Lijf & Lijn alle pijlers

Niet ongesteld willen worden

25-06-2019 15:34 42 berichten
Ik wil op vakantie niet ongesteld worden, ik gebruik verder geen anti conceptie.
Ik ben zeer onregelmatig ongesteld (pre-overgang).
Wat zijn de eventuele opties?
Alle reacties Link kopieren
Naar de huisarts?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
https://www.thuisarts.nl/menstruatie-ui ... uitstellen
Alle reacties Link kopieren
getting pregnant does the tric
Lorem Ipsum
Huisarts zal primolut voorschrijven maar dat kun je alleen innemen als je vrij nauwkeurig weet wanneer de menstruatie komt, want dan moet je drie dagen van tevoren beginnen. Ik heb slechte ervaringen met dit middel; kreeg er heel pijnlijke borsten van en een menstruatie die na enkele dagen doorbrak als een waterval. Nooit meer voor mij.
Mmm, progestageen dus, maar ja daar staat dit bij:

Minimaal 3 dagen voordat u ongesteld wordt, moet u beginnen met het slikken van dit progestageen.

En dat weet ik dus niet. Nou ja, mss idd maar even naar de ha.

Ik wil niet weer de pil gaan slikken of de nuvaring gaan gebruiken oid.
MisaMi schreef:
25-06-2019 15:44
Huisarts zal primolut voorschrijven maar dat kun je alleen innemen als je vrij nauwkeurig weet wanneer de menstruatie komt, want dan moet je drie dagen van tevoren beginnen. Ik heb slechte ervaringen met dit middel; kreeg er heel pijnlijke borsten van en een menstruatie die na enkele dagen doorbrak als een waterval. Nooit meer voor mij.
Oh, nou dit dus.

Klinkt niet best zeg!
Alle reacties Link kopieren
chocho schreef:
25-06-2019 15:44


Minimaal 3 dagen voordat u ongesteld wordt, moet u beginnen met het slikken van dit progestageen.

En dat weet ik dus niet.
MINIMAAL, mag dus gerust ook langer
lilalinda schreef:
25-06-2019 15:46
MINIMAAL, mag dus gerust ook langer
Er zit soms wel een maand of 3 á 4 tussen. Lijkt mij een beetje lang hè.
Alle reacties Link kopieren
chocho schreef:
25-06-2019 15:48
Er zit soms wel een maand of 3 á 4 tussen. Lijkt mij een beetje lang hè.
gewoon aan de pil dan maar
Als er nog minimaal 4 weken zit tussen nu en je vakantie zou ik gewoon microgynon gaan slikken en doorslikken. Als je al een ongesteldheid aan 't opbouwen bent dan ben je wellicht al te laat om nog uitstelpillen te halen.
Het ongesteld worden an sich vind ik niet zo erg maar de kramp/darmproblemen zit ik echt niet op te wachten. Ik ben sowieso tegenwoordig nog maar 1 of 2 dagen ongesteld dus dat is verder niet zo erg.
Ik slik al een poosje Aleve feminax, deed dat in het begin echt wonderen maar doet nu helemaal niet meer om de één of andere reden.
Alle reacties Link kopieren
Als er zo lang tussen zit zou ik het er gewoon op wagen. En dan word je het wel, gebruik dan gewoon een tampon of cup dan valt het ook wel te overzien toch? Je moet er wel wat voor doen, wil je het niet meer worden.
Alle reacties Link kopieren
Voltaren K werkt ook goed bij menstruatie pijn
Mss had ik mijn topictitel anders moeten formuleren, maar ik zie niet waar ik dat kan wijzigen?
Menstruatiecup :)
Alle reacties Link kopieren
chocho schreef:
25-06-2019 15:51
Het ongesteld worden an sich vind ik niet zo erg maar de kramp/darmproblemen zit ik echt niet op te wachten. Ik ben sowieso tegenwoordig nog maar 1 of 2 dagen ongesteld dus dat is verder niet zo erg.
Ik slik al een poosje Aleve feminax, deed dat in het begin echt wonderen maar doet nu helemaal niet meer om de één of andere reden.
Tip: merkloos kopen, naproxennatrium. Exact hetzelfde spul als Aleve Feminax, stukken goedkoper.
.
indian_summers schreef:
25-06-2019 15:56
Menstruatiecup :)
:facepalm:

Lees het topic anders even door.
Anoniem262821034 schreef:
25-06-2019 15:58
Tip: merkloos kopen, naproxennatrium. Exact hetzelfde spul als Aleve Feminax, stukken goedkoper.
Maar dat werkt dus niet meer.
Het zal de hitte wel zijn dat mensen niet meer kunnen lezen :-D
Alle reacties Link kopieren
chocho schreef:
25-06-2019 15:59
Maar dat werkt dus niet meer.

Ach de ene dag is de ander niet. Bij mij doet soms wonderen, de andere keer niks.
.
chocho schreef:
25-06-2019 15:59
:facepalm:

Lees het topic anders even door.
Toch is uit onderzoek gebleken dat de menstruatiecup ook kan helpen bij krampklachten. Het biedt een soort tegendruk waardoor je minder last hebt, schijnt.
Alle reacties Link kopieren
chocho schreef:
25-06-2019 15:48
Er zit soms wel een maand of 3 á 4 tussen. Lijkt mij een beetje lang hè.
Je weet toch wanneer je op vakantie gaat. Dan begin je gewoon een week van te voren er mee.
Alle reacties Link kopieren
Hoewel als ik lees wat voor klachten vrouwen van die pillen hebben dan zou ik dat niet aandurven.
sugarmiss schreef:
25-06-2019 16:06
Je weet toch wanneer je op vakantie gaat. Dan begin je gewoon een week van te voren er mee.
Oh, haha daar heb je een punt! Ook dat is de hitte ;-D
Ja, die bijwerkingen zit ik ook niet op te wachten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven