemand een gratenpakhuis als dat ze gespierde kerels lelijke patsers vinden. Dus die denken misschien iets van jou, maar dat zegt meer over henzelf.
Als ik al wat denk dan denk ik, die is goed bezig!
Alle reacties Link kopieren
Je mag ook trots zijn, je bent goed bezig! Je had er ook voor kunnen kiezen om thuis op te bank te blijven zitten. Je doet het voor jezelf, net als iedereen die daar met zichzelf bezig is. Die "slanke en gespierde" mensen worden dat ook niet vanzelf, anders waren ze er niet. Wie weet hoe zij eruit zagen toen ze net begonnen waren.
Alle reacties Link kopieren
Niet stoppen hoor. Gewoon doorgaan. Mensen zijn veel minder met jou bezig dan je denkt.
Say it like you mean it.
Alle reacties Link kopieren
Sorry, ik let zelden op anderen die ik niet goed ken.
Alleen als iemand er heel raar uitziet (paars met oranje, hooggetoupeerd haar ofzo) kijk ik even maar vaak zonder dat ik er iets bij denk.

Ik weet ook niet wat mensen in hun supermarktkar gooien en op de band leggen. Gaat helemaal langs me heen.

Laat iedereen doen waar hij zin in heeft.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
hamerhaai schreef:
24-06-2019 18:40
wat andere denken? Waarschijnlijk; top dat ze zo aan haar gezondheid werkt! respect.

De sportschool is echt niet het domein van alleen maar fitte gezonde en slanke mensen.

Laat zien dat het werken aan een gezond lijf bloed, zweet en tranen kost.

En wat de rest denk? Boeien, sta daar boven.
heb ik nog nooit over iemand gedacht
Alle reacties Link kopieren
Wat knap, 5 kilo in twee maanden!
Laatst was er een hardloopwedstrijd hier in het dorp en er liepen een man en een vrouw mee die ook te zwaar waren en die hadden het echt moeilijk. Maar juist zij kregen van iedereen applaus en aanmoedigingen.
Nou ja, wat iedereen hier dus al zegt: super dat je dit doet. En zo kijken denk ik de meeste mensen naar je.
Beter een half motto....
Goed van je! En nou doorzetten hoor! Als ik sport, en ik ben slank en gespierd, zweet ik ook als een gek. Daarvoor kom ik daar, hoort erbij, inclusief rood hoofd. :lol: Je zal zien dat het straks steeds makkelijker wordt, en je zal nog trotser op jezelf zijn!
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk ook al eens naar mensen in jouw situatie. Volslank en zich in het zweet aan het joggen bijvoorbeeld. Als ik dat zie dan denk ik steeds ‘zou ik mijn duim nu omhoog steken om haar te loven omdat ze zo goed bezig is?’
En meestal doe ik het nog ook.
Alle reacties Link kopieren
Attraverso schreef:
25-06-2019 07:14
Ik kijk ook al eens naar mensen in jouw situatie. Volslank en zich in het zweet aan het joggen bijvoorbeeld. Als ik dat zie dan denk ik steeds ‘zou ik mijn duim nu omhoog steken om haar te loven omdat ze zo goed bezig is?’
En meestal doe ik het nog ook.

Maar zou je dat ook doen naar een slank iemand? Hoe positief bedoeld ook, is zou het toch niet prettig vinden.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven